Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

caskafa

5x Himalaya Gold outdoor

Recommended Posts

@Smokahthomas: Ja het ruikt nu ook al flink in die kamer dus ik moet even kijken of ik ze daar kan houden tot het einde of ze ook in een schuurtje moet zetten. Vindt het wel een fijn idee dat ze snachts binnen staan en dat ze tegen het einde niet zomaar weggenomen kunnen worden.

 

@placebo: Dankje daar ga ik natuurlijk ook voor :).

 

@jony-weed: Ja dat is inderdaad een goed idee, ik moet alleen even kijken of mijn ouders daar wel zo blij mee zijn :).

 

Deze week maak ik even nieuwe foto's en plaats ze op het forum.

 

Gr. Cas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze gaat verduisteren is het wel slimmer om een potparka te maken omdat je geen voeding kan geven vanwege de regen( grondje te nat) of je voeding weg spoelt als het regent

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste kwekers/lezers:

 

Een kleine update vandaag met wat foto's erbij.

 

Ik ben nu bezig met het verduisteren van 1 plantje, deze laat nu al haar mooie witte haartjes zien. Verder heb ik een blad probleem doordat de puntjes van de bladeren geel worden en ook hard.

Hier wat foto's van de plantjes van hoe ze er nu bij staan.

 

Het plantje dat ik aan het verduisteren ben:

gallery_22377_8042_724520.jpg

 

De 2 dames die nog lekker doorgroeien:

gallery_22377_8042_1947283.jpg

 

Met daarbij een kleinere dame:

gallery_22377_8042_2084777.jpg

 

gallery_22377_8042_336617.jpg

 

Het bladprobleem: iemand een idee wat het is?

gallery_22377_8042_2150195.jpg

 

De kleine achterblijver in de kas:

gallery_22377_8042_1462428.jpg

 

Opmerkingen en reacties altijd welkom <_<.

 

Gr. Cas

 

PS @Buble: een potperka is iets dat je om de pot zet zodat er geen regen meer in de pot komt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie er goed uit, dat blad wat gekruld is heb ik ook ervaren.

Ik kreeg de indruk dat deze plant wat gevoeliger was voor het licht t.o.v. de rest die gelijktijdig meedraaide.

Geen van mijn planten had krullende bladeren alleen de himalaya gold, de bladeren waren bij mij de hele tijd het lichtst van alle planten, beetje gelig zelfs bij het nieuwe blad.

Bij mij was het overigens een indoor plantje, met de 600 watter op ongeveer 70 cm (andere waren al wat langer)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groengoud: Maar daar heb je verder niks aan kunnen doen om het weg te krijgen?

 

Gr. Cas

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Caskafa

 

Ik heb de plant zover mogelijk van de lamp laten verdergroeien en daar had ik er minder last van, buiten kan dit natuurlijk niet maar ik denk dat het niet echt een probleem is.

Het gele blad kan bij mij misschien veroorzaakt zijn door de voeding hoewel ze pas vanaf week 4 (bloei) voeding kregen en daarvoon in plagron light mix stonden, ik houdt mijn EC op 1,2 tot 1,3 en de ph zit tussen de 5,7 en 6,0.

 

Ik denk dat dit gewoon een iets gevoeliger soortje is qua blad maar het is wel een enorme bloeier <_<

 

Dus ik zou me niet al te druk maken om de krullende bladeren, ze staan er prima bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste kwekers/lezers,

 

Voor de liefhebbers een update:

 

Met de plantjes gaat het goed, ze groeien goed door, het plantje dat ik aan het verduisteren ben laat steeds meer witte haartjes zien en dit is natuurlijk een goed teken. Ze hebben inmiddels allemaal enkele witte haartjes laten zien dus hopelijk blijven het 100% vrouwtjes.

 

Hier wat foto's:

Een stekje dat ik van 1 van de plantjes heb genomen en die is momenteel aan het wortelen:

gallery_22377_8042_2236878.jpg

 

Het plantje dat ik aan het verduisteren ben, niet extreem veel aan veranderd:

gallery_22377_8042_412221.jpg

 

Deze hoort er dan ook wel weer bij :P:

gallery_22377_8042_2190142.jpg

 

De 2 kleinere dames:

gallery_22377_8042_1029670.jpg

 

Groepsfoto:

gallery_22377_8042_500663.jpg

 

gallery_22377_8042_763351.jpg

 

gallery_22377_8042_422090.jpg

 

Leuke bladeren

gallery_22377_8042_1860769.jpg

 

gallery_22377_8042_237659.jpg

 

gallery_22377_8042_1256871.jpg

 

Dat was het weer voor vandaag, Advies en commentaar altijd welkom :lol:.

 

Gr. Cas

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er egt mooi uit hoor, ik denk idd dat ze nog flink de hoogte in zouden schieten met grotere potten :lol:

grtz peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kleine update, aangezien mijn fotocamera niet helemaal meewerkt:

 

Wat foto's van de plantjes :lol::

 

gallery_22377_8042_432300.jpg

 

gallery_22377_8042_1768373.jpg

 

gallery_22377_8042_119065.jpg

 

De plantjes gaan naar mijn mening redelijk goed. Als mijn camera weer goed werkt zal ik wat extra foto's maken van de plantjes.

 

Gr. Cas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee caskafa! :lol: Je planten groeien stevig door nog! ga je ze nog in de volle grond zetten? of wil je ze nog makkelijk kunnen verduisteren ? :P

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HighLife: Ja ze gaan redelijk lekker, vooral nu het zo'n goed weer is :P. Misschien dat ik 1 van de plantjes in volle grond ga zetten (als mijn ouders meewerken :lol:), maar wil ze het liefste kunnen verduisteren aangezien ik de kans op rot zo klein mogelijk wil houden.

 

Gr. Cas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey caskafa,

De plantjes staan er mooi bij man! Alleen jammer dat er 2 nog een beetje moeten doorgroeien, maar de grote kunnen(zijn) de bloei in toch?

Zodra je de eerste bloei ziet word het spotten! Bij mij zijn er 2 achterblijvers, die zitten in week 1 van de bloei, en ik heb er twee die staan nu 2-3 weken in de bloei.

En je ziet elke dag het verschil!

Greetz Thomas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Smokahthomas: De plantjes gaan goed, vinden het weer heel fijn :D. Ik heb nu 1 plantje bijna 2 weken op 12/12 staan en die 2 grote ga ik vrijdag ook op 12/12 zetten. Idd wat je zegt, bij het plantje wat ik aan het verduisteren ben zie je, en ruik je vooral het verschil. Heerlijk geurtje komt er nu al vanaf :P. De 2 kleintjes laat ik nog een week of 3 doorgroeien tot ze ook op een redelijk hoogte zijn, misschien dat ik er 1 helemaal zijn gang laat gaan en de andere ga verduisteren maar dat zien we over 3 weken wel :lol:.

Ga jy nog een verslagje starten met je plantjes?

 

Gr. Cas

Share this post


Link to post
Share on other sites

@caskafa,

 

Ik zit nu in mijn toetsweek dus waarschijnlijk ga ik over een weekje of twee beginnen met het verslag. Ik heb alleen een camera probleem, mijn moeder heeft een goede camera op haar mobiel, maar die gaat ook op vakantie. Dus ik ga proberen de digitale camera aan de praat te krijgen, maar foto's zullen er wel komen.

Ik wou dit jaar zowieso pas aan de late kant beginnen, omdat het anders voor anderen (meer voor mij) niet echt interesant is. Ik word pas een verteller als de toppen er zijn, anders heb ik altijd weinig te melden.

En ik ben behoorlijk lui en vergeetachtig als het om bloeitijd gaat, ik gooi ze pas om als ik vind dat ze klaar zijn. Maar ik moet wel wat meer data's onthouden :whistling .

 

Greetz Thomas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Smokahthomas: hahah ja is te snappen, ik ben in ieder geval wel benieuwd :blink:. Dat met t vergeetachtige heb ik ook nogal last van, zal wel zien hoe het verloopt dit jaar.

 

Het probleem is alleen dat ik nog steeds zwarte luis heb. Had bij het tuincentra wat anti luis spray gehaald en eroverheen gespoten, nu even afwachten en morgen nog een busje halen.

 

Zal morgen wat nieuwe foto's maken van hoe de plantjes er op dit moment bij staan. :whistling

 

Gr. Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste kwekers/lezers:

Ik heb weer even wat foto's genomen van hoe het er nu bij staat. De zwarte luis is nog steeds niet weg. Iemand tips van goede middeltjes wat ik kan kopen om de luis goed weg te krijgen? Hier de foto's: Het plantje dat ik aan het verduisteren ben:

gallery_22377_8042_923365.jpg gallery_22377_8042_1356953.jpg

Inclusief luis:

gallery_22377_8042_2170784.jpg

Foto van bovenaf:

gallery_22377_8042_435417.jpg

Dit is de spray die ik gekocht had:

gallery_22377_8042_971713.jpg

De 2 kleinste dames die toch vrolijk doorgroeien:

gallery_22377_8042_742895.jpg

Groepsfoto van 4 dames:

gallery_22377_8042_369790.jpg

De zwarte luis/vliegjes. Hoe krijg ik ze goed weg? gallery_22377_8042_85015.jpg gallery_22377_8042_1852436.jpg

De 2 grootste dames die ik vanaf vandaag begin te verduisteren:

gallery_22377_8042_1814664.jpg

 

Dit was het weer, als iemand een goed middeltje weet tegen de luizen hoor ik het heel graag, het liefst een middeltje dat ik kan kopen ergens aangezien ik dan zeker weet dat het gaat werken :whistling.

 

Commentaar en advies altijd welkom:D.

 

Gr. Cas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand tips voor een goed middel dat ik kan kopen tegen deze bladluis? :whistling.

 

Gr. Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Caskafa,

 

Een luizen middel zou ik ook niet weten ik had een spuit gehaald, er stond op 2 keer strayen, een keer nu en volgende week. Maar ik vind dat de mijne al te ver in bloei zijn en het valt wel mee met de diertjes bij mij, maar bij jouw zit het er aardig vol mee. Je kan mischien een ander midden kopen bij een tuincentrum, ik heb er een die echt voor 8-9 soorten diertjes is inclusief luizen.

Greetz Thomas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste kwekers/lezers:

 

Hier weer een update van de plantjes :nerd.

 

Ze zitten helaas nog steeds vol met luis :whistling. Maar morgen ga ik even naar een tuincentrum om een middeltje te halen. Het probleem is dat de luis wel verdwijnt, maar dan komen de gevleugelde luizen weer terug en de planten zich dan weer vrolijk voort.

 

De foto's:

 

Het plantje dat ik al een week of 2 aan het verduisteren ben:

gallery_22377_8042_678751.jpg

 

gallery_22377_8042_211810.jpg

 

gallery_22377_8042_927769.jpg

 

De 3 dames die ik aan het verduisteren ben:

gallery_22377_8042_320967.jpg

 

Nog een van het plantje dat 2 weken verduisterd is:

gallery_22377_8042_291766.jpg

 

De 2 kleinere dames die ik nog laat doorgroeien:

gallery_22377_8042_987228.jpg

 

En nogmaals de 3 dames bij elkaar:

gallery_22377_8042_106113.jpg

 

@Smokahthomas: Morgen ga ik dus nog even langs bij een tuincentrum en dan ga ik even zoeken naar een goed middel.

 

Als iemand een goed merk weet hoor ik het graag. Ik had gelezen dat Ecostyle spuzit goed werkt, iemand ervaring tips?

 

Advies en commentaar heel erg welkom :blink:..

 

Gr. Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net wat spruzit gehaald bij een tuincentrum en heb net alle plantjes in gespoten met dit middel. Ook de tomaten plantjes waar het luis opzat hier kwam ik achter door een tip van wietzaadje :wub:. Over 7 dagen nog een keer en dan is het luis hopelijk allemaal weg :yummy:.

Morgen een update met foto's erbij van hoe ze er weer mooi bij staan :specool.

 

Gr. Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste kwekers/lezers:

 

Gisteren heb ik spruzit gekocht en daar heb ik de plantjes ook gelijk mee behandeld. Nu zijn de meeste vliegjes al dood maar plakken er nog wel aan, het gewone luis zit er ook nog op maar is als het goed is ook dood. Over 6 dagen behandel ik de plantjes nogmaals met spruzit en ben ik er hopelijk helemaal vanaf. Er is in ieder geval vooruitgang met het uitroeien van het luis :j.

 

De plantjes gaan goed, maar ik heb alleen wat bladproblemen hier zal ik ook even wat foto's van bij doen. Ook heb ik witachtige poeder op mijn bladen. De vraag is of die meeldauw is of dat dit komt doordat ik de plantjes heb behandeld met spruzit en dat dit overblijfsel is. Hier post ik ook wat foto's van.

 

De topjes worden steeds groter en er zitten nu al veel witte haartjes tussen ;). En ze ruikt heeeerlijk.

 

Nu de foto's :wub::

 

Het plantje dat ik al meer dan 2 weken aan het verduisteren ben met de beginnende topjes:

gallery_22377_8042_838413.jpg

 

Het bladprobleem, wat doe ik fout?:

gallery_22377_8042_120263.jpg

 

Is dit meeldauw?:

gallery_22377_8042_1291630.jpg

 

gallery_22377_8042_318884.jpg

 

gallery_22377_8042_117458.jpg

 

De hoofdtop:

gallery_22377_8042_1188468.jpg

 

Zijtopjes:

gallery_22377_8042_1377398.jpg

 

gallery_22377_8042_228255.jpg

 

gallery_22377_8042_969826.jpg

 

De 2 grote dames die ik vanaf vrijdag aan het verduisteren ben:

gallery_22377_8042_1656135.jpg

 

3 dames bij elkaar:

gallery_22377_8042_63579.jpg

 

2 dames die ik nog lekker door laat groeien:

gallery_22377_8042_442672.jpg

 

Dit was het weer voor vandaag. Hopelijk kunnen jullie mij vertellen of ik meeldauw heb en wat ik precies fout doe met het blad probleem. :specool.

 

Advies en commentaar is welkom zoals jullie weten :yummy:.

 

Gr. Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ... ziet er goed uit. Wat zijn jou planten snel man...sjeeshh. Die van mij hebben nog heel wat in te halen :specool

 

of 't meeldauw is weet ik niet... maar het is iig eenvoudig te behandelen (zie forum, bv. melk mengen met water). Ik heb voorheen knoflook/ui extract gebruikt tegen luis. Leek erg goed te helpen, ook een soort mineraal boost voor de plantjes vermoed ik... (: ...

 

ik heb nog niet alles door gelezen, maar heb je zelf ook wat toegevoegd aan 't grond (ala booster/guano extract... etc)...?

 

Hoor graag nog hoe 't gaat ... ik volg je

justforfun

 

update ps. edit sessie... spelling check gedaan. te erg :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zojuist de plantjes behandeld met melk en water (mocht het meeldauw zijn zou het nu wel behandeld moeten zijn). Ik denk zelf dat het opgedroogd spruzit is. Maar je kan nooit zeker genoeg zijn natuurlijk.

 

@justforfun: Bedankt voor je reactie :wub:. Ze gaan inderdaad lekker hard maar wat wil je met dit goede weer. Ik ben benieuwd hoe die van jou er nou bij staan. Ik heb verder niks toegevoegd aan de grond, dit is trouwens gewoon universele potgrond van het tuincentrum. Ik voeg bij de groeiende plantjes dagelijks terra vega toe en bij de bloeiende terra flores. Hopelijk dat hier iets moois vanaf kan komen :yummy:.

Ik zou je op de hoogte houden met updates :specool.

 

Gr. Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

@panjaabie: Heeft dat veel nut als ze al in bloei staan? :specool

 

Gr. Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...