Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokeyB

Test fem. Cheeseberryhaze van Sannie en Eskobar

Recommended Posts

O ja was een ander projectje begonnen, niet echt wietgerelateerd maar vond het wel even grappig :wacko:

Zat laatst een appeltje te eten (pinklady) en zag dat er een zaadje aan het ontkiemen was, dus gelijk op een stuk nat keukenrol gelegd en binnen een paar dagen was die verder open en had ik die in een klein potje gedaan met een stukje folie en zie hier het resultaat:

 

gallery_13095_9402_1098146.jpg

 

even in het zonnetje :verrygood

gallery_13095_9402_1523723.jpg

 

Weet nog niet echt wat ik er verder mee ga doen omdat ik geen tuin heb, misschien ga 'm proberen klein te houden net als een bonzai of dat als we een tuintje hebben (dat zal volgend jaar worden)in de tuin planten.... we shall see

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SmokeyB,

 

Wat heb jij een verdomd mooi kastje gekregen zeg!

 

Het gaat erg lekker zo te zien!

 

Ik neem alsnog even een abbo! :verrygood

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bodem is toch waterdicht , neem ik aan .

zo ja amogo trek die latten eruit en plaats je bak op de bodem

t water wat je dan van onder geeft word ook wer zo opgezogen.

 

gaat lekker he en die appelpit mooi man

was ik ook mee bezig maar ze willen verdorie niet uitkommen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wave6: thanks voor de complimenten, ga er maar lekker voor zitten :verrygood

 

@clown: Ik heb de bodem zo goed als waterdicht gemaakt maar denk dat het daar niet waterdicht genoeg voor is ben ik bang voor, durf dat niet aan met dat hout...

Blijf gewoon deze ronde lekker van boven geven, misschien dat ik de volgende ronde even wat aanpassingen ga maken om op die manier water te geven.

Doe ik daar zoveel voordeel mee dan als ik van onder water geef?

Zat te denken om voor de volgende ronde op de bodem een tuin slang te leggen met een heleboel gaatjes en die uit de bovenkant te laten uitsteken en dan met een trechter die slang iedere keer te vullen, of is dat geen goed idee??

mvg B

 

ps: balen van je appelpitten, toevallig was die van mij al ontkiemt :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kl.te he van die pitten had al n mooi plekkie ervoor .

kan je niet eventueel 2 of 3 vuilniszakken open maken en dan op de bodem liggen over elkaar

dan is t wel waterdicht genoeg .

ik heb n 2 componenten verf uit de scheepsbouw gebruikt

gallery_18687_6985_726917.jpg

ik blijf je volgen

mooi hokkie gewoon he

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat mij maar ouwehoeren joh hahaha ik dacht je gaat scroggen dan kan je hem wel een beetje laten strekken maar als ze al groot worden dan zou ik het idd ook niet doen :verrygood foutje van mij maargoed dat is menselijk toch? :wacko: hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi SmokeyB,

probeer een stuk vijver-folie over de grond te plakken of probeer een lage bak te vinden,

welke onder de andere bak passt.

Ga in ieder geval proberen van onderen water te geven.

De redenen hiervoor zijn:

1. Je werkt met zaailingen, deze ontwikkelen een penwortel, welke direct naar beneden gaat.

De planten zoeken in de diepte na water.

 

2. Door de watergift van boven spoel ontstaande ballastzouten terug naar de wortels, de plamnt krijgt het hierdoor moeilijker.

 

3. Door de vochtige bovenlaag maak je het schadelijke insecten (varenrouwmug!) makkelijker om hun eieren te leggen,

met alle gevolgen van dien.

 

4. De lv is te hoog! Je bekomt grote problemen op het einde van de bloei.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi appelkwekert, :wacko:

 

ze gaan er erg mooi uitzien, lijken nu nog erg mooi compact. Maar ik heb ze bij Koi in het echt gezien en wat kunnen die groeien zeg :verrygood

 

je gaat nog een boel bindwerk tegemoet. maar alles voor het goede doel.

 

Had je al een idee wanneer ze op 12/12 gaan, of heb ik niet goed teruggelezen? het zou zo maar kunnen zijn dat ze je hok uitgroeien.

 

houd zo fraai en mooi groen,

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@clown: Thanks man, ik zal even gaan zoeken naar een lage bak die onder m'n kuip :(

 

@Spikey: Ik ga zekers scroggen, m'n gaas licht al klaar ennuh dat strekken komt nog wel :P

 

@Tosrti: Thanks voor je reactie :wacko:

Zoals ik net tegen clown zei, zal even op zoek gaan naar een bak ofzo...

Maar dan zat ik me af te vragen als ik van onder water ga geven, hebben dan m'n buffertabs nog effect aangezien die maar 5 tot 8cm onder de grond zitten???

En als je op die wijze water geeft, geef je dan water totdat de grond niets meer opneeemt en dan de volgende dag weer?

Ben zelf gewend van boven te geven dus is dit vrij nieuw voor mij, krijg trouwens binnenkort een tensio meter dus zal wel handig zijn.

 

En wat betreft de lv gaat het wel goedkomen, aangezien de lv in m'n schuur zelf af en toe oploopt tot 90% heeft dat wel degelijk effect op de lv in m'n kast die is nu redelijk constant 60% maar veels te hoog voor straks in de bloei... dus ben ik op marktplaats aan het zoeken voor een luchtontvochtiger, dus dat komt goed mensen ;)

 

@Djzusie: Leuk he dat appelboompje in wording :verrygood

Nee heb nog geen idee wanneer de klok omgaat, als m'n scroggaas een beetje gevuld raakt... die zal ik er van de week inhangen.

Het hangt er vanaf wat de dametjes gaan doen, blijven ze zo kalm onder de HPI of zullen ze als een speer gaan straks?

We zullen zien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi SmokeyB,

kijk maar in de eerste Super-Shiva-Topic van mij.

Ik heb woensdag en zondag water gegeven, en dat was voldoende.

De grond neemt zoveel water op als hij kan, dus een te nat staan kan niet gebeuren.

Tensio? wat is dat? Heb je niet nodig op deze manier.

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Torsten goedemorgen

 

Thanks voor de tip, ik zal het zsm proberen uit te voeren :wacko:

Is het ook nog verstandig om in die bak die eronder komt een soort afwatering te maken, bv een kraantje om het overtollige water wat de grond niet meer opneemt eruit te laten lopen of laat je dat zitten totdat de grond het weer opnieuw opneemt?

Het klinkt allemaal wel aantrekkelijk deze manier van watergifte, maar vraag me nog wel af of m'n buffertabs dan nog wel zin hebben? :verrygood

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi SmokeyB,

het is in der daad heel handig een kraantje of zoiets te gebruiken. Het overtollige water

laat ik altijd weglopen om wortelrot en een te hoge lv te voorkomen.

Het zou je verbazen, maar het water trekt bijna tot an de oppervlakte omhoog, dus ook de buffertabs

worden bereikt.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje Torsten jij bent er ook weer vroeg bij, slaap je wel dude :verrygood

Moet zo alweer naar m'n werk pfffff geen zin vandaag.....

 

Maar nogmaals bedankt voor de tip en zal het zsm gaan uitvoeren, zat te denken om bij de action zo'n grote platte curverbak te kopen en die eronder plaatsen met een kraantje oid erin.... word alleen op z'n vroegst in het weekend want heb deze week overdag erg weinig tijd.

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoooo weer even tijd voor een foto update :(

Ik had Sannie laatst nog benaderd over het water geven of ik dat nou van onder of van boven moet doen, die gaf het advies van bovenaf.....

Dus ga ik het deze ronde op deze wijze afmaken, bovendien is het een hele onderneming om wat onder de aardebak te plaatsen omdat ik de aardebak er nu niet uit kan halen ivm die balk in het midden om m'n deurtjes af te dichten.

Bij m'n volgende ronde ga ik wel een bak onder de aardebak plaatsen met een afvoerkraantje erin en misschien dat ik dan wel van onderen ga water geven of dat ik die bak ga gebruiken voor het opvangen van overtollig water, maar dat zien we dan wel weer...

 

Gisteren had ik al foto's gemaakt maar had geen tijd om te posten dus heb ik vandaag nog eens dezelfde foto's gemaakt om een beetje te vergelijken hoe ze groeien en dat doen ze best nu :wacko:

 

Gisteren

gallery_13095_9402_2617873.jpg

 

vandaag

gallery_13095_9402_2082279.jpg

 

Links gisteren

gallery_13095_9402_1834509.jpg

 

links vandaag

gallery_13095_9402_1690249.jpg

 

rechts gisteren

gallery_13095_9402_3983933.jpg

 

rechts vandaag

gallery_13095_9402_3038456.jpg

 

Ik ben iedere keer te laat voor de lamp met fotograveren :verrygood

Ga ook niet de lamp uitzetten voor de foto omdat je een HPI niet gelijk weer kan aanzetten, dus zal ik van het weekend kijken of ik een paar foto's kan maken zonder lamp.

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeds supergezond zo te zien.

 

En extreem korte plantjes.

Ik ben erg benieuwd naar de stretch factor in uw kweek hier.

 

Doe zo verder.

 

groets e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Eskobar ben er zelf ook wel erg trots op :)

Ze beginnen nu wel wat meer te strekken dus zal zeer binnenkort het scroggaas er boven plaatsen...

 

gisteren heb ik er nog 3x lowrider 2 bij gezet om even voor te groeien voor dat die binnenkort het dak gaan in de 65ltr specie-kuip die er nog van vorig jaar staat... ;)

Ik had laatst al die stam van die ene mixed kush eruit getrokken en weggegooid, was toch een stam van dik 3cm.

 

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy smokeyB ;)

 

Mooie compacte Cheeseberry haze plantjes heb je al gemaakt man

Dat gaan dikke boomstammen met vette buds er op worden :)

 

Succes knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Knutsel leuk dat je ook even meekijkt :)

Ik hoop het, Als ik nu al die stammen zie denk ik dat dat helemaal goed gaat komen.

Als tegen de middag de lamp uit is zal even een paar foto's maken en ook van de stammen.

Laters, gr B

 

 

Ps: weet iemand of ik die deuce deuce van humboldt nu al kan gebruiken als bladvoeding??

Zie dat ook niet namelijk in het voedingsschema van humboldt maar op de fles staat dat je dat ook gaan sprayen als bladvoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Smokey,

hoe groot is de onderkant van jouw bak?

Kan ik effe mee zoeken :)

 

Groetjes

Torsten

 

Edit: Bij Gerritse hebben ze platte 40 l kuipen, mate van een grote kuip maar dan lager.

Ik heb gisteren eentje gekocht. Ik geef de mate later door!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Torsten

Bedankt dat je ook even meedenkt :)

De bodemoppervlakte moet ongeveer 60x40 zijn en het liefst niet hoger dan 10cm, mocht je wat tegenkomen hoor ik het wel.....

Anders laat ik zelf wat vouwen van RVS of Aluminium, zit namelijk in de metaal/electro wereld dus dat is voor mij niet zo duur te maken .

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreeken

 

De G16 opvangbak is 56x40 met een hoogte van 4 cm, voor nog geen 5 pleuries :)

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is besteld ;) Thanks voor de gouden tip Bazzfucker :)

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Allemaal

 

Zoals beloofd de foto-update met de lamp uit ;)

 

gallery_13095_9402_2830095.jpg

 

gallery_13095_9402_680474.jpg

 

achter deurtje nr 1

gallery_13095_9402_207836.jpg

 

gallery_13095_9402_2206973.jpg

 

achter deurtje nr 2

gallery_13095_9402_55892.jpg

 

gallery_13095_9402_2049924.jpg

 

De stam van de linkerplant

gallery_13095_9402_2757762.jpg

 

veel kijkplezier weer :)

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn :)

 

Die zien er echt goed uit.

Even een vraagje... Die fan op onder kap

Helpt dat echt goed? Want deze zomer konden de temparaturen nog wel is hoog oplopen.

Aangezien ik nog niet zo heel veel ervaring heb... vandaar mijn vraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Wave6

 

Thanks voor de complimenten

Die fan heeft zeker wel nut, die werkt prima :)

Het is geen pc-fan, maar een 230v sunon fan dus wat zwaarder uitgevoerd.

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...