Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wallywallon

can filter verzadigd door vocht

Recommended Posts

als de lucht in een kamer wordt uitgeblazen blijft deze 75%

ik veronderstel dat je can filter dit niet kan volhouden of toch niet lang

 

koop je dan best nog een ontvochtiger?

en moet je de afzuiger dan in de donkere uren ook constant laten afzuigen ivm toprot? ik veronderstel dat dit moet voor verse lucht (omdat er in de donkere uren een hoge lv is), maar dan terug probleem dat je lucht met een hoge lv door je can laat gaan...

 

graag wil ik eens weten hoe jullie dit probleem aanpakken en hoe jullie afzuigen in de donkere uren.

 

laterzzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak de filter open, dat zijn een paar schroefjes losmaken.

Daarna de verzadigde kool eruitgieten, dat kan gewoon in de vuilnisbak.

 

En hopla, je giet er gewoon nieuwe koolstof in. Vers en actieve.

Eventjes alles aantrillen(doek op de grond leggen en een aantal keer tikken tot het niet meer zakt), perfekt tot de rand vullen en terug dichtmaken.

 

Klaar.

 

En dat zonder ermee rond te rijden om ergens al dan niet betaald te mogen dumpen of teveel betalen voor een nieuwe.

Risico is 0,0

 

Je moet begrijpen dat de mal van de filter zelf nooit slecht word. Enkel de vulling.

Je gooit uw koffiezetapparaat ook niet weg omdat de koffiefilter vuil is.

 

Om u een idee te geven, een zak koolstof van om en beide 70 liter (daar vul je maar liefst 20*225 kubers mee) kost tussen 30 en 40 euro.

 

Even goed zoeken dus. Actieve kool is actieve kool.

Openmaken, staaltje uithalen en op zoek dus.

 

Heus niet moeilijk, men weet gewoon niet dat dit kan.

 

Hoop dat je er iets aan hebt.

 

Groets e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand een goede online winkel om actief koolstof te kopen?

Het liefst een shop waar iemand ervaring mee heeft en waarvan de kwaliteit van de koolstof ook echt goed is voor het zuiveren van de lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoewel ik het heel vaak met e$ko eens ben moet ik hier toch een echte kanttekening bij plaatsen.: Je krijgt er nooit zoveel kool in als dat ze er in de fabriek in doen en ook niet dezelfde kool. Vul je filter maar eens, tril hem aan, leg hem achter in de auto en ga een middagje of een paar dagen over de kasseien rijden. Ik wil wedden dat ze zo een paar liter kool kunt gaan bijvullen. Het intrillen van de kool is een belangrijk proces om de filter veilig te maken. Er zijn bovendien vele soorten actieve kool met vele verschillende eigenschappen.

 

Dus hoewel het mogelijk is om opnieuw te vullen zal door de soort kool en het ontbreken van verdichting nooit de doriginele capaviet meer behaald worden. Hou rekening met een kortere levensduur en wees alert!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ whazup

wat bedoel je met de filter veilig maken? wat kan er soms schelen als je het zelf doet, want ik dacht dit ook te doen trouwens.

 

en aan iedereen, wat doen jullie nu in de donkere uren en is een ontvochtiger de enigste goede oplossing want als deze ook constant opstaat zal dit ook wel wat verbruiken neem ik aan. en wat kan je filter nu eigenlijk verdragen ( hoeveel procent lv )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esko, gebruik je kool van de aquariumwinkel of andere kool ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kortom, welke kool is hiervoor geschikt, en waar is deze te verkrijgen?

 

up :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff can bellen :wacko: of je even kan langskomen .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou inderdaad zeggen dat er via de koolstoffilter bedrijven die ze fabriceren tog wel het een en ander te krijgen is.

 

Misschien dat je zelfs je filter opnieuw kunt laten vullen voor een paar rotcenten wat niemand weet.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zou een bedrijf als can zichzelf in de vingers snijden nietwaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het intrillen van de koolstof in de filter kan je zelf nabootsen door tijdens het vullen goed op een handdoek te tikken.

Wil je een autmatische trilplaat???? leg een dikke handdoek op de wasmachine als ze aan het sneldraaien gaat en hou het even vast. No problemo.

Nog nooit problemen mee gehad. Dat hervullen is piece of cake. Ik zal het blijven aanraden.

 

Ik gebruik EXACT dezelfde koolstof als deze die in de filters zat, er zijn heus geen tientallen verschillende soorten hiervoor, enkel verschillende maten en vormen.

Mijn type filters kost al snel 100 euro. Wel voor een paar euro vervang ik dat dus zelf.

 

Koolstof zoeken die dient om filters te verversen is heus zo moeilijk niet.

 

Dat metalen ding is slechts een mal. 95% van de filtersprijs betaal je dus voor die metalen mal.

 

Wie gooit een koffiezet apparaat weg omdat de koffiefilter vuil is?

 

Ik denk dat wij allemaal wel informatie wensen om het ons aangenamer en veiliger te maken.

 

Wel zoiets als dit kan bijdragen.

 

ps: mochten deze filters gemaakt zijn om 1 keer te gebruiken, dan zouden er geen boutjes opzitten om ze open en dicht te maken.

Deze filters zijn gemaakt om op en dicht te krijgen ... met reden, die bedrijven hervullen gewoon de koostof en dan kosten ze weer volle pot ...

 

Groets e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

op die manier is het een "stukje van cake"

waar koop je zo'n zak koolstof? en vervang je dit dan elk jaar of? misschien helpt zo'n trilplaat voor de billen ook wel, zijn ze hun geld misschien eens WEL waard ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga een stuk met je mee, Escobar.

Vaak worden dingen moeilijker gemaakt dan ze zijn ("gebruik voor een HP-printer alleen originele HP-inktpatronen"... zoiets)

 

Maar waar koop je je koolstof en naar welke soort moeten we vragen?

 

En op Marktplaats staan wel eens 2de hands trilplaten te koop voor rond de € 50,- ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

te koop gevraagd:

 

afgeschreven koolstoffilters, geef er nog 5 euro voor

 

 

 

 

te koop aangeboden:

 

nieuw-gevulde koolstoffilter, 1 jaar garantie. 2500kuub 60 euro.

 

 

 

 

mare hoe werkt dat dan bij carboriginal filters? heb die nog nooit uit elkaar gehaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4mm pellets actieve kool voor luchtzuivering, in de meeste normale filters zit deze.

Daar moet je op zoeken.

 

Je vind dat niet in een growshop ze zullen niet tegen hun eigen winkel schoppen ook he

ik heb dat hier in vlaanderen direct kunnen krijgen.

Er werden mij geen vragen gesteld voorwat het diende.

Voor 70 euro zat mijn koffer propvol.

 

eenmaal thuis in het donker, vochtdicht en droog bewaren.

 

Als ik een adresje of telefoonnummer post ... word het overspoeld. Dat is ook niet de bedoeling.

Sorry maar dan valt het op natuurlijk.

 

Het is aan elk van u om deze laatste berg zelf te beklimmen.

 

Groets e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo bedankt voor de medewerking, fijn he zo'n forum waar we elkaar proberen te helpen!

maargoed anders maar op google zoeken he mensen

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad amnees maar ik snap esko op zich wel.

 

ik kan via google enkel aquarium kool vinden, per kilo vaak al 10,- euro.

Dus totaal overbodig en te duur.

 

Ik heb ooit in een ver verleden een shop gevonden die actief kool per emmer verkocht maar weet niet meer welke shop het was ;)

Wel jammer want ik moet zelf 2 x 700m3 filters vervangen en das altijd duurder dan enkel het kool vervangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...