Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Whiteindo

Gedoogbeleid

Recommended Posts

Oké dan. Ziet er allemaal best positief uit! Dus bij ontdekking van je 5 planten hangt het

dus van je verdere 'goed gedrag' af?

 

Offtopic:

Ik heb in 2009 3x een waarschuwing gehad over mijn plantjes in de tuin. De woningbouw

attendeerde mij erop dat het in het contract verboden was gesteld hennep te telen op 'hun' grond. En dat het een

reden kan zijn tot ontbinding v.h. contract.

Dit weerhoudt mij ervan dit volgend jaar ook maar 1 plant buiten buiten weg te gaan zetten wat ik zéér betreur!!

Het is toch ongeloofelijk, was het 2de jaar dat ik kweekte en de buurt had geen overlast. Het is dat de

buurtbeheerder :D zo'n goede neus heeft.

 

Maar als 'goede' huurder loop ik dan dus geen risico uit huis te worden gezet (met vrouw en kinderen) wanneer

ik zonder gevaar en overlast voor omgeving 3 buitenplanten heb staan. (Ook al zeggen ze dat dat wel doen).

 

Ontopic:

Eigenlijk wil ik het niet zover laten komen dat er een vordering tot ontbinding van het huurcontract moet

worden aangevochten. Dan neem ik aan dat het dan wel je laatste waarschuwing is en ze je de tweede keer

als slechte huurder kunnen zien en je er wel uit kunnen zetten? :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met 5 platen en een lamp zul je nooit in de problemen komen!!!

Steel je nou m'n inkoppertjes? :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

geloof me het ligt onderandere ook aan de regio waar je woont, ik woon bijv omg nijmegen arnhem maar hier zijn ze minder streng dan in de randstad....

 

maar alsnog iedereen die het wilt of gaat proberen in een huurhuis SUCCES alleen mijn raad is DOE HET NOU MAAR NIET want zeker met vrouw en kinderen zou je echt niet opo straat willen te komen staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn kweekje is 2 weken geleden opgerold ik had hier 25 planten staan ook in een huurhuis.

Ze kwamen van de sociale dienst totaal onverwacht is even kijken me maatje

bij wie het stond is zo goedgelovig altijd :wacko: maarjah eigenlijk geen foute eigenschap maar goed

ze kwamen binnen en zagen eerst mijn voorgroei kastje staan met daarin 15 plantjes van ong 20 cm hoog.

Daar wouden ze niest aan doen en gedoogden dat.

Totdat ze bij de andere kamer kwamen en de rest zagen.Daar moesten ze een melding van maken.

Ze zeiden ook we gaan hier van een melding maken bij de politie van 25 planten.

Me maat belde me op en binne 5 min nadat de sociale dienst weg was hebben we alles weg kunnen halen.

2 uur later stonden de blauwe aapies al binnen.

Wat ze aantroffen was niks enkele lege potten en wat wietblaadjes.

Na even wat gebabbeld te hebben

 

was het voor eigen gebruik ?

betaal je je stroom

hoeveel planten stonden er ?

waarom deed je het ?

 

zulke dingen maar ze hadden nog steeds geen poot om op te staan, alleen wat blaadjes en wat potten. en de melding

van de sociale dienst maar laat hun maar eens bewijzen dat je daar daadwerkelijk heb gekweekt dat is het mooie in

Nederland je bent onschuldig totdat het tegendeel is bewezen.

 

Ze lieten het daarom ook bij een waarschuwing dat het niet meer mag in het vervolg

en ze lieten niets weten aan de woningbouworganisatie

 

dus daar zijn we supergoed mee weg gekomen

mijn advies dus

 

Als je het doet hou het klein en zorg dat je het snel weer weg kunt halen succes. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste wiet forum'ers.

 

SITUATIE:

 

ik wil een kweek kastje gaan maken, niet groot 2 vierkante meter 5 platen 1 lamp.

ik woon in een huur huis (rijtjeshuis)

 

VRAAG:

 

nou kijk het is mij vroeger al vaker voorgekomen dat er politie voor de deur stond met de vraag of ze in het huis mochten kijken

(met bevel) niks gevonden ging nergens over.

maar ik ben nu dus bang als ik een kasje neer gooi en ze ZOUDEN komen kijken is dat helemaal safe of hoe zit dat?

want het valt wel onder het gedoogbeleid.

 

Wat zijn de risico's?

 

Gr White

 

Het gebruik maken van assimilatie lampen valt onder bedrijfsmatige kweek. In dit geval ben je strafbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het gebruik maken van assimilatie lampen valt onder bedrijfsmatige kweek. In dit geval ben je strafbaar.

@ NaGa... waar haal je de onzin TOCH vandaan? :D ...lees even bericht 5+22 van dit topic en geloof mij nu even niet maar wel MODERATOR ASGROW belast met juridische zaken op wf...

 

stop even juridisch-advies te geven als je er zelf niets van weet.... :D

 

sorry, kben vandaag een beetje kort lontje...maar lees eerst een heel topic en ga dan pas reageren... :P

 

gedoogd binnen kweken met 5 planten onder assimilatie licht mag.

en gedoogd=niet strafbaar

gr

Carpie

 

ps: het Nederlandse gedoogbeleid is veel beter als mensen en kwekers weten...TOP TOCH? :wacko:

en lees eens de verslagen van bv kramer997...zijn kweekopstelling met 5 planten onder 3x600 is echt niet toevallig.... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie mensen met een computer kast een zeer goede stealth opstelling maken

 

als jij een mooie kast maakt lekker klein en supper stealth die je echt niet ziet als je het niet weet zou ik zeggen waarom niet

 

maar wel heel klein 1 of 2 x lowrider ofzo heb je tog elke 9 weken 20 gram wiet ofzo van 1 klein kastje dan heb ik het niet over zo een server kast waar wel 4 planten in gaan of 2 wat grotere dan kom je al wel aan de 40 gram ofzo

 

ga eens rondkijken op het forum nog een voordeel aan een computer kast ben je bang dat je gecontroleert gaat worden pak je hem in zijn geheel op en steek je bij een maat van je even de stekker er in tot het weer veilig is

 

lekker boeie ben je tog bezig met je hobbie en niemand die het weet

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ NaGa... waar haal je de onzin TOCH vandaan?...lees even bericht 5+22 van dit topic en geloof mij nu even niet maar wel MODERATOR ASGROW belast met juridische zaken op wf...

 

stop even juridisch-advies te geven als je er zelf niets van weet.... :D

 

sorry, kben vandaag een beetje kort lontje...maar lees eerst een heel topic en ga dan pas reageren... :P

 

gedoogd binnen kweken met 5 planten onder assimilatie licht mag.

en gedoogd=niet strafbaar

gr

Carpie

 

ps: het Nederlandse gedoogbeleid is veel beter als mensen en kwekers weten...TOP TOCH? :wacko:

en lees eens de verslagen van bv kramer997...zijn kweekopstelling met 5 planten onder 3x600 is echt niet toevallig.... :D

 

Ja, okee maar het huurcontract wordt sowieso ontbonden, ook al is het bij 1 plant met een assimilatielamp !!

 

5.8.

Het is huurder niet toegestaan in het gehuurde activiteiten te verrichten die op grond van de Opiumwet strafbaar

zijn gesteld, zoals het kweken van hennep.

Bij constatering van deze activiteiten zal bij de kantonrechter ontbinding van de huurovereenkomst worden

gevraagd.

 

 

Artikel 7

Gebruik

1. Huurder zal het gehuurde als een goed huurder en overeenkomstig de

daaraan gegeven bestemming van woonruimte gebruiken. Het is

huurder, mits daarvoor toestemming is verleend, niet toegestaan in het

gehuurde bedrijfsmatige activiteiten te verrichten. Daaronder wordt ook

verstaan het kweken van hennep, dan wel andere activiteiten

(waaronder dealen in drugs) te verrichten die op grond van de

Opiumwet strafbaar zijn gesteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NaGa: je snapt het nog niet he ??. :P

 

5 planten =gedoogd binnen en buiten. gevolg....geen strafervolging ..geen criminele winst terugvordering... :wacko:

 

6 planten = crimineel binnen en buiten.: gevolg: wel straf vervolging en criminele winst terugvorderering.... :D

 

dus alle rechtzaken die jij van internet haalt ( en die je met je edit knop weer delete heb :) t...) zijn per definitie meer als 5 planten...toch? :)

 

lees nu nogmaals wat Moderator ASGROW schrijft...en als je hem een pb stuurt dan kom je dr achter dat hij geen slager van beroep is ;)

nogmaals het ned gedoog beleid :D is beter als jij denkt !! en pb kramer997 ook even...want mij moet je niet geloven :)

succes

Carpie

ps; een corporatie kan vallen over 1 buiten plant... :P

ps: en lees ook wat ASGROW schrijft over corporaties... :) lees zijn bericht 22 !!!

Alleen een rechter kan een huurcontract ontbinden...

 

kheb nu 3 x dit bericht verandert :D ...omdat jij telkens jou voorgaande bericht verandert :P ...daar stop ik even mee dus.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn vader heeft 5 planten en naar mijn weten is het gedoogd dus niet strafbaar en je mag een lamp erboven hangen.

 

Hij heeft in het verleden in het politie bureau gevraagd of het mocht. Ze hebben gezecht 5 planten met een lamp erboven mag.

Vervolgens heeftie de woningcorporatie gebeld en het ook gevraagd. in de eerste instantie zeiden ze van niet, maar derna gingen ze overleggen en kreegtie te horen dat 5 mag, maar 6 NIET dus met de nadruk erop dat je er echt maar 5 mag hebben staan.

 

Dit hele gedoe kwam trouwens, omdat ze een x dachten dat er een mega kwekerij was, terwijl er helemaal niks was. Tot 2x toe een inval geweest en zelfs 1 x de deur eruit gebeukt ofzo. Hij zou volgens die mensen kweken omdat er piepschuim met een pijpje op zn balkon te zien was. Ze zijn toch gek geworden ofniet:P:P.

 

Ohwjah feit was wel dat 3 huizen verder 12 lampen hingen en strom werd getapt, maar daar had hij zelf niks mee te maken!

 

 

grtzzz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

carpie ik ben het niet met je eens, in ons geval hadden we al te maken met de socciale dienst en daardoor werden we ontdekt maar evengoed KUNNEN ze me nu uit huis plaatsen mits de rechter daar toestemming voor geeft. ( in ons geval lag dat bevel al klaar) dus hebben we zeker geluk gehad dat ze niet al te moeilijk deden achteraf maar dan nog gedoogbeleid ligt ook aan de bui van de rechter want als die ze slechte dag heb dan lig je evengoed uit je huurhuisje....al met al raad ik aan niets te doen als je al een uitkering of zo hebt als je gewoon netjes elke dag werkt en er komt niemand van socciale dienst of iets dergelijks langs dan zou ik het zo weer doen.

 

 

Het gedoogbeleid WHHAHAHAHAHAH daar heb ik sowiso al schijt aan dus als ik hier eindelijk weg ben knal ik me KOOPHUIS knoepertje vol :lol: DUS ff wachten nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Smokiebear,

waar precies ben je het niet mee eens? ik heb niets meer/minder beweerd en slechts verwezen naar mod AS Grow ;) ....

 

Met sociale dienst ben ik geen ervaring deskundige, maar het is me wel bekend dat je bij de sociale dienst alle bijverdiensten/inkomsten moet opgeven en daar valt gedoogkweken misschien ook wel onder...kheb geen idee...maar lijkt me idd geen aanrader daar sociale recherge nog al wat bevoedheden heeft, heb ik me laten vertellen...en van die sociale kliklijnen wordt je vast ook niet vrolijk van, als je wat te verbergen hebt..

 

Ik ken geen geval van iemand die met 5 planten kweekte binnen of buiten die door de rechter uit zijn huurhuis is gezet....jij wel? :lol: iemand anders misschien?

gr Carp.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wacko:

 

Elke dag Pure wiet-sticky's blowen,

kost te duur dan om nog me huur van te kunnen betalen.

\Ik vind het erg triest dat de maatschappij zo panisch met een plantje omgaat.

En ondertussen blijf ik hangen in een Kwik-Trip dankzij de Amalgaam-vullingen-tandarts.

en die fluoride-tabletjes voor me melktandjes , ik heb er nu nog steeds elke dag buikpijn van.

ik ben kapot door die giftroep , helemaal gek geworden en nu flink blowverslaafd, kweek ik vanwege principe

want ja zoeen mooie plant, en dan nog gaan verbieden.

Fok de maatschappij.

ik hou van planten en ik doe waar ik zin in heb en waar ik goed in ben.

kick me maar uit dat chemische huis van steen..

Ik bouw wel een natuurlijk huis van HennepVezel

ik zit in een S.O.S (. Spiritueel . OntHeemde . Situatie. )

 

je moet bijna wel stiekum binnen kweken want je plantjes en jezelf zijn niet veilig door die (Rippers/Struikrovers)

want iederéén ziet die honderden of duizenden euroś waard aan wiet in je buitentuin of balkon.

en niet iederéén is peace en eerlijk.

Wiet is nog steeeds niet Ge-emancipeert, ze moeten het overal laten groeien , in de wegbermen enzo

en in kassen en dan heel goedkoop maken.

en heel natuurlijk gekweekt niet meer van die verknoeide, verzwaarde knetterende wiet met barbecue of visvoer smaak ofzo.

Soms knetterd de wiet niet . maar dan nog steeds brand ie raar op met die vieze smaak.

 

De groenteboer naait je nooit, maar de coffeeshop wel .

Ik heb tegenwoordig een nieuwe hobby, spruitjes blowen. lekkere pure biologische spruitjes.

Zo goedkoop dat ik niet zorgen hoef te maken, dat ik me huur niet meer kan betalen.

Ik ga nooit meer wiet halen in de coffeeshops,

ik ga nog liever naar de kruidenwinkel voor een zak kamille-bloempjes, ga ik dat wel blowen.

dat proeft gewoon lekker & onverknoeid natuurlijk.

Edited by mauiwauwi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant topic dit :verrygood

 

Ikzelf ben ooit 1 x gepakt een jaar of 5/6 geleden, had 3 plantjes en een 600Watter.

Dit gebeurde in een eigen schuur in de flat.

Het stroomverbruik werd in de schuren door iedereen gezamelijk betaald :wacko: (iedereen heeft zijn diepvries er ook staan)

Op een dag kwam de huismeester en had een vermoeden dat er gekweekt werd, er kwam wat natriumlicht na buiten..)

Op een gegeven moment kwam ik de schuur binnenlopen en zag ik de huismeester met 3 agenten een een trap.

De agenten vroegen mij of ik de schuurdeur los wilde maken, ik zei geen probleem want ik heb niks te verbergen.

(Aan de trap hadden ze niks want ik had alles dichtgespijkerd)

Ik de deur los gemaakt en er stonden 3 kleine rotplanten met een lampje, ze keken hoe de lamp was aangesloten en dit gebeurde via het stopcontact.

 

Ik moest er mee stoppen vooral vanwege het feit dat andere bewoners de lamp betaalden waarop ik vroeg van als ik binnen in huis verder ga is er dan een probleem en dit was niet het geval volgens hun :(

 

Thuis verder kweken was geen optie, woonde nog bij mijn ouders toendertijd en was pas 15/16

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi praktijk voorbeeld van gedoogbeleid :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de Vlaminkskes onder ons bij het lezen van dergelijke topics , heel blij zijn dat er een grens is tussen Nederland en België.

 

Huurcontracten met nul-tolerantie, sociale diensten aan je deur die vragen om binnen te komen, blauwe petten die reageren op een klacht van de buurman, ronddolende buurt-beheerders,....

 

WTF

 

Bij ons geen woningbouwcorporaties, noch huurcontracten met bepalingen tot het kweken.

Ook hebben we nogal de mentaliteit dat ieder voor zijn eigen deur veegt, wat de buurman doet, dat is 100% hun zaak.

 

Ik vraag me af ofdat het uberhaupt wel mogelijk is om bij ons de flikken te bellen met een tip over de buren.

De reactie die ik hierop voorspel is misschien een bezoek van de wijkagent. De kans dat die ook daadwerkelijk gaat doorvragen of je huis wil doorwandelen is nihil.

 

Politie of andere diensten die aan je deur bellen en willen binnenkomen? Ik denk dat ik samen met mijn streekgenoten reeds blauw en groen uitsla, alleen bij het gedacht.

 

Ok, je hebt de meteropnemer, maar als je de deur niet opendoet, zit er een kaartje in de bus met de vraag de stand even door te bellen.

 

Ik ken de NL mentaliteit goed hoor, heb er lang gewoond. van iedere mug wordt een olifant gemaakt en de maatschappij moet tot in de puntjes gecontroleerd worden.

 

ik zag laatst in de krant dat de politie van middelburg de westerscheldetunnel had afgesloten omdat ze op de camera hadden gezien hoe een belg rechts inhaalde.

Result: tunnel afsluiten en die belg uit de file halen. + artikel in de krant.

Voor rechts inhalen, wordt de cavalerie ingeschakeld.

 

Ben je al eens door vlaanderen gereden.? Als wij dit zouden doen, dan zou heel het wegennet constant afgesloten zijn.

 

Misschien is het hier minder netjes, minder strak georganiseerd, maar we hebben tenminste nog onze vrijheden en 100% privacy thuis.

Sorry voor dit maar naar mijn mening is NL de laatste jaren aan het afglijden naar een politiestaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greenpimp., die laatste zin , klopt helemaal........ :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ja greenpimp. :)

Zo zie je maar

Beter niets geregeld dan maar half geregeld. :)

Als ik deze topic doorlees,

zou ik asiel in een ander land

Echt wel overwegen.

Man man man,

stel je voor,

als belg,

in een land leven die gebruik maakt van een kliklijn.

Kan je het nog eens lezen !!!!

EEN KLIKLIJN!!!!!!!

Man man man !!!! ;)

 

Hier in domme belgenland durven ze daar nog niet aan denken.

Dat zijn praktijken die onze rechtse intolerante vlaamsblok trawanten voorstellen

(t’ja een politieke partij kan je het moeilijk noemen,)

dit amendement is dan uiteraard door de 90% van de democratische partijen verworpen.

 

In Nederland is dat blijkbaar een gangbare teorie.

Onder de mom van geef “ze” aan !!!!

want je bent in groot gevaar!!!!

Brand!!!

Criminaliteit!!!

Diefstal!!!!

en andere bangmakerij!!!!!

 

Aan alle beleidsnivau’s van Nederland

FOEI FOEI FOEI!!!!!!

 

Een profesioneel overheids apparaat gebruiken om mensen te klissen met

4 lampjes en 50 plantjes, is buiten verhoudenig.

Nuon mannekes kunne in NL zo maar binnenwalsen en op die manier “sckouten”

Ik heb al verhalen gelezen dat ze een hele straat afzetten,

En dan maar gelijk alle huizen aandoen.

T’jonge t’jonge t’jonge

 

In belgié zou het gewoon ondenkbaar zijn

Dat de politie gegevens van een proces verbaal,

Door zou geven aan een derde niet betrokken partij.

De huur bond bv.

In belgie zou dit bewijs zijn die op onrechtmatige wijze Is verkregen

Omdat we in belgié recht hebben op onze privecie

In belgié is de regel,

Als de huisbaas of imobielien cantoor wil komen kijken,

Dit per aangetekent schijven dient mede hoeft te delen.

Een maand op voorhand.

In het andere geval hoef je

Niemand binnen te laten.

Maar ja terug naar .NL

Men heeft in nedeland ontdekt dat er politiek garen te spinnen is van de cannabis industrie.

Gevolg,

het hele cannabis gebeuren gediabolizeerd.

En dat is slecht nieuws voor mijn noordervrienden.

Iedereen zit in NL met een anne frank syndroom.

Iedereen kan blijkbaar zo maar binnenwalsen in Nederland.

En je aan de balk spijkeren. Door een anonieme tip!!!! nee

Hoe meer cannabis in de kijker komt in NL

hoe erger het wordt.

Cannabies in .NL (als niet gebruiker/teler, lees, drugs & criminaliteit)

Past niet meer in het politiek correct denken.

Cannnabies heeft in het NL politieke landschap de proporties aangenomen

Van “Populair comunicatie wapen”

Hier scoor je stemmen mee.

“the war om drugs”

t’jonge t’onge t’jonge.

Dus asiel aanvraag lijkt mij bij deze gerechtvaardigd.

Of Voor €5000 trouw ik wel met u,

 

Het is zo erg in NL dat mijn growschop zijn naam heeft moeten veranderen

En nu ook tomaten en kervel zaad moet verkopen.

 

Verder, pluk ze regeling.

T’jonge t’jonge t’jonge

 

Deze represieve aanpak zouden belgen nooit dulden!!

Oke

we hebben 5 regeringen,

en het gaat traag.

Maar iedereen heeft wel zijn eigen zeg.

Good luck Nederlanders

Devlaming :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

Beter niets geregeld dan maar half geregeld. :)

...

daarmee sla je de spijker wel vreselijk op zijn kop.

 

 

grtz,

iep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahmmmm ....zijn jullie als belgen zijnde al gepakt met plantjes..........?

 

Nou zal ik mijn ervaring met de belgen ff vertellen als Amsterdammer zijnde ;)

 

Ik heb 8 dagen voor 70 planten in Turhout (wezenstraat 1)gezeten tussen de verkrachters en moordenaars met ze 2op een cel

In een gevangenis waar de tijd 100jaar heeft stil gestaan een vies oud en smerige bedoeling daar

Ik werd voorgeleid bij de Officier van Justitie,een eng oud mannetje ,bril op nog net geen hitler snor wel een Wilders kapsel. :)

Mijn werd recht in me gezigd gezegd en wijzend met een wijs vinger "als ge denk dat ge de jeugd hier kan verkankeren heb ge het goed mis 30 dagen!!! "

en ik moest weer gaan.........

Nou heb ik die 30 dagen niet gezeten maar ehhh.......wat een mafkees zeg..........

 

Nu ben ik een jaar geleden ook opgepakt bij een stekkeboer,ik was daar om te knippen :)

Ik heb van 10;00tot 17;00 op het hoofd burau van politie in de marnixstaat gezeten,en nix meer gehoord....

 

 

Geef mij maar Amsterdam.......dat is mooier dan parijs.......... :)

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
gedoogbeleid: Nederland - Belgie: 5-1 :)

 

de vraag is idd...hoelang nog...

 

 

maar het topic luid:

Gedoogbeleid, risico om gepakt te worden met 5 planten en lamp(en)

 

- volgens mij met 5 planten en lamp(en) dus dan kweek je gedoogd binnen...dat kan je lang volhouden :) .....als je je klep zelf stijf dicht houd tegen iedereen.....ook al heb heb je uiteraard de lekkerste en dikste toppen van de wereld :) .

 

-5 planten in de tuin....dan ben je afhankelijk van anderen....niet zo safe dus.. ;)

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...