Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
NLKempic

Hond eet wietkoekjes

Recommended Posts

Ik zou niet weten waar ik dit zou moeten plaatsen, dus doe het hier maar.

Ik kreeg net een telefoontje van mijn schoonzus. Haar hond heeft een half uur geleden de bak wietkoekjes leeggegeten. Het waren er niet zoveel meer, maar toch wel genoeg om met 4 personen knetterstoned te worden. Ze heeft de hond op advies van de dierenarts al zout gegeven in de hoop dat ie gaat kotsen, maar hij is lekker gaan liggen slapen. Mijn schoonzus weet niet meer wat ze ermee aanmoet. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heheh, genoeg voor 4 personen :verrygood en die hond heeft dat allemaal binnen, man gaat die vangen.

Hoe groot is dat beest? (en hoe zwaar) mijn hond heeft ook wel's spacecake gegeten (niet zoveel) en die ging ook gewoon rustig liggen, beetje slapen, hij vond het wel fijn want achteraf kwam die gewoon om meer zagen :rolleyes: hij weegt wel 55kg.

 

Grz broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker laten liggen. Het komt zeer waarschijnlijk weer helemaal goed...

 

Mocht dit nog een volgende keer gebeuren dan kun je als je er snel bij bent de hond wel tot braken dwingen, dat scheelt waarschijnlijk voor de hond een onverklaarbare happening. Al heb ik niet het idee dat honden een probleem hebben met stoned zijn. Die van mij weet het precies als ik spacecake maak, alleen dat beslag wil ze uit likken!

 

Symptomen:

Zwak in de poten, slecht evenwicht, verminderde pijnprikkel/reactie (trek de kop maar eens voorzichtig mee aan het oor, normaal laat een hond dit niet toe, nu wel), laten lopen van de blaas, hoge hartslag. Dat waren de symptomen die mijn hond had na het eten van m'n ice-afval.

 

Ik had niet gedacht dat die hond dat van de composthoop af zou scharrelen. Zeiknat bladafval.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een flinke labrador, zo'n 38 kilo. Ze belt net op en zegt dat de hond flink aan het spacen is en bang voor haar is. Ze gaatg hem nu voeren in de hoop dat ie gaat kotsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon niets doen, lekker met rust laten dat beest.

Wat je aan paniek uitstraalt kan het beest overnemen en dat wil je absoluut niet.

Over enkele uren is alles weer voorbij dus het heeft geen enkele zin om ingewikkeld te gaan doen.

Is nooit dodelijk of schadelijk, dus het enige wat je hem aan kunt doen is een gevoel van paniek aanleren.

 

Wat wel kan gebeuren is dat je hond ineens dingen gaat "denken en voelen"

Je kunt dan aan zijn ogen een diepe verwondering zien van wat is dit nou?

Als jij dan voor zijn neus paniekerig gaat doen kan hij dat overnemen.

Niet doen dus.

 

Heb aan mijn eigen hond meegemaakt hoe dat gaat. Ben na een uurtje even gaan wandelen met hem en toen kreeg hij er wel plezier in.

Eerst nog wat wankel en onzeker lopen maar dat leren ze snel hoor, net als mensen hé?

Het is een Jack Russel achtige en als hij weer zichzelf teveel zit op te winden, krabben, neurotisch bijten, likken, krijgt hij wat door zijn eten.

Gaat ie lekker chillen.

Geeft weer een paar weken rust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup wat Wernard zegt,

 

Wat trouwens ook geen kwaad kan, lekker naast je hond gaan liggen !!

 

Het is je beste vriend toch ? Die trouwe viervoeter!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn hond heeft wel eens de weg gegooide spacepanekoeken uit de vuilnis bak op gevreten. heel stom van mij natuurlijk. maar daar had ik echt medelijden mee, die was echt aan het trippen en kwam soms met 4 poten te gelijk los van de grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon lekker laten liggen. Ik heb eens meegemaakt dat de hond van mijn maat sneller bij het plakje spacecake was die van het aanrecht viel dan wij.

 

Het was wel zielig om te zien maar aan de andere kant hebben we ons ook slap gelachen.

 

Je hond zal zich nog wel een paar daagjes flink slecht voelen maar wees gerust. Hij zal er niet dood aangaan.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie geruststellende reacties. Ze is dus niet de enige die dit is overkomen. Die hond ligt nu compleet voor pampus. Ik hou jullie op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

niks doen, bij mijn hond is precies dezelfde gebeurt, heeft voor 2 mensen spacecake gegeten en hij weeg maar 10kg. hij heeft 3 dagen lang zitten spacen en wou niet uitgelaten worden. Hij was ook freaking bang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook eens meegemaakt met een kleine hond

3 dagen achter de bank gelegen

 

Mij eigen hond 25 kg zwaar heeft ook wel eens cake gegeten

Maar echt fijn lijkt hij het niet te vinden

Schuim om z'n mond , slaperig enzo

 

Ook mijn advies gewoon laten liggen en goed in de gaten houden

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

was een keertje dronken thuis met wat vrienden,we hadden een gigantische choco space cake die half opgevreten was, mn hond (schnauzer) heeft drie happen eruit genomen en na een uur alles uitgekotst, hij lag de hele avond in het gras te chillen onder een palmboom haha

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is inmiddels ontwaakt, is erg bang, zwalkte door de kamer en zakt door de achterpoten. Hij heeft ook in de kamer gepist en ligt nu buiten. Die zal nog wel even van de wereld zijn. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor meerdere mensen zeggen NIKS DOEN? :verrygood

FF serieus, ik zou maar ff naar de dierenarts gaan :rolleyes: :lol: of ff bellen minstens!!

 

Echt zielig hoor he!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het zelfde als je hond een reis tablet geven voor als die wagen ziek is.

 

slaapt ze roes wel uit,

 

Ps me vriend heb een papegaai die erbij wil zitten als er geblowt wordt. denk dat die ook wel knetter wordt.

hij zit er in iedergeval wel zo bij :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze heeft de hond op advies van de dierenarts al zout gegeven in de hoop dat ie gaat kotsen, maar hij is lekker gaan liggen slapen.

 

Is al gebeurd IreZumi1

Een dierenarts kan hier ook weinig meer aan doen lijkt me

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
is het zelfde als je hond een reis tablet geven voor als die wagen ziek is.

 

slaapt ze roes wel uit,

 

Ps me vriend heb een papegaai die erbij wil zitten als er geblowt wordt. denk dat die ook wel knetter wordt.

hij zit er in iedergeval wel zo bij :verrygood

Voor vogels is het wel een ander verhaal, vogels hebben heel andere longstructuren en tabaksrook is een stuk schadelijker voor vogels dan voor zoogdieren.

 

In geval van de hond is de roes uitslapen de enige optie, waarom tot kotsen dwingen, de hond zal heus niet onderdoor gaan aan wat THC, die moet minimaal een ons binnen krijgen om de pijp uit te gaan, of heel veel pech hebben, tot kotsen dwingen lijkt me altijd meer risico's geven.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roes uitslapen lijkt inderdaad te werken. Hij zakt niet meer door de poten, maar trilt nog wel wat en wankelt nog flink. Ook drinkt hij nog niet, maar het wordt toch al wat beter. Morgen zal hij wel grotendeels opgeknapt zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een stafford nogal adhd aangelegd en die had eens een keer 3/4 gr opgegeten en die was toen eindelijk eens een keertje rustig. Maar ik denk ook gewoon zijn roes uit laten slapen.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staat me wel iets van bij dat mijn hond de volgende dag enorm veel water had gedronken

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
was een keertje dronken thuis met wat vrienden,we hadden een gigantische choco space cake die half opgevreten was, mn hond (schnauzer) heeft drie happen eruit genomen en na een uur alles uitgekotst

 

Dan heb je mazzel dat je hond dat heeft uitgekotst.. Zal wel niet zo geweldig veel theobromine in een chocolade cake mix zitten, maar je weet vast wel dat honden en chocolade een dodelijke combinatie kan zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals gezegd zn roes laten uitslapen, en idd bij het bijkomen veel positieve aandacht geven!

niet bekken als ie je huiskamer onderkotst ofzo!! die associatie gaat ie nooit meer vergeten. frisse lucht zal zn herstel bespoedigen. zorg gewoon dat een hond alles om zich heen heeft om zich op zn gemak te kunnen voelen dan gaat ie r minder trauma aan over houden (ja dat houden ze er aan over soms)

 

die van mij kroop bij me op de bank omdat ie zó "bang" was voor wat m overkwam en dan zoekt ie iets vertrouwds op: zn baasje dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhhh hallo naare de dierenarts met dat beeest hij kan zijn tempratuur niet gelijk houden me buurman had het ook beest begon te trippen rennnen als een gek viel door zijn achter poten laten kotsen is het besten kilo zout er in en klaare is kees :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leestekens zou een stuk fijner zijn

 

Maar...

Kilo zout :verrygood teveel zout is toch dodelijk?

Meende dat een eetlepel al genoeg is om een mens te doden

 

EDIT

 

Lees net dit:

 

in een recent onderzoek is gebleken dat mensen hun trouwe

4voeter zout geven na ongewenste middelen hebben door geslikt

dit blijkt DODELIJK te zijn.

 

(tijdschrift ; diergeneeskunde)

 

de eerste verschijnselen na te veel zout opname

- weinig eet lust

- braken

- diaree

 

tenslotte kan dit lijden tot oedeem

(vocht ophoping)

schade aan de hersens

 

sloom, prikkelbaar, rusteloos spiertrekkingen

coma en overlijden ze.

 

ipv zout, ga naar de dierenarts voor ander braak middel.

 

En hier het wetenschappelijk verslag

 

http://www.teckelclub.nl/PDF_formulieren/z...iddelgiftig.pdf

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...