Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sex' n Combi

TEST:Gesloten systeem met CO2 toevoeging, ice box,chiller en ontvochtiger

Recommended Posts

Jha, goed idee.. Ik zou het alleen wel eerst even testen voordat je erin gaat hakken :rofl

Ik wacht geduldig af....

 

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

We moeten die materialen even wegkrijgen bij AS-Grow.

Ik hoop dat dat wel vlug gaat. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nog aan het wachten op al de spullen. Hier is alles gereed binnen een week en half, dan gaan de schatjes om.

 

Ik heb net Shiva Skunk en Super Skunk van Sensi besteld, om de eerste ronde met kortbloeiers te doen.

 

Ik was nog aan het denken hoe ik dat watervat zou aanpakken, ik dacht een een regenvat van de doe het zelf zaak, zo een grot plastic ton, die ik dan zou isoleren langs de buitenkant.

 

Ik wil geen groei periode geven en ze meteen, na ontkiemen onder de 600W steken. De nieuwe voeding is ook besteld, ditmaal wordt het Sweet Jane 1&2 met guano, Sannies bacto, mayo madness( dat ding van Humboldt Nutrients, de schimmels) met regenwater en afgezuurd met citroenzuur.

 

Van zodra ik bevestiging heb dat de spullen in aantocht zijn ga ik al het nodige rand materiaal kopen en kan het bouwverslag van start gaan.

 

ps: he Doc, je was een minuutje sneller :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk is het zover, alles blijkt in aantocht te zijn dus begin ik deze week met de maak van het watervat, dat als waterreservoir voor de chiller moet dienen.

Ik had gedacht aan een niet al te hoge bak, zo een 50cm. Ik wou deze week eens naar de doe het zelf zaak gaan en kijken wat voor plastic containers ik kan vinden of anders dacht ik misschien met vijverzijl te werken en eentje op maat te maken.

 

Als iemand anders een idee heeft om een waterdichte container van zo een 300L te maken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel eens iets over een kliko voorbij zien komen... En anders gewoon een voedingsvat? Kost geen drol!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo een voedingsvat had ik ook in gedachte, deze week even rondkijken wat voor kuipen ik kan vinden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan inderdaad een vat zelf maken van bv beton/multi plex met vijverfolie erin...

 

Zorg wel dat je balken om de buitenkant heen hebt of spanband.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die vijverfolie zou ik natuurlijk een vat op maat kunnen maken. Misschien even afwachten met kopen tot de ice box hier is, aangezien ik nog niet weet of de ice box in het water reservoir hoort te staan of niet.

 

ALs ik een volume van 300L zou willen, dan zou ik een volume van 300 dm³ nodig hebben.

 

Kan iemand vertellen hoe ik de afmetingen (l*b*h) kan berekenen?

 

Als ik een reservoir van ongeveer 50cm neem, wat zouden mijn breedte en hoogte moeten zijn om aan een volume van 300L te komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

100cmx100cmx100cm=1000ltr dus

100cmx100cmx10cm =100ltr

 

300ltr= 100cmx100cmx30cm

 

maak je dus een bak van 100cmx100cm is iedere 10cm die je de hoogte in gaat 100ltr

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan wordt de waterbak ongeveer 80*80*50cm, als de chiller hier ook in moet staan doe ik er nog wat cm's in de hoogte of breedte bij.

 

Ik had gedacht om de hele bak met 1 stuk vijverfolie te bedekken, zodat ik niet moet gaan snijden en plakken. Met in de hoeken dan wat dubbel geplooide folie.

 

Wat voor een stuk folie zou ik nodig hebben(m²?) om de binnenkant van een bak van 80*80*50cm te bekleden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een stuk van 3 meter op 4 meter moet denk ik wel voldoende speelruimte hebben om de bak te bekleden.

 

Aan 10euro/meter komt dat op een 30euro, morgen even naar de winkel gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfff al eens met vijver folie gewerkt

 

dat vouwt op die maten niet zo makkellijk

 

als je al 30 euro kwijt bent voor folie kijk eens op marktplaats of zo...

 

daar vind je denk ik wat mooiers voor dat geld...

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou idd ook voor iets anders gaan voor dat geld.

Dan krijg je ook geen zooi tussen de plooien..

 

Voor 80x80x50 is 210 x 210 cm (80 + 80 + 50) trouwens genoeg, dus een stuk van 300 x 300 cm zou mooi zijn!

 

Ik weet trouwens voor 90% zeker dat de chiller buiten de bak staat. Dat ding is voor een aquarium gemaakt, ik denk niet dat een aquarium fanaat zo'n

ding tussen z'n vissen wil.

 

Gr AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF snel tussendoor

 

Ga je het vat wel isoleren?

Anders ben je zo je koude kwijt

Ook condensafvoer voor de koeler idd want die ontvocht wel iets

Denk er ook even aan om je aan en toevoer leidingen ook te isoleren (dit ivm condensvorming om de leidingen)

Die heb je zo wie zo wel , maar een stuk minder zo

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een leuk iets ontdekt, dat misschien wel kan dienen als watervat.

 

Ik heb 2 boilers naast de kamer de staan, een hele grote en de andere iets kleiner, ze worden beiden niet meer gebruikt.

 

Kan ik nu niet gewoon het hele systeem aansluiten op deze boiler?

 

gallery_20996_9780_50514.jpg

gallery_20996_9780_273622.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ik het met die condens ga regelen weet ik nog niet. De Ice box is onderweg en zodra die toekomt maak ik detail foto's en kunnen we zien hoe dat te regelen valt.

 

Geisoleerde buizen is inderdaad een goed idee, misschien dat ik wel leiding van warm water gebruik, die moeten toch goed isoleren....

----

Nu dacht ik om wat te sleutelen aan deze boiler, misschien ondersteboven hangen, zodat die in- en afvoer van het water langs de bovenkant bevindt... of zou het zo ook gaan?

 

Iemand met loodgieter ervaring?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn nog wat snap shots van de schatje die er momenteel in staan... ik zal deze avond een paar pica's trekken zonder hps

 

De soort is the one*chronic/nycd, meteen in bloei, eerste 3 weken met greenpower 600W, nadien met son-t-pia 400W, de tent is 1.1m hoog en de lamp is een XO van BAL....

 

Dit is de grens die ik gevonden heb kwa hoogte.... :smoke

 

gallery_20996_10066_27331.jpg

 

gallery_20996_10066_178923.jpg

 

gallery_20996_10066_328891.jpg

 

Deze moeten nog een kleine 2 weekjes en dan kunnen de Shiva Skunk en Super Skunk van Sensi erin.... ben wel benieuwt naar die Shiva Skunk, de omschrijving deed me watertanden <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb een leuk iets ontdekt, dat misschien wel kan dienen als watervat.

 

Ik heb 2 boilers naast de kamer de staan, een hele grote en de andere iets kleiner, ze worden beiden niet meer gebruikt.

 

Kan ik nu niet gewoon het hele systeem aansluiten op deze boiler?

 

gallery_20996_9780_50514.jpg

gallery_20996_9780_273622.jpg

 

Ik denk dat je deze vraag in een apart topic moet zetten in de bouwdoos. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Ice Box met Chiller zijn vandaag aangekomen, hier zijn alvast wat foto's.

 

gallery_20996_9780_108188.jpg

 

gallery_20996_9780_387579.jpg

 

gallery_20996_9780_338300.jpg

 

gallery_20996_9780_231251.jpg

 

gallery_20996_9780_133611.jpg

 

gallery_20996_9780_248626.jpg

 

gallery_20996_9780_40518.jpg

 

gallery_20996_9780_79170.jpg

 

gallery_20996_9780_414388.jpg

 

gallery_20996_9780_361340.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog even liggen nadenken over de manier hoe ik het water zou gaan koelen.

 

Zou ik van de Chiller rechtstreeks naar de Ice Box gaan?

 

Of van het watervat naar de Ice Box?

 

In mijn ogen zou ik liefst zo weinig mogelijk energie gebruiken, maw de Chiller zo efficient mogelijk gebruiken.

 

Als ik met de boiler aan de slag zou gaan, moet ik in een circuit werken waar het water continu stroomt. Dan vraag ik me af of het water ook door de chiller kan stromen, als die niet werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idee is dat je vat de koude buffer is die je opbouwt als de lamp uit is. Deze kun je thermostatisch regelen en dien je uiteraard te isoleren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pomp van de chiller is niet sterk genoeg om de icebox aan te sturen.

Je hebt daarvoor een aparte pomp nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...