Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

fcgroningen

First ripper of the season

Recommended Posts

Oke,

 

Ik zal denk ik de eerste zijn geweest dit jaar. Een ripper in me tuin om 3.30 vanacht.

 

Mijn kamer, gericht op de achtertuin kant het licht aan. Daar zat ik dan, muziek te luisteren achter me pc en wou eigenlijk net naar bed gaan...

 

HUHH

 

wtf die kat maakt veel geluid, Ik hoor een schaar gaan.

 

ik kijk in de achtertuin een wtf een gozer in me achtertuin achter me volle grond struik zit zich te verschuilen. ziet dat ik em zie en gaat er vandoor. In 2 tellen me 2 meter hoge hek over en peert em, stoere jongen hoor.]

 

En wat die gozer, waarschijnlijk een kut kind van 15 die waarschijnlijk je nog persoonlijk kent ook. Wou mij dus rippen.

 

Het zielige in dit hele verhaal is dat er nog geen facking kut stukje wiet aan de planten zit. deze gozer is dus een zielige onnozele ezel, het is facking augustus, oogsten doen we eind oktober pas! kneus

 

De schade is gelukkig maar 1 grote tak, maar dit pik ik niet.

 

Ik zal deze gozer gaan zoeken en em in vieren delen.

 

Pik, als je dit leest... ik zal je gaan zoeken, vinden en slopen.

 

 

De tering ben pisst off.

 

Dit moest er uit

 

Ltr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bid anders even, wellicht kan god hem de volgende keer weghouden van je dames. :D ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

handige tip pik...

 

zet legen blikjes op de grond met een klein laagje water/áarde..

heb ik ook ieder jaar als er toppen aan me schatjes zitte!!!

 

of (heb ik zelf ook) schok draad rond om t hek. doet wondere :D

heb zelf schok draad voor paarden dus als je dat raakt krijg je een flinke klap ;)

 

 

maar t blijft kut weet er alles van zo heb ik 4 jaar geleden 1tje van me hek af geschoten met me bugs...

die gene zie ik nog elke dag maar durft me niet eens aan te kijke hahah

 

 

sterkte

 

 

wietparkiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ff serieus dan.

 

Ten eerste moet iedereen van je dames afblijven, laten we dat voorop stellen. Ik denk dat je inderdaad met

een minderjarige dude te maken hebt. De ouderen weten wel dat het nog geen oogst tijd is.

 

Heb je vis spullen toevallig?? Ik had ooit van die optronics om te karpervissen s'nachts. Daar kun je lijnen

doorheen laten lopen, mocht hij dan terug komen hoor je een signaal van die apparaatjes.

 

Dus leg een zooi vislijnen aan rond om je dame, en laat die door een paar optronics lopen.

 

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://...=4&ct=image

 

Bij mij is er ooit ook een dame weggehaald, ja echt weg en geen dader. Dus wellicht kun je jezelf nog

troosten dat je der nog hebt.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een teringstreek. Gelukkig was je er nog redelijk op tijd bij. Ik hoop voor je dat ie voloende is afgeschrikt en niet volgende maand terugkomt. Misschien is het handig om wat voorzorgsmaatregelen te nemen. Glasscherven op een hek ziet iemand 's nacht niet. Bewegingsmelders met lampen, camera's en alarmbellen kunnen natuurlijk ook.

 

Ik hoop dat je hem vindt en dat ie zijn verdiende loon krijgt :D

 

groet,

 

NLKempic

Share this post


Link to post
Share on other sites
handige tip pik...

 

zet legen blikjes op de grond met een klein laagje water/áarde..

heb ik ook ieder jaar als er toppen aan me schatjes zitte!!!

 

of (heb ik zelf ook) schok draad rond om t hek. doet wondere :D

heb zelf schok draad voor paarden dus als je dat raakt krijg je een flinke klap :)

 

 

maar t blijft kut weet er alles van zo heb ik 4 jaar geleden 1tje van me hek af geschoten met me bugs...

die gene zie ik nog elke dag maar durft me niet eens aan te kijke hahah

 

 

sterkte

 

 

wietparkiet

 

Hey wietparkiet.

 

Die blikjes met water en aarde, waar gaat dat voor zorgen?

 

Het kutte is gewoon dat het iemand is die ik net zoals jou zeer waarschijnlijk dagelijks aankijk. Mja dat maakt het zoeken naar de dader wel makkelijker.

 

wat heb je betaald voor shockdraad?

 

gr

 

 

Ok ff serieus dan.

 

Ten eerste moet iedereen van je dames afblijven, laten we dat voorop stellen. Ik denk dat je inderdaad met

een minderjarige dude te maken hebt. De ouderen weten wel dat het nog geen oogst tijd is.

 

Heb je vis spullen toevallig?? Ik had ooit van die optronics om te karpervissen s'nachts. Daar kun je lijnen

doorheen laten lopen, mocht hij dan terug komen hoor je een signaal van die apparaatjes.

 

Dus leg een zooi vislijnen aan rond om je dame, en laat die door een paar optronics lopen.

 

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://...=4&ct=image

 

Bij mij is er ooit ook een dame weggehaald, ja echt weg en geen dader. Dus wellicht kun je jezelf nog

troosten dat je der nog hebt.

 

Succes!

 

Optonics heb ik nog inclusief draadloos geregeld sounderboxje erbij, ik wou deze al gaan gebruiken... maar dacht wachtik nog effe mee tot midden oktober ofzo ;) Deze randmongool had ik nog niet verw8. Het gaat zowiezo al bijna 10 jaar goed in de tuin dusja.

 

Gr

 

 

Wat een teringstreek. Gelukkig was je er nog redelijk op tijd bij. Ik hoop voor je dat ie voloende is afgeschrikt en niet volgende maand terugkomt. Misschien is het handig om wat voorzorgsmaatregelen te nemen. Glasscherven op een hek ziet iemand 's nacht niet. Bewegingsmelders met lampen, camera's en alarmbellen kunnen natuurlijk ook.

 

Ik hoop dat je hem vindt en dat ie zijn verdiende loon krijgt :D

 

groet,

 

NLKempic

 

Hoe zou jij glas bevestigen aan een houten hek?

 

lijkt me namelijk wel goed idee.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd kut, rippers, helemaal als ze geen idee hebben wat ze doen, en de hele plant slopen. Ik heb de vossen- en wolvenklemmen alweer goed geolied, als een soort van extragratis verrassing voor rippers. Succes, met creatieve oplossingen hou je ze meestal wel weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja je bent wel de eerste en helaas ook waarschijnlijk niet de laatste.

 

Ben er zelf ook al een paar keer het slachtoffer van geweest, maar een duidelijke art. 461 op mijn heb samen met de melding dat de ir camera aan staat ("de beelden gaan eerst op internet, daarna bellen we de politie") werkt wel preventief. Overigens zijn berenklemmen etc. op je terein als boobietraps niet echt handig, daar zou je zelfs nog aansprakelijk voor kunnen worden gesteld als iemand zijn enkel breekt.

Ik zal deze gozer gaan zoeken en em in vieren delen.

 

Pik, als je dit leest... ik zal je gaan zoeken, vinden en slopen

.

Kan me voorstellen dat je kwaad op hem bent (ken het gevoel) maar er wordt niemand bedreigd en gesloopt op het forum. Gewoon je tuin goed beveiligen is de enige oplossing. Rolletje prikkeldraad op je schutting, eventueel onder spanning, werkt echt wel. Een beveiligingslamp van 500 watt met bewegingsmelder is ook effectief daarbij. Liever 20 seconden een lamp aan. Rippers hebben er een hekel aan om in de spotlights te staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Overigens zijn berenklemmen etc. op je terein als boobietraps niet echt handig, daar zou je zelfs nog aansprakelijk voor kunnen worden gesteld als iemand zijn enkel breekt

 

Vandaar de vossen- en wolvenklemmen: die klappen niet zo hard dicht, maar slaan gewoon volledig op slot. Beren hebben dikke poten, dus daar is veel kracht voor nodig, voor hondachtigen niet. Dus dan kan dat rippertje even fijn een nachtje kamperen in de open lucht, in m'n achtertuin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergis je niet, jij krijgt de boete voor mishandeling, de inbreker gaat vrijuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet gewoon een bekende zijn en nog een domme ook.

 

Klootzakken zijn het.

 

 

Toch zou je hem ff goed door elkaar wille raggen, maar het mag niet :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

die (bier) blikjes op de grond vind ik zelf er handig meestal lopen ze dr tegen aan in t donker :D

heeft mij vaak genoeg geholpen en binne 5 sec had ik me zoeklicht aan en me bugs er bij ;)

 

en dat schockdraad heb ik ooit een keer bij een boer gehaald dat had hij over en de ''schock kist'' heb ik gewoon bij een weiland weg gehaald :) heb t 2 jaar geleden getest door t tegen iemand te zegge dat ik wat had staan, en ik wist dat hij t zou probere.... ik kan je vertellen ik heb die jonge flink horen schelden ;) :tu terwijl ik lachend stiekem uit t raam keek hahaha

 

 

wat ook nog wel is kan helpen is wat latjes van 50 cm op je schutting te boren boven aan en dan 3 lachen draad spanne...

je kan gewoon zeggen dat dat voor de katten is om dat je die niet in je tuin wil hebbe heb ik ook wel is geprobeert....

 

 

je blijft crea tea he als je wat in je achter tuin heb staan.... had ik dit jaar ook moeten doen mischien had ik dan die blauw petten ook niet in me tuin gehad 2 weken geleden :( ;) :D :D

 

 

gr wietparkiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van wazzup is ook wel een goede. Beelden gaan eerst het internet op, en dan pas aangifte.

 

De meeste leipen weten nu wel dat de oude media achterhaald is door Inet 2.0. Je staat dus

zo met je waffel hier of op geenstijl.

 

@fcgroningen.

 

Tja, na tien jaar een boef, kan begrijpen dat je hem dan eigelijk niet verwacht.

 

Wellicht kun je hem pakken met de optronics en met de tip van wazzup.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey fc groningen,

 

 

Die rippers zijn meestal maar domme idioten, te dom om zelf te kweken en daarom maar rippen.

Geen verstand van rijpheid of wat dan ook, zo zonde!!

 

Ik zelf heb het geluk dat er allemaal andere tuinen om mijn tuin heen ligt.

Dus niemand kan daar zomaar bij en tevens zet ik ze binnen omdat ik ze in potten heb.

 

Ik zou geen oplossingen met waarschuwingslampen doen aangezien je planten dit licht niet leuk zullen vinden.

Kun je beter iets van blikjes of een paar koorden spannen, paar lage koortjes doen wonderen !!

Hopelijk kom je met een creatieve oplossing

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe zou jij glas bevestigen aan een houten hek?

 

lijkt me namelijk wel goed idee.

 

Gr

 

 

Op een houten hek is dat lastig, ik denk dat je beter dat stroomprikkeldraad gebruikt. Lijkt me ook wel effectief.

 

Glas aan een houten hek bevestigen moet vast wel kunnen. Als je rechte glasscherven hebt zou je inkepingen in een plank kunnen maken en daar je glas vast indrukken. Eventueel nog wat kit ofzo ertegenaan en het zou volgens mij wel vast moeten zitten. Plank bovenop je hek schroeven en klaar. Er zullen vast wel betere manieren zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en dat schockdraad heb ik ooit een keer bij een boer gehaald dat had hij over en de ''schock kist'' heb ik gewoon bij een weiland weg gehaald ;)

 

Jij bent net zo erg als die rippers... :D

Maar wel klote fc...

Glas op de schutting... Heb het zelf ervaren met glas dat erop was gezet met cement,

maar dat was een stenen muur :D

 

Wellicht spijkers?

 

Ciao,

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jij bent net zo erg als die rippers... :D

Maar wel klote fc...

Glas op de schutting... Heb het zelf ervaren met glas dat erop was gezet met cement,

maar dat was een stenen muur :)

 

Wellicht spijkers?

 

Ciao,

Banaan

 

 

hoezo net zo erg?????

 

waar maak jij je druk om banaantjuh???? die kist stond er al cker 1 jaar en dr heeft in 2 jaar tijd geen dier rondgelopen...

en t zag er zwaar verwaarloost uit!!!!!!!! niemand die dat ding mist.

 

en ik ben dan net zo erg als rippers??? pas maar op anders sta ik straks nog in jouw achter tuin :D ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
en de ''schock kist'' heb ik gewoon bij een weiland weg gehaald :D

Dus als iemand jouw plantjes wil stelen is dit het einde van de wereld, maar zelf steel je wel een 'schockkist'?

Beetje hypocriet, vind je niet?

 

En verder, glasscherven, klemmen, schieten op mensen met bugs? Allemaal nogal drastisch hé.

Er zijn volgens mij genoeg alternatieve methodes om mensen uit je tuin te houden, zonder ze te verwonden, verminken of misschien zelfs te doden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor glas bovenop je schutting kun je het volgende doen:

 

aluminium u-profiel op schutting maken, volplempen met poly-montage-kit en daar druk je dan de scherven in.

 

Maar ik denk dat spijker, schrikdraad en prikkeldraad oplossingen beter zijn. Schrikdraad kun je op 2 manieren aanbrengen.

1) Duidelijk zichtbaar op de schutting, werkt vooral preventief. Maar ja, dan kunnen ze ook preventief gereedschap meenemen.

2) Net voor de schutting, langs de rand als het ware, aan de tuinkant van de schutting. Zodra ze de schutting dan vastpakken zijn ze een aantal amperes en een mooi verhaal rijker. Kun je ook iets mooier afwerken en ziet het er in je tuintje niet uit als in de gevangenis.

 

Ik hoop maar dat ik rip-vrij blijf. Staan op plat dak (vanaf straat niet te zien), maar ze kunnen in principe zo oplopen en erop klimmen. Ladder staat er gewoon bij 24/7. Ach ja, laat het ze ook lekker meenemen, die pauper tundra's van me. Haha

 

Groetsels

 

EmTee

 

PS. mijn levens motto: ruuuustigggg, neus in, ff vasthouden, mond uit ... pffffff

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie mijn plantjes net als me kind... daar moet je dus niet aan komen bij mij :D

 

en t intereseerd me niet wat ik daar voor moet doen.....

 

maar heb verder helemaal geen zin om in dit topic te gaan zeike of ruzie te schoppen....

 

t blijft gewoon kut he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bewegingsmelder van de bouwmarkt en in plaats van een lamp een sirene/bel er aan.

 

Niet leuk voor je buren trouwens als dat ding te gevoelig af staat gesteld.

 

 

En dat idee van schrikdraad is ook goed. Gewoon een 220 kast met de draad aan de bovenste plank aan de binnenkant. Pakken ze die plank vast hebben ze meteen een leuke verassing. Geen mens die het in z'n hoofd haalt dat nog even vast te houden.

 

1 kilometer schrikdraad kost een tientje ofzo, dus daar zul je niet failliet aan gaan. Isolatoren (oogjes om het op te hangen) kosten 30 cent per stuk. Goedkope schokkast heb je al voor 40 euro, al geven die niet echt een indrukwekkende tik. Een 220v kitje kost je rond de 100 euro, en als je daar een tik van krijgt is het jodelen geblazen. En zo'n afrastering gaat jaren mee.

 

 

Zou wel een waarschuwing ophangen, als kinderen in de buurt op je schutting klimmen heb je anders een flink probleem. En kun je ook niet aansprakelijk gesteld worden als die ripper van het hek afdondert en z'n nek breekt. Eentje op elke kant van je hek is genoeg.

 

En als je wolven- of vossenklemmen wilt gebruiken kun je beter ook waarschuwen. Een enkel is zo permanent beschadigd door zo'n ding. Klein bordje op de onderkant van het hek is genoeg. Zien ze toch niet in het donker.

 

30973328-B319-4B21-92B4-C3D983533ABF.jpg

 

Is afdoende om je overal voor in te dekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik leef met je mee fc..... wat een domme naaistreek.

 

Ik zou maar snel wat maatregelen treffe om dit soort streken te voorkomen :D

 

2 camera's tegen over elkaar (i.c.m. een bewegingsmelder voor niet permanent gebruik). Draadloos opnemen op je pc en je hebt gelijk een mooi verslag ;) Paar bordjes plaatsen en misschien nog wat schrikdraad op de schutting. Moet wel voldoende zijn lijkt mij.

 

Wens je plant beterschap!

 

Quake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyz peeps,

 

thanks voor alle steun.

 

Is het mogelijk prikkeldraad aan te sluiten op een 12 volt 105 ah semi tractie accu?

 

Groetjes

 

grun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...