Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

w13rd0

2e hokje, 5 x jack herror x amnesia.

Recommended Posts

Zien er netjes uit. Heb ook altijd dat het even duurt voordat ze hun koppie boven steken. Dit is niet

wanneer je ze poot wanneer de wortel lang genoeg is om de kiemblaadjes al boven de aarde

te laten. Deze manier krijgen ze meteen licht. Wel uitdrogings/rot gevaar en het planten

moet erg subtiel gebeuren, wil je ze niet knakken. ;)

 

Worden deze dames niet te groot voor deze ruimte? Wel mooie kast! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

de 5e komt ook goed boven nu morgen hebben we 5 mooie babies haha.

 

@gegee

haha hij is de enigste niet ;) hier nog 1 lekker bakkie derbij heerlijk.

 

@limbic

Ik ga ze overmorgen al op 18/6 gooien. en dan een week later op 12/12.

ze worden getopt en er komt een scrog net in dus dat moet wel goed komen.

gewoon snel toppen snel scroggen en afwachten haha.

 

zal morgen even betere foto's plaatsen ook.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed plan. :verrygood

Ben benieuwd. Proficiat met de 5e! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Wierdo!

 

Peter rookt al jointjes voor 11 uur hahaha.. Daar moet hij wel een hoop koffie bij zette.. ;)

 

Succes!

:lol: B)

 

Dat was idd mijn Wake-up joint met een bakkie of 3 :lol: voorbereiding op een lange dag zeg ik danmaar onschuldig :D

 

 

Maar gefeleciteerd met de 5e Weirdo, geen zaadje verspilt ;)

 

 

Grtz, De pan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha, smokers zijn wel een beetje het zelfde he Peter! B)

Als ik vrij ben sta ik ook op met een lekkere joint ( meestal een lekker hasjie ) en een dikke pot koffie~!

 

En ren altijd na 2 minuten roken en koffie drinken naar de WC ;) :lol:

 

Herken je die ook ? hahahaha

 

@ Wierdo, lekker dat het 5e zaadje ook opgekomen is!

 

Let it Grow!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gegee

En ren altijd na 2 minuten roken en koffie drinken naar de WC laugh.gif laugh.gif

 

Herken je die ook ? hahahaha

 

die is heel herkenbaar ja haha.

 

zal zometeen weer even een update plaatsen.

 

btw gebruiken jullie geen irc trouwens ?

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog even een foto van alle 5 . Ze hebben allemaal wel zoon beetje de zelfde hoogste dus das een mooi begin.

links achter is als laatste boven gekomen dus nog de kleinste.

gallery_7108_9211_678859.jpg

 

nou zit ik te denken of ik ze gelijk op 12/12 ga gooien over een paar dagen of eerst 18/6 en dan pas 12/12.

 

iemand nog tips hierover ?

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit die kleintjes !

Alleen nu komt mijn vraag, wat voor potgrond gebruik je ?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelijk op 12/12 zou ik doen als ik jouw was.

je kan je in jouw hokje geen uitschieter veroorloven, je plantjes kunnen niet al te lang worden dus.

ik zou hem om 12/12 zetten maar uiteindelijk is het toch je eigen keus,

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou lekker door groeien.

Na 1 a 2 weken de bloei in.. En dan gaan toppen/buigen etc..

Om ze nu al de bloei in te zetten is een beetje vroeg, ze gaan ook verschillend in hoogte groeien waardoor je de TL niet optimaal gebruikt.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
gelijk op 12/12 zou ik doen als ik jouw was.

je kan je in jouw hokje geen uitschieter veroorloven

dit was ook mijn gedachte in eerste instantie ja.

 

maaaar.

Na 1 a 2 weken de bloei in.. En dan gaan toppen/buigen etc..

Om ze nu al de bloei in te zetten is een beetje vroeg, ze gaan ook verschillend in hoogte groeien waardoor je de TL niet optimaal gebruikt.

hier zit zeker wat in ja.

 

En na het oefenen op de white widow denk ik toch dat dit de beste manier is ja, met buigen kan ik een hoop rechtzetten. Denk dat ik gewoon op het gevoel af ga met de tijd.

 

@gegee

Alleen nu komt mijn vraag, wat voor potgrond gebruik je ?

Hier krijg ik mee op me donder ik weet het ... B) .

Het is gewoon potgrond van de praxis dit had me moeder nog liggen van pas geleden toen ze nieuwe planten ging halen voor binnen. Maar na het zien van de white widows ( ook dezelfde aarde ) is deze volgens mij zo slecht nog niet ... zo en zo ga ik in de bloei voeden. Na deze ronde ga ik voor normale aarde van de GS om te zien of hier echt een groot verschil in zit.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Weirdo,

 

btw gebruiken jullie geen irc trouwens ?

 

Is dat voeding? B)

 

Ik gebruik het niet.

 

12/12;

als jij het doet, start met blauw licht (6500°K) anders komen de planten het dak uit.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Weirdow.

 

Die praxis potgrond heb ik vaak gebruikt voor mijn buiten plantjes man :lol: een van de betere vond ik zelf, van alle huis en tuin merken dan ;)

weet niet hoe het binnen gaat maar het ziet er goed uit tog? B)

 

Gewoon goed bij voeden als ze tekorten hebben en dan krijg je geen problemen denk ik..

 

 

Grtz, De pan..

 

PS. Wat is IRC?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heb er tot nu toe helemaal geen last van. De White Widows waren echt mooi groen zonder ook maar 1 keer iets geels te hebben gezien ofzo. Het heeft wel een aparte structuur vind ik als het droog is anders dan ik met GS aarde gewend ben. Als ze maar groeien daar gaat het om.

 

hier maar even de plantjes. vandaag is het dag 3 boven de grond.

 

plantje 1.

gallery_7108_9211_730820.jpg

 

plantje 2.

gallery_7108_9211_978076.jpg

 

plantje 3.

gallery_7108_9211_220047.jpg

 

plantje 4. groeit wat vreemd.

gallery_7108_9211_1075405.jpg

 

en plantje 5. De laatste die opkwam deze had wat hulp nodig en dus de kleinste nog.

gallery_7108_9211_35887.jpg

 

greets B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update niet veel bijzonders verder.

 

de voorste 3.

gallery_7108_9211_264812.jpg

 

achterste 2.

gallery_7108_9211_1027290.jpg

 

greets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat mooi zo! Behalve dat achterste rechter plantje doet zo wat raar naar mijn gedacht.. Is het een mongooltje of kan je dit nog niet met zekerheid gaan zeggen ?

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

is nog wel te vroeg denk ik zijn pas de eerste blaadjes dus we wachten het nog even af.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook net met 4 zaadjes van united begonnen te ontkiemen (na 20u nog geen worteltjes helaas) en hoop dan 2 vrouwtjes over te houden. Ik ontkiem soortgelijk (router als verwarming) maar als er morgen nog niet 1 iets laat zien dan ga ik er nog een paar ontkiemen vd zekerheid. Bij jou duurde het ook best wel lang maar wel allemaal ontkiemd dus zal wel loslopen.

 

Voorgroeien daar heb ik een 200W voorgroeikast voor dus dat gaat ff anders (sneller vooral).

Dat snelle voorgroeien zal gepaard gaan met ernstig toppen en knakken voorzover dat kan zodat ik meteen op 12/12 kan onder de PL na week of 2/3 en dan maar binden op het net denk ik? Mijn kastje is wel wat hoger als die van jouw 1.00x0.46x0.60 en ik kan wisselen van lampen of 1 om 1 draaien qua bloei/groei vd strek ed.

 

Geen idee eigenlijk, wordt de 1e keer sativa's kweken en dan ook nog eens 1e keer onder fluor afbloeien ;) .

Heb ook een tent draaien met 600W maar aparte soortjes/sativa's kweken en dan micro is erg leuk vd afwisseling (en het smakenkabinet) en goed te doen naast een tent en kan mooi beneden id woonkamer zodat ik niet steeds naar boven hoef :lol: (ben helaas niet zo "fit meer in meerdere opzichten maar da's ander verhaal).

 

Zal deze kweek zeker volgen (deed ik al sinds je hem startte B) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu paar uurtjes later lijken er in totaal 3 wat vreemd te groeien ;)

 

bak met 2 planten, het mongoooltje haha.

gallery_7108_9211_3689.jpg

 

bak met 3 middelste van de 3.

gallery_7108_9211_1792396.jpg

 

en de rechter van de 3.

gallery_7108_9211_300424.jpg

 

en hier de 2 mooiere.

als eerste plant naast het mongooltje.

gallery_7108_9211_2322536.jpg

 

en de linker uit de bak van 3.

gallery_7108_9211_2219786.jpg

 

@lostchild

Van de 5 waren er bij mij 5 ontkiemt ja en allemaal wel goed. na 48 uur waren ze alle 5 goed om te potten. Toppen en scroggen :lol: kan nu al niet wachten om te beginnen er mee, vind dit echt leuk om te doen haha. Mijn bedoeling is nog ong 1 week op 24/0 en dan gaan ze op 12/12. Probeer bij het voorgroeien om in ieder geval je lamp zo dicht mogelijk op de planten te houden voor kortere internodes zodat als je gaat toppen ( van boven stapsgewijs naar onder ) de onderste takken snel op dezelfde hoogte zijn zodat je dit beter egaal kan houden als je gaat scroggen. Ik zal duidelijke voorbeelden gaan gebruiken met foto's voor je aangezien ik misschien net iets sneller ben als jou.

Ga je hier ook een kweekverslag van houden ? Is leuk om 2 verschillende hokjes met zelfde zaad tegelijk te kunnen volgens en vergelijken..

 

Greets B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Weirdo.

 

Het hoeft niet meteen een mongooltje te zijn hoor ;)

denk dat ie even niet weet wat ie moet doen B)

 

De rest ziet er mooi gezond uit hoor.

 

Grtz, De pan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@peet

Ik weet het B), is gewoon even ze bijnaam nu haha.

vind dat ze voor de rest goed gaan ja en de kleur is goed dus gaat wel goed komen.

Gaat in ieder geval 10 x harder als toen ik met me white whidows begon ;)

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scroggen en toppen is gesneden koek voor mij ;)

 

Heb nu 3 planten onder de 600W staan gescrogd, geen kweekverslag hiervan.

Van PL kweekje weet ik niet of ik een verslag bij ga houden, hangt beetje af van mijn "conditie".

 

vd 5 zijn er nu 5 ontkiemt :lol: , was niet warm genoeg voor ze en sinds ik gisterenavond daar iets aan heb gedaan hebben ze hard hun best gedaan.. maareh, kan ze nog ff niet kwijt, ze gaan dus tijdelijk onder 1x55w PL in het hokje wat nog niet klaar is qua afzuiging maar dat hoeft ook nog ff niet.

 

Id voorgroeikast staat een aneastasia mamma waarvan ik stekken heb genomen, ze kan pas weg als deze stekken geworteld zijn (hoop deze week) en dan is het hok vrij voor 200W vd stekken en de zaailingen. Die mamma is aardig getraind, groeit horizontaal zoals in scrog maar dan zonder net, extreem knakken en buigen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en een kleine update.

 

ze gaan er al een stuk beter uitzien die lelijkerds op 1 na die is nog wat vreemd.

Allemaal op redelijk dezelfde hoogte gelukkig op de kleinste na.

Temp rond de 26 graden lampen op zoon 2 tot 3 cm van de plant.

 

eerst uit de bak van 3. deze staat nu achter.

de linker.

gallery_7108_9143_2581417.jpg

middelste.

gallery_7108_9143_838200.jpg

rechter.

gallery_7108_9143_396244.jpg

 

en de voorste 2.

de linker. dit was de laatste en nog steeds de kleinste.

gallery_7108_9143_2090392.jpg

 

en het mongooltje die goed bijtrekt zo te zien B)

gallery_7108_9143_1359581.jpg

 

en een overzichtje.

gallery_7108_9143_2961163.jpg

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie opkrullende bladrandjes, dacht 1st dat het het mongooltje was maar zie het bij meer.

 

Staat er een fan op de plantjes te blazen, deze iets anders richten dan want werkt als fohn.

Anders lamp iets verder er vanaf anders verbrandt je de boel B)

 

4 zaailingen komen al boven bij mij, 1 nognet maar nie was ook later ontkiemd dan de rest en minder lang worteltje bij pootten.

 

Zal toch een verslagje bij gaan houden, zet de link hier nog wel als de kast klaar is en ze erin staan.

Denk dat het eind deze week zover is, EVSA komt morgen en dan folie plakken en de rest ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

er waren er ook 3 die niet echt mooi waren maar dat trekt al weer bij bij het nieuwe blad.

de warmte lijkt me vrij sterk staat een fan op continu die alle plantje bereikt en dit is koele lucht.

met een dag of 3 4 is hier niks meer van te zien zover ik ze volg.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...