Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tripiton

1x 600 watt relaise?

Recommended Posts

Hallo,

 

Voor een kweekje van 5x skunk onder 1x 600 watt hps is dan een relais nodig?

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absoluut!

Die schakelklokken kunnen de hoge inductiepieken van het opstarten van je VSA niet aan ongeacht dat er misschien wel

"800Watt" op je klokje staat!

Alles boven de 60 watt (schat ik) kun je het beste via een relais laten schakelen!

 

Als je de gevolgen wilt weten van het niet gebruiken van een relais, moet je even zoeken in dit forum. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezit het bij de phillips industria?.

stekkertje erin ent werkt lijkt mij.

 

 

 

erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het werkt meestal wel zonder relais voor een 400 of 600 watt.. Het is verre van veilig alleen, neem geen oliedomme risico's aub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb me laten vertellen door een licht en geluidstechnicus dat je max ongeveer 3600 watt in een stopcontact kan drukken.

even gechekt op google en dat komt aardig overeen met wat ik hoorde.

 

 

waarom zou een lampje vanaf 60 watt moeten schakelen?

 

 

erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je stekker rechtstreeks in een geaard stopcontact steekt is er niks aan de hand,zet je er een timer tussen krijg je het probleem dat de timer niet met de opstartspanning kan omgaan en blijft hangen of doorbrand.

Vandaar een relais zodat je timer goed blijft functioneren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zijn de elektriciteits kosten ongeveer gedurende 7 weken als je met 1 600 watt lamp werkt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

rechts boven zit een knopje met zoeken er op....gewoon bv stroomkosten in typen en dan vind je alles binnen 30 seconden inclusief de on-line stroomkosten calculator...

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een paar euro zou ik het risico niet nemen en met een relais gaan schakelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd een relais gebruiken.... veiligheid boven alles :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je brand krijgt, vergoed de verzekering niks...dus alles wat je doet....eerst even goed nadenken....en lees de electrohoek eerst, kwas daar ook een maand mee bezig... :P veiligheid echt boven alles!! lees maar in de nieuws sectie hoeveel er affikken en dan ben je 3 dubbel gepakt...zit je ook meteen op het postje...en zet de huurbaas je ws uit je woning...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou de verzekering niets uitbetalen bij gebruik van brand met een goede timer vraag ik me af bij 1 400 of 600 watt. ALs je timer goedgekeurd is is er toch niks aan de hand.Ik ben zelf el. ingenieur en uiteraard sta ik wel eens t kijken hoe mensen doodleuk 4 lampen tegelijktijdig aanzetten met een handmatige(palletjes indrukken)timer. Maar er zijn gewoon goede relaisgeschaklde timers te koop en dat gaat best met 1 lampje. Probleem is eerder dat men de goedkoopste tijdschakelaar bij de gamma haalt....

 

Maar mijn vraag dus, waarom zou d verzekering niets uitbetalen? De piekspanning van een crt-beeldbuis van een beetje formaat

is hoger en ik heb daar nooit iemand over horen praten dat die niet op een timer mocht van de verzekering.

 

gr.rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals je weet doet de brandweer altijd onderzoek naar de oorzaak van een brand...heb je zitten klooien met zekeringen of andere zaken kan je zelfs nog vervolgt worden net als die werf eigenaar waarbij de 3 brandweerlieden omkwamen.

 

zien ze bij onderzoek zo'n gamma timer op een kachel van 2000 watt....zouden ze dan uitbetalen denk je?..ook als er geen plantage gevonden is....nee dus....kijk maar even in de polis naar de kleine lettertjes meneer.. zeggen ze dan....

 

 

bij twijfel betaald geen enkele verzekering zowieso...das standaard...dus als ze restanten vinden van hennepkwekerijen...dan weet je wat het vervolg is...sterker nog...verzekeraars van woningcorporaties gaan achter de telers aan die huurden bij de woningcorporaties....maarja...van een kale kip valt niks te halen....wist je dat telers niet eens in aanmerking komen voor schuldsaneringen?...zo erg wordt je behandelt als teler...tis maar dat je het weet...en kan dus betekenen in een doos wonen...want iemand die aan de drank is...krijgt een huurwoning en schuldhulpverlening...we hebben het niet voor niets over staatsrepressie tov telers...

 

heb je eigen huis, zorg dat alles SUPERVEILIG IS.....geld ook net zogoed voor huurhuis...scheelt een bak ellende !!

 

 

kijk mijn 30 lampen zonnebank van een maker uit eindhoven is goedgekeurd als geheel en als losse delen...

kan jij dat zeggen van welke wietplantage ? dan wil ik de type keuring wel even zien...

ook de i-grow kasten, om maar een merk te noemen, hebben niet zo-iets..her blussysteem is wel goedgekeurd...maar niet het geheel als plug and play systeem.

 

kijk je polis er nog even op na...staat vast iets over in....( oneigenlijk gebruik van woning bv alcohol stoken, of xtc lab...)

 

van de bekende wietadvokaat.....van zijn site.

 

http://www.andrebeckers.nl/html/publicaties.php

 

 

 

actueel <vignet>

door: André Beckers

 

Hennepteelt verzekeren? <subkop>

 

Verslag van een glasheldere discussie <kop>

 

Verzekeraar Interpolis maakt zich zorgen over het toenemende aantal hennepkwekerijen en het daarmee gepaard gaande brandgevaar. Het aantal branden in woningen en bedrijven stijgt en de jaarlijkse schade die daardoor ontstaat wordt steeds hoger. Op 20 oktober 2004 organiseerde Interpolis een ronde tafel gesprek waarbij de hennepteelt centraal stond. Aan het ronde tafel gesprek namen Alof Wiechmann (directeur Schade Bedrijven bij Interpolis), Ciska Joldersma (Tweede Kamerlid voor het CDA), Ruud Vreeman (burgemeester van Tilburg), Erik Wilke (adjunct directeur van Aedes, een overkoepelende organisatie van woningcorporaties) en ondergetekende (advocaat) deel.

 

Voorafgaand aan het gesprek was mij meegedeeld dat Interpolis de relatie met betrapte henneptelers zonder meer opzegt. Het gevolg van de ontdekking van een hennepkwekerij kan dan zijn dat de kweker zijn auto en inboedel niet eens meer verzekerd krijgt. De boodschap leek mij duidelijk. Al weer een nieuwe vijand van de hennepkweker. Naast de stroomleveranciers en de woningcorporaties nu ook nog verzekeraars, die bij de aanpak van henneptelers bereid zijn een stevige duit in het zakje te doen. Ik ging op de uitnodiging in omdat ik hoopte ook een ander aspect te kunnen belichten.

 

Helder doel

Tijdens het gesprek bleek dat Alof Wiechmann van Interpolis een helder doel formuleerde. Hij had op zichzelf niets tegen cannabis. Interpolis verzekert desgevraagd ook gedoogde coffeeshops en het verzekeren van de legale teelt van hennep voor medicinale doeleinden is voor Interpolis ook geen enkel probleem. Het gaat hierbij niet om morele overwegingen, maar om het inschatten van beheersbare risico’s. Wiechmann had zich laten vertellen dat iedere hennepkwekerij overlast veroorzaakt en brandonveilig is. Het ontstaan van brand in een hennepkwekerij zou uitsluitend een kwestie zijn van tijd. “Branden doen ze, alleen weten we van te voren niet wanneer.”

Erik Wilke sloot zich hierbij aan. Woningen zijn niet geschikt voor de teelt van hennep. Deze teelt veroorzaakt overlast en is gevaarlijk, zodat betrapte henneptelers uit hun woning moeten worden gezet. Woningcorporaties worden vaker geconfronteerd met schade ten gevolge van brand. Verzekeraars weigeren dan de schade uit te betalen als de brand vermoedelijk is ontstaan tengevolge van de aanwezigheid van een hennepkwekerij. De Hoge Raad steunt de verzekeraar die de verhuurder dan het advies geeft de schade te verhalen op de schadeveroorzakende telende huurder.

Ciska Joldersma toonde zich verheugd met de steun van de verzekeraar en de woningcorporaties. Door samenwerking kan de toenemende teelt van hennep succesvol worden bestreden. De teelt zou steeds meer in handen zijn gekomen van criminelen.

Ruud Vreeman stelde dat voor hem de openbare orde voorop staat. Hij herkende het beeld van de verharding bij de teelt van hennep. In zijn gemeente is een handhavingsprotocol opgesteld. Woningcorporaties, stroombedrijven, politie, justitie en gemeente treden samen op tegen henneptelers. Daar staat tegenover dat Vreeman beseft dat er hennep moet worden geteeld, omdat er in de gedoogde coffeeshops een grote vraag naar bestaat. Vreeman weet dat gemeenten niet op eigen houtje de Opiumwet kunnen wijzigen en dat de huidige regering niets ziet in het gedogen van de hennepteelt. Joldersma bevestigde dit en stelde dat het CDA het liefst geen enkele coffeeshop zou gedogen.

 

Keerzijde van de medaille

Ik hield ons gehoor de keerzijde van de medaille voor. Het telen van hennep hoeft niet gevaarlijker te zijn dan het gebruik van een zonnebank in een woning. Er zijn kant en klare volstrekt veilige kweekkasten te koop. Overlast kan door het gebruik van goede apparatuur en zorgvuldig handelen worden vermeden. Ik wees er tevens op dat ons land ongeveer 840 niet meer weg te denken gedoogde coffeeshops telt. Tengevolge van een gepubliceerd gedoogbeleid worden vanuit deze coffeeshops in strijd met de Opiumwet openlijk hasjiesj en wiet verkocht. De omzet wiet bedraagt tegenwoordig ongeveer 75% van het totaal. De meest populaire wiet wordt grotendeels in Nederland geteeld. Omdat Nederland naar schatting 500.000 inwoners telt die met regelmaat wiet consumeren, is het niet verwonderlijk dat er jaarlijks vele tienduizenden kilo’s wiet in ons land worden geteeld. Een ieder die wiet wil telen, kan vanaf de jaren negentig in een zogenoemde growshop niet alleen terecht voor het aankopen van apparatuur, maar ook voor het vergaren van kennis. Het aantal wietkwekers is vanaf de jaren negentig gestaag gestegen. Tienduizenden voornamelijk relatief kleine kwekerijen voorzagen enkele jaren vrijwel probleemloos in de vraag naar wiet. Zonder deze illegale productie zouden de gedoogde coffeeshops niet bevoorraad kunnen worden.

De overheid begreep lange tijd dat zij niet met de ene hand krachtig kon bestrijden wat zij met de andere hand gedoogde. Daarin kwam helaas verandering. Toen de populaire Nederwiet steeds vaker in het buitenland opdook, kwam de regering onder buitenlandse druk hard in actie. De opsporing van de teelt van wiet kreeg een grotere prioriteit toegekend. De maximaal op te leggen gevangenisstraffen werden verdubbeld. Wiettelers die keurig belasting betaalden over hun winsten moesten door de belastingdienst verplicht bekend worden gemaakt aan justitie. Energiebedrijven gingen samenwerkingsverbanden aan met de politie en justitie. Informatie over opvallende energieafname van klanten werd doorgespeeld. Betrapte wiettelers werden financieel hard door justitie aangepakt. Winsten werden volledig afgepakt. Met betaalde belastingen en met investeringen werd door justitie geen rekening gehouden. Woningcorporaties gingen ertoe over om betrapte wiettelers en hun gezinsleden direct op straat te zetten.

Het meest ergerlijke hierbij was dat de rechterlijke macht heeft aanvaard dat de teler ook op straat kan worden gezet als de in een woning ontdekte hennepkwekerij niet daadwerkelijk overlast en/of brandgevaar veroorzaakt. Op 11 november 2003 oordeelde het Gerechtshof te Den Bosch dat “niet relevant is dat het dreigende nadeel zich niet reeds heeft gerealiseerd”. Het theoretische risico op het ontstaan van overlast en gevaar levert voor de rechter voldoende grond op om een huurovereenkomst te ontbinden. De schrik sloeg de crimefighters om het hart toen een moedige Kantonrechter in Eindhoven onlangs oordeelde dat het theoretische risico onvoldoende grond opleverde voor een ontbinding. Hij oordeelde dat de verhuurder een ontbinding alleen kan rechtvaardigen indien hij kan bewijzen dat er door de hennepkwekerij daadwerkelijk gevaar, schade of overlast is ontstaan. De verhuurder is in deze kwestie in hoger beroep gegaan. Tenzij het Gerechtshof te Den Bosch zijn eerder ingezette lijn wijzigt zal het hoger beroep voor de verhuurder zeer kansrijk zijn en loopt de kwekende huurder een groot procesrisico.

 

Gevolg

Het gevolg van deze beleidslijn laat zich raden. Wiettelers betalen vaker geen belasting en geen stroom meer, omdat justitie dit tegen hen gebruikt. De bereidheid om te investeren in goedgekeurde en daardoor duurdere apparatuur neemt af, omdat met de kosten daarvan bij ontdekking door justitie en fiscus geen rekening wordt gehouden. Voor het huren van woningen en panden worden vaker valse namen en papieren gebruikt. De kleine onschuldige hennepteler haakt uit angst voor de harde aanpak meer en meer af. De vraag naar wiet blijft echter mede door ons gedoogbeleid ongewijzigd in stand. Criminelen die gebruik maken van stromannen en schijnconstructies hebben bij de hennepteelt hun intrede gedaan. Het gevolg is toenemende hinder, overlast en gevaarzetting.

Ik stelde dat in het belang van de openbare orde en veiligheid het tij moet worden gekeerd. Omdat legaliseren op nationaal niveau onmogelijk is en repressie alleen niet helpt, biedt het vaststellen van gedoogbeleid mogelijkheden. Ik gaf een voorzetje. Hennepteelt blijft verboden, maar de overheid treedt niet meer op tegen de teler die:

• uitsluitend goedgekeurde apparatuur gebruikt en deze laat aansluiten door een erkende installateur;

• zijn stroom betaalt;

• bij zijn teelt voldoet aan de eisen gesteld in de Wet Milieubeheer, zodat geen gevaar en of hinder voor de omgeving ontstaat;

• in het belang van de volksgezondheid alleen groeimiddelen en bestrijdingsmiddelen gebruikt, die bij menselijke consumptie geen gezondheidsschade veroorzaakt;

• uitsluitend teelt voor eigen gebruik of voor de aantoonbare levering aan gedoogde coffeeshops;

• in het geval van commerciële leveringen belasting betaalt.

Alof Wiechmann gaf vervolgens aan bereid te zijn hennepkwekerijen te verzekeren, mits deze door de overheid worden gedoogd en voldoen aan duidelijke kwaliteitscriteria. Als het brandrisico van een hennepkwekerij hetzelfde is als van een tomatenkwekerij is verzekeren volgens Wiechmann mogelijk. Met deze opmerking haalde Interpolis vervolgens de krant. Ook Wilke stelde dat woningcorporaties geen problemen hebben met hennepteelt, maar met overlast en schade. De boodschap voor politiek Den Haag is duidelijk. Regel deze materie nu eindelijk op een fatsoenlijke wijze.

 

Mr drs. André Beckers

Advocaat te Stein

 

 

in staats publikaties in de krant staat ook altijd dat ze gevaarlijk zijn door stroom tappen...een leugen...een getapte installatie kan even goed super veilig zijn mits goed aangelegt en volgens de laatste normen gemaakt en gezekerd, alles om telers in een kwaad daglicht te zetten...maar tis niet anders.

 

huizen van de jaren 30 of 50 zijn vaak heel gevaarlijk...bv geen aarde stopkontakten gebruiken met de zware pc met randappartuur op de studeerkamers...( waren toen niet verplicht...er waren niet eens huis pc's...en een tv stond altijd in de woonkamer...tegenwoordig zijn er 4 per gezin...)

en idd niemand die daarvoor waarschuwd...totdat er iets gebeurd............ik heb een huis uit de 50er jaren en kostte me 1500 om het op huidige standaard te brengen kwa electra...maja...huis van een oud vrouwtje..dan weet je het wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo,

 

Voor een kweekje van 5x skunk onder 1x 600 watt hps is dan een relais nodig?

 

groeten

 

 

:P Het is toch ongelofelijk dat zo'n domme kut vraag die al een miljoen keer beantwoord is zoveel reacties krijgt..... waar moet dit toch heen :D

 

ZOEKFUNCTIE EIKEL :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P ja ht is inderdaad krom allemaal. Ik had laatst voor mijn iphone een imitatie lader gekocht. Na 5 minuten stopcontact pats..grote steekvlam en kapot. Maar ik weet zeker dat de verzekering uitbetaalt. Wat mij irriteert is dat het gebruik van een hps niet verboden is, alleen de plantjes. Dat maakt het maar vreemd dat er niet uitbetaald wordt. Het voorschakelapparaat vind ik nog het meest listige, aangezien het vaak bestaat uit zooi uit oost-europa. Ik leg ze iig op tegels, mocht er wat fout gaan , kan er erinig in de brand vliegn.

gr.rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry...als in je hok alles is aangesloten...en er zijn geen plantjes en ook geen plantenresten en zelfs geen enkele aanwijzing dat er idd wiet gekweekt is...

dan raak je even goed je spullen kwijt...

 

niet op basis vande opium wet...maar op basis van de milieu wet...je had nl geen milieuvergunning aangevraagd voor de ""tomaten"" kweek binnens huis....

 

minder erg als de opium wet maar resultaat is hetzelfde..je bent je zooi kwijt....pure pesterij natuurlijk, want ik heb ook geen vergunning voor me duivenhok....

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...23&hl=igrow

i grow kast in de fik...kijk maar wat de oorzaak was...

 

 

 

 

materiaal voor bordje:

http://www.wietforum.nl/plaatmateriaal-t53921.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat zijn de elektriciteits kosten ongeveer gedurende 7 weken als je met 1 600 watt lamp werkt?

Ergens tussen de 0,01 euro en de 4000,- denk ik ongeveer...

 

Kan je rekenen?

Heb je internet?

 

Dan kan je zoeken bij je energiemaatschappij en de kosten voor 1 KwH nemen, daarna is het een eenvoudig rekensommetje.

 

Eigen initiatief tonen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ZOEKFUNCTIE EIKEL :P

Kerel, een beetje vriendelijker kan ook hé. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat zou inderdaad wel kunnen ja.... :D

 

Dit is gewoon het zoveelste topic dat wordt geopend om een domme kut vraag te stellen die gewoon in de sticky's staat vermeld.

Dat iemand niet eens de moeite neemt om die door te nemen of zelfs maar even rustig zelf na te denken, wordt op dit forum constant maar beloond met tientallen reacties. :D Mensen vinden het blijkbaar leuk om simpele antwoorden te geven ofzo.....

Voorbeelden:

Hoeveel planten gaan er om 1 m2?

Hoeveel opbrengst haal ik uit 100 planten?

Ik wil 10x 600 watt gaan gebruiken, kan dat met 5 planten?

Ik heb 12x600 watt hangen, is dan een 1000m3 afzuiger voldoende? :D

Oja, en nog zo'n slimme in dit topic.... wat zijn de electriciteitskosten voor 1 kweek...... :P

 

Zeg nou zelf.... dat is toch om te janken.....

In tegenstelling tot mensen die zich wel voorbereiden, :P zeg mijzelf, en een vraag stelt in z'n bouw topic.... wel ruim 600 gluurders, maar dan maar een handjevol antwoorden..... Dat vind ik niet kloppen! Domheid wordt beloond en dat moet eens afgelopen zijn!

 

I rest my case :P

 

Grtz Quake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoww QuakeAlot

 

Ben je een beetje geïrriteerd man

Dan kijk je toch niet meer bij indoor vragen het forum is erg groot :P

Have fun

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet geirriteerd, maar wel lichtelijk verbaasd over de wijze waarop dit forum omgaat met dit soort beginnelingen....

 

Het punt van kritiek dat ik eerder uitte is toch niet irrationeel? Gebasseerd op waarnemingen van bijna 2 jaar, in die tijd is mij dit gewoon erg opgevallen. Domme vragen krijgen veel response, ook al is diezelfde vraag al 200 keer beantwoord in 200 zelfde soort topics. Zo wordt de zoekfunctie gebruiken ook niet gemakkelijker lijkt me...

 

Een vraag als: is een relais nodig?.... Dan vraag je er gewoon om... vind ik persoonlijk dan. Bij je aanmelding wordt je ook gewezen op de sticky's en zoekfunctie. Dan zouden dit soort topics gewoon simpelweg verboden moeten worden. Misschien een idee om bij de volgende vergadering van mods erin te gooien? :P

 

En niet meer kijken in de Indoor Vragen.... ik volg gewoon de actieve topics en daarnaast blader ik de subfora langs. Het feit dat deze kut vraag niet eens in de juist sectie is geplaatst.... noob beginners vragen zou je toch denken...... ipv normale indoor vragen.

 

Geirriteerd overkomen, tja wie niet kan voelen moet maar horen... of in dit geval leren lezen.

 

Met vriendelijk geirriteerde groet :D

 

Quake

Share this post


Link to post
Share on other sites

de vraag is inmiddels al wel beantwoord en dit is geen verzameltopic om je eigen vragen er tussendoor te moffelen omdat je te beroerd bent om te lezen of te zoeken :P . Daarom is dit topic bij deze plechtig voor altijd gesloten verklaard.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...