Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
parve

stoppen met blowen....

Recommended Posts

hela

 

Ik wil al een hele tijd stoppen met blowen meer dan tien pogingen gedaan maar het wil maar niet lukken zijn er mensen met tips?

Zonder dat je naar een verslavings kliniek hoeft. Ik rook me de laaste tijd namelijk weer helemaal suf en merk dat het slechte invloed heeft op mijn gehele functioneren.

 

wat zou beter zijn geleidelijk afbouwen of cold turkey stoppen...?

is het beter om ook gelijk met sigaretten te stoppen of niet?

is het mogelijk om te stoppen met blowen en dan er alleen eentje in het weekend te roken?

 

wat zijn jullie ervaringen hiermee?

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

hola,

 

in 1 keer stoppen werkte voor mij het beste.

2 weken slecht slapen en overdag slecht humeur.

maar daarna was ik er helemaal vanaf.

 

Heb toen ook zeker 4 jaar niet geblowd.

 

Maar..

vorig jaar weer begonnen met blowen.

gebruikte medicijnen en om van die medicijnen af te komen ben ik weer gaan blowen.

Rook nu elke avond een lekker wietje of een beetje hasj.

 

Zou als ik jouw was nog niet met de sigaretten kappen.

Dat zou ik pas doen als je helemaal van het blowen af ben.

 

grt a.c.a.b.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyyy

 

Ik heb 14 jaar 5 blows per dag gerookt, ik ben nu iets van 40 dagen gestopt.

Its al in your mind :lol: , als jij echt wil kan je het ook. Geniet je er nog teveel van zal het je niet lukken.

 

Bter gewoon in 1 keer stoppen, afbouwen is bullshit en dat merk ik aan mezelf!!!!

Soms `s weekends 1 roken kan wel, MAAR pas na een half jaar a jaar, maar waarom?

 

Je moet jezelf goed afvragen of je het echt wil, maak is plus en minpunten voor jezelf.

 

Dan zal je zien dat de - lijst veeeeeeeeel langer is als de + lijst.

 

Veel succes ermee, als ik het kan kan jij het ook!

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wilt stoppen wil je stoppen hé ?

 

Wil je eigenlijk wel stoppen ? Weet je het zeker ?

 

Als je niet wilt stoppen dan gaat het ook niet lukken hé... JIJ wilt stoppen, niet ik ? Ik blow lekker verder...

 

Niet om lullig te zijn, maar therapie, al die boelshit, dat heb je niet nodig. Je moet alleen dit in je hoofd knopen;

 

jij "IK WIL STOPPEN". Punt. Gewoon geen joint draaien, oh er ligt wiet ? oh nou waarom zou je een joint draaien dan, JIJ WILT STOPPEN.

 

Gewoon jezelf een schop onder je hol geven en geen joint gaan draaien als je niet kan slapen, uiteindelijk ben je moe en val je vanzelf in slaap.

 

Kees.

 

//Als je stopt met sigaretten stop je waarschijnlijk ook van moment 1 op moment 2 met wiet roken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijft altijd moeilijk vooral omdat ik altijd wiet heb liggen en tot die in de nacht zit te pokeren.

ga ik uit verveling vanzelf die johnie draaien. Cold turkey misschien beste lijkt me je gaat

wel bizar rare dingen dromen als je stopt met roken, hadden jullie daar ook last van

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

yup

 

 

maar dat gaat vanzelf over, na een paar weken kan je weer "normaal" denken en als dat is gebeurt ben je er vanaf!

 

teminste zo ging het ibj mij na een paar weken begon ik weer een stuk helderder (is dat een woord? :lol: ) te denken en heb ik echt totaal geen zin meer in een jointje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het hebt liggen waarom stoppen

Gewoon minderen kan ook

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

COLD TURKEY!

 

maar eh, als je last hebt van die wiet die er ligt, kom em maar binne gooie hoor :lol:

 

Ohw, enneh, kheb zelf een tijd non stop (dus elke dag) geblowt, en toen heb ik beslist om om de 2 weken is een weekje zonder te doen, de eerste keer dat ik die week zonder moest heb ik 2 dagen niet geslapen, gewoon half wakker liggen dus, maar daarna geen last meer van gehad. Dat niet slapen moet je gewoon ff door. Daarna word het makkelijker :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mocht je nog geld over hebben, je zou een reis kunnen maken van zeg 2 maanden in het buitenland en geen wiet meenemen natuurlijk. Je geniet van de omgeving en de nieuwe plek/ervaringen etc, kortom je hebt afleiding wat misschien helpt om niet aan de wiet te denken.

Twee, je hebt ook geen wiet op zak dus dat maakt het allemaal een stuk makkelijker.

 

In plaats van te stoppen kunnen je ook net als buble al zei gewoon minderen en als je toch niet die reis wilt maken kan je van dat geld een verdamper aanschaffen :lol: lekker high in plaats van compleet knetter van een joint met sigaret.

 

Succes!

 

Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan weed ook gewoon eten , toch stenen maar niet gerookt

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Js reizen is een optie ga januari of februari voor twee maanden naar thailand misschien dan het moment om te stoppen.

heeft het roken met zo'n verdamper dan minder schadelijke effecten voor je lichaam?

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet blowen is in in ieder geval ook goed voor je win rate met poker is mijn ervaring. Multi tablen gaan ook een stuk beter.

 

meer centjes binnen grinden is ook toch wel een goede motivatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoppen met roken is nooit verkeerd en stoppen met blowen is niet meer dan gewoon geen cannabis nuttigen.

Of ben jij ook zo`n malloot die een portie met zich meeneemt op vakantie ?

 

een verdamper aanschaffen :wacko: lekker high

Ik kan het niet beter verwoorden, ash.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet eerst eens voor jezelf op een rij WAT je wilt.

 

Stoppen...? OK

 

maar wil je nou met roken stoppen wegens je gezondheid?

wil je met blowen stoppen voor je gezondheid?

wil je met blowen stoppen omdat het te duur is?

wil je ....

WAT wil je?

 

Blowen zorgt ervoor dat je in een droomloze slaap valt en als je stopt komen de gemiste dromen vaak met terugwerkende kracht weer treug.

Eerste paar dagen slecht slapen, veel zweten en onrust. als je die door bent heb je het ergste al gehad.

Echter wat daarna komt is vele malen moeilijker.

Het volhouden en jezelf er constant aan herinneren WAAROM je stopte want dat verwatert erg snel.

 

Zelf stopte ik in 1 keer met roken ( en dus ook blowen) en ondervond het bovenstaande.

helaas toch weer gaan roken.........

 

suc6

 

BB

 

p.s.

 

Nu maar hopen dat er niemand een reactie heeft geplaatst die lijkt op de mijne

anders word me bericht weer zonder enig fatsoenlijk tegenbericht verwijderd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Balkonboer over die dromen gesproken..

Heb vorige week ook een tijdje niet geblowt, na gewoon elke dag

en de 2de of 3de nacht heb ik echt (met de 2de dag als vervolg)

een droom gehad dat kan ik nu nog niet vatten. :wacko:

 

Effe maf ja :lol: allemaal wazige gedachtes samengemixt .. b.v. de omgeving en locatie waar het zich afspeelde,

personen die ik al jaren niet gezien heb maar wel nog aan gedacht had etc.. soort trip hahah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet juist stoned pokeren, als het me dan lukt om een beetje goed te focussen win ik zo $200 op een dag

 

(als ik het nuchter doe ga ik me vervelen na een tijdje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wou het al niet zeggen.. :lol: heart.gifA heart.gifK heart.gifQ heart.gifJ heart.gif10 (Direct eerste week :wacko: )

 

alhoewel ik nou even een timeout gepakt heb.

speel overigens (nog) niet voor echt geld.

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dus jij gaat lekker 2 maanden thai weed roken :wacko: , het kost daar geen drol en wel lekker met die warmte :lol:

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je hoe ik ben gestopt. ik rookte zoveel,dat ik gewoon depressief werd.

want wanneer je high was,was alles ok. en wanneer het tegenzat en je had niks te blowen,voelde je snel geeriteerd.

en sloeg snel over na agressie.

 

anyhow, 3 jaar later, ik blow af en toe, wanneer ik er gewoon zin in heb.

 

ik draaide 1 jointje, en deed daar gewoon de hele dag mee, en ik stapte over na rizla blauw vloeit, die korte.

daarna gewoon niet meer aanraken, het heeft te maken dat alles in je hoofd zit. als je eraan denkt dan ga je handelen.

 

 

nu kweek ik, en geniet ik van de plan,en ik hoef er geen eens wat van te blowen. paar trekkjes is al goed.

laat anderen genieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan alleen zeggen gewoon niet doen!

Meer is er niet van

Zit veel tussen de oren

 

Ben zelf net sinds afgelopen dinsdag gestopt met roken (verdamp nog wel)

Eerste twee dagen beetje van slag maar nu gaat het steeds beter

 

Afgelopen zondag de hele dag in de shop gezeten

En niet 1 joint gerookt! en ik kreeg de een na de ander aangeboden

Savonds in huis knapte er wat en heb ik er toch 1 gerookt

Ach gewoon weer verder en niet meer roken

Tot vandaag niets meer gerookt

 

Hoe gaat het jou nu af parve?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
En niet 1 joint gerookt! en ik kreeg de een na de ander aangeboden

Savonds in huis knapte er wat en heb ik er toch 1 gerookt

 

Ach val me tegen GW :rofl

Ik ben nu 2,5 maand gestopt na 14 jaar 5 blows per dag te hebben gerookt :smoke Dat zijn ongeveer 25550 blows totaal ;) :verrygood :wacko:

Its all in your mind :lol: beetje zelf discipline en je kan ervan af blijven.

Kop op ......mensen die willen stoppen ff door bijten.....we zijn geen zwakkelingen toch :rofl :rofl

 

 

Ff in het algemeen.

 

Welke negatieve ervaringen hebben jullie van het blowen? Bijv paniekaanvallen, minder sociaal (waardoor je vrienden kwijt raak), luiheid, vaak thuis zitten, niet sporten enz enz enz enz

En wel eerlijk zijn!!!!

Ik had overal wel een beetje last van........het had bij mij veel veranderd en sinds ik niet meer blow is dit alles teniet gedaan :lol:

Blowe is slecht voor je hersens al je het mij vraag en ik merkte dit zeker............en ik blowde erg erg veel en veroorzaakte een chaos zo nu en dan in me hoofd.

Maar zal het niet meer doen dat is zeker!!!!!!!!! Mis het af en toe wel, maar ja wat mis je nou eigenlijk :smoke ;) eigenlijk niks dus.

En dat is nou de verslaving he, gelukkig ben ik ervan af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees dat je een verbinding hebt gelegd tussen geld verdienen met pokeren en blowen. Dat lijkt mij best een sterke drive om door te gaan met blowen. Daar zul je eerst vanaf moeten. Ik zeg niet zo gauw nooit, maar het lijkt mij sterk dat je beter pokert als je stoned bent. Vooral omdat je het misschien alleen voor korte periodes geprobeerd hebt. Het zou heel goed kunnen zijn dat je last hebt van ontwenning als je blowloos pokert ( concentratieverlies) en dat gaat met een paar weken over, vaak zelfs al met een paar dagen. Micchien kun je het zo proberen:

** Stop met blowen en pokeren tegelijk.

** Zoek een sterke afleiding en zet die even in de plaats.

** Na een week of twee ga je weer trainen met pokeren (zonder te blowen).

** Gun je zelf te tijd om weer op je oude niveau te komen.

Ik durf te stellen dat de kans dat je dan meer verdient met pokeren groter is dan 80%

 

Maarrrr iedereen die hier gezegd heeft dat je echt moet willen heeft voor de volle 100% gelijk, dus als je meer wilt verdienen met pokeren dan zul je die stap moeten maken.

 

Wat betreft roken: Ik ben al heel wat jaren geleden gestopt met recreatief blowen, dus alleen nog in de plaats van m'n medicijnen en alleen als dat op dat moment kan. Stoppen met gewoon roken lukt me al bijna 40 jaar niet. Waarom niet? Ik denk dat de angst bij mij dat het blowen niet meer werkt en ik daardoor aan de medicijnen ga wennen mij goed heeft gemotiveerd om te stoppen met voor de lol blowen. Voor gewoon roken heb ik gewoon nog niet zo een sterke prikkel gevonden.

 

Doen en lukken parve, dat kun je best. En als je hard genoeg help roept is er altijd iemand die er op af komt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowen is toch Tabak+wiet?Volgens mij zit de meeste verslaving in de tabak.

Probeer 's pure wiet,zonder tabak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat me steeds makkelijker af

Gisteren wat blowers over de vloer gehad

Geen problemen mee gehad niet te roken

Ik heb ook pas laat in de avond gedampt (11 uur)

Vanaf zondag heb ik dus geen jointjes meer gerookt

 

Hoe gaat het jou nu af parve?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...