Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fidodido

Wat is Co2?

Recommended Posts

Hallo,

 

Misschien een beetje een domme vraag, maar iemand zei tegen me dat Co2 hetzelfde gas is dat uit je gasfornuis komt.

Waar of niet waar?

 

Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie helaas nergens staan of dit hetzelfde gas is dat uit het gasfornuis komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CO2 met twee grote letters : C van koolstof en 2 keer O van zuurstof.

Naam: koolstofdioxide.

 

Is het voornaamste uitgestoten gas van verbrandingen, bij ELKE verbranding komt CO2 vrij en wij ademen het ook uit.

Het binnen bepaalde niveau's verhogen van de CO2 in de lucht in je hok heeft een positief effect op de cannabisplant.

Heb er zelf nog niet mee geexperimenteerd ofzo dus meer weet ik je niet te vertellen.

 

CO2 is niet het gas waarop gekookt wordt, dit is geloof ik een butaan-propaangasmengsel C2H6/C3H8

 

Grtz bonghitter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok.

 

Weet er iemand wat de chemische formule van gas uit het gasfornuis is?

Geen Co2 dus maar...(vul in)

Share this post


Link to post
Share on other sites

(aard) gas uit de oven ruik je, co2 niet :rolleyes:

 

Co2 is gevaarlijk spul en dodelijk bij bepaalde concentraties.

 

Het ene gas is het andere dus duidelijk niet.

 

Google maar eens op co2 vergfitiging :wave:

 

Weet er iemand wat de chemische formule van gas uit het gasfornuis is?

 

Komop joh, hier zoeken lastig ok maar via google WIKI aardgas

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je idd niet weet waar je mee bezig bent is co2 dodelijk idd,

je zal niet de eerste zijn die hierdoor overlijdt als je niet weet hoe of wat.

 

aardgas = CH4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien een beetje een domme vraag, maar iemand zei tegen me dat Co2 hetzelfde gas is dat uit je gasfornuis komt.

 

Namen???

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel, als je het aansteekt wel, en anders niet :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Google maar eens op co2 vergfitiging :rolleyes:

Bedoel je niet CO-vergiftiging?

 

CO = Koolstofmonoxide

CO2 = Koolstofdioxide

 

CO2 is niet giftig.

 

 

Verder worden er wel degelijk propaangas installaties gebruikt om CO2 in de growroom te brengen.

CO2 is namelijk een bijproduct bij de verbranding van propaangas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig is dat een ander gas, anders gingen die achterlijke broodkwekers dat ook nog illegaal aftappen!

Probeer trouwens de volgende keer even te Google-en voordat je iets algemeens vraagt :rolleyes:

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CO2 is niet giftig.

 

Mijn info aangaande giftigheid waar je voor op moet passen:

Hoewel koolstofdioxide in de atmosfeer voorkomt is het in hogere concentraties giftig.

 

En wat doe je bij onoordeelkundig gebruik in een zeer kleine ruimte zoals een kweekhokje?

Werken met zeer hoge concentraties :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
En wat doe je bij onoordeelkundig gebruik in een zeer kleine ruimte zoals een kweekhokje?

Werken met zeer hoge concentraties :rolleyes:

 

Moet je eens in klaslokalen gaan meten met 30 leerlingen ...dan kom je snel aan de 1500ppm..nou hoger kom je met kweken ook niet.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil graag een discussie aangaan met betrekking tot co2 etc.

ik meet dagelijks voor me werk dit soort waardes in instanties, etc.

 

co2 is wel degelijk gevaarlijk indien er een te hoge ppm onstaat!!!!!!!!!!!!

De bijzondere verdovende werking van CO2 wordt verklaard door de snelle opname in het bloed. Door een hogere CO2-concentratie in de hersenvloeistof wordt de ademhaling versneld, waardoor de opname van CO2 ook weer sneller gaat. Als gevolg hiervan stijgt de zuurgraad van de hersenvloeistof. Komt deze zuurgraad boven een kritische waarde (in chemisch jargon: pH lager dan 7), dan treedt analgesie (verdoving zonder bewusteloosheid), anesthesie (bewusteloosheid) en tenslotte de dood in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verplaatst naar Biologie & Chemie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tim

 

caramba! Het heeft een naam, analgesie, duszz

Vandaar dat ik in slaap viel tijdens hoorcollege, met zijn 100en in zaal CO2 uitpompen, nogal wiedes.

 

En waarvoor verricht je die metingen, zijn ze wettelijk verplicht?

 

Salu2

 

Pierre Paf

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
En wat doe je bij onoordeelkundig gebruik in een zeer kleine ruimte zoals een kweekhokje?

Werken met zeer hoge concentraties :rolleyes:

Werken met verhoogde concentraties, ja.

Werken met zeer hoge concentraties, nee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CO 2 is giftig in hogere concentraties: 1% (10.000 ppm) zal een aantal mensen voelen zich suf. [2] De concentraties van 7% tot 10% leiden tot duizeligheid, hoofdpijn, visuele en auditieve disfunctie, bewusteloosheid en binnen een paar minuten tot een uur . [3]

 

bron wikipedia

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Werken met verhoogde concentraties, ja.

Werken met zeer hoge concentraties, nee.

 

Jah joh, en wat krijg je als je in een kleine ruimte onoordeelkundig met hoge concentraties werkt? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee lostchild, wat krijg je dan? :wacko:

Ik had vroeger een CO2 fles om m'n aquarium te bemesten, en die is eens per ongeluk helemaal leeg gelopen tijdens de nacht, en in dezelfde kamer waar ik sliep. Ik heb er niets van gemerkt.

 

CO2 gehalte in de lucht is ongeveer 300 ppm, als je CO2 toevoegt aan je growroom doe je dit tot 1000-1500 ppm.

1500 ppm (parts per million) = 0,15%

 

Dus 0,15% is volgens jou een zeer hoge concentratie? Ik dacht van niet. :o

Zelfs als je drukfles per ongeluk zou leeglopen is er zo goed als geen gevaar.

 

 

En ik blijf erbij dat 'giftig' het verkeerde woord is. Het is dodelijk in zeer hoge concentraties ja, maar dat komt omdat je een tekort aan zuurstof hebt en je gewoonweg stikt. Je kan ook sterven van teveel water te drinken, en water is ook niet giftig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dat laatste betreft heb je gelijk Donjon..

 

Het is eigenlijk heel simpel je hebt CO en CO2 , dus koolstof(mono en di) oxide. De tussenvoegsels MONO en DI staan voor ENKEL en DUBBEL. CO2 zit overal in de lucht, planten nemen dit op halen het C'tje eraf en dan heb je O2 wat zuurstof is.

 

In het geval dat jij in een afgesloten ruimte zit en hieraan CO2 gaat toevoegen dan wordt je duizelig en je krijgt het idee dat je gaat stikken, oftewel je lichaam merkt de verandering in concentratie van het CO2 gehalte.

 

BIJ CO is dat niet het geval, dit is ook wat je vaak in kranten leest als mensen een kachel hebben die niet goed verbrand. Dan komt CO vrij, wat je lichaam niet kan herkennen en dus ook niet in het geval van TE hoge concentraties. Je zult dus in je slaap stikken zonder ook maar iets door te hebben.

 

NOu zijn er twee dingen die je kan doen (eigenlijk 3 als je niets toevoegen ook een optie vind):

 

1 Via CO2 containers: dit zijn speciale tanks waar alleen CO2 in zit en niets anders, deze laat je langzaamaan leeglopen en stroomt zo door je hok. Het eventuele gevolg van een lekkage is verwaarloosbaar. JIJ zult zelf het doorhebben als de concentratie echt TE hoog is (boven 1% of 10.000 ppm) en dan kun je snel genoeg actie ondernemen.

 

COnclusie ongevaarlijk en niet dodelijk

 

2 Je kan een combinatie van een verwarming en een propaankachel nemen. Deze zal je hok op de juiste temperatuur houden en ook nog eens CO2 in je hok uitstoten. Want CO2 is een verbrandingsproduct van Propaan. Het gevaar hierbij is echter dat de kachel inferieure kwaliteit is, chinese troep dus, en dat er dan een onvolledige verbranding plaatsvind.

 

Onvolledige verbranding betekend dat voor ieder deeltje propaan dat verbrand (en dus warmte vrijgeeft) ook een X aantal delen zuurstof aanwezig moeten zijn, maar dat dit getal X niet gehaald wordt. Wanneer dit gebeurdt zal het verbrandingsproduct dus niet 2 O'tjes maar 1 O aan zijn Koolstof © deeltje vastmaken. En zo vormt dus CO/ koolstofdioxide.

 

COnclusie gevaarlijk en dodelijk

 

Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit uw keuken gerij komt voornamelijk methaan gas, zoals reed eerder vermeld met de formule CH4. dit gas heeft echter geen geur deze geur word er namelijk direct naar het opboren aan toegevoegd voor de veiligheid van de gebruikers van het aardgas. Aardgas uit het Groningse Slochteren bestaat voor 81,9 % uit CH4 (methaan), voor 3,3 % uit hogere gasvormige koolwaterstoffen, en voor de 14 % uit stikstofgas en 0,8 % kooldioxide. Aardgas van andere winplaatsen bevat soms meer of minder methaan of waterstofsulfide ("zuur gas").

Schoon aardgas (ontdaan van de zwavelwaterstof) is reukloos. Om ervoor te zorgen dat gaslekken snel kunnen worden opgespoord, wordt aan aardgas dat aan huishoudens wordt geleverd een zeer sterk en vies ruikende stof toegevoegd. In Nederland wordt hiervoor 18 mg/m3 tetrahydrothiofeen toegepast, dat zorgt voor de in Nederland welbekende gaslucht. In delen van Duitsland, Oostenrijk en het Verenigd Koninkrijk wordt tert.-butylmercaptaan toegepast. Ook andere thiolen en dimethylsulfide worden gebruikt. Het spreekt vanzelf dat het een stof moet zijn die bij verbranding reukloos is.

 

Ik kan om in te haken op de risico's van een CO2 deken meespreken.. voordeel van CO2 is gelukkig wel dat het voornamelijk laag bij de grondblijft aangezien het zwaarder is dan de 'gewone' lucht. Wanneer je dus een bed op pootjes heb zul je dus niet zo gauw bij een lekkage of probleem op je kamer onder de CO2 wolk komen te liggen. Ik zelf alleen wel eens op een matras(lager bij de grond) naast een tank met brouwgist geslapen.

De volgende morgen heb ik een lichte hoofdpijn ervaren welke volgens mij te wijten kan zijn an een zuurstof tekort. Ik denk echter dat in de meeste situaties een voldoende hoge concentratie voor acuut gevaar niet gehaald word, dit gevolg werd dan ook zeer waarschijnlijk veroorzaakt door de langdurige blootstelling gedurende de gehele nacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuurstof is per definitie wél een gifstof...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
COnclusie ongevaarlijk en niet dodelijk

 

2 Je kan een combinatie van een verwarming en een propaankachel nemen. Deze zal je hok op de juiste temperatuur houden en ook nog eens CO2 in je hok uitstoten. Want CO2 is een verbrandingsproduct van Propaan. Het gevaar hierbij is echter dat de kachel inferieure kwaliteit is, chinese troep dus, en dat er dan een onvolledige verbranding plaatsvind.

 

Onvolledige verbranding betekend dat voor ieder deeltje propaan dat verbrand (en dus warmte vrijgeeft) ook een X aantal delen zuurstof aanwezig moeten zijn, maar dat dit getal X niet gehaald wordt. Wanneer dit gebeurdt zal het verbrandingsproduct dus niet 2 O'tjes maar 1 O aan zijn Koolstof © deeltje vastmaken. En zo vormt dus CO/ koolstofdioxide.

 

COnclusie gevaarlijk en dodelijk

 

Greenthumb

 

Ik heb over het verwarmen met een propaankachel een vraagje ?

 

 

In mijn geval, ga ik verwarmen als de lampen uit gaan ! Dit is net de tijd waar Co² toedienen niet nodig is !

 

Waar sla ik de Co² op als de kachel brand en dit weer kan toedienen als de lamp aangaat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...