Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

oproep: test Luchtverdeelslangen

Recommended Posts

@ Dr. Livingstoned,

 

Wat mij betreft, haal je het op of moet ik het opsturen.

 

Maar als ik het goed zie zijn het best grote gaten die je er in hebt gemaakt, ik denk met een stuk van 2,5 Mtr ø 200mm van 400m3 met deze lengte dat het niet echt goed uitkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een slang van 125 m'n tent in.

 

Op deze slang zit "slechts" een 375Ruck, dit is voor mij meer dan genoeg om m'n 400watt + 100watt ledlamp te koelen. Er zit 2meter sonodeck naar de tent toe en het filter zit voor de afzuiger (inlaatfilter).

 

Mijn tent is 1x1 meter (binnenmaat dus ook), is het mogelijk om hier bovenin een sok op te hangen met de luchtgaten naar beneden toe (enkel), in het midden van de tent zit een ventilator die lucht langs de lamp naar boven blaast.

 

Is het voor mij mogelijk om een luchtverdeelslang op te hangen ?

 

gallery_9137_7880_7832.jpg

 

Ik zou heel blij zijn met een verbeterde luchtinlaat. Wellicht dat ik er een andere afzuiger op zet, iets stiller, een 500m3 softbox ofzo... (m'n 250m3 softbox blaast al harder dan de ruck).

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees

 

hoezo een inlaatfilter en die ventilator onder die lamp, zeg me eens waarom?

 

De warmte van de lamp stijgt toch wel op en zuig je boven weg... plaats voor een dame!

 

en natuurlijk kun je boven in een sok hangen met de gaten naar beneden.

 

Wat me ook opvalt in hier in het Forum dat er zware inblaas en afzuigers gebruikt worden.. ik neem altijd de inhoud van de ruimte en vermenigvuldig die met 30 + 50% extra voor de drukval, dat houd in dat je 30 keer p/uur je lucht in de ruimte wisselt als dat niet genoeg is om je warmte af te voeren dan helpt het niet meer.

 

dus in jou geval met je tent 1x1x2 Mtr. is dat 2m3 x 30 = 60m3 +50% = 90m3 afzuiging, nou is ik dan bij je zie dat je 375m3 inblaast dan nog een ventilator onder je lamp dan zal het wel stormen bij je geloof maar niet dat de dames daar gelukkig mee zijn staan de hele dag pezen en te zweten om het vocht aan te voeren dat ze niet uitdrogen.

 

natuurlijk kun je beter wat zwaarder nemen dan is het ook mogelijk om het allemaal wat rustiger te laten lopen scheel je dan een hoop lawaai!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry maar daar ga ik niet in mee. Met 90m3 een 400watt lamp koelen ? Dat gaat niet werken. Laat staan met een honderd watt ledlamp er bij waarvan 125watt in de ruimte opgenomen wordt...

 

Ik zoek alleen naar een betere manier van de lucht verdelen.

 

De ventilator is voor circulatie en dit is de beste plaats want de planten bewegen niet door de ventilator.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De manier van betere luchtverdeling (bij het binnentreden)die bieden we hier toch ook aan , daarom noemen we het ook luchtverdeling en dan zijn ventilators niet nodig omdat de lucht al verdeeld is in je ruimte dus geen temperatuurverschillen op bepaalde plekken en dan is circulatie overbodig want lucht staat niet stil omdat warmte opstijgt en koudere lucht naar beneden gaat dus automatisch voor circulatie zorgt.

 

En dat je niet meegaat in mijn berekening dat is ieder voor zich... kan je wel zeggen dat ik al menig hokje verkocht heb op deze manier nog geen klachten heb gehad, zou toch gek zijn als ik hier zou zeggen dat het allemaal niet zo zwaar hoeft te zijn.. verkoop liever grotere materialen zijn duurder dus ook meer omzet ben ten slotte ondernemer

Share this post


Link to post
Share on other sites
<_< :rofl :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp je wel hoor...

 

Maar mijn planten komen tot op 20cm van een 400watt bulb met de boostfunctie van de electronische VSA aan... Dat is VEEL warmte... En zonder fan heb ik crispy blaadjes, ook leuk, maar niet mijn einddoel...

 

Qua luchtvernieuwing, tsjah, ik recirculeer in een grote ruimte met open ramen e.d. dus het is er altijd lekker warm. Daarbij wil ik zoveel mogelijk lucht vernieuwen als mogelijk is. In de nabije toekomst wil ik de gehele ruimte op CO2 verhoging zetten.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op deze manier zoals jij het doet ( of ben je aan het experimenteren ) heb ik geen ervaring mee, heb geen klanten die de lampen zo ophangen dus ik kan hier niet zoveel over zeggen, heb natuurlijk het filmpje wat whazzup erop gezet heeft ook gezien maar dan hangen de lampen niet zo kort bij.. persoonlijk zie ik sowieso het het voordeel er niet van in om de lamp verticaal te hangen en zo kort bij je planten, je kunt blazen wat je wil maar stralingswarmte blaas je niet weg.

 

en als ik het goed begrijp heb je de tent in een grote ruimte staan waarin je uitblaast... dan snap ik dat je zoveel mogelijk lucht wil verversen en het lekker warm is!

 

als dat zo is dan doe je er ook alles aan om het jezelf moeilijk te maken... heb nog niemand in de kas/tuinbouw gezien die z`n te warme lucht niet rechtstreeks naar buiten afvoert en ook niet dat ze de lampen zo ophangen en ook nog geen led verlichting, als dat zo goed zou werken zouden ze veel aan energiekosten kunnen besparen

Share this post


Link to post
Share on other sites

We shall see <_<

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kees ben benieuwd, ga het volgen.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

He mannen waar blijven jullie :whistling :blink: :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je geeft wat gratis weg maar die stoners zijn nog te beroerd om te reageren :whistling

 

kom op dames en heren, er ligt een aanbod voor een test!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal ik die dan maar meteen in het nieuwe hok in aanbouw gaan proberen :whistling ??

gezien de interesse tot nu toe :blink:

misschien moeten anderen eerst 'ZIEN' voor ze weten hoe makkelijk zoiets kan zijn :nerd

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed plan! Eén over de brug! Zet hem op angel :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

angel thx :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ik ben bang dat het minilab toch echt te mini is,

met een nieuwe kasthoogte van 1.8 mtr

en oppervlakte van 1,2 x 1,2

 

we moeten wachten totdat we op onzelf wonen eerst :specool

en ooit mss wat groter...

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komen er nu twee test locaties ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje

 

slechte smoes :specool

mij ruimte is/word;

1,00 mtr diep

1,70/1,80 mtr breed

1,70 mtr hoog

 

beetje aanpassen en ik kan net zoveel planten kwijt als normaal :yummy:

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je 13m 254 missen. Kan pas eind juli starten. :specool

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Green Lady,

 

geen probleem laat maar horen, maar let wel weet niet of je bij de gegevens bij me op de site hebt gekeken .

als je die uit een lengte wil gaan gebruiken eigenlijk niet optimaal kan werken omdat er dan meer opervlakte in cm2 aan gaatjes in zit dan de opervlakte van de flensmaat, dus zal deze nooit helemaal optimaal of je moet een hoge druk blazer hebben.

 

ik hoor het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo heren,

 

De eerste tester is nu officieel, Richie Hawtin alvast bedankt namens A&T

verslag hierover volgt via Richie :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

mwah da's ook een slechte smoes hoor,....

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...