Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

RastaPasta2009

overstappen van nuon naar oxxio

Recommended Posts

Beste mensen!

 

Ik ben van plan om over te stappen naar een andere energie leverancier,..

zat zelf te denken aan oxxio,.. maar splitsen die je gelijk zo'n slimme meter in je nek?!

 

iemand hier enige ervaring mee (recent overgestapt)?!

Moeten wij hobbyisten vrezen voor de slimme meter?

 

Grretz,..

 

Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Neen dat hoeft niet speciaal aangezien men nu besloten heeft dat ze niet verplicht worden is die keuze vrij aan de consument om zo'n meter te nemen.

 

Tenminste ik las ergens dat dat niet meer verplicht werd correct me if i'am wrong.....

 

Hier een link met diverse teksten documenten en ook een petitie site tegen de meter: LINK

 

En nog een interesante: LINK

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey tnx voor je snelle reactie,.. ik ga de links even bekijken!

Laat je het even weten als je bent overgestapt?

Ben ook wel geintereseerd in een goedkopere leverancier maar wel zonder slimme meter, ik ben al slim genoeg :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey groengoud,.. hehe zelf slim genoeg ja!!

 

ik ben er op dit moment over aan het lezen e.d. ik hou je op de hoogte!

denk dat ik wel overstap binnenkort!

 

Greetz

 

Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bak weleens een patatje snacht om 2 uur...en dat hoeft niemand te weten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al 3 jaar Oxxio + slimme meter. Ik ga nu over op Energie Direct = goed koper als Oxxio !

Energie direct heeft grijze stroom en Oxxio groene !!! Ik ruik het verschil niet en de lamp brand net zo goed op grijze stroom.

Ik ben wel voor groene stroom vanwege de CO2 uitstoot, al hoewel bij kern-energie volgens mij ook geen CO2 uitstoot is.

 

 

Dan daarbij als iedereen over zou gaan op groene stroom van Oxxio, zou Oxxio niet voldoende groene stroom in kunnen kopen en ook grijs moeten gaan leveren !

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijft die slimme meter van oxxio hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben recentelijk verhuist en in nieuwe huis hangt die digi meter van Oxxio.

 

huidige leverancier (ik wil niks met Oxxio te maken hebben) heeft meter bij hun geregistreerd maar of ze hem ook uitlezen zoas Oxxio dat doet? Mijn huidige leverancier probeert je niet zo'n ding aan te smeren zoals NUON doet dus ik denk zelf van niet.

 

Kan ik Oxxio opdracht geven dat ding weg te halen en gewone terug te monteren (just in case) of draai ik daar zelf voor op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik keek even bij trosradar.nl op het forum....

 

waw... geen goed woord daar voor oxxio....

die meters kunnen niet salderen met zonne energie en als je stroom neemt krijg je er per ongeluk gas bij....kijk zelf maar even daar...

 

zelf ben ik een keer gebeld door oxxio...met een aanbod van een gratis slimme meter ter waarde van 180 euro of zo en 1000kwh gratis....ik vroeg hoe dat zat met de privacy en zo.....nou dat wist het werkstudentje van het call center me niet te vertellen natuurlijk.....dus kheb vriendelijk bedankt voor het aanbod. ( had al eerder gehoord dat de klanten service van oxxio ook een aanfluiting was...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb al 3 jaar Oxxio + slimme meter. Ik ga nu over op Energie Direct = goed koper als Oxxio !

Grijze stroom is zooo 2007 :lol: maar ik merk ook geen verschil tussen grijs en groen, alleen in mijn portomonee dus dan is de keuze inderdaad makkelijk.

Ik ga eens even uitzoeken hoeveel het per maand scheelt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft hier niet iemand toevallig zo'n meter liggen, heb er wel interesse in :lol:

 

Heb er afgelopen 2 jaar al 2 gesloopt met experimenten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik zo snel even zag met een berekening via hun site scheelde het toch wel aanzienlijk op jaar basis,...

je krijgt iets van 1000kwh dus,.. een klein kweekje voor eigen gebruik word door de leverancier gefinancieerd,... dat was even de gedachte!

 

ik ga het nog wel even goed uitzoeken allemaal,..

iemand nog goede ervaringen > of juist niet?!

 

groente en fruit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, bij toetreding korting en dan maar hopen dat alles blijft kloppen.

 

Jaarafrekeningen bijvoorbeeld waar geen moer van klopt of intrum Justitia dreigbriefjes die ze sturen.

 

De "helpdesk" : als je nieuwe klant bent ok, anders echt een stelletje **@@##:

weten 9 vd 10 keer niet waar je het over hebt, JOUW administratie zou niet kloppen terwijl die van hun een puinhoop is etc etc.

 

Zit je bij oxxio: check goed het eindverbruik met datgene wat er doorgevoerd is via het netwerk (van je nw beheerder krijg je ook overzicht, of dit kun je opvragen), Oxxio is er goed in die 1000Kwh dubbel terug te verdienen op je :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom ben ik dus weer overgestapt van Oxxio naar Nuon.

Kreeg ook vage afrekeningen en ik belde die "helpdesk" met de vraag of ze een monteur wilde langsturen, waarom werd mij gevraagd.

en mijn antwoord: dat volgens jullie de hele week volgens mij tapt uit mijn kasje want het bedrag was verdubbeld met het jaar ervoor....... na 4 maanden kwam men erachter dat er een foutje zat in hun systeem dat foutje was wel 600,- :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm weinig goeds over oxxio dus?!

 

zijn er alternatieven,.. of blijven we overgeleverd aan de berenklauwen van onze geel paarse vrinden?

 

groente,..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Frans,

No thanks.

 

Wij hebben een jaar of 5 terug een 3 a 4 tal maanden bij oxxio gezeten, en zijn daar met veel problemen daar weggegaan, voornamelijk door de rekening wat we aan het eind van het jaar ontvingen voor het verbruik van 40.000 kw !!

Alsof een normaal huishouden 40.000 kw verbruikt in 4 maanden tijd?!

Terwijl we volgens onze analoge meter toch echt maar 5.000 kw in een jaar tijd verbruikt hadden (dag en nacht tarrief).

 

Een tante van me heeft hetzelfde akkefietje meegemaakt, en we hebben dit toen opgelost met een kort geding.

 

shoutouts gaan bij deze dan ook naar Oxxio.

 

Lang leve Essent

Share this post


Link to post
Share on other sites
voor het verbruik van 40.000 kw !!

 

Kijken dus niet op een kilowattje,......lijkt me een goede leverancier voor de wat grotere kweker :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...