Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Vlaanders

Micro hobby kweekje

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Binnenkort (een 2 maanden) mag ik binnen 2 wietplantjes kweken.

 

Mijn zaadjes zijn al besteld en dit worden de Madonna's van Sannie!

 

VERLICHTING

 

Ik had graag gewerkt met TL of spaarlampen. Mijn kast afmetingen zouden iets van 60cm diep x 60cm breedt x 120cm hoog zijn..

Daarom had ik gedacht aan TL 13W 517 mm en dit 4x (52 watt in totaal).

 

Reflectie: Aluminiumfolie

 

AFZUIGING

 

Als afzuiging zal er gebruik worden gemaakt van 2 pc-fans die voor in en uitlaat zorgen.

 

VOEDING EN AANVERWANTEN

 

Graag zou ik zo weinig mogelijk producten willen gebruiken, geen zelfs. Wij hebben zelf een waterput en dat water word grof gezuiverd en kan dan via een kraantje verkregen worden, ik veronderstel dat de ph-waarde hiervan goed zou moeten zijn. Als de plantjes in de bloei worden gezet zal er gebruik worden gemaakt van wat compost in een nieuwe aardebak vermengd met zaai en stekgrond. In de groei zullen ze het dus doen op zaai en stekgrond met regenwater.

 

VRAAGTEKENS

 

Ik heb nog nooit "deftig" binnen gekweekt en wil alles op een goedkope, maar vooral goede manier aansluiten en gebruiken. Van elektriciteit heb ik weinig of geen kennis, ook is de gehele praktische kant mij onbekend. Dus zal ik hier maar enkele vragen noteren:

 

- TL lampen, welke onderdelen heb ik nodig om er 4 bij elkaar te hangen. Eventueel een lampenkap voor beter licht?? Ik zou graag alle lampen door middel van een ketting ophangen zodat ik ze ongeveer per centimeter hoger of lager kan hangen, daar kan ik wel iets op vinden, maar eerst moet ik weten hoe de lampen aan elkaar moeten.

- Is de ruimte en het licht voldoende voor (hopelijk) 1 of 2 vrouwelijke plantjes? Volstaan 5 literpotjes als ik ze wil scroggen?

- Hoe maak ik de kast lichtdicht? Ik wil geen dekens beginnen erover leggen zoals de vorige keer, dat was uiterst onveilig. In mijn kast gaan zeker meerdere spleten zitten.

- Welke TL-lampen moet ik dan kiezen? Verschillende voor bloei & groei? Of combineren?

- Zijn er nog zaken die je opvallen waar ik niet aan gedacht heb?

 

Ik begin vroeg aan mijn verslagje zodat ik alles kan opmaken om tijdig te kunnen starten. Ik hoop dat enkelen me enthousiast zullen helpen met dit kleine micro kweekje. Ik kweek trouwens voor mezelf. Ik rook een 5-tal grammetjes per maand, en wil geen contact meer met dealers die alles voor het geld doen.

 

Edit Aad : op verzoek van topicstarter de subtitel aangepast.

 

Nog even wat informatie toevoegen:

 

Aangezien ik maar 2 plantjes mag hebben zal ik het 5 rondes na elkaar doen en alles hier in bewaren. Dat zou over een periode van 2 jaar gebeuren, en in die periode zal hopelijk heel wat verbetering in zowel de kast als de opbrengst & kwaliteit, ... te zien zijn :lol:! Ik begin nu zeer low-budget, maar wil uiteindelijk toch een prachtig micro kweekje die als voorbeeld kan gezien worden voor anderen bereiken! Opgeven doe ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Flaanders!

 

Gefeli dat je aan de bak mag! Madonna's van Sannie ... je dacht "ik ga micro dus laat ik maar een mega plant nemen"? Hahaha :lol: Dat wordt sowieso scroggen!

 

TL verlichting is een goed idee. Kijk eens naar T5 en probeer op dat oppervlak iets van 100 watt te krijgen. Een goed reflecterende achtergrond is dan wel aan te raden. Bovendien moet je er op letten dat warme lucht goed onder de kap weg kan komen. Eventueel een extra pc-fan eronder.

 

Je plannen voor reflectie zou ik wijzigen. Aluminiumfolie is in het begin mooi glanzend maar slaat erg snel dof uit. Als ik lees dat je kastje ook flink wat kieren heeft, dan zou ik, als ik jou was, kiezen voor acrylaatkit (voor de kieren) en een paar lagen witte grondverf daarover. Zorgen voor een goed sluitende deur en je bent je lichtlekken ook kwijt.

 

Zorg dat je lucht aan- en afvoer ook lichtdicht zijn door middel van lichtsluizen. Wat ga je gebruiken tegen de stank? Een fatsoenlijk filter? Filtermatten (normaal voor kattebak of afzuigkap)? Of helemaal niets? (Dat laatste vind ik geen optie)

 

Wat betreft voeding zou ik als ik jou was wel bloeivoeding halen. Kost een tientje, maar ga je ook de komende 2 jaar mee doen. Goed verteerde compost is goed voor de start (voor zover ik weet). Water uit je put zou in principe goed moeten zijn.

 

5 liter per plant zou moeten kunnen, maar ik zou voor 1 maatje groter gaan. Ik zelf gebruik 7 liter per plant (2 in een bak van 14)

 

En wat betreft hulp: ik ben erbij en laat maar komen! Weet niet alles, maar ondertussen best al wel een beetje. En als ik het verkeerd heb wordt ik snel genoeg gecorrigeerd door de anderen ;)

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk zo een TL kweker erbij.

 

ik zou beginnen met het doorlezen van een aantal topic's van O.A. Torsti, hij heeft een bouwtopic van een lampje. als je echt geen verstand hebt van electra ia het misschien raadzaam om hulp te vrgaen.

 

ook vind je hierin de juiste kleuren voor bloeien en groeien, deze zijn inderdaad verschillend.

 

en als je alles moet aanschaffen is het niet direct low-budget. Maar als je verder wilt gaan met TL kun je nu beter wat meer uitgeven dan later bedenken om te veranderen. bij de Gamma kun je kant en klare tl armatuurtjes krijgen voor €7,- of zo met kleur 33, deze zijn wel oké om te groeien maar het kan altijd beter. Probeer ook een zo groot mogelijk lichtoppervlakte te krijgen, ik heb 8 buisjes van 14 Watt naast elkaar op ca. 57 CM. past prima. ik heb nu T5 buisjes in de aanbieding van de Praxis gehaald. en goedkope spaarlampen, daar ga ik mijn nieuwe laichtkappie van maken. dus ik weet uit ervaring dat beginnen met Low-Budget toch naderhand weer geld kost, maar dat is eigen keuze.

 

verder is folie om in je hokje te plakken niet zo duur, en volgens mij veel beter dan alu-folie.

 

Scroggen is zeker een must met 2 plantjes. let dan wel op de voorgroei tijd, op TL gaat alles even langzamer. heb ik zelf gemerkt bij mijn eerste tl-kweek.

 

ook in de bouwdoos moet je voldoende inspiratie op kunnen doen om de kieren te dichten enz.

 

succes met de voorbereidingen en daarna ook met de kweek. als je blijft posten krijg je vast voldoende atwoorden.

 

grtz.

DJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emtee:

Eerst en vooral bedankt voor je antwoord ;)! Heb er veel aan! De madonna's zijn puur persoonlijk echt mijn ding denk ik, de creepy high zoals die beschreven word is mijn persoonlijk favoriete effect, lekker spacen zonder aan de zetel te plakken! Heb inderdaad al veel over die T5 gelezen, maar als ze die niet hebben in de winkel waar ik heen wil dan koop ik gewone. 100 watt lijkt me inderdaad een goed streefdoel. Het is wat moeilijk om alles nu al te beslissen aangezien ik eerst en vooral nog mijn kast moet in elkaar stoppen, nu heb ik het eventjes te druk met werken, maar volgende week zaterdag zou ik eraan beginnen, dan zal ik alles wat hier geschreven staat nog eens goed lezen en me erin verdiepen. Oja, die bloeivoeding dat ga ik zeker wel aanschaffen, maar uiteindelijk is dat maar voor later hé :lol:!

Wat je zei over een filter... Ik snap eigenlijk niet goed wat een filter precies doet... En waarvoor je hem nodig hebt, kun je dit vrij goedkoop aankopen?

 

Djzusie:

Ook bedankt om me wat te helpen! Ik zal die topics zeker eens bekijken, da's een goed idee! Inderdaad het word niet low-budget maar ik wil het bedrag ook niet gaan verhogen door onnodige dingen aan te gaan schaffen. Folie is inderdaad een goede optie, maar misschien zou ik simpelweg mijn hok maken uit plaatmateriaal bekleed met witte HPL, dat glanst als een spiegel, lijkt me zeker en vast een goede optie! Scroggen word het zowieso, ik heb al wat ervaring bij buitenplantjes met het fimmen dus dat komt helemaal in orde ;)! Kierendicht doen vind ik wel iets op.

 

 

Allebei bedankt! Ik laat nog wat van me horen als ik eraan begin! Verder zijn opmerkingen of reacties altijd welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat betreft het filter.

 

ken je dat, dat je een zakje wiet opentrekt en de geur je tegemoet komt? stel je nou eens voor dat iemand een gewone plastic zak vol wiet heeft en dit open trekt. en diegene doe dat 5 min later weer met een nieuwe zak, en 5 min later weer etc.

 

Nou, als je plantjes in volle bloei zijn, dan ruikt het zo. Altijd. En een filter filtert dat weg. Een klein filter kost een tientje of 2 a 3. Ventilator eraan en weg is je geuroverlast.

 

Nu zeggen veel beginnende binnenkwekers: ach joh, ik vind die geur lekker! En halverwege de bloei kopen ze vervolgens alsnog een filter omdat de stank niet te harden is. ;)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Emtee klopt idd als een bus!

Moet wel zeggen dat ik de geur nog steeds lekker vind en van mij apart mag mijn filter er tussen uit..

Helaas denken er mensen bij mij in de buurt daar iets anders over en vinden deze geur (waarschijnlijk)niet zo lekker dus beter een filter ertussen.. je vijand slaapt nooit... :lol:

Kijk eens wat voor setje Emtee en ik hebben..

Werkt echt super ideaal en je hebt ook nog opbrengst!

weet niet of hij past in je kast..

moet je ff afmetingen zoeken..

Kijk maar ff in mijn topic daar staat het volgens mij wel...

Idd een scrog gaat dat worden voor je.. Koop een stevig net om ze aan te binden want je dames zijn sterk ;)

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben nu vrij hard aan het twijfelen... Ofwel voor TL, ofwel voor Tneon ofwel voor 250watt hps/hpi... Eigenlijk wil ik het mooiste resultaat maar voor niet al te veel wattages. 250 watt vind ik al vrij veel voor 2 plantjes. Kan iemand me een tip geven?

 

Filter word het dus zeker, maar ik hoef hem pas in het midden van het kweekje aan te schaffen ongeveer. Dus geen probleem.

 

Allen bedankt voor de nuttige tips & topics!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook voor 150 watt hps gaan ofzo?

mischien is dat een idee,

of 2 setjes van 70 wat ofzo.

is allemaal leuk speelgoed hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ook al die HPL of HPS lampen gezien van 70 watt... Maar kun je daar dan ook groei en bloeilampen voor kopen? Deze kun je niet vinden in de growshop dacht ik...

 

Nu, het wattage dat ik wil bereiken is 75-100.

 

Optie 1: 5x18W T5 (hier heb ik al de bouwtekeningen voor gemaakt) = 90 watt

Optie 2: 2x 36W Tneon of 2x55W Tneon = 74 of 110 watt

Optie 3: HPS/HPL (maar deze optie kies ik liever niet).

 

Nu ga ik nog even zoeken wat qua prijs het voordeligst is en dan geraak ik er wel uit.

 

De zaden zijn binnen trouwens! Een zeer mooi pakketje gekregen van sannie met 10x Madonna 10xIerdbei (voor buiten) en 5 freebees (cali orange bud dacht ik?)

Ook 20 pitpots, waarvoor dank Sannie, een snelle en mooie levering.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een 70 of 150 w hps moet je apparte groei en bloei lampen kopen.. Heb er zelf toen ook research naar gedaan.

1 vande 2 de bloei of de groeilamp is bijna even duur als het gehele armatuur + 1 lamp + kap. Ook zijn deze lampen niet in de gemiddelde growshop te verkrijgen...Dit zijn de redenen waarom ik het toen niet gedaan heb..

Ook heb ik voor de Tneon gekozen omdat ik las dat de wiet die hieronder vandaan kwam veel lekkerder van smaak is.. een nadeel was wel dat het ietsje langer duurde allemaal.. Aangezien ik alleen voor eigen gebruik kweek ga ik voor goede kwaliteit met een volle smaak. :lol: Dat het dan ietsje langer in beslag neemt vind ik niet erg...

Moet zeggen dat mijn eerste topjes van mijn eerste kweekje droog zijn en deze onwijs goed smaken.. lekker zacht op de keel en zo stoned als je zelf wil ;) ;)

Heb mijn eerste kweekje best wat tegenslagen gehad.. maar met een beetje liefde en zorg komt het allemaal wel goed zoals je ziet. Heb nooit onder hps gekweekt dus kan niet vertellen of ik verschil merk..

Greets,

Thommy

 

p.s. als je zelf goed kan klussen zou ik eventueel voor de t5 of t8 gaan.

Kijk ff in het topic van Torsti hoe hij alles gefixt heeft...

Ziet er goed verzorgt uit..

Bij mijn Tneon zitten Evsa's ik weet niet of dit ook standaard is bij de t5 of t8.

Keuze is aan jou: betaal je wat meer en heb je een ''plug & play '' setje

betaal je minder moet je alles zelf kopen en in elkaar zetten met nette opbergdoosjes e.d.

 

Moet wel zeggen dat als je hem zelf in elkaar zet en dus meerdere balkjes gebruik met minder wattage dat je wel een betere licht verspreiding hebt denk ik..

Ik weet niet of dit ten koste zou gaan van dikke toppen of niet?!( zou je moeten kijken hoeveel lummen deze in totaal afgeven per balk en dit vergelijken met een Tneon(uit mijn hoofd heeft de 150w Tneon 10253 luumen maar weet niet zeker)).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thommy: Dat het je goed smaakt dat mag ik geloven, het zagen er echt lekkere toppen uit! Ik kan echt wel goed klussen, de kast steek ik zelf ineen, maar van alle elektrische aparatuur ken ik niets. Wel kan ik de PC fans aansluiten op een 9 of 6V adapter als ik me niet vergis, maar is dit wel veilig?

 

Ik moet eigenlijk alleen nog weten welke onderdelen ik nodig heb om een licht"kap" te maken... Ik zou graag aan een metalen of houten plaat alle TL's op 80mm van elkaar krijgen, zo past het perfect in mijn kastje en is het licht super verspreid. Als ik het een beetje begrijp moet ik de TL's zelf aanschaffen, dan nog de contacten rechts en links (welke weet ik niet hoe het eruit ziet weet ik ook niet) en vervolgens nog een snoer eraan verbinden met liefst aarding. Wat ik opzich wel kan, maar waar moet je aarding er dan in bij de lamp, kheb er allemaal geen flauw idee van!

 

Ik heb besloten om 5x 18W T5 lampen te kiezen indien ik er nog uit geraak wat ik allemaal nodig heb en hoe ik het allemaal netjes en veilig kan verbinden en ophangen.

 

Na het lezen van vele TL kweekjes heb ik besloten om voor T5's van 24W te gaan. Deze zijn bijna 600mm lang dus dat is wel ok. Nu zit ik enkel nog met het vraagteken of ik er 3 of 4 wil... 3 lijkt me voldoende aangezien ik maar 1 plantje wil houden in de kast. Zou er veel verschil zijn?

 

Ook voor de elektriciteit komt alles in orde ;)! Heb intussen al flink bijgeschoold. Alles word (brand)veilig aangesloten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 24 W versie is wel de minst efficiënte uitvoering van allemaal.

Slechts 94lm/W. De 21W versie komt uit op 107lm/W. Dat is even snel 14% verschil.

Dit is volgens mij ook één van de redenen dat Torsti een mindere 2e poging had.

Deze vergelijking gaat uiteraard enkel op bij éénzelfde kleurtemperatuur.

 

Goede reflectoren zijn bij Tl kweken ook een absolute vereiste.

Veel buizen spijtig genoeg ook. Dit maakt het inderdaad al allemaal snel duur.

Wanneer je een beperkt budget hebt, zou ik een 1.3*0.7*1.4m kast bouwen.

En er aanvankelijk bv. 4*54W op 6.5cm van elkaar inhangen met de bedoeling uiteindelijk 10 lampen in de kast te krijgen.

 

Zelf een armatuur maken doe je best met aluminium profielen, dmv lassen, schroeven of boutjes en zelfs mbv kant en klare verbindingsstukken. Daar kan je dan ook de reflectoren op vast schroeven en het armatuur is makkelijk te aarden.

 

Succes :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp je reactie, maar ik gebruik een 5-tal gram per maand (dat proberen we nu toch :wave: normaal ietsje meer :rolleyes: ). En wiet kweken doe ik niet voor commerciële doeleinden. Wat ik wil, is 1 plantje, die mooi uitgroeid tot een mooie volle scrog, met een goeie kwaliteit en een gemiddelde opbrengst. Ik hoef geen 100 gram van 1 plant. Als ik er 20-30gr afhaal en dit steeds over periodes van 3-4 maand en het is goeie kwaliteit, wat heb ik dan meer nodig? En dit is zeker te bereiken met 75-100watt.

 

Nu is enkel nog de vraag welke lampen zijn nu het meest geschikt... Ik wil er 150€ aan uitgeven (kast + elektriciteit). En alles MOET super veilig zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg niet dat je de 54W moet gebruiken hoor, liever niet zelfs.

Deze behaalt ook slechts 98lm/W.

 

Je kan met dezelfde kastlengte(1.3m) ook de 28 W gebruiken. Die doet 110lm/W

Voor jou misschien beter om de 21W(107lm/W) te gebruiken met een kastlengte van 1m.

Zo start je toch met 4 lampen, hou wel altijd maar 6.5cm hartafstand tussen T5 buizen.

 

Bij kastlengte 70cm moet je voor 14W gaan eigenlijk. Niet echt praktisch!

4*21W T5 voor 2plantjes in scrog is een hele mooie opstelling en komt overeen met 95.6W als je 24W's gebruikt.

Je hebt zelfs maar 1 EVSA nodig...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, dat lijkt me wel iets, maar uiteindelijk gaat het maar om 1 plantje. Ik wil er 2 zodat ik een vrouwtje overhoud. Zijn het er 2 dan moet de andere maar buiten gaan spelen. En 1 meter breedt lijkt me toch iets VEEL voor 1 plantje, niet? Dat krijg ik toch nooit vol?? Of moet ik dan juist super veel gaan toppen, meer neerbinden en de groei er wat langer in laten? Het is geheel nieuw voor mij allemaal, en ik wil echt met de juiste opstelling beginnen zodat ik ze zo kan houden en niet alles hoef te veranderen na 1 ronde.

 

Alvast bedankt voor alle reacties :rolleyes: !

 

Oja, en moeten die TL's in parallel staan? Ik ga de elektriciteit niet zelf doen, maar ik weet wel dat als ze in serie staan, alles makkelijker is, maar vanaf er 1tje niet werkt valt derest ook uit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nog maar één EVSA tegengekomen die voozien is om 4 lampen parallel aan te sluiten.

Die is enkel voor 54W lampen. Neem dan gewoon twee EVSA's waar je 2 lampen parallel op aansluit.

Dan valt er altijd maar 1 lamp uit! Probeer voor de EVSA die je gaat nemen na te gaan of ie

Cathode Cutout Technology gebruikt en van energieklasse A is. Uiteraard speciaal voor T5 lampen.

Vergeet zeker ook geen reflectoren, de individuele zijn duur maar wel de beste.

 

En euh 2 planten zijn beter dan 1 en 3(ideaal) is beter dan 2 :rolleyes: Het is maar waar je je het beste bij voelt...

Edited by Aurele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt, en het blijft er 1. Ik woon namelijk niet in Nederland :rolleyes:.

 

Volgende week start de bouw van het hokje normaalgezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Vlaanders!

Er al uit wat je gaat ophangen?

Als je niks weet van de electro enzo zou ik je gewoon aanraden om een compleet setje te kopen

Neem de 150 W Tneon die ik heb of de duo fluor 160w.

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk heb je wel gelijk ThommyT. En de prijs valt goed mee al bij al.

 

TNeon 2x 55W set = 110 watt op een kastje van 600mmx450mm. Dat zal zeker wel wat moois geven!

 

Dimensions

W x L x H: 220mm x 575mm x 80mm

 

Delivery Jardin Secret® TNeon Set

Valve with plug

2 matching lamp

7600 lumens light output

 

Ondertussen heb ik ook aan wat gefeminiseerd zaad kunnen raken voor de eerste ronde. De madonna sparen we nog eventjes. Alles is nu eindelijk uitgedacht en ik ga beginnen met mijn definitieve ontwerp van de kast.

 

Nu is het nog twijfelen welk soortje... Church/killing fields/killing kush/cheeseberry wat raden jullie aan om mee te beginnen?

 

Of neem ik nu beter 2x 36W (die 445mm lang is) zodat ik het scrogje ZEKER vol krijg?? Dan zou het kastje 500x450 worden.

 

*EDIT*

 

Ik zag net in smokey's topic op opengrow deze lamp:

http://pflanzburg.de/store/product_info.php?products_id=1807

 

IDEAAL dacht ik, en zo te zien doet ze haar werk enorm goed... Het is goedkoper dan de Tneon armatuur die ik wou aanschaffen (dit vooral doordat de verzendingskosten bijna niets kosten). Ook is het beter geschikt voor 1 plantje dacht ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop toch gewoon de Tneon 2x75 w set...

Timmer je een mooi hokkie in elkaar en koop je een 100m3 pflieger fan en 125m3 koolstoffilter ,pc fan erin en gaan :wacko: :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.growshop.be/en/home/environment...vents-vko1.html

 

Is dit geschikt als afzuiger? Of wat bedoel je precies met een "pflieger fan" :o? 125m³ koolstoffilter had ik al besteld! Pc fan heb ik ook al (deze als lucht inlaat gebruiken? Of gewoon in de kast hangen?)

 

 

Nu twijfel ik WEER! :wacko: ik heb nog eventjes tijd om het allemaal nog eens goed te bedenken. Uiteindelijk is 620mm wel vol te krijgen met 1 plantje. Ik weet alleen niet genoeg over scroggen, ik veronderstel hoe langer je ze laat groeien hoe "breeder" je ze kunt neerbinden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pflieger fan is zo;n fannetje die ze vaker als afzuiger gebruiken in bv een plee of badkamer..

In nl te koop bij praxis of gamma ( bouwmarkten)

Neem gewoon die tneon set 2x75 W krijg je makkelijk vol met 1 plantje en scrog!

greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag beste mensen! De vertraging in mijn topic is zeker te weiten aan mezelf, en als ik 4 maart wil starten zal ik nu toch echt eens moeten praten met mijn huisgenoten. Ik heb namelijk nog een goede verdediging nodig zodat ze mijn idee zeker niet zullen afbreken... In feite hebben we het er vorig jaar al over gehad en toen was het van ok, maar begin daar nu nog niet aan, volgend jaar is ok.

 

Maar al bij al heb ik dan weer wat stomiteiten begaan het afgelopen jaar enja... :rofl nu word ik enigzinds verplicht van er terug over te beginnen, wat geen pretje is. Voor hen toch niet.

 

In ieder geval ik ben zeker van mijn stuk en het volgende is besteld:

1 TNeon (Set: 2x75watt (+ € 21.55)) Tneon EUR 77.56

1 75watt Neon (Colour: Yellow Blooming) neon75w EUR 7.81

1 75watt Neon (Colour: Red Day light Growing) neon75w EUR 7.81

1 Plagron Coco's Blok plagroncocobrick EUR 1.48

1 Alga Bloei (Alga Bloom: 250ml) PlagronAlgaBloom EUR 5.35

1 Alga Groei (Alga Grow: 250ml) PlagronAlgaGrow EUR 4.88

 

En het volgende word dit weekend aangeschaft (na het leuke gesprek :D )

 

*Plaatmateriaal om kastje te bouwen (MDF/OSB/HPL/... Ben er nog niet uit)

*Afzuiging (zoals hierboven ergens al vermeld: afzuigertje voor in de plee of badkamer)

*Ketting (om lampen op te hangen)

*Potten (5-10 liter ben er ook nog niet uit, ik wil een scrog van 550x550mm volkrijgen)

*PC fan(s) om wat wind door hun oksels te blazen

 

 

Ik hoop na dit weekend klaar te zijn met de kast, en volgend weekend alles monteren en afwerken zodat ik begin maart van start kan gaan!

 

Leuke tips om dit gesprek tot goeder eind te brengen kan ik gebruiken trouwens! Waarom dit zo'n moeilijk gesprek word kan ik niet echt vertellen, ik woon in België, daar moeten jullie het maar mee doen. Ik hoop dan ook wat respect voor mijn privacy te krijgen, en geen vragen hierover te krijgen. Zeg dan liever niets :).

 

Tot nu toe staan hupla en thommyt al op de lijst voor enkele samples als het zover komt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net 2 armaturen van 2x75W ge-installeerd,dus lekker 300W T-neon.

Ga er een veldje dieselriders onder gooien,heb er nu 30 gekiemd,ik ga voor 15 vrouwtjes.

Maarjah je kan ook niet alles hebben he?

Lekker op de royalty mix in een dikke aarde-bak en gaan :)

Alleen afgezuurd water en vitaminen/wortelstimulator.

In de bloei alleen bloei-stimulator en top-shooter in de laatste 4 weken,dan moet ik nog 1 week spoelen.

Normaal duurt dieselrider 9 weken ik laat ze dus 10 weken staan:laatste week=spoelen+extra stoned wietje. :)

Installeer wel een PC fan boven de VSA van de T-neon,ze kunnen uitvallen door oververhitting in zo een klein hokkie :rofl

Verder heeft het gewoon meer voordelen tegenover TL,(en is stiekum beter vind ik :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Collie weed: Ik heb hier ondertussen al genoeg over geschreven in mijn topic. Ik wil leuke soortjes kweken, 1 plantje per 1. Waarom? Omdat ik er niet meer wil wegens het gedoogbeleid van belgie, omdat mijn huisgenoten het niet zouden toelaten EN last but not least: ik kweek voor m'n eigen, niemand anders. Als ik 30 gram haal per kweek heb ik al genoeg. meer dan genoeg.

 

Ik vind het leuk dat je toch nog je mening laat horen, maar als iedereen in ieder's topic gaat zeggen hoe het volgens hen zou moeten of beter zijn, dan zou het hier vol vervuiling staan en zouden mooie topics die eens wat anders zijn dan anderen gewoonweg niet meer bestaan. Dus aan iedereen, dit is geen verwijt naar niemand toe, maar laat je opmerkingen over de hoeveelheid plantjes en de hoeveelheden licht voor je eigen. Ik heb bewust gevraagd aan enkele mensen om mij wat bij te sturen bij de keuze van armatuur enzo bij 1 plantje. Meer worden het er niet, nu nog niet, later misschien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...