Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Knakie blind

55x pp op mapito onder 4 x 600 watters

Recommended Posts

En het schema van hypro is niet alleeen voor wietplanten he maar ook voor sierplanten.

Begin gewoon met ec 1.2 en werk in 6 a 7 weken tijd naar 1.8 2.0 en houd ten alle tijden je mapito op ph 5.7.

 

Bij het schema van hypro adviseren ze geloof ik een constante 1.8 maar dit is naar mijn idee niet voor wietplanten.

 

Gr Irezumi

 

Ik ben er altijd vanuit gegaan dat de ec die er aangegeven wordt in de kweekschema's en de ec waar hier in het formum over gesproken wordt inclusief de ec van kraanwater wordt weergegeven. Graag nog even je hopelijk bevestigend antwoord?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja is inclusief maar water wil wel eens van verschillende maatschappijen verschillen :verrygood

Water is bij mij 0.45 dus meet het eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verschilt idd per regio, net als de ph, bij mij 0,30 ec en ph is 7,5. zijn er nu freaks die weten in welke regio ik woon :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
verschilt idd per regio, net als de ph, bij mij 0,30 ec en ph is 7,5. zijn er nu freaks die weten in welke regio ik woon :D

 

Ja je ben me buurman :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dacht al hoe kunnen ze die 7serie betalen, maruh, ik gebruik ook hy-pro en voeg regelmatig N toe aan m'n voeding, als ik dat niet doe zien ze er hetzelfde uit als die van jou. persoonlijk houd ik het bij een scheutje op een 200L vat. maar dan bijv 1 a 2 keer per week. als je er weer teveel bij doet schieten ze omhoog en krijg je van die lange slungel planten. en ik gebruik trouwens in week 3-5 ook wat extra ca/mg omdat ze dat nodig hebben. ik zat dan ook niet aan de voorgeschreven dosis, omdat er dan waarschijnlijk andere stoffen teveel in komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Knakie

 

Hoe gaat het hier?

 

Update?

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey Knakie

 

Hoe gaat het hier?

 

Update?

 

Gr Irezumi

He Ire het wordt i.d.d. tijd voor de beloofde update, ga zo even wat foto's schieten als het licht uit is, zal al wel vast verklappen dat de bladeren voor 30% geel of onderweg naar geel zijn. De topjes daarentegen lijken zich toch nog redelijk te ontwikkelen. Foto's volgen vanmiddag!

 

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind je erg moedig! Gewoon keihard blijven werken aan verbetering.

 

Mijn opmerking.....Ik denk niet dat er tekorten zijn in je voeding. In een goede a&b voeding zitten alle stoffen die je plant nodig heeft. Als je dan toch een gebreksverschijnsel ziet, dan ligt dat er meestal aan dat je plant dit component niet opneemt. Denk aan ph, temperatuur, een teveel van een ander component (als je losse componenten gebruikt), het niet goed mengen van je voeding, voeding in je ton gooien terwijl er nog niet genoeg water inzit enz...

 

 

 

Kun je die kratje niet gewoon in je nieuwe kratjes zetten? Ook met gaatje uiteraard. Ik weet niet hoe hoog je kan vloeden.

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is ie dan eindelijk, de beloofde update.

 

Dag 40 bloei, gisteren weer voeding gegeven, aangezien de drain de laatste keer wat te hoge waarden aangaf nu voeding aangemaakt met een ec van 1.5 en ph van 5.7, wederom wat N (stikstof) meegegeven en voor de 1e keer pk 13/14.

 

De dames maken ondanks de bladvergeling toch nog redelijke toppen aan, helaas zijn de meeste niet langer geworden dan een cm of 40 met een uitschieter naar 50 cm. Doordat ze zo klein zijn vermoed ik dat het een kort rondje wordt.

 

Hieronder wat foto's van de dames in het geheel en wat ingezoomd op de topjes, kreeg van een ervaren kweker het advies om nu alles er al uit te halen omdat het toch niet veel meer zal worden en ik beter een nieuwe ronde kan starten, hoe denken jullie hierover?

 

 

gallery_21491_9858_605723.jpg

 

gallery_21491_9858_2023482.jpg

 

gallery_21491_9858_2023482.jpg

 

gallery_21491_9858_1588303.jpg

 

gallery_21491_9858_1601060.jpg

 

gallery_21491_9858_967457.jpg

 

gallery_21491_9858_995850.jpg

 

Om te testen of het klimaat probleem min of meer is opgelost heb ik een 5-tal pp stekjes welke een maatje van mij over had bij het opstarten van zijn 1e ronde in m'n hokkie bijgeplaats. De stekken die inmiddels in dag 14 zijn van de bloei na 10 dagen voorgroeien, hebben qua lengte de oude dames al ingehaald en ook is er geen geel blaadje te herkennen ondanks het feit dat ze gelijk zijn meegegaan in de voeding van de andere dames wat normaal gesproken wat aan de hoge kant zou moeten zijn. Hoe ze op de pk 13/14 gaan reageren moeten we nog ff afwachten maar de diep donker groene kleur geeft me hoop dat het klimaat probleem redelijk onder controle is echter langer dan 60 cm zie ik ze niet worden, waar zou dit nog aan kunnen liggen? zie foto's hier onder

 

gallery_21491_9858_1535352.jpg

 

gallery_21491_9858_698607.jpg

 

gallery_21491_9858_85821.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook kleine plantjes kunnen grote toppen maken. <_< Laat toch lekker afbloeien man...

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook kleine plantjes kunnen grote toppen maken. <_< Laat toch lekker afbloeien man...

 

GrR

 

@Racker

was ook mijn idee, zo beroerd zien de topjes er niet uit vond ik zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn planten zijn ook niet al te jofel, straks als ik weer water geef moet ik ook stikfstof meegeven. De toppen lijken er niet onder te lijden.

 

Je planten staan toch al dus lekker laten gaan. Te vroeg omhakken resulteerd alleen maar in groot verlies. Vooral als je toppen niet hard zijn, zachte toppen is alleen maar water en dat is zo weg.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon afbloeien, je bent nu al best ver.

 

Wel moet je blij gaan zijn met een 500 gram denk ik.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon laten staan tot ze rijp zijn zou ik zeggen.

K heb ooit 1 kweek gedaan in grote bakken,ook met stekken, en eigenlijk weinig problemen mee gehad behalve dat de 1 duidelijk kleiner was dan de ander,dit volgens mij doordat de wortels door elkaar heen groeien en de ene misschien domineert op de andere.Ook voor ziektes e.d. ben ik dan maar overgestapt naar potten.

Bij jou echter lijken alle planten in dezelfde bak fout te gaan,andere bakken zijn dan weer beter...T lijken wel waterscheuten in desbetreffende bak....Mss niet voldoende verse lucht in je hok dus te weinig CO?

Share this post


Link to post
Share on other sites

High..

 

Lekker laten staan en maar accepteren dat je er niet afhaalt wat je wilde.... op deze manier haal je je onkosten er ook nog een beetje uit! zo lang moeten ze nou ook weer niet nog!

 

Je ervaringen meenemen naar de volgende ronde en die nu alvast beginnen voor te bereiden met de zaken van je vorige meegenomen. slechter kan je het dan toch niet gaan doen toch?

 

Succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: dag 48 bloei

 

De dames hebben zich redelijk hersteld van de slechte start en lijken de pk 13/14 waar ik vorige week mee ben gestart goed te waarderen. Het kimaat probleem in combinatie met een te natte start is opgelost, het 5 tal nieuwe stekken welke ik er als test een week of 3 geleden heb tussen gezet houden zich goed, geen gele bladeren en qua lengte hebben ze de oudere dames al ingehaald maar groter als een cm of 70 zullen ze niet worden, de hoge ec waarde en de pk 13/14 lijkt ze niet te storen, dit geeft me hoop voor de volgende ronde welke na de zomer gepland staat.

 

Huidige temperatuur dag 28 - 31 en nacht 20 - 23, de luchtvochtigheid tussen 35 - 45.

 

Gisteren weer voeding gegeven e.c 2 en daarna nog aangevuld met wat stikstof (N) en de pk 13/14 wat uiteindelijk een ec van 2.5 liet zien en een ph van 5.5. De drain gaf later een e.c van 2.6 en een ph van 5,8 dus geen spectaculaire afwijkingen.

 

De toppen worden gelukkig toch nog redelijk vol en lekker hard en ondanks het feit dat de plantjes niet erg lang zijn lijkt het erop dat ik voor wat ondersteuning dmv bamboe stokjes moet gaan zorgen. De eerste amberkleurige haartjes worden zichtbaar en ik ga ervanuit dat het nu nog een dag of 10 zal duren voordat ze om kunnen? Om de topvorming nog wat extra te stimuleren ben ik van plan om elke dag een kwartiertje van de licht periode af te halen zodat de dames denken dat de dagen korter worden en er hopelijk nog wat extra zullen uitpersen. Er staat nog 1 voedingsbeurt gepland komende donderdag en vanaf dat moment nog 2 beurten met alleen afgezuurd water om de ec waarde alvast wat naar een acceptabele nieuwe startwaarde te brengen zodat er geen uren gespoeld hoeft te worden.

 

@ The predator heeft zich vorige week al gewaagd aan een schatting van 500 gram, zijn er anderen die denken dat er misschien wel 750 grammetjes van mijn sletjes af gaan komen?

 

Hier nog wat foto's

 

gallery_21491_9858_1509611.jpg

 

gallery_21491_9858_2073740.jpg

 

gallery_21491_9858_287413.jpg

 

gallery_21491_9858_432364.jpg

 

gallery_21491_9858_715371.jpg

 

gallery_21491_9858_1160329.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

er hangen wat lekkere toppen aan maar dat compenseert met de plantjes er maar zielig bij staan, ik durf geen gok te wagen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekkere witte toppen hier, doe een gokje op 720 gram

weet niet of ze nog veel zwellen maar hoop voor je dat je de kg haalt :verrygood

gr cannabizz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ej kerel snap je wel, ik zie liever ook een mooi vol veld.

Maar niet omhakken!! dit zorgt alleen maar voor meer verlies.

Gwn lekker laten staan ;) en je toppen zullen nog wel aandikken.

De ruimte er voor hebben ze in iedergeval :verrygood haha.

Gr

 

OmeSjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites
De eerste amberkleurige haartjes worden zichtbaar en ik ga ervanuit dat het nu nog een dag of 10 zal duren voordat ze om kunnen?

 

Zou graag willen weten of mijn schatting om te oogsten een dag of 10 na constateren van de amberkleurige haartjes een redelijke schatting is of duurt dit nog veel langer?

 

Groet Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal iets langer duren, Normaal geef je de pk 3 weken voor het einde. Knippen doe je als 75/80%van de haartjes bruin zijn. Of als je toprot ziet eerder. Volgende x de ec op 1,8 zetten als je er pk bij gooit.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...