Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Pentakeep S

Recommended Posts

Mooi, ik zal de Jack Herrer x Amnesia's morgen vertellen dat er misschien alsnog een valentijns kadootje aan zit te komen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het nog zin hebben om Pentakeep in de pak-m-beet 5de week bloei alsnog toe te voegen?

 

Zag het flesje vandaag pas voor het eerst staan in de GS en het zag er uitnodigend uit.

Helaas wist de GS-medewerker niet meer te vertellen dat er "een scheut bijgeflikkerd moet worden".

Dus daar werd ik niet veel wijzer van...

Share this post


Link to post
Share on other sites

stel die vraag aan pentakeep en laat ons het antwoord weten :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond nog deze informatie.

 

Daar lees ik dat het aminozuur vooral werkt als groeiregulator.

En werkt zoals cytokinine en auxine.

De NPK en Mg zijn door de fabrikant toegevoegd om de toelating voor groeiregulatoren te omzeilen.

Het is zo een meststof geworden.

 

Ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Spulletje lijkt mij trouwens niet geschikt om dit tijdens de bloei aan sativa's te geven met 8% N.Hiermee rijzen ze helemaal de bloeikamer uit.

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stuur maar op :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er een hoop overgelezen en denk dat het wel wat is voor onze hobbie, zo hebben paprica tomaten tulpen rozen noem maar op waar het op getest is werkt het, en geeft het een betere oogst . :rolleyes:

 

Vind het een beetje erg aan de prijs maar daar heb ik wat voor gevonden. :D

 

Dus ik ga er ook een beetje mee klooien, en een mede kweker van ons test het nu ook en die is er wel over te spreken. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje extra Mg is nooit weg toch :rolleyes:

 

Ben benieuwd wat de test gaat laten zien bij de planten, vooral wat de cytokinine en auxine doet tov niet toevoegen bij een sootje met de neiging om te strekken zoals de JH x Amnesia (nu als zaailingen al strekkers)

 

Heb dat stukje vakblad even doorgelezen maar ze hebben canna buiten beschouwing gelaten denk ik bij de test ;)

 

Vooral dit kan juist erg interessant zijn:

Uit diverse onderzoeken blijkt dat het aminozuur een groeiregulerende en stressdempende werking heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het werkt wel neem ik aan ik ga er ook mee testen kijken wat het is . :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vind het een beetje erg aan de prijs maar daar heb ik wat voor gevonden. :rolleyes:

 

Vertel, vertel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja scheelt dik honderd euro met de prijs van pentakeep op de site. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, Godsgift....

en hoe kunnen wij gewone stervelingen diezelfde korting krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net een flesje gekocht.

Een aantal dingen vielen me op:

 

* Het flesje is maar voor 2/3 gevuld.

 

* De hoeveelheid wordt uitgedrukt in grammen.

Dus je koopt een klein flesje van 250 gram en daar zit dan net geen 200 ml in.

Toch hebben ze het in de GS steeds over een kwart liter of een liter.

De gegevens van de fabrikant zijn overigens juist, maar zorgen wel voor verwarring.

 

* Er staat een datum onderop het flesje gedrukt.

Wat deze datum inhoudt is onbekend.

Houdbaarheidsdatum? Verpakkingsdatum?

Hoe dan ook: De GS heeft het sinds een maandje en onderop de fles staat als datum 7-1-2009.

In de gebruiksaanwijzing en ook op de site zie ik zo gauw niks terug over houdbaarheid. Maar de GS heeft in ieder geval een partij die al een jaar oud is. Dat hoeft niet verkeerd te zijn overigens. Ik merk het alleen op.

 

* De sticker met alle gegevens zit over de krimpfolie geplakt. Haal je de folie eraf, ben je dus ook de gegevens kwijt. En zonder sticker is het flesje ook redelijk licht-doorlatend.

 

* De door de fabrikant verstrekte gegevens zijn op zijn minst onduidelijk.

De aanbevolen hoeveelheid op het flesje (4 tot 16 ml per 100 liter water) en op de site wijken flink af van de aanbevolen hoeveelheid op de bijgevoegde flyer (50 ml per 100 ltr).

En vervolgens geeft Pentakeep hier op dit forum aan dat voor stekjes 25 ml per 100 liter geschikt is. Daarover is op de flyer en op de site helemaal niets terug te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee kees ik denk dat ik je vanavond wat info kan geven over hoe en wat over de pentakeep . :rofl

 

Wel snel bezorgt het flesje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net mijn eerste beurtje gegeven met toevoeging van Pentakeep.

 

Eerst vat aangemaakt met gewone voeding en supplementen zoals ik altijd doe.

De Ph daarvan was 6.4 (!!!)

Normaal zou ik er wat Ph - ingooien en klaar is kees.

Maar ik dacht, laat ik eens kijken wat de Pentakeep doet.

Door toevoeging van dit middel daalde de Ph-waarde tot 6.0.

 

Dus eerste - totaal onwetenschappelijke - conclusie: Pentakeep verlaagt de Ph!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja is een zuur he en een beetje npk tjes dus was wel te verwachten kees.

 

Beter alsdat hij hem omhoog gooit . :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is wel logisch aangezien het hier over een zuur gaat. :rofl

 

PENTAKEEP- S is een vloeibare stikstof meststof waaraan 5-aminolevuline zuur is toegevoegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, lach me maar uit :rofl

Ik ben al blij dat ik mijn Ph-meter kan ijken en aflezen.

 

Overigens geen idee wat het nog gaat doen.

Zeker omdat ik al in de 5de week bloei zit.

We zien het wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Net mijn eerste beurtje gegeven met toevoeging van Pentakeep.

 

Eerst vat aangemaakt met gewone voeding en supplementen zoals ik altijd doe.

De Ph daarvan was 6.4 (!!!)

 

Wat is de start ph waarde van je kraanwater en welke voeding gebruik je?

 

Mijn kraantjeswater is 7.2 en als ik Hy-pro toevoeg kom ik op 6.1 uit en als Pentakeep

daar nog 0.4 vanaf zou gaan halen dan zal ik dus minder Hy-pro gebruiken per voedingsbeurt (dan maar vaker lagere dosis meegeven) om de ph rond de 6 te houden.

Soortje waar ik het als 1e op ga testten is erg ph gevoelig, rond de 6 niet lager maar ook niet hoger dan 6.5, anders niks, ja problemen :rofl :D met de Jack Herrer x Amnesia.

 

Morgen krijg ik mijn flesje binnen kreeg ik vandaag door en ik ga eind volgende week beginnen met testten van, zal nog apart topic openen daarvoor en ben ook wel benieuwd wat de rest die het aan het testten is van dit goedje merkt.

 

Als ik vragen heb kan ik me meteen tot de dames/heren van Pentakeep wenden, lijkt me altijd slimmer dan zelf maar wat Googlen en tegenstrijdige info te krijgen over oa hoeveel toe te passen, krijg de indruk dat ze erg bereidt willig zijn

 

En of het wel of niet zou werken (zoals dat vakblad artikel aangeeft)

tsja id tuinbouw veel boeren he, en wat de boer niet kent dat vreet ie (te vaak) niet, heeft ie bovendien bina altied wel wat op oan te merken " die niewigkheid allemoale" kolder, gewoon zoals mien oma het ook al deed dan giet ie goeh!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verschillende info die ik aangaf, is allemaal afkomstig van Pentakeep.

Dus geen 'derden'

 

De boer wil best!

Want bij die tuinbouwjongens gaat het om procenten.

Maar ze worden natuurlijk doodgegooid met middeltjes en 90% daarvan hoor je nooit meer iets van.

Ik denk toch vaak zo: Als de grote jongens in de tuinbouw en de kassen het niet gebruiken, dan moet je er nog eens goed naar kijken.

Maar er zijn tuinbouwers die Pentakeep gebruiken en er over te spreken zijn.

Weliswaar in een advertorial, maar daar staan ze wel met naam en foto in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net van een kennis van mij vernomen, dat hij niet echt verschil ziet met of zonder .

 

Dus als het verschil zou maken dan weten we dat pas als hij gaat oogsten en dan horen we dat wel . :rofl

 

Hij is niet blij met de stikstof wat wel te begrijpen is in de bloei maar tot nu toe is er geen verschil met of zonder .

 

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe meer ervaringen er hier gedeeld worden, hoe beter.

Ik sprak iemand in de GS en die zei dat hij wel verschil zag, maar volgens mij heeft hij altijd wisselende resultaten.

 

Godsgift, als je maat altijd redelijk constant draait, dan is de uitkomst wel interessant.

Wanneer denk je dat hij de boel kan knippen/wegen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
De verschillende info die ik aangaf, is allemaal afkomstig van Pentakeep.

Dus geen 'derden'

 

De boer wil best!

Want bij die tuinbouwjongens gaat het om procenten.

Maar ze worden natuurlijk doodgegooid met middeltjes en 90% daarvan hoor je nooit meer iets van.

Ik denk toch vaak zo: Als de grote jongens in de tuinbouw en de kassen het niet gebruiken, dan moet je er nog eens goed naar kijken.

Maar er zijn tuinbouwers die Pentakeep gebruiken en er over te spreken zijn.

Weliswaar in een advertorial, maar daar staan ze wel met naam en foto in.

 

Nu denk ik dat je appels met peren vergelijkt kees A

Wietplanten met onze microklimaat kun je niet vergelijken met een kas vol tomaten of paprika

De onderzoeken geven ook aan dat het niet bij alle gewassen een meeropbrengst geeft .. wie weet bij cannabis planten ook niet

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...