Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  

Recommended Posts

hallo,

 

ik heb vandaag mijn nieuwe san pedro stek (7 cm) binnengekregen (besteld bij azarius) en hem natuurlijk gelijk in de cactusaarde geplant. :D ik wil jullie graag wat foto's ervan laten zien, want ik vind hem zelf zeer aantrekkelijk. ;) ik zal af en toe wel updaten, maar zoals misschien bekend verandert er bij cactussen niet zo heel snel wat. :P maar ik hou jullie op de hoogte!

 

de stek zoals ik hem binnenkreeg:

 

gallery_6512_9896_15090.jpg

 

de cactus in zijn potje geplant:

 

gallery_6512_9896_31735.jpg

 

een plaatje van bovenaf:

 

gallery_6512_9896_39242.jpg

 

en nog een afsluitertje:

 

gallery_6512_9896_2789.jpg

 

ik ben verliefd! :)

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat het mooie weer maar komen zou ik zeggen ;)

 

Pas wel op met water geven, ze hebben weinig nodig en een beetje teveel leidt al snel tot wortel rot of andere ongewenste plagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De San Pedro is de snelst groeiende cactus en kan zelfs na een jaar droog te liggen met een beetje water beginnen groeien.

 

Er zijn zeer veel soorten , weet je toevallig iets specifieker om welke soort het gaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jonkoman,

 

Ziet er in mijn ogen uit als elke andere cactus die wordt aangeboden bij de Intratuin.

Maar aangezien je de stek hebt verkregen via Azarius zal het wel geen "onschuldig" cactusje zijn.

Heb eeb beetje zitten rondneuzen, maar kom niet veel verder.

Wat gebruik je van deze plant, en hoe gebruik je het?

Misschien een leuk cadootje voor moeders voor op de vensterbank ;)

Groet.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

sex n combi, het gaat om de trichocereus pachanoi variant, zoals in het onderschrift staat vermeld. volgens mij kan aan deze naam de exacte soort afgeleid worden, aangezien er ook soorten als trichocereus bridgesii bestaan. maar ik weet niet of ik dat helemaal juist heb (zijn er mensen die opgelet hebben bij biologie aanwezig? :D).

 

peperfreak, deze plant kan je op allerlei manier gebruiken, zoals de mescaline extraheren, het oraal nuttigen van de cactus en natuurlijk als sierplant houden! :) ik doe het voor de hobby, dus voor je moeder zal het houden van een san pedro waarschijnlijk ook een leuke bezigheid zijn. ;) en over de echtheid van de cactus, zoals op deze afbeelding te zien is, lijkt hij wel vrij erg op de afbeeldingen op wikipedia. :P ik geloof er dus wel in. :vape:

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow dat is een flinke stek :P Is dat zo'n stekje voor 10 euro? Dat zijn wel schapppelijke prijsjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjonko! ja man, ik vind het ook wel een zeer mooi prijsje. als het goed is heb je er je leven lang plezier van! :P ik heb trouwens nog een leuke bestelling gedaan, maar daar vertel ik je vrijdag wel even over. ;) jonkoman = cactoman! :D

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Jonk'O'man,

 

Leuk dat er hier nog een tripcactus kweker zit ;) :vape:

 

Ik heb zelf ook een tijdje geleden bij azarius twee cactus stekken besteld, alleen heb ik de Peruvian Torch inplaats van de Trichocereus Pachanoi.

De stekken heb ik in cactus aarde gezet , beetje vochtig gehouden en binnen twee weken zag je de wortels al aan de onderkant van het glas waar ik ze in had gezet :D ;)

 

wat foto's

 

Na ongeveer een maand

gallery_6585_9905_61950.jpg

 

Samen, de linker groeit wat sneller dan de rechter :P

gallery_6585_9905_224508.jpg

 

Linker :)

gallery_6585_9905_140271.jpg

 

Ik heb ze in me tijdelijke voorgroei hokje gezet met 3x 18watt erboven :)

gallery_6585_9905_448248.jpg

 

Ze groeien sneller dan ik had verwacht maar duurt denk ik wel nog een paar jaar voordat ik ze kan uit testen :P :D

 

Mvg sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebuik van San Pedro: je schilt de opperhuid van de cactus af in de lengte.... zodat je het vel en de laag eronder (eerste kleine laag)afschilt....

 

Dit laat je drogen in de zon.... een zandachtige stof (maar meer naar de poeder kant), geel lichtbruin is wat je moet zien....

 

Over de soort: deze bepaalt de uitwerking van de cactus in grote mate.... je hebt zelfs San Pedro zonder stekels ....

 

Bvb bij Peyote heb je maar een familie die gebruikt kan worden....

 

De San Pedro bezit de mannelijke energie en wordt bij de inheemse stammen in Zuid-Amerika als de grootvader gezien...

 

Het leert de persoon iets over zijn plaats in het "geheel"

 

Als je niet vertrouwd bent met "intenties" en ceremonies is dit echt geen speelgoed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jonkoman, bedankt voor dit topic :D Doet me denken aan vroeger, toen ik gek was op cactussen, ga morgen meteen ff paar stekken bestellen :verrygood dat word cactusse kweken!

 

Edit: @ sjaak, zou je ze niet in iets grotere pot zetten, ik qoute ff..

Probeer aan een pot te komen die 3 tot 4 maal de doorsnee en 4 tot 5 maal de hoogte van de cactus heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tjonko! ja man, ik vind het ook wel een zeer mooi prijsje. als het goed is heb je er je leven lang plezier van! ;) ik heb trouwens nog een leuke bestelling gedaan, maar daar vertel ik je vrijdag wel even over. :no jonkoman = cactoman! ;)

 

mvg jonkoman

 

 

ik vind azarius redelijk duur. ik bestel deze altijd bij cactusplaza

 

kijk hier

 

10stuks van +/- 5cm voor 29.95euro

 

ook hebben ze peyote en baby hawaian woodrose zaden tegen zachte prijsjes

nogmaals azarius is duur, maar wel makkelijk :rofl

 

grtzzzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

is er een overdosis mogelijk ofzo? :no

 

lijkt me best eng die troep zoals het word beschreven lijkt het me een soort van LSD-achtige werking te hebben :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb enkel San Pedro in pure vorm gedronken. Ik heb nog geen mescaline geextraheert ofzo en je kan dit hier gewoonweg niet vinden omdat het commercieel niet rendabel is.

 

Mocht ik het ooit tegenkomen op een feestje zou ik wel eens mescaline proberen, met de juiste mensen in de goeie vibe. Maar dan enkel experimenteel.

 

Mijn ervaringen met San Pedro is in ceremonie met een goeie Shamaan, die af en toe toch wel handig is hoor. Hoe ik het aanvoel zal je meer van een ceremonie overhouden dan van een feestje met mesc. , dit omdat er op een dieper niveau gewerkt kan worden, met vibraties die tot elke kern van je cel gaan :rofl

 

En als je water drinkt na het drinken/consumeren dan versterk je het effect, dus dat kan een beetje tricky zijn, maar dat moet je ook wat aanvoelen, als je de hele avond danst rond het kampvuur heb je natuurlijk wel wat nood aan vers lichaams vocht :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een vraagje voor de kenners

Heb net ook een san pedro stek gekocht maar vroeg mij af of de onderkant van de cactus moest afgesneden worden.

Heb dit namelijk gedaan, vond niet veel info op het net omtrend het herplanten.

Was dit nu een domme zet ofniet :verrygood

 

Kan je trouwens van een 30 cm grote san pedro al trippen?

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt van het gewicht af, je hebt ongeveer 500 gram cactus nodig. Maar let wel dat de concentratie mescaline per cactus verschilt, dus je moet de dosis rustig opbouwen.

 

En voor zover ik weet kan je de stek zonder af te snijden zo in een beetje vochtige grond steken en dan maakt ie vanzelf wortels. Maar ben geen expert dus weet het niet zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je zo'n cactus nu gewoon in de smartshop kopen ? want in Belgie vind ik ze nergens.

En ik heb ook geen zin om te bestellen op internet.

 

Hawky

Share this post


Link to post
Share on other sites

op marktplaats.nl zag ik goedkope zaden staan, goedkoper dan azarius idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan je zo'n cactus nu gewoon in de smartshop kopen ? want in Belgie vind ik ze nergens.

En ik heb ook geen zin om te bestellen op internet.

 

Hawky

 

je kan deze in de meeste smarshops kopen, al raad ik het je af want deze zijn daar enorm duur.

ik heb ergens in dit topic een link geplaats waar ze zeer goedkoop zijn, ook worden deze gewoon naar belgie verstuurd.

 

grtzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kon het niet laten om even te delen..

Voor het eerst heb ik een Trichocereus Pachanoi (San Pedro) aan het bloeien gekregen in NL.
En zelfs zonder kas . 
01-08.thumb.jpg.3c112501d14adaf8a4d36d683ac1defc.jpg22.thumb.jpg.1043adec9d9df9fdf38f895e0998c7bc.jpg

Kan niet wachten tot ze open gaan!!

Mvg,

Wubbo Ockels

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bruut Om wortelrot te voorkomen geef je geen gewoon leidingwater,maar regenwater of gekookt water wat is afgekoeld.
Als extra tegenmaatregel gebruik ik 1x in de 2 watergiften sannie's bacto(preventie door kolonisatie),en 1x per 2 watergiften geef ik kokoswater mee voor de wortels.
 

Zo heb je nooit,maar dan ook echt nooit zorgen over rot (rotzorgen):lol:
 

 

 

@Wubbo Ockels wat een pracht exemplaar!:wub:
Niet vergeten met wattenstaafje te stuifen van de ene op de andere bloemstamper en vice versaB)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo te zien is het een mannelijke bloem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...