Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

w13rd0

2e hokje, 5 x jack herror x amnesia.

Recommended Posts

Die grote bladeren is typisch sativa, hard groeien betekent veel fotosynthese dus veel blad, nouja, veel, meer veel qua omvang.

 

Yup, ik heb heel wat te stellen gehad met verkeerde luchtstromen en dit (in mijn tent) nu eindelijk goed onder controle, zo goed dat ik weer met een 600W op 1x1 kan draaien :lol:

 

Mijn PLL hokje is aan het testdraaien nu maar ik ben niet helemaal tevreden over de temperatuur.

29C strak en lv van 25-30% zonder bakkie water erin.

 

Wordt eea aanpassen voordat de zaailingen erin gaan anders krijg ik allemaal mannetjes ben ik bang.

 

Ben met xbox reparatie bezig geweest, wat een ^^%^%^& apparaten zeg :verrygood , nog niet gelukt helaas.

Ook erg leuk om te doen, afgezien van de frustratie, solderen ed op moederborden :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de info :verrygood vind het wel mooi hoor die grote bladeren :lol:

had het gelezen ja wat betreft je hokje, je gaat goed te werk :lol:

ik zit nu op de 3e node ( zeg ik dat goed ? ) en wil de hoofdtop als eerst toppen zodat ik 6 zijtakken heb die ik wil toppen naar 12.

uitgaande van 2 vrouwtjes heb ik dan 24 toppen minimaal daar kan ik wel mee leven. hoop uiteraard op meer maar dat zien we later weer. denk dat ik over 3 dagen de hoofdtop top en dan paar dagen later de rest.

en dan weer een paar dagen en dan op 12/12 of kan dit eerder ?

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Lostchild.

 

Die grote bladeren is typisch sativa,

 

Ik geloof dat dit precies andersom is, dit zijn juist Indica trekken.

 

 

Maar dat maakt ze niet minder mooi Weirdo :verrygood

 

Als je hiervan houd moet je echt eens de Whiteshark proberen :lol:

 

 

Grtz, De pan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lange dunne bladeren is een typische sativa trek, ik noem het zelf lange vingers.

 

Indica bladeren kunnen ook groot worden maar hebben dikkere vingers dan sativa en wat ik ervan gezien hebqua kweekverslagen is een sativa blad al snel groter dan je hand waar sommige indica bladeren dit maar zijn (hangt ook van soort af, als er sativa in gekruist is dan..).

 

Zaailingen staan nu in de kast, gaat goed en de temp is onder controle (heb lichdichting onderkant verandert en dat scheelt boel, maar u moet ik iets bedenken om weer lichtdicht te maken (denk een passende doos maken die ik over de kast "hang").

Heb foto's gemaakt maar telefoon is leeg, zal ze vanmiddag ff posten in mijn kweekverslag wat vandaag van start gaat.

 

Na het toppen altijd een paar dagen geven om te herstellen, anders stress op stress.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@peter

ik moet me zelf is verdiepen in de soorten, daar ben ik eigenlijk nooit aan toe gekomen

zal zo en zo de white shark is even gaan bekijken.

 

@lostchild

das mooi man dat je het al beter hebt :lol: kunnen de kleintjes er dalijk onder bij je :lol: ben erg nieuwschierig dus ga dalijk je even je topic bekijken weer.

 

de plantjes gaan me een partij hard .denk dat mijn hokje te klein is voor deze knallers. de diepte zo en zo want ze steken allebei al tegen de wand aan de bladeren, maar we maker er maar het beste van.

 

wel maak ik me druk om het plantje links :verrygood

nu beginnen ook de middelste 2 bladen dezelfde symptomen de geven.

rechter blad.

gallery_7108_9211_717669.jpg

linker blad.

gallery_7108_9211_723631.jpg

onderkant van het blad.

gallery_7108_9211_226641.jpg

 

en ook de nieuwe hebben iets raars, soort van lichte vlekken ofzo.

gallery_7108_9211_150415.jpg

 

en hier een overzicht.

gallery_7108_9211_794484.jpg

 

blijf het apart vinden dat alleen die linker plant gek doet :lol:

 

hoop dat iemand dit kan verklaren.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Weirdo, kan het zijn dat er afentoe een druppletje voeding op dat plantje terecht komt?

dat zou de vlekjes verklaren.

 

Anders zou ik het echt niet weten.

 

Geef je uberhoud voeding?

 

De rest ziet er wel erg mooi uit man.

 

 

Grtz, De pan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey peet.

nee geef nog geen voeding mee pas in de bloei.

dit is al te spraken gekomen. vind het erg vreemd dat maar 1 plant hier last van heeft.

 

aarde lijkt me niet aangezien er nog 2 in staan die nergens last van hebben.

beestjes dan mag ik aannemen dat nu de andere planten er ook last van zouden moeten hebben!!

Het fannetje ander plaatsen heeft al goed gedaan voor de bladeren en hij staat er niet meer direct op.

 

erg nieuwsgierig wat dit kan zijn .

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste mensen ik zit met een dilemma.

het rare plantje blijft gek doen. ik had de rare bladeren verwijderd maar nu beginnen blad 5 en 6 hetzelfde te krijgen en de nieuwste weer niet.

 

het is nog steeds alleen deze plant, dus nu vraag ik me af kan ik deze beter verwijderen ?

de fan is er al 2 dagen vanaf en de rest ziet er nu prachtig uit sinds dat gedaan is dus dat kan het niet meer zijn.

 

help me pls :verrygood

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

was een foto van de vlekken aan het maken dan de rest ook maar. het zijn er wel wat .

 

hier de fan niet meer op het blad.

gallery_7108_9211_959514.jpg

 

bak met 2 van boven.

gallery_7108_9211_342401.jpg

 

bak met 3 van boven. de linker doet dus raar

gallery_7108_9211_815560.jpg

 

blad 5 en 6 zeg maar.

gallery_7108_9211_982717.jpg

gallery_7108_9211_770951.jpg

 

de onderkant met zijtakken lekker dicht bij elkaar :verrygood .. doe dit nu op dezelfde manier als me white widow en die mag er zijn vandaar dat ik het nu weer zo doe.

gallery_7108_9211_277334.jpg

 

en een alles bij elkaar. heb ze weer even gewisseld achter lijken ze wat voor te lopen dus staan ze nu voor kijken of het helpt.

gallery_7108_9211_515573.jpg

 

graag advies of ik het plantje eruit moet halen of niet.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhm,

 

de mijne hebben ook lichte vlekjes al op het blad, niet elke zaailing maar 2 beginnend dus weet niet wat het is, zal eens kijken hoe zich dat bij mij ontwikkeld maar ik heb vermoeden in watergeven regime van mij, ze zuipen zich de $%# waardoor van nat naar droog steeds, moet nog ff wennen aan watergeven nu maar verbaast me wat er verdwijnt (geef van onderen water via schoteltjes).

 

Mijne zijn erg gedrongen, heb pics gemaakt en ga zo verslag updaten, kun je ook zien wat ik bedoel met die vlekjes maar moet 1st ad gang met stekken, zomaar ineens (zoals altijd) allemaal geworteld en klaar vd overpot en voorgroeihok dus pas over uurtje ofzo is mijn topic geupdate en ik zal de foto ook in je bladprobleem topic plaatsen, misschien levert het wat op war we overheen kijken?

 

fan is het in ieder geval niet want die heb ik niet, ook net nodig met 25.5C strak in het kassie, tent draaiend of niet maakt niets uit dus prima klima :verrygood

 

EDIT:

T'is niet het watergeven, grond kun je uitsluiten, lamp en fan was misschien extra meehelper maar hoe geef jij water?

Dwz, zuur je je water al af en heb je ze een (paar) keer besproeid met onafgezuurd water?

 

Ik heb dat wel gedaan en moet mezelf eraan helpen herinneren in kleine potjes dus WEL zaf te zuren omdat de ph buffer daar in no time verdwenen is en met hoge ph kraantjeswater zit je dan al snel boven de 6.5 en da's nieh goeh :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey w13rd0

 

ziet er goed uit :likken:

ik heb ze zelf ook staan ze zien er bij mij verder goed uit heb geen

last van bladproblemen :) wel had ik er ook 2 van die mongooltjes bij

maar die zijn uiteindelijk wel goed bijgetrokken ;)

ben benieuwd hoe ze het verder gaan doen <_<

 

suc6

Uncle Joe

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey uncle joe .

dank je <_< en welkom ook nog 1 erbij .

ja dat blad probleem is gelukkig nog steeds onveranderd, dus niet erger geworden.

de mongootljes lijkt een standaard probleem .. heb dit ook bij lostchild al gezien.

maar hier heb ik ook geen last meer van alles ziet er mooi uit :likken:

 

zal vanavond eer updaten want de lamp gaat vanaf 13:00 uit en dan ga ik bladvoeding spuiten van H&G wellicht dat

dat mijn probleem met het roestblad oplost met een dag of 2 a 3

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begon het bij jouw ook zo?

gallery_22678_9228_49792.jpg

 

 

Mongooltjes? vind het wel een normale groei hoor alhoewel dat hangen vd grote bladeren wel wat vreemd is maar als ik kijk naar blad toename ed dan niks mis met ze.

 

Plastic heb ik eraf gehaald, komt er weer op na verpotten/selectie overigens.

Nu verdampt er meer water vanuit de groene bak dus hogere lv en ik kan geen waterbekers/bakkies meer omgooien zoals vanochtend.

 

Geen voedingswater gemorst, geen inbranding van water door de Pl, geen windbrand want er is geen fan, grond dik ok dus ik hou het echt op de ph. Slechts 1vd 5 heeft dit overigens, de rest is mooi groen en geen probs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Lostchild!

 

Gaat wel goed daarzo!

Alleen jammer van de tekorten.

 

Maar ik zelf denk als dit echt een tekort is dat je dit niet oplost met een bladvoeding.

Dat is puur voor het bladgroen optimaal te houden wat het blad heeft, maar als een tekort deze dus doet verdwijnen heb je weinig aan de bladvoeding op de plekjes ( het neemt niks meer op omdat het dood weefsel is ).

Sommige bladvoedingen geven ook een bescherm laagje mee ( dat meeldauw minder snel hecht etc, zelfde idee als zwavel vapo's die je tussen de plantjes hangt ).

 

Succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey lostchild.

zo begin het ook bij mij ja :) met een dag of 2 is het veel erger :likken:

 

maar een tekort lijkt me vrij sterk.... punt daarop is,

het is alleen deze in een bak van 3. en 5 totaal. Me white widow heeft nergens last van gehad en staat al 3 weken in de bloei en nog gaat het goed. Het moet ergens anders aan liggen maar wat <_< .

lamp staat nu uit dus zal dalijk weer ff een update plaatsen .

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Weirdo.

 

Ik denk dat skaffz wel een punt heeft, het ziet er als ondervoeding uit...

proberen kan geen kwaad, ik denk dat ze bij zullen trekken.

 

Houd er ook rekening mee dat je geen aarde van de growshop heb dus deze kan sneller tekorten krijgen.

 

 

Grtz, De pan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

<_<

Tekort? waaraan dan?

 

sry jongens maar dat maak je mij niet wijs op de Allmix waar ze net een week in staan, dan is er GEEN tekort wat je op gaat lossen door bij te voedden, wat denk je dat er met die fragiele plantjes gebeurt dan, die Allmix is al heavy.

 

Dit is een tekort veroorzaakt door wat anders en niet door te weinig voeding in de aarde maar omdat de plant het niet kan opnemen of reageerd op een overschot ergens aan, heb al heel wat zaailingen grootgebracht maar lang geleden dat ze zo jong al zo heftig reageerden bij mij.

 

Ik blijf bij mijn eerdere conclusie, helemaal als dit dus ook zo bij jouw begon w13rdo, dan is de kruizing dus gevoeliger voor ph schommelingen en als gevolg daarvan een tekort, voorzover mijn logica reikt.

 

Ik ga vanaf morgen alleen nog maar afgezuurd water geven en dan eens kijken of het doorzet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lostchild.

 

Mijn comment was naar weirdo bedoeld, aangezien hij potgrond van de praxis gebruikt...

ik nam aan dat Skaffs z'n comment ook naar weirdo bedoeld was.

 

In dat geval kan je ook last hebben van overvoeding als ze zo jong zijn.

 

 

Grtz, De pan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik sluit me aan bij lostchild ook hoor.

hier nog even een foto van de beginfase. dit was op 13-12

edit: foto in volgende post.

 

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer even een kleine update.

gaat lekker met de plantjes nog steeds al is er 1 die wel wat hoger is.

hier een overzicht. de rechter is het hoogst. ook kan je duidelijk zien dat het alleen om 2 bladeren gaat.

gallery_7108_9211_353072.jpg

 

de onderkant gaat ook lekker. is bij allemaal wel hetzelfde op de rare plant na.

gallery_7108_9211_1523686.jpg

 

hier even foto's van 3 dagen achterelkaar van het rare blad.

13-12

gallery_7108_9211_150415.jpg

14-12

gallery_7108_9211_982717.jpg

16-12

gallery_7108_9211_1154085.jpg

 

nu ook lostchild hier last van heeft lijkt het me niet zomaar een aarde probleem of voeding aangezien die van hem naar mijn weten veel beter is. even afwachten hoe het bij hem verder verloopt.

ook heb ik vandaag bladvoeding gegeven en zal dit nog een aantal dagen doen om te zien of dit misschien helpt. kwaad kan het zo en zo niet <_<

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Wierdo!

 

Meet je de ph van je voedings water ?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi torsti <_<

calcium lijkt er niet echt op toch ?

bij een tekort beginnen de vlekken als kleine lichtbruine puntjes die later groter groeien tot scherpomrande vlekken met een bruin randje.

 

gallery_5822_189_37531.jpg

Bovenste is begin calciumgebrek, onderste vergevorderd stadium

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...