Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Al Swearengen

Verschroeide gele bladeren

Recommended Posts

Beste Medekwekers,

 

Mijn vrouwtjes staan nu 7 weken te bloeien het zijn sneeuwitjes

 

 

gallery_21852_8990_22718.jpg

 

 

gallery_21852_8990_22717.jpg

 

gallery_21852_8990_170364.jpg

 

 

Zoals je kan zien, ziet het er niet lekker uit. Ik denk dat het overvoeding is of ondervoeding.

 

Ze staan in 2 aarde bakken met 3 zakken aarde per bak. Dit keer heb ik Gold label special mix gebruikt, omdat ze niet anders hadden.

 

De growshop man vertelde mij dat ik geen voeding moest meegeven met deze aarde, omdat het stevig bemest was.

 

Ik gebruik normaal gesproken Biobizz Biologische voeding. Ik vindt het zonde van de voeding om het niet te gebruiken dus ik begon de eerste week met 1 ml wortel stimulator

 

2e week 1 ml wortel stimulator per liter. 3e week 1 ml grow per liter 4e week idem. Totaal 4 weken groei.

 

Het ziet er dan erg groen en goed uit. Vanaf de 5e week bloei beginnen de problemen

 

Ik geef dat 0.5 ml biobloom per liter water. De eerste 4 weken ook. Het blad begint tekenen van roest te tonen.

 

Dus ik voer de voeding op naar 1 ml per liter (biobloom). Geen effect het wordt steeds roestiger. In week 6 doe ik 1 ml topmax er bij om het te compenseren.

 

De bladeren worden verbrand en geel. Tot nu week 7. Ph was 6,00 op mijn ph meter. Wijkt 0.2/0.3 af ongeveer 6.2/ 6.3 de gehele kweek.

 

Ik denk zelf dat het ondervoeding is en de aarde uitgeput is. De growshopman had niet in de gaten dat ik 4 weken zou groeien denk ik.

 

Met 1 of 2 weken groei zou ik dit probleem niet hebben schat ik zo.

 

Wat denken jullie?

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roestvlekjes en gele bladeren vanaf de 5e week, dat doet me denken aan een Magnesium probleem.

Hier kan je lezen wat te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had al zo'n vermoeden.

 

Wat denken jullie wat de oorzaak is van het magnesium tekort

 

Oorzaken

Magnesium tekorten komen relatief vaker voor dan andere gebreksziekten. Behalve door een tekort aan magnesium, kunnen bladproblemen ook optreden bij normale of hogere gehalten aan magnesium in het medium. Dit komt omdat de opname van magnesium dan geremd wordt door de volgende omstandigheden:

Te nat, koud en/of te zuur wortelmilieu.

Hoog gehalte aan kalium, ammonium en/of calcium (bijv. veel kalk in het leidingwater of kalkrijke kleigrond) ten opzichte van magnesium.

Te klein wortelstelsel en zware plantbelasting.

Hoge EC in het medium, geremde verdamping.

 

Ik denk zelf te nat, ik heb een tensiometer en die staat 5 dagen per week op 20 bar.

 

Ik geef dan ook 2 keer per week water. 10 liter per bak

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, ik heb naar je foto's gekeken. kweek je in een tent?

indien dit zo is, kan het zijn dat je zo'n giftent hebt. had er eerst ook een, kwamen na een week of 5/6 ook zulke bladeren aan. worden vanaf de punten geel en daarna verdorren ze gewoon en verkruimelen ze gewoon.

 

gr. demonaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik kweek niet in een tent, ik heb een hok van hout. Hoeveel weken kan je kweken zonder te voeden op special mix.

 

De laatste dagen geef ik 5 liter ipv 10 en er onstaat veel nieuwe bloem ontwikelling.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Te nat, koud en/of te zuur wortelmilieu.

 

Te klein wortelstelsel en zware plantbelasting.

 

Hoge EC in het medium, geremde verdamping.

 

Ik denk zelf te nat, ik heb een tensiometer en die staat 5 dagen per week op 20 bar.

 

helemaal goed, bij te nat gaat alles raar doen, zelf ook dit gehad bij 1 plant en sinds die droger staat is dat vergelen en verbranden voorbij.

 

Id bloei rond de 120mbar houden die tensio (al is dat knap lastig soms als je met de hand watert)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey, ik heb naar je foto's gekeken. kweek je in een tent?

indien dit zo is, kan het zijn dat je zo'n giftent hebt. had er eerst ook een, kwamen na een week of 5/6 ook zulke bladeren aan. worden vanaf de punten geel en daarna verdorren ze gewoon en verkruimelen ze gewoon.

 

gr. demonaz

Ik heb ook een tent en heb ook gele bladeren. Hoe kan ik zon gif tent herkennen dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff zoeken op giftent maybe?

In dat topic staat alles wat je wilt weten

 

Maar als je een wit PVC grondzeil in je tent hebt liggen dan heb je een "giftent".

 

Zeiltje eruit en je afzuiging goed in orde maken en weg giftent B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan het er niets mee te maken hebben dat je 2 x per week een hoop water geeft en misschien dat ze daarom geflipt doen? weet het niet zeker natuurlijk maar als ik mijn plantjes 2 dagen geen water geef dan staan ze kurkdroog, doe dan wel geen 10 liter, maar kan begrijpen dat je wortels niet door 100% van al je aarde zitten en dat de wortels die wel in de voeding/water zitten het na een paar dagen wel verbruikt hebben, de rest is dan nog goed nat maar daar komen geen worteltjes maybe? en dan na 3-4 dagen krijgen ze weer een ocean over zich heen? is dit wel goed?

 

ik geef ze lekker om de dag wat minder water. vinden ze helemaal happy.

 

en blijft je temp. snachts wel ok? had ier wel last van toen mijn temp. snachts onder de 17 graden kwam, niet precies zoals jij maar leek er wel op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt ook wel op een virusinfectie..

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak eens een goede foro (close) van een paar bladeren want met deze foto's komen we er niet en blijft het gokken.

 

Verder: plaats je topic in de juiste sectie.

 

Verplaatst naar Ziekten, ongedierte en bladproblemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb Nieuwe foto's gemaakt met een beter camera. Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is.

 

Verder ben ik benieuwd wat de precieze oorzaak is van dit probleem.

 

Teveel water, is 1 ding wat zeker is.

 

Mischien zijn er meerdere oorzaken.

 

Bijvoorbeeld overvoeding of ondervoeding.

 

Ze zitten overigens in week 8

 

Hoeveel weken moeten ze nog schatten jullie

 

 

gallery_21852_9037_288941.jpg

 

 

gallery_21852_9037_891147.jpg

 

 

gallery_21852_9037_847922.jpg

 

 

 

gallery_21852_9037_842353.jpg

 

gallery_21852_9037_708744.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reply,

 

Ik denk niet dat ik tripsen heb, omdat ik geen beestjes op de bladeren kan vinden, zoals afgebeeld in de growgide

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen overvoeding in combinatie met te nat wortelmilieu.

Zit er genoeg lucht in je medium?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk overvoeding,Special mix is een sterke mix en pas vanaf week 6 bloei hooguit wat pk booster geven.

Als je wilt voeden kun je beter special light mix proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het zeker wilt weten of het over- of ondervoeding is dan zou ik wat aarde uit die bak pakken water erbij doen en de EC nameten.

Meten is weten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...