Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

caskafa

5x Himalaya Gold outdoor

Recommended Posts

het heeft altijd nut, :specool al is het maar om de buffer te vergroten en dat je minder vaak water hoeft te geven.

 

ze trekken elke dag die pot wel droog zeker ?

 

maar het hoeft neit natuurlijk :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

ik denk niet dat dat witte spruzit is, heb mijn planetn vaker ermee behandeld, maar hier nog nooit last van gehad.

verder zien zew er echt leuk uit, mijnes groeien nog rustig door, zitten rond de 1,75 meter nu, (met pot)

maar ik blijf hem volgen!

gr Fakkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@panjaabie: Daar heb je inderdaad gelijk in, kurkdroog, vooral met dit weer. Ik zal we wel is gaan verpotten dan. Ze moeten alleen wel te tillen zijn want ze moeten 2 x per dag getild worden :wub:.

 

@fakkel: Dan ga ik morgen even langs het tuincentrum voor een middeltje tegen meeldauw :j. De 2 grootste dames die ik nu ook aan het verduisteren ben zitten ook op die lengte. Ben er flink tevreden mee. Hopelijk blijven de plagen een beetje weg als ik alles heb weggewerkt. :specool.

Ga jou verslagje ook is even bekijken :yummy:.

 

Gr. Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb/had die luizen ook

 

Zelf heb ik wat brandnetels geplukt en wat knoflook teentjes in de stukjes gehakt. Dat heb ik een uurtje zachtjes laten koken met water. Dat aftreksel heb ik over de plate gespoten. Het werkte goed. Ik zie ze niet meer :yummy: .

 

goed idee, ga ik ook gebruiken

 

hier is ook een filmpje over bladluizen.

 

rare beesten :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Stanley: Inderdaad rare beesten :specool. Wat ik ook al had gezegd op je topic, ik zou je aanraden om iets te kopen zoals spruzit, scheelt een boel werkt en kost niet veel. :yummy:

 

Gr. Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, het is meeldauw volgens mij. Wat kunnen jullie mij aanraden om te gebruiken tegen meeldauw aangezien ik al kleine topjes heb bij 1 van de plantjes. :specool

 

Gr. Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, ik had het net nog in een ander topic over meeldouw:P

maar dit was dus echte meeldouw, ik zou gaan voor ecostyle of bayer als ze in bloei staan.

en als ze niet in bloei staan ook, kies ecostyle, aangezien deze biologisch is :specool

gr Fakkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fakkel: Ik had het gelezen toen ik wat aan het rond zoeken was op t forum. :yummy: Het probleem waar ik mee zit is kan je t nog roken als je zo'n middel gebruikt hebt?

Rij morgen wel weer even langs t tuincentrum om het te halen en dan gaan we het weer is ff goed onder handen nemen :specool.

 

Gr. Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zat het me ook al te bedenken maar ik denk als je bijvoorbeeld ecostyle pakt, hebje biologisch lijkt me zowiezo al wat minder slecht, en je kan natuurljik als het weg is ook nog gewoon f met water afspoelen.

de man in het tuincentrum zei letterlijk tegen mij maar dan met spruzit van je kan het wel gebruiken, maar als de bloemetjes er in zitten, dan kan je het beter niet doen:P dus stiekem had hij mij wel al door.

maar op zich als je de concentratie verminderd, kijkt of het dan weggaat en als het weg is na spoelt zal het niet veel uitmaken denk ik.

gr fakkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fakkel: Ik had precies hetzelfde gisteren bij het tuincentrum :specool. Hij wilde me eerst iets chemisch geven maar toen ik uiteindelijk toch wat opener ging doen rade hij me dit toch af en adviseerde hij me spruzit. Aangezien ze pas in de begin fase zit hoop ik dat het geen kwaad kan en ga ik het toch proberen. Aan een plant met meeldauw heb je ook niks. Bij de andere 4 kan het gelukkig nog zonder problemen. Ga er gewoon voor zorgen dat ik zoveel mogelijk bij de bloemetjes weg blijf :yummy:.

Bedankt voor je reactie :wub:.

 

Gr. Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het meeldauw is zou je silinal van ecostyle kunnen gebruiken. Ik heb dit vorig jaar gebruikt. Het hielp wel wat, maar ik kon de meeldauw niet volledig wegkrijgen. Er zijn ook wel huismideltjes. Ik heb melk en bakpoeder ook geprobeerd, alleen het begon nogal naar schrale melk te stinken.

Als het maar enkele bladeren zijn zou ik je aanraden de aangetaste bladeren eraf halen en zo ver mogelijk weggooien. Meeldauw is erg besmettelijk. Voor je het weet zitten al je planten onder. Planten die nog niet aangetast zijn kun je eventueel preventief spuiten met vital van ecostyle.

 

gr.

 

NLKempic

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan natuurlijk ook de wiet van die plant aan je vriende of mindere vriende geven en de goeje wiet hou je zelf :specool:yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NLKempic: Ik heb al met een oplossing van melk in water het proberen weg te werken, het is wel een stuk verwijderd maar nog niet helemaal. Denk eerst dat ik de bladeren eraf ga halen waar het op zit en als het zich dan blijft uitbreiden ga ik dat product van ecostyle halen. Wil natuurlijk niet hebben dat mijn volledige oogst verpest wordt.

 

@fakkel: Hahah inderdaad :yummy:. :specool. Alleen het is niet de bedoeling dat hun er ziek van zouden worden daarom liever een goede biologische bestrijding zodat ik er geen last meer van heb.

 

Gr. Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste kwekers/lezers:

 

Met de plantjes gaat het goed, heb ze nu behandeld silinal tegen meeldauw, het is nog niet helemaal weg maar over een paar dagen nog een behandeling.

De 3 die ik aan het verduisteren ben bloeien nu goed, 1 die ik al langer aan het verduisteren ben krijgt al mooie topjes en de THC begint zich al te ontwikkelen ;).

 

Vanavond een update met foto's erbij.

 

Gr. Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

behandelen met microsulfo.silinal is alleen uitstel van executie,met microsulfo van bayer heb je nog enige kans dat het wegblijf.niet te gebruiken tijdens de bloei.

 

heb zelf 2 dagen terug alles behandeld want meeldauw is een hardnekkig probleem dit jaar hoor ik van vele kanten.

 

succes

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xilvero: ze komen eraan ;).

 

@twindaddy80: Hmm das goed klote dan! Dan is het enigste wat ik kan doen bij mijn bloeiende planten de besmette bladeren eraf halen?

 

Gr. Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste kwekers/lezers, hier de foto's die ik vanmiddag beloofd had:

 

Veel kijkplezier ;)

 

Het plantje dat ik al meer dan 3 weken aan het verduisteren ben:

gallery_22377_8042_772601.jpg

 

gallery_22377_8042_258081.jpg

 

gallery_22377_8042_1735470.jpg

 

gallery_22377_8042_1456488.jpg

 

Wat budshots:

gallery_22377_8042_690276.jpg

 

gallery_22377_8042_1462691.jpg

 

gallery_22377_8042_46499.jpg

 

gallery_22377_8042_1785614.jpg

 

Geen flauw idee wat hierbij hangt maar het is inmiddels verwijderd :rolleyes::

gallery_22377_8042_224653.jpg

 

De beginnende hoofdtop:

gallery_22377_8042_1136548.jpg

 

Zijtoppen:

gallery_22377_8042_2333171.jpg

 

De 2 andere dames die aan het bloeien zijn:

gallery_22377_8042_69276.jpg

 

gallery_22377_8042_716326.jpg

 

Beginnende buds:

gallery_22377_8042_322841.jpg

 

gallery_22377_8042_1802800.jpg

 

De 2 dames die ik nog even door laat groeien. Weet nog niet precies of ik deze wel wil verduisteren, daar denk ik nog even over na:

gallery_22377_8042_408598.jpg

 

gallery_22377_8042_1693797.jpg

 

Dat was het weer voor vandaag, als jullie opmerkingen of tips hebben zijn die altijd welkom zoals jullie weten. :rolleyes:

 

Gr. Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand tips voor hoe ik meeldauw kan weg krijgen bij een bloeiende plant?

 

Gr. Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste kwekers/lezers:

 

De toppen van de 2 grotere dames die ik aan het verduisteren ben beginnen nu ook al goed te vormen. Het vreemde vind ik dat de toppen van het plantje dat ik al 4 weken aan het verduisteren ben niet echt groter worden. Heeft iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen?

 

Vanavond een foto update.

 

Gr. Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo! :rolleyes: Ziet er al lekker uit! :P

Ik heb geen idee hoe dat kan van de toppen, hoop dat iemand anders je kan helpen daarij.. :P

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijk mij een gevalletje van de beruchte 4de week.lijk het bij vele soorten dat ze even stil staan.als ze weekje verder zijn praat je weer anders.zolang je niks aparts aan het blad ziet zou ik me niet te druk maken.

 

succes

 

twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste kwekers/lezers:

 

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update heb gedaan. De toppen van het plantje dat nu in zijn 6e week bloei zit zijn nog niet echt groter geworden. De 2 andere dames die ik 2 weken later in bloei heb gezet hebben nu al grotere toppen dat het plantje van 6 weken in bloei.

Verder gaat het wel goed. Ik zal vandaag foto's maken en ze even uploaden om een beeld te geven hoe ze er nu bij staan.

 

Gr. Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een update met wat foto's erbij :D:

 

Wat foto's van de toppen van het plantje dat in de 6e week bloei zit. Mijn vraag is of het normaal is dat die toppen zo klein zijn?:

gallery_22377_8042_1043406.jpg

 

gallery_22377_8042_1480727.jpg

 

gallery_22377_8042_977905.jpg

 

Hier een foto met een aansteker erbij om een idee te geven van de grootte:

gallery_22377_8042_550770.jpg

 

gallery_22377_8042_1989967.jpg

 

Hier wat foto's van de plantjes die in de 4e week zitten:

gallery_22377_8042_281252.jpg

 

gallery_22377_8042_405018.jpg

 

gallery_22377_8042_511706.jpg

 

Met een aansteker erbij:

gallery_22377_8042_764875.jpg

 

En hier de 2 plantjes die ik door laat groeien, die gaan lekker hun gangetje. Ik vind deze er mooi uitzien omdat ze minder gestrekt zijn dan de andere 3:

 

gallery_22377_8042_970800.jpg.

 

Eigenlijk alle plantjes zijn met pot groter dan ik en ik ben rond de 1.78. Alleen het plantje in de 6e week is kleiner maar dat is vrij logisch :P.

 

Graag reacties over de topjes van het plantje dat in de 6e week zit. Want ik denk niet dat het door de beruchte 4e week komt aangezien ze in de 6e week nog niet veel gegroeid zijn.

 

Gr. Caskafa :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...