Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Vlaanders

Micro hobby kweekje

Recommended Posts

heey vlaanders,

 

meet 150 watt tneon ga je al richting de 100 gram als alles goed gaat.

succes nog meet je kweek.

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Vlaanders!

Beter man dat je voor de 2x75 W gaat!

Als je ronde goed verloopt kan het heel wat lekkers opbrengen :rofl

Ga je volgen!

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Timmey: 100 gram haal ik zeker en vast niet. Ik ben al blij als ik 30 gram haal :rofl! 50 gram is mijn streefdoel uiteindelijk.

 

Thommytt: Is misschien inderdaad maar best :D mijn bouwplannen zijn nu ook af. Heb vandaag een hele dag "research" gedaan en ben er eindelijk uit. Ik hoop nog begin maart te kunnen beginnen maar ik vrees der voor! Nu we doen ons best, ik ga er tempo achter steken :)!

 

Ik hoop hier binnen enkele dagen een foto update te kunnen maken :)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Vlaanders!

Hoes staat het met je hokkie?

Al enige vorderingen?

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey thommy, ja ik heb het wat laten schieten, ik had eventjes geen tijd meer over en m'n verjaardag kwam eraan, dit weekend naar Vlissingen geweest, purple en aarden gedaan ;) leuke nieuwe ervaring, zal het zeker meer doen.

 

In elk geval! Genoeg geluld, ik ben gisteren gaan kijken naar een soort van doe het zelf zaak. Ik zal voor zo'n 15-20€ een mooi kastje bouwen. De afmetingen ben ik nog niet geheel zeker ik had geen tijd genoeg om dat al uit te rekenen.

 

Het word een simpel plan, zodat ik er snel vanaf ben, maar toch degelijk :wub:! De bestelde spullen (lamp, voeding, grond, lampen) zal ik binnenkort overmaken. dus ik hoop eigenlijk volgend weekend de bouwplannen uit te voeren.

 

De killing fields is klaar om te ontkiemen, nu de kast nog... ;)

 

Ik ga er een half pipe scrog van maken trouwens, aangezien dit langere toppen kan opleveren dacht ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom op vlaanders, gewoon beginnen hoor. Ik weet er misschien nog minder van, maar lezen en denken zijn geen substituut voor ervaring. Het kan best gebeuren dat m'n eerste kweek (ook scrog) slecht uitpakt. Maar destemeer weet ik voor de volgende keer. Het lijkt mij dat voor jou het zelfde geldt. Maak, net als ik, alsjeblieft een hoop fouten, want alleen van fouten kun je echt leren. Ik heb zelf in de paar weken dat ik bezig ben al meer geleerd dan in meer dan een half jaar mee lezen. Plenty fouten gemaakt en met veel hulp hier, daar doorheen gekomen. Kweken is niet alleen opbrengst, het is ook recreatie. Je gedachten verzetten, plezier in de resultaten. Denk maar eens aan al die mensen die voor hun plezier tuinieren, die hebben toch ook geen stress om hoe het uitpakt? Je hebt zo een kastje en dat gaat best veel kweekjes mee, onder constante verbetering. Er zullen kweekjes de mist in gaan, en er zullen kweekjes onverwacht veel resultaat opleveren. Maar als je kweekt zoals het hoort: Met hart en passie, zul je iedere keer veel leren en een hoop plezier hebben. Daar doen wij (de meesten) het voor !!

 

Veel kweekplezier,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zeker een mooie reply, en gelijk heb je hoor! Zo denk ik er ook over, ik moet nog 1 probleempje oplossen vooraleer ik begin. Maar ik maak er zeker werk van, ik hoop tot snel met de eerste update (heb al wat materiaal aangekocht klaar om te beginnen :lol:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

WAAAAAAR BLIIIIIIIIIIJJFFT DAAAAAT KASSIE DAAAN WAAR BLIJFT DAN KASSIE DAAN??la la la laalala :) ;)

 

 

Hoe staat het ermee man?

Armatuur MET BLOEI EN GROEI 2x al binnen? :)

 

Greets,

THommy

 

 

p.s. hoe langer je wacht met beginnen hoe langer het duurt voordat je kan oogsten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag thommy! Leuk je te horen net nu ik hier nog eens iets te melden had :)!

Alles is netjes betaald ;) heb het eindelijk over mijn hart kunnen krijgen die centjes erdoor te jagen. Ik heb er niet meer zoveel staan namelijk :) daarom was ik wat opgehouden.

 

Ook is het kader voor de kast al bijna af. Dan nog wat platen verzagen en de afwerking verzorgen. En tegen dan hoop ik dat de armatuur, grond, ... bij me thuis is en ik kan beginnen!

 

Ik ga hier geen bouwfoto's plaatsen omdat het niet echt de moeite is, het word een simpel kastje en het gaat er lelijk uitzien. Maar dat maakt me niets uit :)! Het zal licht en lucht dicht zijn, dat is het belangerijkste niet :).

 

De killing fields ligt al klaar! Ik vraag me nu enkel af wanneer ik met de plagron groeivoeding mag beginnen. (deze zorgt ook voor betere wortelontwikkeling dacht ik). Ik heb ook wat sannies bacto dus dat kan ik ook gebruiken, wat lijkt jullie het beste?

 

 

Mvg, Vlaanders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier gaan we:

 

Nieuwe kast gevonden, binnenafmetingen:

 

116cm hoog

73.5cm breed

45cm diep

 

Ik had niet aan deze kast gedacht die klaar stond om weg te gooien omdat ie normaal horizontaal staat. Ik plaats 'm dus verticaal voor m'n kweekje.

 

1e foto (bezig met afbreken, zo komt hij dus te staan):

gallery_15601_6944_11024.jpg

 

2e foto (afbraak klaar en kast horizontaal geplaatst):

gallery_15601_6944_56983.jpg

 

3e foto (plannetje hoe het zou moete komen)

gallery_15601_6944_22286.jpg

 

 

Ik ga deze kast dus volledig licht en bijna lucht-dicht moeten maken. Dit is mijn eerste bouw van een kweekkast dus advies en hulp is zeker welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah! Eindelijk beginnen kerel? Nice!

Tip die ik voor je heb: denk goed na over de lichtdichtheid van de luchtaanvoer (roosters is niet genoeg namelijk) en denk ook om het geluid van een pflieger fan ( bijvoorbeeld geisoleerde slang) .

 

Verder is de lichtdichtheid van de deur ook belangrijk en zeker niet makkelijk te fixxen, misschien dat anderen hier betere tips over hebben, want ik heb enkele mooie kieren :spliff:

 

Als laatste: denk bij het kiezen van een pot/ ophangen van de lamp aan de luchtinlaat. Het moet niet zo zijn dat de pot je luchtinlaat blokkeert!

 

Dit zijn allemaal dingetjes waar ik mee zat. Voor de rest, vraag maar raak en succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Jaymaestro!

Leuk dat je nog even binnen komt springen!

 

En ja hoor, eindelijk beginnen, binnen enkele dagjes!

Lichtdichtheid van de luchtaanvoer --> luchtaanvoer komt er niet, afvoer wel natuurlijk, de pflieger fan. Hoe ik deze lichtdicht ga maken dat ga ik inderdaad nog moeten uitpluizen.

 

De deur: Daar kunnen ook nog problemen van komen, ik moet een deur maken voor erin. Maar dat lukt me wel denk ik!

 

wat bedoel je met een pot?

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de pot bedoel ik de plantenbak.

Een luchtaanvoer is wel nodig als je de rest van je kastl ucht/lichtdicht maakt, anders zuigt ie vacuum! Ik denk dat je bedoelt dat geen actieve aanvoer (inblaas) neemt. Er zal toch echt een gat moeten zijn waardoor de verse lucht naar binnen wordt getrokken!

 

wat je eventueel kunt doen met betrekking tot de deur is het volgende ( ooit ergens gezien): De opening van een soort lijst binnenin voorzin met een de zijkant en de onderkan een reep klitteband hier kun je dan zwart wit folie opplakken en vervolgens nog een deur ervoor en de boel moet aardig dicht zijn. zal ff snel iets met paint fixxen:

 

gallery_25614_9689_3471.jpg

 

suc6!

 

:spliff: Jaymaestro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dus als ik het goed begrijp kan ik wel gewoon enkele gaten in de onderkant van mijn kast maken, en deze licht-dicht maken, zodat de afzuiger verse lucht aanzuigt door die gaten? Ik veronderstel dat ik er dan ook niet TE veel mag boren?

 

De pot en lamp zal de lucht inlaat of uitlaat zeker niet in de weg zitten. Het is echt een ruime kast voor 1 plantje denk ik.

 

Dat met die klittebandstrips is wel een zeer mooi idee. En simpel uiteindelijk... Ik ga het vandaag nog eens allemaal goed bekijken (nu dus), en daarna ga ik naar de doe het zelf zaak :spliff:!

 

 

Wil het kastje vandaag toch voor een groot deel af krijgen. Update komt nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben reuze benieuwt vlaanders :jump: het word nu wel tijd om te beginnen denk ik toch? Volgens mij kan je niet wachten tot de kast klaar is hehe :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spikey:

Leuk dat je nog eens langskomt! Het is echt een hel weetje dat :spliff: ik ga zo blij zijn dat hij af is! Net naar de doe hetzelf zaak geweest. Ik ga het moeten doen met wat ik vond... Enkele scharnieren gekocht, een schuifslot, zwarte afdicht-tape, haakjes om de lamp op te hangen (kettingen ook gevonden maar die koop ik als de lamp er is)...

 

- Vandaag ga ik de kast lichtdicht maken. Alle kiertjes en spleetjes dichtmaken, en hopelijk de deur er al in kunnen stoppen.

 

- Morgen een "plint" maken voor eronder zodat daar verse lucht van gezogen kan worden.

 

 

Dan moet ik enkel nog zwartwitfolie, filter, afzuiger aankopen. Word wel nog een laatste dure aankoop vrees ik. Afzuiging 24€ filter 34€ zwartwitfolie 5.50€ en nog eens verzendingskosten... Ik ga deze zaken nog eventjes achterwege laten en momenteel beginnen met aluminiumpapier als wandreflectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

schilder je kast gewoon wit is goedkoper en je kan het makkelijk schoonmaken :jump: wat betreft het filter en afzuiger tja als je geen geurtjes wilt moet je het toch echt aanschaffen :jump: ik wou ook simpelweg iets beginnen uiteindelijk kwam er meer bij kijken om een goed resultaat te krijgen :spliff: geld kost het toch wel de eerste keer daar was ik ook wel achter :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ga het zowieso aankopen na de groeiperiode hoor :spliff:. Ik denk niet dat verf goedkoper is... In onze doehetzelf zaak toch niet! Plus ik heb geen spuitgerief. En het is een veel langer karwei, spuiten, schuren, spuiten, schuren.

 

En ja inderdaad, al bij al komt het altijd wel op meer geld uit dan je dacht hé :jump:! Ik ga toch aan een 220€ zitten in totaal denk ik voor deze microkast... Momenteel zit ik al aan 155 euro's... Nuja, hoe meer geld, tijd en moeite je erin stopt hoe meer vruchten het afwerpt, en uiteindelijk wat ben je met een kast die na enkele rondes uit elkaar valt.

 

Langs de ene kant ben ik blij dat ik er toch een deftige investering in maak, langs de andere kant is het niet goed voor de portomonee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had een budget van 200euro en de meeste bouw spullen had ik al :D

 

maar even goed zijn de plannen zo veranderd en heb zoveel bespaard bij de shop van Doc dat ik meteen het goeie spul heb aan geschaft :spliff: ook vooruit denkend de spullen die ik nu heb kan ik straks in een grotere kast ook gebruiken of in een tent dit zie ik nog wel :jump:

 

kost een hoop centen maar je haalt het er wel weer uit scheelt een hoop kosten aan de lokale koffieshop :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar geef ik je zeker gelijk, maar die 150watt Tneon is geen verloren geld voor ALS ik groter wil gaan kweken (wat ik trouwens niet van plan ben momenteel). Ik blijf toch elk jaar mijn guerilla kweekjes doen, dus dan zou die kunnen dienen om voor te groeien :spliff:.

 

En die 200€ heb je ook zo terug. Als je eens bekijkt hoeveel de wiet kost per gram in de CS. Voor 200€ heb je 20 gram goede CS wiet. Terwijl je voor 200€ evengoed 50-150 gram goede wiet kunt kweken. Afzetterij kut is het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

afzetterij haha.. dat is nou vraag/aanbod

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn ogen is het afzetterij. Moesten coffeeshops nu eens volledig legaal wiet kunnen inkopen, zou de vraag/aanbod veel lager liggen qua kostprijs. Nederland verschilt echt niet ZO veel van België qua drugsbeleid. Even hypocriet in mijn ogen.

 

Terwijl de overheid van Nederland zonder de wiet-inkomsten er vrij slecht voor zou staan. Misschien zeg ik dingen die niet kloppen, maar dit zijn de dingen die ik erover hoor. Dat coffeeshops wiet mogen verkopen, maar niet mogen inkopen. Dat zorgt gewoon voor spanningen tussen zowel koper en verkoper. En daardoor ligt de kwaliteit ook al een pak lager.

 

Maandag dinsdag of woensdag heb ik de bestelde spullen binnen.

 

De T-neon kap was nog niet binnen in de winkel. Daarom duurt het wat langer, zoveel te beter, dan kan ik lekker op het gemakje mijn kastje afwerken!

 

Tot updatetijd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat er niets van klopt hiero, dat ben ik met je eens, inkoop/verkoop 1 grote puinhoop, maar afzetten betekend toch echt iets anders, je weet wat je koopt als je naar een coffeeshop gaat, dat je een gram Amnesia voor 9 euro koopt terwijl die inkoop 4,50 kost, dat kun je niemand kwalijk nemen. denk je dat de Hema jou onderbroek van 4,99 voor 4,99 heeft ingekocht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik overdrijf graag wat. Dat zit in mijn aard. De coffeeshops zelf doen niets verkeerd, da's waar. De overheid daarentegen... Nuja, laten we die discutie achterwege laten, veel maakt dat toch niet uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...