Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Knakie blind

55x pp op mapito onder 4 x 600 watters

Recommended Posts

hehe voelde je jezelf aangesproken ire? Was niet tegen jou bedoeld maar tegen

de noobs die denken alles beter te weten. Wat betreft de easyrollers dat heb ik

inderdaad wel eens geprobeerd anders zou ik het niet zeggen. Ik zet de easyrollers

altijd vast nadat ik ze op de juiste hoogte heb gesteld. Er zit zo'n vleugel moertje op

om ze vast te zetten.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Rodney

 

Nee voelde me niet aangesproken, maar ik vond dat toch wel veel mensen die reageerde gelijk hadden.

En watbetreft die easyrollers, dan had ik gewoon klote dingen, die van mij bleven omhoog gaan zelf als ze vast gedraaid zaten, daarna nooit meer gebruikt ;)

Maar ja ik zeg niet dat ik nooit eigenwijs ben ook hoor ;)

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan helpen als je er wat oplegt ik heb er nu bijvoorbeeld een schaar opliggen net het juiste gewicht ;)

mischien dat ik gewoon een gewichtje aan het touwtje hang en dat het dan ook goed werkt ff uitvogele

gr cannabizz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampen aan een buis/frame monteren, en de easyrollers aan het frame bevestigen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BBB, hoe sterk zijn die easy rollers? stel je monteert 6 kappen op een balk van 5 meter (je weet wel de mammoth waar we het gister over hadden) moet je dan om de meteren zo'n easy roller hebben? en kun je die dan vanaf 1 kan naar beneden laten zakken? kan er dus aan de voorkant en aan de achterkant bij, meer niet, normaal zou ik gewoon een constructie met 2 touwtjes of rvs draad gebruiken, kun je ze aan 1 kant laten zakken he..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ire

 

ja die dingen kunnen wel een beetje ondingen zijn, ik heb het ook wel eens gehad

dat ze niet vast bleven zitten ik deed ze dan altijd maar vervangen.

 

@BBB+amnees

 

je kappen aan een frame is zowieso niet zo goed idee omdat je dan alles maar

op een hoogte kan stellen, ik bepaal liever de hoogte van de kap per kap.

aangezien je toch wel vaak een beetje verschil in hoogte hebt, 10 cm te hoog

kan namelijk aanzienlijk schelen qua lichtsterkte.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

ik heb maar 1 lamp en die hangt aan een easy-roller

de lichte kant wil inderdaad omhoog trekken, dit heb ik opgelost door het touwtje in de

easy-roller vast te zetten met een borrel-stokje..

simpel en effectief

 

thc78

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dr, individueel de hoogte bepalen is in theorie beter, in de praktijk is het 1 egaal vlak, waarbij je zoiezo hoogteverschil hebt, lage/hoge planten staan door elkaar. dan zou je lle lage en alle hoge planten moeten meten, en dan gaan schuiven, maar dat is gekkenwerk vind ik, soms zitten er uitschieters bij, die je alsnog wat lager kunt krijgen door deze naar beneden te buigen. en zoiezo kan ik alleen aan de zijkant van de tent erbij, dus komt je toch weer op een frame met 6 lampen uit met 3 rijen. of je moet 6 rijen met 3 lampen maken die je dan altijd nog aan 1 kant lager of hoger kunt hangen. dus alsnog de vraag, werkt het met easy rollers icm een frame met 3 of 6 lampen, en moet je dan meer dan 2 easy rollers per frame gebruiken omdat ze anders naar beneden zakken ivm het niet berekende gewicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Knaakie

 

Je hebt wel een serieus beginned probleem, zoals je ziet aan je bladeren.

 

Als het niet aan je waardes lig want zoals je aageef zijn die goed, dan moet het misschien aan je luchttoevoer liggen.

Is de inblaas en afzuig al goed in balans nu?

Die doorzichtige kratjes zou ik ook vervangen volgende ronde er komt licht bij je wortels.

 

Idd gewoon doorgaan en beetje bij beetje alles aanpassen, komt vanzelf goed dan!!!!

Knijp de mapito onderuit de bak eens uit en meet de waardes eens, het terug gepompte water is een indicatie maar niet echt nauwkeurig.

 

Irezumi

Vanochtend je advies opgevolgd aangezien er steeds meer planten lichte bladeren beginnen te krijgen, met name de onderste helft van de planten verkleuren. Het zijn met name de kleinere plantjes die er eerder last van krijgen. De waardes na het uitknijpen van de mapito onder uit de bak bedroegen ph 6.7 en ec 2.02. idd zeer afwijken waarden van de 3 x voeding welke ik inmiddels gegeven heb. ec telkens 1.4 en ph 5.5. Ik vraag me af hoe deze zo snel zijn opgelopen. Heb goed gespoeld tot e.c rond 0.8, maak mijn voeding aan met water dat 24 uur heeft gestaan. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik misschien te snel achter elkaar heb gevoed (om de drie dagen) aan aangezien de kratten nog zeer zwaar aanvoelden en dat daardoor de voeding aan het ophopen is? of zo het komen door het temperatuur verschil? Maak voeding aan met water rond de 20 graden en heb de mapito uitgeknepen net voordat de lampen uitgingen, temperatuur van de ruimte op dat moment 29 graden.

 

Wat nu te doen? kratten voelen nog zwaar aan. Van boven af proberen door te spoelen met afgezuurd water van rond de 5 of gewoon de 1e voedings beurt alleen afgezuurd water geven met eb en vloed methode of misschien het afgezuurde water 24 uur in de bak laten staan om de waarden op acceptable nivo te krijgen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan toch met katrollen werken...

 

ja doe ik normaal ook, was alleen benieuwd of het met die easy rollers wellicht makkelijker was. maargoed never change a winning team, dus katrollen will do the job

 

sorry voor offtopic trouwens!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Knakie

 

Ja indd een beetje te hoog, ik zou niet gaan spoelen van bovenaf je stuur dan alle zouten naar beneden en als dat niet goed gaat is het nog erger dan nu.

Ik zou de komende 3 a 4 keer (om de 2 a 3 dagen)bijna je gehele bak vullen met ec 1.2 en ph 5.7 ga geen ph 5.0 geven dit geeft problemen.

De ph 6.7 is niet optimaal maar kan niet echt heel veel kwaad beter te hoog als te laag, in de loop der tijd gaat de ph vanzelf zakken.

 

Je kan indd de 1.2 en 5.7 een paar uurtjes laten staan en dan afpompen, doe dit dan om de 2 dagen en totaal 3 x.

 

Maak een actieve inblaas, ongeveer de helft van je afzuig!!!!

Volgende keer ook zwarte kratjes.

 

Ik hoop dat het goed komt gozer

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mede forum bewoners:

Zoals beloofd een update na het weekend met wat aanpassingen betreffende de set-up.

 

Heb onder de trafo's gietijzeren roosters geplaatst zodat er geen direct contact met het hout is en er dus lucht onderdoor kan gaan. Tevens twee brandblussertjes geplaatst met sprinkler contactjes.

gallery_21491_9858_1190998.jpg

 

Tevens heb ik op jullie advies getracht als volgt de toevoer van verse lucht te verbeteren. Heb de roosters van het bovenluikje aan de buitenzijde van de kamer verwijderd zodat er meer toevoer is. De binnenzijde heb ik dichtgemaakt met dik vijverfolie en de randen afgeplakt met tape, in het vijverfolie heb ik 3 gaten gesneden van 15 cm doorsnede en hierin 3 luchtslangen bevestigd, 2 daarvan komen uit in het midden van mijn hok en blazen passief uit door de de trek van de afzuiger. De laatste slang blaast/zuigt aan de voorkant van mijn hok, actief met een 375m3? aanzuig verse lucht naar binnen. Deze slang hang precies voor een ventilator die zorgt voor verdere verdeling van de lucht door mijn hok. Probleem echter is dat deze aanzuiger/afzuiger zo veel herrie maakt dat ik er haast niet van in slaap kan komen haha

gallery_21491_9858_23623.jpg

gallery_21491_9858_992202.jpg

gallery_21491_9858_207912.jpg

gallery_21491_9858_1695065.jpg

 

@ Irezumi

 

Gisteren mijn voedingsvat aangemaakt op ec 1.0 / ph 5,5, dat gaat er straks in als de lampen uitgaan.

 

Ik hoop dat de waardes zich wat gaan herstellen want de dames gaan er niet echt op vooruit. Zie foto's

gallery_21491_9858_554728.jpg

gallery_21491_9858_78699.jpg

gallery_21491_9858_1666742.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyyyy Knakie

 

Juiiiiisssstttt, goede dingen gedaan ;)

Ja ff een paar keer die ec en ph en de lucht is goed, dus alles moet wel goed komen nu.

Niks meer veranderen kwa ph ec, ze trekken van zelf bij en kan best tijdje duren.

 

Top om de brandblusser en gietijzeren ondergrondjes te zien!!

 

Ps volgende ronde ff goed je bakken aanvullen en ongeveer 50 a 100 liter per kratje spoelen met goed ph dan gaat het zeker goed!!!

 

En maak nu nog ff adereindhulsen aan je stroomdraden die in je vas zitten........is veiliger

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakie blind heeft de ogen geopend :D

Een hele vooruitgang ;) .

 

Succes verder :P

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit :D

 

slim die autobrandblussers, veel mensen riskeren grote brand

met dit hou je het onder controle ;) kweeksee! :P gr klkw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: dag 18 bloei

 

Temperatuur met lampen aan 28 - 30 graden

Temperatuur met lampen uit 18-21 graden

 

Luchtvochtigheid uit met lampen aan 28 - 35

Luchtvochtigheid met lampen uit 40 - 50

 

Tijdens mijn vorige update bleek al dat er een bladprobleem was, bladverkleuring naar lichtgroen tot geel. Dit probleem zet zich verder voort en lijkt zich flink uit te breiden. Ondanks dat ik het klimaat met actieve inblaas heb verbeterd en betere luchtverdeling in mijn hok heb gecreerd door 3 slangen vooraan en in het midden van mijn hok.

 

Naast het bladprobleem vind ik ook dat de dames vrij klein zijn gebleven, de groei lijkt eruit te zijn en de meeste dames zijn rond de 35 cm lang, een paar achterblijvers rond de 30 cm en een paar uitschieters naar 45 cm. Deze grotere planten ogen gezonder en hebben weinig tot geen verkleuring.

 

De drain na het terugpompen van mijn voedingswater is ph 6,6 en ec. 1.6 echter als ik een handje mapito van onder uit de bak uitknijp zit de ph op 6,7 en de e.c. op 2,05. Ik ga dit oplossen door de volgende voedingbeurten met een ph van 5,5 en een ec van 1.2 te geven. Dit is nu 1 x gedaan maar het lijkt erop dat de dames er alleen maar slechter van zijn geworden.

 

Met name de wat kleinere plantjes hebben er last van, de grotere planten lijken er veel minder last van te hebben.

 

Ik vraag mij af of het niet een luchtvochtigheids probleem kan zijn. Luchtvochtigheid met de lampen aan net onder de 30, wat doet dit met planten waar de groei uit is en waar volop topvorming zichtbaar is?

 

Hier wat foto's om de problemen zichtbaar te maken:

gallery_21491_9858_1970862.jpg

 

gallery_21491_9858_2389354.jpg

 

gallery_21491_9858_1424166.jpg

 

gallery_21491_9858_297050.jpg

 

Een paar foto's met de lampen aan doet vermoeden dat het er echt verschrikkelijk voorstaat

gallery_21491_9858_2183411.jpg

 

gallery_21491_9858_2035172.jpg

 

Tevens zit er een dame tussen die er wat vreemd uitziet, bladvorming en topvorming lijkt anders zie foto's

gallery_21491_9858_936214.jpg

 

gallery_21491_9858_607316.jpg

 

Zal ook een nieuw topic openen in het forum voor bladproblemen, wellicht dat iemand het probleem kan benoemen, ik dacht zelf misschien iets met zwavel tekort?

 

Volgende update staat gepland voor zondag, hopelijk de voeding met lagere ph en ec waarde dan zichtbaar resultaat gehad

 

Keep them green, groetjes Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

of een stikstoftekort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg stikstof gebrek.

Geef ze een keer voeding met een klein scheutje N erbij, 2ml/ltr. ;)

 

Grtz.Nooz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een tip

Probeer de slang van je afzuiger zo recht mogelijk naar buiten te brengen

Zoals ik het nu zie heb je er een paar beste bochten in zitten

Dit zorgt voor veel tegendruk ...

 

Je pikt alles wel mooi op en zet door!

Dat mag ook wel gezegd worden

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

.... en ook in dit geval ben ik bang dat je TE NAT van start bent gegaan.

Het komt me allemaal ozo bekend voor, slechte wortelontwikkeling door te nat medium, rond de 2e - 3e week bloei vergeeld blad en de planten die wat klein blijven. Die achterstand in wortelontwikkeling haal je niet meer in en hoop voor je op een zo goed mogelijk eindresultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te hoge ec en te hoge vochtigheid.

 

Ik vraag me af welk schema je hanteert.

 

Doorschijnend plastic kratjes zijn gemaakt van de zwakste plasticsoort.

Erg kwetsbaar voor uv licht. Binnen maand of 6 worden ze wit en breken ze gewoon in duizend stukjes.

 

Raar dat je het hd systeem gebruikt, maar niet de kennis hebt van het vlakke schema met hesi.

Vertel, waarom?

 

Groets e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Raar dat je het hd systeem gebruikt, maar niet de kennis hebt van het vlakke schema met hesi.

Vertel, waarom?

 

Groets e$ko,

 

Ik gebruik de voedingslijn van hy-pro en probeer dat schema te volgen (http://www.hy-pro.nl/hydro.jpg) , echter door een te natte start, een slechte klimaat beheersing (beginners fouten) moet ik hier nu van afwijken om het één en ander bij te sturen. Met Hesi ben ik absoluut niet bekend.

 

Hier dan gelijk een vraag over de kweekschema's, de in de schema's aangegeven e.c. waarden zijn die nu inclusief of exclusief de al in het kraantjeswater aanwezige e.c. gehalte.

 

@ stampende stumper, ik denk dat je gelijk hebt met een te natte start, zullen de bladeren nog bijtrekken of eerder afsterven? Is hier nog wat aan te doen?

 

@guesswho?, ik heb inmiddels een filter standaard aangeschaft voor de volgende ronde, dan kan de filter in het midden van mijn hok in de voedingbak geplaats worden waardoor er geen bochten meer nodig zijn.

 

@e$kob@r Heb al nieuwe kratjes aangeschaft voor de volgende ronde

 

@Amness en No-Zem, ik denk niet dat er een stikstof tekort is. Volgens mij is er in de voedingslijn van hy-pro a+b alles in ruime mate in de voeding aanwezig. Maar om het één en ander uit te sluiten zal ik de volgende voedingbeurt op jullie advies stikstof (N) 2ml op 1 liter meegeven.

 

@kleine kweker/green-lady/Ire zumi1, bedankt voor de positieve kritieken, ik hou er de moed maar in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mapito kan niet te nat staan :D

 

Lees mijn topic eens, daar staat redelijk veel info in :verrygood

 

http://www.wietforum.nl/Michael-on-mapito-t57916.html

 

En het schema van hypro is niet alleeen voor wietplanten he maar ook voor sierplanten.

Begin gewoon met ec 1.2 en werk in 6 a 7 weken tijd naar 1.8 2.0 en houd ten alle tijden je mapito op ph 5.7.

 

Bij het schema van hypro adviseren ze geloof ik een constante 1.8 maar dit is naar mijn idee niet voor wietplanten.

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...