Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

w13rd0

2e hokje, 5 x jack herror x amnesia.

Recommended Posts

beste mensen.

 

Er is er 1 die wat rare vlekken ofzo krijgen. Iemand een id wat het is ?

gallery_7108_9211_1084989.jpg

 

helaas is me batterij van camera eeg dus kan hem even niet beter maken.

het zijn alleen de 2 eerste bladeren van 1 plant nieuwe blad heeft dit niet. de rest vertoont dit ook niet.

 

zal dalijk nog een betere foto plaatsen.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier even wat duidelijkere foto's.

gallery_7108_9211_780257.jpg

 

gallery_7108_9211_164460.jpg

 

dit is de enigste plant die dit heeft. En ook de 2 enigste bladeren, de rest ziet er qua kleur normaal.

 

hoop dat iemand weet wat het is want het likt wel erger te worden namelijk,

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet goed te zien maar lijkt op roestachtige verkleuring, vlekachtig?

Calcium, magnesium maar ook verbranding/uitdroging ed kan maar betere foto nodig.

 

Wat heb je ook alweer voor aarde?

 

vandaag druk geweest, vrijdag is plan dat mijn kast af is en de zaailingen erin gaan

mijn topic

 

Leuk om te vergelijken vanaf het weekend hoe eea gaat bij jou en mij in de kast, zal mij benieuwen wat dit allemaal in petto voor ons heeft, dit soortje. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet goed te zien maar lijkt op roestachtige verkleuring, vlekachtig?

 

dit klopt helemaal ja. wel raar dat maar het maar 2 bladeren zijn van de 5 planten.

ik was van plan om morgen Canna Flores A& en Canna Vega A&B te gaan halen.

als het dat is wat jij denk moet dat het probleem oplossen toch ?

ik al morgen even proberen een betere foto te maken nog voor je.

 

leuk ook dat je bijna start united is ook bezig ermee en die loopt een week op mij achter dus dan hebben we 3 verschillende kweekjes zelfde zaad. ben benieuwd hoe dat afloopt.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de betere foto's. In een topic geopend in indoor vragen kreeg ik als reactie dat het vocht op het blad kan zijn wat als vergrootglas werkt onder het licht en dus mijn blad beschadigd heeft. Dit is wel een keer per ongeluk gebeurt met het spuiten dus dit zou het kunnen zijn.

 

blad 1.

gallery_7108_9211_295161.jpg

 

blad 2.

gallery_7108_9211_949715.jpg

 

Het zijn nog steeds alleen deze 2 blaadjes. de rest ziet er goed uit, ook de nieuwe bladeren groeien normaal. Temp +- 25,6.

 

overzicht.

gallery_7108_9211_2052195.jpg

 

de planten groeien lekker compact 2 nodes zijn al aanwezig zeer dicht op elkaar, later foto's hiervan.

 

greets :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey W31rdo!

wat een cool kastje man!!

dat scrog dingetje ziet er ook leuk uit!!

ben benieuwd wat het word

k kom hier zeker wat vaker kijken :verrygood

mvg Skunkmonser

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey skunkmonster :lol:

bedankt voor je reactie man :lol:

vind het zelf ook erg cool zo klein je bent echt betrokken bij de plant. meer als een groot hok aangezien je er nu heel weinig heb met veel aandacht. Door dit begin en gezien de verslaving die het direct heeft meegebracht heb ik voor de toekomst grootse plannen, ben al een beetje aan het plannen voor zodra ik verhuisd ben over een paar maandjes.

 

De bedoeling is een grote kast bouwen van 220 hoog 240 breed en 60 diep en dit indelen in 6 kamers elke kamer 80 x 60 x 110. 4 kamers 70 watt hps en 2 kamers 90 watt tl en dan test uit gaan voeren.

3 soorten per keer. 1 SOG en 1 SCROG, 1 toppen 1 niet, 1 aarde en cocos etc etc.

Dit gaat uiteraard nog wel even duren maar zo kan ik op deze manier even flink ervaring op doen.

 

tis leuk om te zien dat het gewaardeerd wordt hier. Leren van elkaar etc etc.

 

maarja dit is nog in de toekomst maar de droom is er haha.

 

greets :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Weirdo,

Hier de betere foto's. In een topic geopend in indoor vragen kreeg ik als reactie dat het vocht op het blad kan zijn wat als vergrootglas werkt onder het licht en dus mijn blad beschadigd heeft. Dit is wel een keer per ongeluk gebeurt met het spuiten dus dit zou het kunnen zijn.

 

dat kan het helaas niet zijn, als zoiets zoude bestaan, hadden wij nooit groene bladeren in de zomer.

Ik zit meer aan een voedingstekort of ph te denken.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey torsti.

en kan het dan ook zo zijn dat enkel die 2 blaadjes er last van hebben en de rest niet ? en ook de andere 4 planten nergens last van .

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Weirdo,

daarom twijfel ik ook!

Een verbranding door water onder TL?

Dat kan niet, de tl´s hebben hiervoor te weinig power.

Dan zouden ook de bovenste bladeren, zonder water al last hebben.

De genetica is gelijk, dus zouden er alle planten van last hebben.

Ziekte? Zou kunnen (TMV i.i.g. niet!)

Het lijkt ook niet op en verbranding door meeststoffen e.d.

Ik weet het niet, daarom blijf ik ook rustig.

Ik denk eerder aan ph en daardoor voedingstekort.

(Mag in principe ook nog niet zijn, omdat jij verse grond gebruikt!)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph/Ec probleem zo jong dan moet je er wel heel erg naast zitten, wat niet zo is zoals Torsti ook al opmerkte.

 

Kijkt iedereen nou over die fan op pothoogte heen?

Dat bladgedoe is op plantje linksachter toch?

 

Hoe is de luchtstroom vd fan en is er een luchtinlaat id buurt van dat ding waar hij frisse lucht vandaan trekt of pompt hij de lucht rond en voor "briesje"?

 

hang dat fannetje eens wat hoger en recht zodat hij niet op de plantjes direct blaast.

Als ik de plantjes linksvoor zie, dat opkrullende lijkt ook op luchtprobleem dus ik houdt het op de fan en dat is makkelijk te verhelpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Weirdo,

als dit fenomeen niet verder om zich grijpt als deze twee bladjes,

zou ik me ook geen zorgen meer om maken.

De planten groeien en zijn verder gezond,

loopt prima, toch? :verrygood

Ik maak me nooit druk om de oudsten bladeren,

zodra het boven in de top raar eruitziet word ik onrustig.

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de reacties mensen.

komende dagen even geen update aangezien ik een probleempje heb.

vandaag aan de telefoon werd flink boos sloeg goed op de tafel en sla even me pink en ringvinger knokkel naar achter auw auw . beetje dom ik weer het maarja.

me moeder heeft zelfs mijn blow moeten draaien :lol: das pas kut als je niet meer kan draaien.

maar wel een goed resultaat voor de eerste keer haha

gallery_7108_9176_448559.jpg

 

hier mijn hand .

gallery_7108_9176_373711.jpg

gallery_7108_9176_211788.jpg

 

alleen dit tikken heeft al 5 min geduurt pfffff. alles doen en de foto's word even lastig.

hoop dat het snel over is kunnen we weer gewoon verder :lol:

 

greets :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van dat spul onder je toetsenbord kan je ook nog een flinke draaien :verrygood Wel grappig dat je moeder dat voor je wilt doen, zou de mijne nooit doen :lol: niet dat ze kan draaien maar oke.. Sterkte met je vingertje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zal best lukken ja onder me toetsenbord.

het vingertje komt wel goed . ringvinger valt mee alleen die pink die is minder.

knokkel zit wel ruim en cm naar achter maar kan hem wel bwegen dus nie gebroken.

paar dagen is het weer over :verrygood

 

wel klote kan nie meer xboxen niks verveel me met die tv pfffff

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Weirdo,

dan mag nu nog langer voor de laptop zitten! :lol:

Het typen gaat langzamer :verrygood

Naast onze Kutvogel hebben wij ook nog een Pechvogel!

 

Beterschap!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor steun mensen :verrygood

het verzorgen gaat wel lastiger en duurt wat langer maarja :lol:

zal dalijk nogwel f proberen foto te maken..

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

eigewijs als ik ben gewoon belasten en meer pijn haha .

hier even 2 foto's

gallery_7108_9211_1072168.jpg

 

en mooie korte internodes op. denk nog een klein weekje en dan gaan ze op 12/12 .

gallery_7108_9211_44304.jpg

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

sterkte man :verrygood

 

 

met de plantjes gaat het de goede kant uit zie ik :lol:

 

wanneer begin je te toppen?

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey united.

ja gaan zeker wel lekker nu. als ik aan het blad ruik heerlijk haha. ruikt erger als de white widow moet ik zeggen. en erg grote bladeren vind ik wel mooi.

toppen wacht ik nog eventjes mee kunnen nog wel wat hoger das geen probleem ga toch scroggen ook.

en hoe gaan ze bij jou ?

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

 

mooi man :verrygood

 

als het een beetje mee zit ga ik over 2a3 week de boel over verhuizen

 

ik heb de boven verdieping van me nieuwe woning bijna helemaal klaar

 

beneden moet nog wel een hoop gebeuren en zal aan komende week nog het 1 en ander aan mensen over de vloer krijgen...

 

heb op de zolder een vloer moeten leggen daar lagen alleen nog balken heb nu dus extra ruimte erbij 5 bij 4 meter waar ik de home box neer ga zetten

 

wel in een punt dus ga ik de home box verkleinen naar 120x120x160 maar dat komt goed :lol:

 

de zaadjes heb ik in een broedstoof ontkiemt een aantal zaden die ik geruild had kwamen niet uit helaas

 

de rest heeft net een dag of 4 de kop boven de grond :lol:

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey w13rdo,

 

leuk combikastje gemaakt past zo bij mij in de keuke ahahaha

 

Ik heb je verslagje gelezen en zie dat je hier en daar wat roestplekken heb, vreemde krul in je blaadjes en een paar

mongooltjes :lol: .

ten eerste valt het wel mee maar het zijn wel indicators dat iets niet helemaal in de haak is.

Je kan zeggen dat het aan de fan kan liggen met een te lage lv het kan ook aan de ph liggen maar ik denk zelf dat het

veel meer voor de hand ligt.

Praxis grond WTF :lol:

Dit is grond wat voornamelijk gebruikt wordt voor sierplanten en hebben een compleet andere verhouding qua N P en K,

daarnaast is deze grond absoluut niet 100% biologisch :lol:

Grond wat in growsides wordt verkocht is allemaal welk merk dan ook gericht getest voor hennep

Deze zakjes kosten iets duurder maar waar hebben we het over.

 

Ik hoop dat ik je kan stimuleren om de volgende oogst met goede grond te kweken :verrygood

 

Groetjes en succes Jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het begin maakt het niet zoveel uit qua grond voor zaailingen.

 

Ik heb voldoende grootgebracht in Praxis, Gamma, Super de Boer en sinds kort dan eindelijk een keer een zakje zaai en stekgrond en daarnaast Agro Trading Allmix en Goldlabel Special Mix en ook de Batmix van Plagron en ook nog eens op canna kokos en kokos bricks en op water (DWC).

 

NEVER enig verschil gemerkt in de groeiperiode, pas id bloei was het mis met de normale potgrond (vooral ph als je er niets aan doet en ineens vrijkomen van voeding met als gevolg verbranding vd wortels) maar dat was allemaal onder HPS.

 

Als de grond echt probleem zou zijn dan zouden ze niet zo groeien als ze nu doen (meer verschijnselen tonen).

 

Grond vd GS is beter maar dat wil niet zeggen dat je op andere grond geen resultaat zou kunnen behalen en helemaal onder TL waar alles toch net ff anders is als knallen onder de HPS.

 

@w13rdo

Zie trouwens dat je dat fannetje anders gericht hebt en ik weet niet of je het zelf al gezien hebt maar wat ik paar dagen geleden linksvoor zag zie ik nu niet meer, alleen maar reikende blaadjes naar het licht (maar nog wel wat gekartelde bladrandjes bij de 2 rechts links in de voorste bak, hou dit id gaten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey lostchild.

Klopt heb het fannetje nu direct op de plank waardoor het gewoon door stroomt. ook de lampen een klein stukje hoger gedaan stonden eerst op zoon 2 cm nu 4 tot 5.

wat betreft die kartel randjes das nog het oude blad de eerste zeg maar die er overheen steekt ( erg groot blad vind ik wel deze plantjes ) voor de rest is er zeker verbeterd nu het anders staat :verrygood weer wat geleerd niet te dicht op de plantjes die fan :lol:

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...