Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jochendude

Bijna verkiezingen (be)

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik vroeg me eigenlijk af welke partij het meest voor de legalisering is in België.

Heb hier en daar wat onderzoek gedaan, maar de meeste blijven er héél vaag over...

 

Iemand een idee op welke partij we best stemmen ? (België)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen die in belgie in de politiek pro-wiet is, is dat enkel en alleen om stemmen te ronselen.

maar als je dan toch moet, mss LDD. Die kerel is te dom om te liegen en zegt dus waar het op staat(meestal toch)

Grtz valentimo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan mss een mailtje sturen naar www.trektuwplant.be

Zij ijveren voor de legalisatie van 1 plant per persoon in Belgie. Ik veronderstel dat ze dan ook wel weten welke partij het meest Pro-cannabis is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

indien dit gedaan wordt, graag eens de reactie hier plaatsen aub :rolleyes:

 

want ik ben daar eerlijk gezegt ook wel benieuwd achter !

Share this post


Link to post
Share on other sites

woon in belgie en ben eg onderdaan

heb dus bericht gekregen dat ik me mag inschrijven om te gaan stemmen

zelfs bericht dat ik me kan opgeven om te tellen

nooit niet dus

eerst zogezegd gegevens naar het gemeentehuis brengen zodat zij een onderzoek kunnen doen om te beslissen of dat je geschikt bent om te stemmen en als al de papieren in orde zijn wordt je behandeld als een belg :rolleyes:

als je dan toevallig geen zin hebt om op een zondag morgen optestaan wacht je minstens een boete

 

en als het beste wat ze weten te verzinnen 1 plant pp is kunnen ze het steken waar de zon niet schijnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

je stem laten afhangen van dat ene issue die wij belangrijk vinden als (verslaafde) blowers maar die maatschappelijk gezien dat minder zijn dan andere thema's. de jongerenafdeling van lijst dedecker is voor legalisatie maar dat wilt niet zeggen dat de partij zelf er voor is. dan is er geert lambert van de SLP die de kiesdrempel toch niet haalt. hij is voor legalisatie. legalisatie kan eens niet door europa dus dat is gewoon populisme. dan ben je beter met een ver gevorderd gedoogbeleid met zelfregulering.

Er is nog Bert Anciaux bij SP.A. SP.A en Groen! zijn goed voor de wiet maar groen! zal in de oppositie belanden dus dat word een passieve wiet stem die niet nuttig is gezien de coalitie zal bestaan uit VLD - CD&V en een derde partij zoals SP.A of N-VA

je bent dus beter met een naamstem voor een persoon die voor de wiet is dan een partijstem dat te algemeen is en waarbij er mensen binnen de partij tegen de wiet kunnen zijn.

 

Stijn beckx van trekt uw plant is niet meer verkozen denk ik dus die komt niet op.

denk er gewoon aan dat je ook veel negatieve ideeën erbij neemt die jou niet aanstaan, wie zegt dat je binnen 10 jaar nog blowt ? Wie zegt dat die politicus dat voor jou gaat uitvoeren ? je stem daarvan laten afhangen vind ik kortzichtig en ik stem dus voor een rechtse partij die misschien tegen wiet is maar die mij meer aanspreekt op andere vlakken op basis van een programma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga akkoord met maeva. Hoe raar het ook mag klinken; wiet is niet meteen het belangrijkste dat er bestaat hé. Stem op de partij waarin je je het best kunt vinden, ook al is die partij niet echt pro-cannabis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een kleine aanvulling vergeet niet dat je nu gaat kiezen voor A het europeese parlement en

 

B voor het vlaamse parlement.

 

Weet ook dat de meeste boegbeelden zeker hun mandaat gaan doorschuiven europees willen ze soms nog wel eens doen dat schuift lekker.

 

Kijk wat poltici al hebben bewezen in het verleden en behoordeel ze daar op kijk ook of ze van plan zijn wel daadwerkelijk te zetelen.

Bedenk hierbij ieder stem is er één verspil ze zo maar niet.

 

Verder LDD bedenk hierbij dat de partij bestaat uit overgelopen vlaams behangers en mensen die de partij genoeg konden sponsoren om campagne te voeren als die vlaams belangers er zich zo thuis voelen zullen ze wel niet zo geneigd zijn om te legaliseren. LDD is uiterst rechts

Share this post


Link to post
Share on other sites

van quickenborne (weet niet of schrijfwijze correct is) uit open VLD blowt zelf dus zou me verwonderen alshij tegen is.

+ hij heeft al wat verwezenlijk dankzij hem is mijn telenet eindelijk de moeite waard om er voor te betalen vroeger 10gb download cappaciteit nu 20gb :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
LDD is uiterst rechts

 

uiterst liberaal en donkerblauw zijn ze. niet bruin of zwart

uiterst rechts zijn ze niet maar op sociaal economisch vlak zijn ze rechts en op ethisch vlak ook. te vergelijken met Trots Op Nederland (TON) en de VVD.

daarom dat het dus kan dat rechtse partijen voor de wiet zijn omdat een liberaal in de pure zin van het woord voor individuele vrijheid is. Maar dit hangt af van partij tot partij en van land tot land.

 

dan nog even iets: Dedecker en Wilders zijn geen nationalisten. Wilders zegt dit zelf ook, die man is wel extreemrechts maar heeft geen bruin neo nazi verleden en ik vind er geen bewijzen van op youtube en internet.

als je weet dat Steveaert en andere Vlaamse leiders op bezoek gingen bij extreemlinkse figuren als Chavez en Castro moeten ze niet afkomen dat het Vlaams Belang zogezegd extreemrechts en fout zou zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.drugsdiscriminatie.be/politiek.htm

 

-->GROEN:

"Wat wil Groen!

 

Het uitgangspunt van Groen! is de volksgezondheid: Groen! wil het drugmisbruik terugdringen. Een doorgedreven preventiebeleid is een absolute prioriteit

 

Een louter repressief beleid biedt geen oplossing. Het heeft geen zin om gebruikers van drugs in de gevangenis te stoppen en te vervolgen indien zij buiten het gebruik geen daden tegen de wet hebben gesteld.

 

Het onderscheid wat betreft het maatschappelijke risico van de verschillende illegale drugs maakt een genuanceerde aanpak noodzakelijk. Wetenschappelijke informatie (toxicologisch, farmacologisch,…) geeft aan dat cannabis eerder op dezelfde hoogte gebracht zou moeten worden als tabak en alcohol. Gecontroleerde legalisering van cannabis (in verbruik en verwerving) is daarom aangewezen.

 

Harddrugs komen wegens het onaanvaardbare hoge maatschappelijke risico niet in aanmerking komen voor legalisering. De handel in deze drugs moet keihard bestreden worden.

 

Hefbomen voor verandering

 

* Hulp eerder dan bestraffen

 

Een druggebruiker die buiten het gebruik geen strafbare feiten heeft gepleegd moet geholpen worden, hem of haar extra te laten lijden door te straffen heeft heel weinig zin. Groen! wil daarom het gebruik (van legale en illegale) drugs in de eerste plaats benaderen als een gezondheidsprobleem. Voorkomen is beter dan genezen; genezen is beter dan straffen. Preventie door informatie en door het aanleren van leefvaardigheden ontraadt druggebruik en voorkomt problematisch druggebruik. Medische hulp moet terugbetaalbaar zijn. Het bestaande hulpverleningsaanbod uitbreiden en optimaliseren door het bevorderen van samenwerking en netwerkvorming. Nieuwe methodieken implementeren zoals casemanagement en outreaching (het opzoeken van de cliënt in zijn eigen leefomgeving).

 

* Een wettelijk kader cannabisproducten

 

Groen! heeft voorstellen uitgewerkt voor een wettelijke regeling van de teelt, de distributie van de verkoop van cannabisproducten.

 

* In beslag genomen druggeld gebruiken voor preventie en hulp aan verslaafden

 

* Herziening van internationale verdragen

 

België neemt initiatieven via de Verenigde Naties voor een procedure tot wijziging van het Enkelvoudig Verdrag, met de bedoeling om een minder repressief en meer realistisch internationaal drugbeleid toe te laten. "

 

Greets

BC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maeva, Dat het VB dweept met extreem-rechts gedachtegoed is ook wel duidelijk hoor. Zij zijn er ook niet vies van onderonsjes te hebben met ex-KKK-leiders of le Pen.

 

Dedecker is een libertarier. Eigenlijk gewoon iemand die altijd zal krijsen om zijn rechten, maar nooit om zijn plichten. Iemand die over lijken gaat voor zijn geld maar te egoistisch is een andere te helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...