Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

2 x Anesthesia 5 op 60x40 onder T-Neon 110 watt

Recommended Posts

niet alleen plaatjes kijken he thommy

Het netje is inmiddels vol, morgen eerste dag 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je nog een line-up bij die mooie groene martelkamer? Ben wel benieuwd wat daar allemaal staat te genieten :)

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor een tentje is dat whazzup? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bazz: Amnesia, Amnesia Haze, Lemon Haze, SSH, Anesthesia 5 en 8, Skunk Afghaan, Mazar

 

@wave: DR80 met 2 x 110 watt tNeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-5211-1270760269_thumb.jpg

post-5211-1270760282_thumb.jpg

ze gingen er nog nét uit :spliff:

 

Mogelijk laatste keer sproeien, probeer het deze keer nog één keertje. Vandaag Vital en kelp, volgende keer nog een keer preventief tegen meeldauw met guardian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooi scrog- voorbeeldje! Zou je deze ruimte vol krijgen met 1 plantje? Of zou ze dan te lang moeten groeien?

 

Ben eens benieuwd welke toppen hieraan zullen komen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoor met 1 plantje lukt het ook wel. Dat heb ik vorige keer gedaan: 1 plantje in een pot, neergelegd en afgebloeid. Als je goed voorgroeit buiten het kastje dan heb je het met een week of 3 maximaal vol vanaf het eerste moment dat je hem neerlegt. Ik had nu twee kleintjes, dan gaat het wat sneller met twee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap niet echt wat je hiermee wil zeggen, buiten het kastje?

 

Ik veronderstel dat je ze langer moet laten groeien, en meer moet toppen/fimmen, neen? Heb er geen ervaring mee, zou het wel graag proberen in mijn eerste kweekje :spliff:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ligt er aan hoe groot je startmateriaal is. Ik groei voor, maar niet in dit kastje. Ik gebruik nu het kastje alleen maar om af te bloeien. Over het algemeen is 2-3 keer fimmen meer dan zat voor een pittige indica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt man! Hopelijk zien we bij je volgende update de eerste bosjes haren!! :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En? Laten ze al 'pubes' zien? ;)

 

Lekker line-up btw, en waanzinnig mooi groen je Ana's. Ben gewoon jaloers!

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ze gaan wel lekker inderdaad! Twee weken op 12/12 nu en de eerste topjes beginnen al te vormen. Ze is ook lekker gegroeid, aan de zijkant zoals verwacht wat meer dan in het midden. Ook flink gediefd en ze heeft haar preventieve shotje magnesium ook al gehad ;). Ze groeit nog een weekje door dus wellicht slechts één standje lager zetten: ik heb nog een cm of 8 tussen mijn topjes en de PL lampen. Ik ga dit weekend overigens pas wisselen naar rode lampen. De ec heb ik op dit moment gestabiliseerd naar 2.3 ongeveer. Volgende week stop ik helemaal met de wortelstimulator en ga ik over naar BatBoost (suikerriet melasses met extracten van zeewier en humuszuren en emulsie van oude warm gefermenteerde bat guano). Genoeg geluld ;)

 

post-5211-1271374776_thumb.jpg

post-5211-1271374786_thumb.jpg

post-5211-1271374796_thumb.jpg

post-5211-1271374806_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Whazzup,

de planten groeien nog een weekje door en jij gaat nu al over op rood licht?

Is het niet vragen om moeilijkheden?

Zou het niet beter zijn om het rode licht pas na de groei-stop erop te zetten?

Als de planten nog groeien en je zet het rode licht erop, gaan de planten nog een spurt maken.

Dan zijn de 8 cm zo verdwenen!

Of ben je nu al je geduld kwijt! ;)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over wat Torsti zegt:

Na veel geklooi met de lampen van mijn Tneon de afgelopen 2 kweken heb ik deze keer (shack) pas de lampen in 2 fases gewisseld toen de zichtbare bloei dik een week had doorgezet. Dit is voor het eerst dat de planten niet doorschieten. Ze zijn alsnog een cm of 3 gegroeid in de week na de wissel, maar dat was te overzien.

 

Ook ik voorspel dat wanneer je dit weekend wisselt, je planten die 8 cm zo vullen.

 

Je kunt natuurlijk dit probleem oplossen door je plankje lager te zetten, maar dan heb je (met het tekort aan dieptestraling) weer meer flufffff.

 

Verder is het een topkweekje! Dat bladerdek (toen ze er voor het laatst uit waren) siert mijn desktopachtergrond ;)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de vorige keer ook al gefaseerd gewisseld en ik ken de phenos denk ik goed genoeg om dat aan te durven ;). Het dek is niet te vol, er is nog genoeg lucht tussen de toppen dus ik verwacht dat ik nog wel 5 cm ga groeien maar niet zoveel meer. Dat extra stapje omlaag zat al wel in de planning, vorige keer ben ik veel vroeger gaan bloeien. Vergeet niet dat ik ruim 400 watt/m2 heb hangen hier, het is dus niet echt een "low-power" kweekje en door de relatieve openheid van de Anesthesia t.o.v. de gemiddelde indica verwacht ik niet zoveel fluf, juist omdat ik ze wat omhoog laat komen. In mijn ervaring ontstaat het meeste fluf bij de te lang op het net gebonden stelen. Dit keer laat ik ze dus echt lekker omhoog komen om het verschil te zien, ik zal dit weekend van boven weer effe een foto maken door de kap op te lichten.

 

Verder nog even de "vitals":

 

temp 21 - 29 C

lv 35 - 55%

Ze drinken ongeveer 0,6 liter per dag, dat valt me erg mee eigenlijk. De geur is nu al bijzonder! Er hangt een fris-zure geur in het hokje en de bloemontwikkeling gaat prima voor 2 weken. Ik verwacht dat deze planten vrij snel klaar zullen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lang leve Ikea! :)

 

Je vrouwelijke duo is prachtig. :D

Dit is echt scrog voor gevorderden onder micro. :D

 

;)

 

:D Poldergrower

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jouw maten komen overeen met die van mij ( De kast dan ;)) ! Interresant om te kijken hoeveel jij er vanaf gaat trekken, zal een stuk meer zijn dan bij mij..je planten zien er echt overheerlijk uit!

 

;) Jaymaestro

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe het zou echt bijzonder zijn als onze maten overeen zouden komen ;) :D

 

Ach op zich is het niet zo heel erg moeilijk, je moet ook niet teveel doen. Dat is het grote makken van veel beginnende kwekers: ze willen te snel te veel en gaan op allerlei manieren ingrijpen. Rust, continuiteit, stabiliteit, dat werkt het beste in mijn ogen. Niet te veel lopen klooien, niet te vaak verpotten, plantje een beetje de tijd geven en goede spullen gebruiken, dat dan weer wel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en beetje oppassen met water ;)

 

Ziet er goed uit en de anesen hebben inderdaad niet de neiging om alles met blad te gaan vullen kwam ik achter bij mijn laatste micro kweekje toen.

 

Wat misschien nog "handiger" is ivm lampwissel is om slechts 1 rode lamp erin te hangen en na een dag of 4 de 2e.

Dit ga ik doen met de 3 little devil x auto blueberry die ik nu in me micro kassie heb staan, juist om wat strek te krijgen en meer bloei inzet maar daarnaast laat ik die blauwe hangen om de internode afstand hopeilijk zo te houden zoals nu is.

 

Dat minder binden op het net zou inderdaad wel eens e fluff oplossing kunnen zijn want door het binden wordt opkomen onderste takjes extra bevorderd en dat is nu net die fluff later

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met alle voedingsexperimenten ben ik een klein beetje te ver gegaan, dat zie je aan de verbranding op de puntjes van de bladeren en de omgekrulde randjes. Vorige keer zat ik in 2 liter voor één plantje, nu 10x zoveel medium voor twéé plantjes. Dat vereist dus een aanpassing van je ec. Waar ik op het kleine potje tot wel 2.7 kon gaan moet ik nu op ongeveer 2.2 / 2.3 blijven. Nadeel van een gesloten bak is dat je niet kunt spoelen, dus het is nog even afwachten hoe wat zich ontwikkelt. Ik kweek echter redelijk droog, dus geen modderbad onderin. We zullen het zien straks als ze klaar zijn aan de wortels als ik de bak los. Wel heb ik al geconstateerd dat het wortelstelsel de gehele bak heeft gevuld, wat ook niet zo gek is met een aantal weken voorgroeien. Wat wel aardig is om te melden is dat de verbranding pas kwam toen ik voeding met bacto gaf, dat geeft je medium toch een extra boost. Wees dus voorzichtig met je voeding als je een keer bacto meegeeft.

 

Komende week gaan we even rustig aan doen met de voeding, de wortelstimulator ben ik mee gestopt en in plaats daarvoor gaat nu de BatBooster mee.

 

Ik heb ook het idee dat de bladzetting bij blauw licht beter verloopt dan bij rood licht. Vanwege de compacte buds van de 5 heb ik liever niet te veel blad en vulling.

post-5211-1271508869_thumb.jpg

post-5211-1271508883_thumb.jpg

post-5211-1271508894_thumb.jpg

post-5211-1271508906_thumb.jpg

post-5211-1271508916_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

t is en blijft n heerlijke mooie plant om naar te kijken de Anesthees

zet m op he en wordt dit dan de 1 op 1 ronde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe dat zou wel mooi zijn maar 110 gram is wel veel van zo'n klein stukkie hoor... Vandaag zijn de bloeilampen er overigens in gegaan.

post-5211-1271720527_thumb.jpg

post-5211-1271720565_thumb.jpg

post-5211-1271720628_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

even mijn filosofie over scroggen toegelicht: Niet te veel blad en zoveel mogelijk de uitlopers omhoog laten komen om fluf onderin te voorkomen. Ik heb zelfs een paar toppen losgemaakt van het net om ze wat hoger te laten komen. Ik geloof dat je door een wat open plant en voldoende ruimte om je toppen je opbrengst beter wordt dan bij een volledig vol dek. Ach ja, ik geloof wel meer maar laten we het maar eens afwachten. In ieder geval weet ik zeker dat alle toppen voldoende licht krijgen.

 

Hierbij een update, wat je kunt zien is dat de budjes, zoals gebruikelijk bij Anesthesia, van binnenuit behoorlijk wat massa beginnen aan te maken, heel compact. De bovenste toppen zijn nu een centimeter of 3 van de lampen verwijderd. Het is daar behoorlijk warm overigens, tegen de 32 graden, maar voorlopig houden ze het goed vol. Iets lager is het 28 graden en onder het dek ongrveer 26. De lv is continu rond de 40-50%.

 

Ze zijn 1 april op 12/12 gegaan en zullen nu vrijwel niet meer groeien, dus wellicht dat ik het gewoon zo hou en niet meer een stapje extra van de lamp af ga. Even afwachten hoe de toppen zich nog ontwikkelen.

post-5211-1271935640_thumb.jpg

post-5211-1271935747_thumb.jpg

post-5211-1271935783_thumb.jpg

post-5211-1271935812_thumb.jpg

post-5211-1271935844_thumb.jpg

post-5211-1271935861_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit hoor, mooi groen ook nog, geen Mg geneuzel ;)

 

Mijn filosofie mbt scrog: 1 top per gat en teveel aan blad weghalen en idd gewoon omhoog laten komen en niet blijven binden omdat je met al dat binden alleen maar de kleine zooi die fluff wordt extra stimuleerd.

 

Ben benieuwd of je er deze keer, met de ervaring vd vorige en de pheno kennis, er meer/kwalitatief hogere wiet vanaf gaat halen. Meer grammen zou leuk zijn maar is niet streven volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de vorige opbrengst was niet groot van 1 plantje zonder verdere voorgroei, maar uitermate goed van kwaliteit. Dit is een andere pheno, maar ik verwacht ook een goede kwaliteit hiervan. Ben toch wel te spreken over onder TL gekweekte wiet. Blad weghalen doe ik alleen onder het net, bladeren zijn tenslotte wel de motor van je plant.

 

Wat koeler kweken heeft volgens mij een goede invloed op de smaak, wellicht dat er meer terpenen in de plant behouden blijven.

 

wat betreft 1 top per gat: dat ligt er een beetje aan hoe groot je gaten zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...