Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

Test: Gold Label startplug

Recommended Posts

Kan je ze al kopen Doc???

 

Denk wel dat er iets groter getest moet worden Daim, anders kan je niet kijken hoeveel% er echt uitkomt of hoe goed ze werken.

 

Is het eigenlijk net zoiets als de Pitpot, qua stevigheid???

 

Heeft je stek het overleefd Daim???

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad een wat grotere test brengt meer duidelijkheid.

2 Props, één met gewoon steenwol pluggen en de ander met,... hoe heten die dingen ook alweer ??? :D

 

@Whzzup;

Hoe lang hebben ze er gemiddeld over gedaan om de eerste wortels uit de plug te laten zien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ert

volgende week zien we elkander en ik zal er n zwik meenemen vor je

en ja ze zijn lekker stevig maar je mot er niet in gaan knijpen he ert .

 

t stekkie doet t nog maar nog geen wortel te zien :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok nadat we vandaag gezellig seminar hadden gedaan heb ik van Doc een tray stekpluggen meegekregen om te testen

Daar mijn moeder hok overvol was heb ik er gelijk maar is 20 bevochtigd bij het thuis komen met een watermixje met bacto

En heb ik hier 20 ssh x diesel/cheese stekken in gesneden en met een beetje clonex in de bevochtigde plug gedrukt dus geen gaatje gemaakt van te voren.

 

Hier de fotos van wat ik gedaan heb en hoe het er nu uitziet

 

med_gallery_6235_9335_2136571.jpg

 

med_gallery_6235_9335_2911368.jpg

 

med_gallery_6235_9335_795793.jpg

 

med_gallery_6235_9335_1581598.jpg

 

med_gallery_6235_9335_2218922.jpg

 

med_gallery_6235_9335_2167422.jpg

 

med_gallery_6235_9335_3271699.jpg

 

med_gallery_6235_9335_214817.jpg

 

dit gaat de propagator in op 24 uur licht en wachten maar met een dikke ssh x diesel/cheese tussen de lippen

 

Groet Bl0wer

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt roadrunner wel hihi

wante.... dls

 

dat was toch die magere jongen

met dat bruine haar

die zonet nog naast ons zat?

 

B10wer, die toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Whzzup;

Hoe lang hebben ze er gemiddeld over gedaan om de eerste wortels uit de plug te laten zien ?

De nieuwe batch heeft ook nog geen wortels maar die moeten ook nog een dag of 2 voor er een week om is. De vorige test was meer een ballorige bui: één stekje op een los plugje. Maar dat stekje wortelde wel ruim 5 dagen sneller dan de steenwolplug bij mijn lastigste indica stek. Daar kun je geen conclusies uit trekken omdat het er maar ééntje was, vandaar nu 16, 4 verschillende soorten. Ze staan er nog mooi actief bij in de propagator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@topic

kan vertellen dat ze zeker wel werken alleen niet teveel in je ahanden

houden want, bij mij is tie net door de midden gebroken .

Maar kon wel gelijk zien dat er zekers wel wortels groeien .

heb geen foto kennen maken maar dat komt wel goed als de wortels uit t potje kommen

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 dagen geleden verschenen de eerste worteltjes nadat het bakje een kleine stoombeurt had gehad (thermostaat van de verwarming verschoven :rolleyes: ) dus ik had ze eigenlijk al opgegeven. Was net halfgekookte spinazie. Maar wonderbaarlijk hersteld en wortelt nu goed! Ga het nog een keertje herhalen, maar dan helemaal goed (stoner :D). Wacht nog op 4 stekjes maar volgens mij komen die ook al snel en dan zijn ze allemaal geworteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om de reacties van jullie te horen over deze Myco Plug. :rolleyes:

Ook zal er een grotere maat in het assortiment worden opgenomen maar dat krijgen jullie nog wel te horen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier effe een paar plaatjes. Ze zijn een beetje nat omdat ik ze voor het foto's maken wat wortelstimulator heb gegeven.

post-5211-1263080174_thumb.jpg

post-5211-1263080183_thumb.jpg

post-5211-1263080193_thumb.jpg

 

ssh van de vorige batch :rolleyes:

post-5211-1263080203_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup,

 

Netjes geworteld, hoeveel dagen deden ze er nu over?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

met het foutje meegerekend, 11-12 dagen voor ze hersteld en geworteld waren. Ik ga het dus nog een keertje overdoen, maar ben niet ontevreden met deze soorten. Dat is steevast 10 dagen tot 2 weken.

 

Wat me opvalt is dat het in ieder geval ook erg gelijkmatig wortelt. De wortels aan de zijkant zijn er vaak al voor de wortel er aan de onderkant uitkomt. Althans, wat ik tot dusver gezien heb. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn mooi geworteld, maar dat kan sneller dan 10 dgn hè Stoner,.. :wacko:

Het formaat heb ik ergens gemist volgens mij, maar zijn ze 2x groter dan de kleinste steenwolplug ongeveer of is mijn inzicht een beetje lalalala,..??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@no zem

de pluggen zijn net zo groot als de steenwolpluggen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@no zem

ik zal is n foto maken van de sponge pot met ernaast de myco plug

2 min :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tada

gallery_18687_9264_624489.jpg

speciaal vootr u no zem

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat mn fototoestel leeg was met overpotten .

heb ik de stek in de mycoplug nu voor jullie weer overgepot :wacko:

en nu natuurlijk met n duideklijke foto van de wortels .

gallery_18687_8504_276460.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

even mijn ongevraagde mening delen over de stekpotjes van doc:

 

Nadelen:

 

Ze drogen snel uit buiten de propagator.

Ze vallen te makkelijk uit elkaar als je plantje niet gewortelt is of plug ietsjes droog is geworden.

Gaatjes ? waar ?

Je stekjes groeien te vast in de tray voordat de wortels er onder uit komen waardoor ze er erg lastig uit komen zonder wat te beschadigen.

 

Voordelen:

 

Ze nemen snel water op.

Het blijft luchtig genoeg voor snelle beworteling (8 dagen hier).

De stekken blijven er goed in staan.

Het losknippen van de bakjes werkt erg goed door het ontbreken van opstaande randen.

Ik heb ze niet hoeven her bevochtigen na het stekken en in propagator plaatsen

 

Andere puntjes, ze vallen erg makkelijk uit de tray als je ze transporteert, een soort folie zoals bij magnetron maaltijden over een tray zou wat zijn.

De bakjes lopen te recht, taps aflopendnaar onder zou handiger zijn ivm er uit halen.

een gaatje op elke onderhoek bij de bodem zou sneller wortels tonen waardoor je stekken minder vast groeien.

 

 

Just my 2 cents

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zit wel degelijk onder het veenlaagje een gaatje trouwens, dat is afgedekt waardoor het steeltje stevig blijft staan door het bovenlaagje.

 

Nadeel is inderdaad dat je niet zo makkelijk even je stekken uit de tray trekt om te inspecteren of er een worteltje aan zit, daarvoor zitten de stekkeb er gewoon niet stevig genoeg in. In kleine hoeveelheden is het eenvoudig om ze even omhoog te drukken om ze te lossen. Voordeel vind ik echter ook dat er heel veel worteltjes aan de zijkant uitkomen en dat deze gelijk flink in ruime getale zich laten zien. Even een plaatje van de laatste test:

post-5211-1263598990_thumb.jpg

post-5211-1263599015_thumb.jpg

post-5211-1263599037_thumb.jpg

 

Amnesia, 11 dagen. Inclusief mishandeling :lol: Als deze allemaal netjes zijn gepot ga ik een nieuwe test doen komende week met verste stekjes.

 

Ze drogen niet zo snel uit op vochtig perliet en ze mogen best flink droog worden zonder dat de stekken er erg veel last van hebben heb ik gemerkt. Het wortelen gaat zelfs beter als ze opdrogen, en opdrogen doen ze zeker als je geen vocht toevoegt! Eerst goed flink inwateren, mogelijk zelfs een keertje herhalen maar daarna laat ik ze tock opdrogen. Als ik de stekken een keertje sproei zijn ze ook nat genoeg geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nou in totaal 6 zaden gezet en 100% opkomst. Alle 6 na een week overgepoot in de volle grond. Bij mij zijn ze in ieder geval geslaagd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie wortels zie ik nu ;)

 

Het is echt heel handig om deze feedback op dit nieuwe product te krijgen.

Het geeft mij een idee wat ik mijn klanten moet adviseren om het maximale uit het product te krijgen. :lol:

 

Thanx

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed ik was deze stek pluggen aan het testen maar voor mij moet ik eerlijk zeggen zijn ze afgekeurd en dat al voor dat er wortels aan de stekke zitten

 

Ze zijn gewoon te fragile het spul valt snel uit elkaar en het droogt nog is snel uit ook denk niet dat dit eigenschappen zijn die we zoeken in een stek medium

 

Dus als het aan mij zou liggen zou ik zeggen back to the drawwing board.

 

 

Groet Bl0wer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...