Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Vlaanders

Micro hobby kweekje

Recommended Posts

hey die Vlaanders .

succes met je plantjes , en die blaadjes vallen ervanzelf wel af

 

ik zou nog wel even een 2 weken wachten met toppen of fimmen ..

en volgens mij staan ze veel te nat ,

 

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt elmo :verrygood.

 

Te nat staan ze zeker niet. Anders zouden ze dat wel laten zien, ik had ze net besproeid met wat water. Dat doet ze deugd.

 

Ik geef via onderen water en alle overtollige water komt er netjes weer uit (heb een onderste laagje hydrokorrels). Ik kan moeilijk teveel water geven denk ik ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Vlaanders,

 

Die dorre puntjes aan de bladeren staan me niet aan. Wellicht even een topicje openen bij bladproblemen.

Ik kan het niet thuisbrengen endaar zitten de echte experts mee te lezen, die hebben mij ook geholpen. Het ziet er weliswaar uit als nog van het overvoeden, maar misschien is er meer of toch iets anders aan de hand.

 

Groetjes,

 

Chassie

 

P.S. heb je een plekje in de omgeving waar je her en der 1 plantje neer kan zetten buiten (bloembakje voor het politiebureau misschien :verrygood ) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlaanders vriend heb het gehoord man van je boete das zwaar klote maar ken je niet meer terug draaien....

Geniet maar van je eigen wietje man en wat betreft die bladeren gewoon laten gaan zoals al gezegt was die vallen er vanzelf af of je haald ze eraf als de plant wat groter is...

Je plantje gaat nu weer beter en gewoon wachten met voeding en dergelijke gewoon even enkel water geven zodat ze verder opknapt... Vind rot voor je maar ik hoop het beste voor je en dat de boete uiteindelijk lager zal uitvallen voor je suc6 !!

 

Groet, Spikey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn we weer, terug van Pareis!

 

en WOW ik verschoot me te pletter. Het afgezuurde water adhv geperste citroen-sap doet zijn werk echt GOED!!! Ik geef nog geen voeding dus momenteel kan dit geen kwaad heb ik begrepen :lol:.

 

Ze zijn gegroeid als kool, en zijn ook een stuk dichter bij de lamp aangekomen in die 3 dagen dan ik voorspeld had. Daarom hebben ze het wat te warm nu. Heb onmiddelijk het elektrisch verwarmertje wat lager gezet en lamp terug een beetje hoger.

 

Foto's DAG 22 groei

 

gallery_15601_9899_2518361.jpg

 

gallery_15601_9899_436072.jpg

 

 

Ik ga toch dringend eens ph-min gaan aankopen want het heeft ze echt wel geholpen nu. Ph waarde dat ik gaf van water lag op 7.8 :s! Dat citroen-sap is een tijdelijke oplossing!

 

Ook bijna eens voeding gaan geven (heel klein beetje deze keer =/)

 

Groeten Vlaanders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dametje is ze aan het worden zeg !!! lekker compact en mooi fris. Het gaat al helemaal de goede kant op. Het is goedkoop citroenen seizoen dus ik zou me niet haasten met de ph- . Ik gebruik zelf ook citroenzuur en daar houden ze best van. Ik heb ooit gelezen dat citroen meer nuttige stoffen bevat dan het zuur alleen, ik weet niet of het waar is, maar het tegendeel heb ik ook nergens gezien (nog). En met 1 plant is dat best bij te knijpen met die zzzzitroenen.

 

Ga zo door Vlaanders, je ligt op de goede koers,

 

Groetjes,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey chassie leuk om nog iemand te horen hier!

 

Ben het al gestopt met die citroen, doet misschien idd meer slecht dan goed. Ik heb inmiddels een ph meter maar geen ph min. Heb nog eens alle waterbronnen gemeten en de beste lijkt het stadswater te zijn met een ph van 7.3. Regenwater lag op 8.9! Niet moeilijk dat ze wat achterstand ophielden en geen mooi groen blad vertoonden. Ga inmiddels gewoon niet afzuren tot ik deftige ph- heb. Lijkt me het verstandigst

 

Het gaat nog steeds goed, sommige blaadjes vouwden zich wat ineen alsof ze het te warm hadden, en heel kleine verkleurde bladrandjes. Leek nog steeds op het teveel aan voeding, maar volgens mij lag dat gedeeltelijk aan het water.

 

Het vrouwtje is in elk geval lekker aan het groeien! Heb haar gisteren gefimd!

 

Groeten Vlaanders

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey vlaanders!

Het gaat al een stuk beter, maar wat het water betreft snap ik je niet helemaal:

1. Het gaat een stuk beter sinds je afzuurt met citroen begrijp ik. Waarom dan nu hiermee stoppen? Het is wat instabieler dan pH- , maar it does the job. In ieder geval tijdelijk.

2. Stadswater? Ik hoop niet dat je water uit een sloot of gracht bedoelt? Als je ongedierte en of vieze shit in je kast wil moet je dit vooral gebruiken, anders niet!

3. Let nou een keertje op man :lol: ze stoot volgens mij iedere keer haar kop :huh:

 

 

Verder begint het er al op te lijken. Binnenkort is overpotten naar een wat diepere pot voor een goede wortelontwikkeling? Het lijkt er inderdaad op alsof ze het nog iets te warm heeft. De lamp er iets verder vanaf totdat de ventilatie optimaal is kan absoluut geen kwaad.

 

Wanneer wil je haar in de bloei gaan zetten? Geloof dat deze soort aardig door strekt! ;)

 

;) Groentjes Jaymaestro

 

p.s. Voedingstekorten en dergelijke treden vooral op wanneer de pH niet in orde is. Voeding geven lijkt me al wat voorbarig als de rest niet op orde is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jaymaestro

 

Mijn gevoel zegt dat het water uit de kraan (stadswater zoals met zegt hier), drinkbaar water dus, met een ph van 7.2 het beste is. Het regenwater had een veel te hoge pH.

 

Het licht is nu uit maar het spoelen met gewoon kraanwater lijkt het beste te gaan volgens mij. Ze is nog een stuk bij gegroeid, en haar internodes zitten super dicht op elkaar, enkel is dat niet goed te zien op de foto's ;).

 

Overpotten ga ik niet doen. De pot lijkt klein op de foto maar is wel echt een mooie groot genoege pot denk ik. 8 liter als ik me niet vergis. Dat is denk ik wel genoeg?

 

Vanaf nu ga ik ze fimmen (is al gebeurt dus) en nog wat laten door groeien, mischien nog een keer toppen of een paar keer tot mijn hele ruimte voor 3/4 benut is. In een scrognetje natuurlijk, en op 12/12 als 3/4e vol zit. Denk nog een 2-tal weken groeien.

 

Foto's komen er vanavond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 dagen later (bovenaanzicht dag 30):

 

gallery_15601_9899_651618.jpg

 

Vooraanzicht:

 

gallery_15601_9899_2144738.jpg

 

 

 

Het fimmen was mislukt, en heb het gisteren opnieuw gedaan. Deze keer met succes denk ik. Ze staan nu al 4 weken in groei, ik dacht 3 ofzo, wow de tijd gaat snel!

 

Word het bijna tijd voor een netje? Ik zou ze toch nog graag een pak breder willen laten groeien...

 

In elk geval het gaat toch vrij goed. Vandaag maar eens naar aveve gaan en hopen dat ze PH- en PH+ hebben.

 

Gr Vlaanders

Share this post


Link to post
Share on other sites
Word het bijna tijd voor een netje? Ik zou ze toch nog graag een pak breder willen laten groeien...

 

Geloof mij maar man, breder word ze zeker ;)

Je hebt gezien hoe ze bij mij gingen nadat de klok omging naar 12/12, zou niet lang meer wachten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's waar, maar toen jij de klok omzette hadden ze al een groot stuk van de kast ingenomen. Van mij zit ze nu op 1/4e of 1/3e in de breedte.

 

Wil nog een weekje wachten, dan word het hok helemaal omgebouwd en verbeterd. En daarna gelijk naar 12/12 en kort erna netje hangen.

 

In de hoogte lukt dat ook wel.

 

Bedankt voor je reactie smokeyB! Bij jou gaat het erg goed ;)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vlaanders,

 

wordt toch nog een mooi bossig struikje. ;) jammer van die paar foute blaadjes, maar die zie je straks helemaal niet meer terug.

 

Ik denk wel dat je niet al te lang meer moet wachten met 12/12, maar je hebt natuurlijk maar 1 dametje, misschien lukt het je wel.

deze dames groeien straks echt enorm, maar wellicht iest minder enorm onder T-neon, die gebruik je toch, dacht ik.

 

blijf je volgen, succes ermee.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey djzusie

 

Ja hoor, en ze word met de dag mooier! Die paar foute blaadjes hebben hun charme wel! Deze week woensdag gaan ze op 12/12. Er word heel wat gedaan aan het hokje, het enige wat ik mis is zwart wit folie -.-

Weet iemand of je zwart wit folie in de brico of andere doe het zelf zaken kunt kopen in België?

 

Ze blijven momenteel lekker kort qua internodes, en het fimmen lijkt geslaagd! Ze groeien inderdaad plots erg snel! Na omzetting van de klok schijnt dit nog erger te worden, daarom gaan ze woensdag in bloei!

 

Ik volg je ook man ;)! Heb het wel wat te druk de laatste tijd om veel reacties te schrijven.

 

 

 

 

Woensdag probeer ik volgende zaken op orde te stellen:

 

* Ph vloeistoffen aan kopen

* Zwart wit folie aankopen (als ik dat vind hier in belgenland)

* Muggedraad aankopen (kunnen nog steeds vliegjes en dergelijke het hok binnen momenteel)

* Hygrometer bestellen

 

- Nieuwe aardebak van ongeveer 20-25 liter maken met een systeem waardoor de gehele pot water krijgt.

- Scrognetje maken en bevestigen op die aardebak

- Filter vanboven op de kast monteren

- Zwartwitfolie plakken en alle kieren dichten.

- Nog iets vergeten denk ik...

 

1 opkomend probleem, nu blaas ik vanuit het 2e deel van de kast warme lucht via een gat naar binnen (elektrisch verwarmertje). Zo blijft de temp stabiel op 25-27°C. Maar als ik echt alles wil dichtten, dan kan ik niet meer verwarmen en kan de temp vrij laag worden in de kast... Temperatuur waar de kast staat ligt ongeveer op 10-15°C 's nachts, en da's toch niet zo goed voor ze...

 

Wat kan ik hier aan doen? Het elektrisch verwarmertje is te groot om bij het plantje te staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo bezige bij, wel wat werk voor de boeg.

 

Ik weet niet of je folie kunt krijgen in jullie belgenland maar je kunt het toch online bestellen?

 

verder over je kacheltje, als je een labirintje maakt zodat er geen licht binen komt, en dit met Horgaas afdekt kan er nog wel warmte binnenkomen, en geen beesies.

 

sucees met de klus, en de dame ook natuurlijk.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey djuzsie!

 

Ja je kunt het online bestellen maar dan moet ik weer zoveel dagen wachten. En ik wil aan de hand van de zwart wit folie mijn hok lichtdicht maken omdat er teveel kieren en spleetjes zijn. Tis ook een pak makkelijker!

 

ja da's waar, maar dan zou ik de warmte wat moeten "binnen" geleiden. Anders gaat die kachel veel te veel draaien en dat kost centjes hé :verrygood.

 

Bedankt! Met de dame gaat het goed, dat zie je hieronder wel!

 

 

Dag 33 groei als ik me niet vergis (wat gaat de tijd snel!)

 

gallery_15601_9899_1697642.jpg

 

3 of 4 dagen geleden gefimd met dit als resultaat tot nu toe (lijkt geslaagd, niet?)

 

gallery_15601_9899_731255.jpg

 

 

Mooi groen is niet lelijk zoals ze hier soms zeggen. Dit begint toch op mooi groen lijken :wOOt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

top plantje vlaming , ik zou het trouwens geen slecht idee vinden om je plant buiten af te rijpen op 12/12 .

je zal ws meer opbrengst hebben op die manier

grtzz :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey fonzie, bedankt!

Buiten afrijpen op 12/12 door te verduisteren ofwat? Buitenplanten komen er nog dit jaar, maar geen cheeseberryhaze, daarvoor bloeit die iets te lang! En hierthuis een buitenplant dat is nog niet voor het eerste jaar.

 

Meer opbrengst daar doe ik het niet voor. Binnen = beter kwaliteit, en daar doe ik het voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Vlaanders

 

Je plantje ziet er beter uit nu, mooi struikje maar pas op struikje kan een grote boom worden :wacko:

Zou haar gauw in een grotere bak zetten en het gaas erop gooien en de klok omgooien, anders krijg je zulke taverelen als bij Art en mij...

Staat jouw kastje ook in de schuur ofzo? want in mijn schuurtje is het tijdens de nachtperioden (voor ons overdag) rond de 20gr :wOOt

wanneer heb jij je lamp aan?

Nog een advies voor de kieren afkitten en de kast gewoon wit (reflecteerd goed en kost je maar 20 tientjes) schilderen met grondverf (plantje even buiten zetten natuurlijk), zie ik trouwens goed dat de plank waar je pot op staat van spaanplaat is? Zo ja, gauw schilderen anders ben je je plantjes aan het vergiftigen, moet je waarschijnlijk meerdere keren overschilderen omdat het opneemt als een spons.

Jeeetje en dat allemaal in een korte tijd anders word je plantje te groot :verrygood

Succe, gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog een pot witte verf gevonden.

 

Straks gaat het plantje buiten spelen in de namiddag. En geef ik een eerste laag.

 

Dan gaan winkelen op zoek naar:

* Muggedraad

* Zwarte silicone om alle kieren af te "kitten"

* PH- en PH+

* Ijkvloeistof

 

Als de grondlaag droog is nog een laagje erop en dan alles de kast terug in. Zoveel werk is dat nu allemaal ook weer niet. Heb een namiddagje vrijaf genomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zat deze topic ff te lezen

 

je had het erover dat miss te koud kan worden in je kastje

 

miss een idee als je de wanden van je kastje isoleert met piepschuim en daarover een folie doet

piepschuim moet wel te vinden zijn in belgenland

 

verder wens ik je nog veel succes met de rest van je kweek ik ga je volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heheh wat een gepruts.. ben benieuwd of het wat word

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt highriser!

 

Isoleren gaat niet erg veel verschil uitmaken denk ik aangezien er constant verse lucht aangezogen word en warme lucht afgevoerd word.

De temperatuur daalt 's nachts tot minimuum 15°C... Tis misschien beter om dus gewoon 's nachts de lichten aan, overdag lichten uit.

 

Jij ook bedankt skunkmonster, wat een aanmoediging :verrygood

 

 

Ik zoek dus nog een oplossing om mijn hok te verwarmen door middel van een klein apparaatje... Heb al eens lopen zoeken naar uiterst kleine elektrische kacheltjes maar die vind ik niet.

 

 

Kastje is wit geverfd, plant staat nu in een liter of 20-25 (de kluit van de vorige pot zat helemaal vol met wortels, had ik nooit gedacht!)

Vanavond gaat ze weer in haar kastje, ik moet nog kieren dichten als de verf droog is. Vanaf morgen staat ze op 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Knutselvlaanders, :wOOt

 

als je toch nog met je warmte eh koude blijft ziten, zou ik inderdaad overdag het licht uitzetten, en 'snachts de lamp aan.

 

en wat betreft kleine verwarmingen, ik gebruik een verwarmingskabel van 75 Watt, (ligt onderin mijn dubbele bodem) tijdens de donkere periode. nu staat deze niet aan, maar dan loopt de LV wel weer een beetje op. nu overdag scheelt het bijna 2 graden, en 10 % in LV.

 

en afhankelijk van het soort verf, lijkt het me niet echt goed om ze nu weer terug te zetten. Afhankelijk van het soort verf kunnen er giftige dampen vrijkomen. verf en kit wasemen nog een tijdje deze dampen uit. En je wilt nu toch niet rare dingen met de jonkvrouw? :verrygood

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...