Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

test: regelbare Lumatek EVSA

Recommended Posts

Zoals jullie al misschien wel hebben gelezen zijn de dimbare Lumateks geland! Beschikbaar in 400 en 600 watt kun je deze dimmen naar 75% en 50%, maar tevens bevat hij de super lumens stand waarmee je je lamp extra kunt laten presteren: het geeft zichtbaar meer licht.

 

Twee belangrijke voordelen:

  • Opstarten onder een lager vermogen in kleine potjes, toch de lamp er bovenop, zonder lamp en VSA te wisselen
  • Bij warmteproblemen in de zomer (volgende week weer 30 graden?)
  • Bij gedimde stand: minder stroomverbruik

De dimbare Lumateks kosten een paar tientjes meer dan de versie met alleen de Super Lumens switch en ze worden uiteraard beiden naast elkaar verkocht, niet iedereen zit te wachten op een dimbare VSA.

 

Dit is hem, naast zijn broertje met alleen de super lumens switch:

post-5211-1247179363_thumb.jpg

post-5211-1247179385_thumb.jpg

 

We zoeken dus een tester die deze lamp eens serieus aan de tand wil voelen en hier uitgebreid verslag van wil doen. Uiteraard hebben we wel een paar wensen:

  • Een geschikte lamp natuurlijk of eentje die al in een EVSA draait op dit moment (overleg met doc voor de opties)
  • Metingen. Hoe reageren je plantjes er op, wat doet het met je temperatuur en je ventilatie?
  • Gebruik van de VSA in diverse standen
  • Een lid met in ieder geval een "proven track record" dus minimaal één afgemaakt of lopend verslag van enige kwaliteit
  • Op korte termijn kunnen beginnen met een test

Doe een voorstel in dit topic hoe je de EVSA wilt gaan testen. Uit de kandidaten selecteren doc en ik samen de meest geschikte. Om er voor te zorgen dat mensen niet net achter het net vissen loopt de inschrijving tot en met 17 juli. Laat ook weten of je 400 of 600 watt versie wilt testen.

 

Met dank aan KJ-products overigens weer voor het mooie aanbod ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is zekererg aardig van KJ-products, in houd wel van test verslagen. ;) Maar wat wordt er bedoeld met jullie wens, van dat die ene EVSA in verschillende standen moet worden gebruikt?

 

Ik zie het nut daar niet echt van. Ik wil zoveel mogelijk lumen en als er warmte problemen zijn dan zou ik dit liever anders oplossen dan door minder lumen af te geven. Dat een EVSA meer efficient met stroom omgaat wisten we wel en dat dit nog beter wordt met minder lumen ook. Maar ja... minder lumen, nee dank je. Dan is er nog 'het opstarten onder een lager vermogen in kleine potjes, toch de lamp er bovenop, zonder lamp en VSA te wisselen'. Volgens mij is er wel een voordeliger alternatief. Natuurlijk, voor het totaalplaatje op de lange baan, als op de stroomkosten wordt gelet, presteert de EVSA voordeliger. Gebruik in diverse standen? Als het niet ten koste gaat van de opbrengst dan is dat prima.

 

 

Leuk dat er wordt getest, al is me onduidlijk wat er nou moet worden getest? Maar ik ben sowieso al geinteresseerd in de werking van het product. Was het nou niet zo dat er met een eerder model wat problemen waren en dat die problemen nu zijn verholpen? Ik dacht dat het ging om aarde en problemen met bepaalde lampen. De super lumen functie niet gebruiken zou mogelijk dit probleem verhelpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch lijkt het mij wel makkelijk,op warme zomerse dagen even de lamp te kunnen dimmen.Te warm is ook niet bevorderlijk voor de opbrengst.

 

Ik draai nu met de normale 600 Watt Lumatek,maar ben wel benieuwd of het dimmen tot 400 Watt een oplossing is,ook ben ik benieuwd naar de super lumen stand.

 

Ik wil het wel uittesten om op warme dagen te dimmen tot 400Watt en de super lumens stand i.c.m. een SJ dr120 tent,diamondkap met Osram lamp.Heb een afgerond kweekverslag en een lopend kweekverslag.

 

Test kan meteen beginnen in lopende kweek(zie topic) om de 400Watt stand en super lumen uit te proberen,hierna wil ik dan ontkiemen op 250 Watt en zo opvoerend.

Tot nu toe heb ik meteen onder 600Watt ontkiemd,dit lijkt mij wel een kostenbesparende uitkomst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola!!

Mijn maat heeft er wel 1 waar je 250,400 en 600 in kan draaien maar dit is ook wel interessant !!!

Zeker finally nu in europe ;)

 

A bitta curiousity en lichte geilheid( mooi ding) :

 

Is ie al eens open gemaakt??

wat voor dimmer zit er tussen dan??

 

cheerio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je dimt je 600watt lamp dus en je gaat niet op 75% een 400 watt pit steken en op 50% een 250watt? Kan je op dimstand wisselen naar een 400watt hpi bv.? ipv een hps. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup,

 

Moet ik die switch zien als een voltregelaar van de output of input?

Ja de voordelen zie ik er ook niet echt van in...het is een leuke gadget.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie vooral voordeel met ontkiemen/voorgroeien,en kunnen dimmen als het te warm wordt.Een 250/400/600 Watt lamp ineen zonder te hoeven wisselen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik wil weten van de test is het volgende.

Ik wil weten wat de temperatuur verschillen zijn in een kweekruimte afhankelijk van de stand van de lamp.

Ik wil weten hoe laag je de kap kan hangen als je bijv op 50% zit.

Ik wil weten wat de voordelen zijn in de eerste 2 weken met de klonen.

Ik wil weten hoe makkelijk het is als je een keer een weekend weg moet.(minder lumen is minder water).

Ik wil graag een tester hebben die klimaat problemen heeft om te kijken waar het voordeel licht.

Ik wil weten of het veel uitmaakt met een niet dimbare.

 

Genoeg vragen die de tester kan beantwoorden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is hem, naast zijn broertje met alleen de super lumens switch:

Volgens mij ligt de dimbabare met superlumenswitch, naast een standaard (zonder boost) lumatec.

 

 

Wat is dat blauwe knopje ?? onder de potmeter ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik wil niet vervelend zijn maar waarom zou dat niet werken dan? Ik bedoel ervan uitgaande dat de zeg maar even dimmer werkt en ook de VSA goed is, dan kunnen deze vragen volgens mij van te voren worden beantwoord. Of gaan we testen of de VSA niet kapot gaat? Dan is 1 draai wel weinig denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In amerika is ie er al een tijdje...dus werken doet ie ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze dimbare Lumateks zijn in Europa 2 weken eerder aangekomen dan in de US.

Ik verwacht ook geen problemen maar wil meer info over voordelen die ik nog niet weet.

Die krijg je door gebruikersinformatie.

Ook dimbaar van andere merken is pas een paar maanden echt op de markt in de US.

De eerste van dimbare evsa's heb ik al veel langer.

Whazzup heeft ze wel eens eerder gezien in mijn rommelhoek.

En deze Lumateks zijn de eerste modellen in op de markt in Europa.

We nemen toch niet zomaar alle informatie aan van die Yanks.

 

@BBB

das geen knopje maar iets wat de knop op zijn plaats houdt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

image.jpg

 

Staat al een tijdje op hun site.

Wel een andere uitvoering.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ze een week eerder als die Amerikanen.(op mijn blauwe ogen en anders mail je Lumatek maar)

Tuurlijk vindt je een foto.

 

Wil je hem stiekem testen Schenkie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc,

 

Ok ik geloof je :rolleyes:

Nee hoor ik laat het testen aan iemand over die aan al je testcriteria(waslijst) voldoet en dat doe ik niet. ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer schenkie

 

Lees deze thread en kijk naar de datum klikerdeklik

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc,

 

Nu ben ik echt overtuigd van je ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk idee, maar ik draai liever aan andere knoppen, :rolleyes:

Daar worden ze alleen maar heter van ;)

 

:rolleyes: :rolleyes:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie er ook het voordeel niet van in. Alleen als je met 1 lamp kweekt misschien.

Als je bv met drie lampen kweekt en de temp wordt een probleem met warm weer, kun je ook 1 lamp uitlaten en de andere lampen iets hoger hangen, zelfde resultaat lijkt me. Drie keer een paar tientjes vind ik al veel tientjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil best testen maar mijn ronde is net gestart ;)

 

ik draai nu met een normale 600W lumatek met boost..

 

Mijn grootste nadeel is dat ik geen vervoer heb :rolleyes:

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toch lijkt het mij wel makkelijk,op warme zomerse dagen even de lamp te kunnen dimmen.Te warm is ook niet bevorderlijk voor de opbrengst.

 

Ik draai nu met de normale 600 Watt Lumatek,maar ben wel benieuwd of het dimmen tot 400 Watt een oplossing is,ook ben ik benieuwd naar de super lumen stand.

 

Ik wil het wel uittesten om op warme dagen te dimmen tot 400Watt en de super lumens stand i.c.m. een SJ dr120 tent,diamondkap met Osram lamp.Heb een afgerond kweekverslag en een lopend kweekverslag.

 

Test kan meteen beginnen in lopende kweek(zie topic) om de 400Watt stand en super lumen uit te proberen,hierna wil ik dan ontkiemen op 250 Watt en zo opvoerend.

Tot nu toe heb ik meteen onder 600Watt ontkiemd,dit lijkt mij wel een kostenbesparende uitkomst.

Nou dat lijkt me in ieder geval kwalificerend voor een test. Je hebt in ieder geval begrepen waar de winst te halen is.

 

Een dimbare ballast is niet voor iedereen handig, je moet er wel een toepassing voor hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He hapklare brokkepiloten :rolleyes: ik meende vraag serieus hoor :rolleyes: Kan je in de dimbare 600 watt exemplaar op bv 75% een 400 HPI pit steken ipv de 600watt hps bulb ? Want daar vind ik wel een toepassing voor, het met minder licht werken heb ik niet zoveel aan met mijn "stekjes" van 50cm.

 

Veel succes heren ;) blijf het weer met veel plezier volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je lamp dimmen en boosten :rolleyes: dat lijkt me wel wat(t)!

Ik kweek in een G-kit600 tube versie.Ook hier is op de warme zomerdagen de temperatuur iets aan de hoge kant.Dimmen en de lamp laten zakken is dan een optie.Boosten bij normale temperaturen zoals nu.

Er is een datalogger aanwezig die alle verschillen d.m.v een duidelijke grafiek zal weergeven.(zie bubbles in mijn kast)

Een maat van mij is elektricien en kan mijn kast wel aanpassen,zodat hij gelijk toegepast kan worden.Liever wacht ik tot de volgende ronde.Dan word er weer zaad gebruikt waarbij de EVSA nog beter getest kan worden.

Testen wil ik wel,maar vervoer heb ik ook niet zoals BeeKaa :rolleyes:

 

Greetz Kitefreak

 

Ps;Doc die vragen beantwoord ik wel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola!!

Ik heb net mijn nieuwe lumatek(600) aangesloten,,,,,,drie dagen terug en ben 12/12 gegaan.( advanced vs bac)

ik zie vreselijk tegen de zomer op en heb dus de 400 en 250 watt magnetisch er al voor klaar liggen.

Dus hierbij mijn open sollicitatie naar de dimbare ;),,,,,

 

greets,

Hupla

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...