Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zeiksnor

kweken met zeiksnor

Recommended Posts

nee geen groeivoeding, wel sj en vloeibare guano, ik vind het zeker lekker gaan.

 

:innocent: daarom heb ik er ook 2 whazzup, 1 op de bodem en 1, 30 cm hoger

Share this post


Link to post
Share on other sites

tensio op de bodem 50 mbar. tensio bovenin 90 mbar. zo als jullie zien, krullen sommige bladpuntjes naar beneden toe. iemand die weet hoe dat komt ? als ik mij goed herinner zitten ze dan tegen de max voeding aan ? of net iets er over heen ?

de ph van de klei was 6.4, die van de aarde 6. omdat er minder klei als aarde in de bak zit hou, ik de ph maar op 6/6.1/6.2.

 

med_gallery_8034_7667_115907.jpg

 

med_gallery_8034_7667_679084.jpg

 

med_gallery_8034_7667_255920.jpg

 

med_gallery_8034_7667_329134.jpg

 

med_gallery_8034_7667_305431.jpg

 

med_gallery_8034_7667_294423.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

he jeroen, ziet er gezellig uit.

 

het kromtrekken naar beneden van de bladpunten komt waarschijnlijk door (plaatselijk) te veel water.

sommige mensen noemen dit "clawen" als het in een vergevorderd stadium is.

 

eigenlijk alleen een seintje van de plant: tot hier en niet meer... :innocent:

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zou ook kunnen beekaa. maar op nomercy form zijn ze al weken bezig om te achterhalen wat de klauw nou precies is. maar volgens mij was het dan nooit teveel water. wel had het ook met ph te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb net m,n vriend higgley weer gesproken.en er is een hoop duidelijk geworden. ze staan inderdaat veel te nat. volgens hem moet ik beide tensio,s, zo tussen de 150 en 180 houden.. ik zelf had ok al het ideen dat 60 op de bodem veel te nat was maar had niet gedacht dat ze zo hoog moesten staan. de bedoeling is dus water geven tot beide tensio,s rond de 150/180 staan.uitvogelen hoeveel en waneer ik weer water moet geven, zodat ik 2 keer per dag water moet geven om dit zo te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey zeik,

 

 

wordt een mooie kweek,

 

wel ga je de uitgekomen vrouwtjes wat verder uit elkaar moeten zetten denkik om alles genoeg licht te bezorgen,

 

en over je planten buiten stellen : ik heb het ook ooit eens gedaan maar er hangt daar een risico aan vast dat deze kunnen bestuifd worden door stuifmeel van andere (niet wiet) planten.

 

Klinkt raar maar vorig jaar had ik een mooie dame in de tuin en werd die plots bezaaid door een overbuur die een dwaze chinese plant in zijn tuin had.

 

ik waarschuw je maar :innocent:

 

Greetz

 

shiv

Share this post


Link to post
Share on other sites

mocht het zo zijn dat ik teveel vrouwtjes over hou, verwijder ik daar ook de minste van.

 

wat is een dwaze chinese plant ? ik woon tussen de weilanden, dus ik denk/hoop niet dat m,n buitenplanten bestoven worden, door vreemde.

 

ieder geval bedankt dat je mee leest en denk shiv :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stuifmeel waait makkelijk 20 km mee met de wind...

Het moet dan natuurlijk nog altijd toevallig op je planten vallen, niets is uitgesloten, maar het zou al zeer toevallig zijn hé...

 

Ik heb 4 blumats en deze stonden gisteren tussen de 430 en 750, de planten hadden er geen last van.

Alles onder de 200 vind ik te nat voor onze plantjes, maar daar heeft ieder natuurlijk een ander mening over <_<

 

Later,

 

El Fish :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij kweekt in poten he, zag ik net. das toch weer anders dan in zo,n volle bak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een reden te meer dat ik ze zou moeten natter houden, bij jou kunnen de wortels naar een vochtiger plaats zoeken.

Bij mij zijn ze gauw op het einde van hun zoektocht, ik zit nu in 7L potten...

 

Maar ik zei het al, ieder doet het anders.

En op die vochtigheid zoals jij geeft zie ik niet direct een probleem voor te natte voeten of zo.

Wou enkel zeggen dat je je niet blind hoeft te staren op die getallen <_< , een beetje op gevoel kan ook geen kwaad...

 

Later,

 

El Fish :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: en dat ben ik helemaal met je eens El Fish.

 

hey lullo,s, sorry dat ik zo vaak foto,s neer zet, maar daar kan ik echt niks aan doen. ik ben er aan verslaafd. als forum en kweek junkie, wil ik gewoon veel met het forum en m,n planten bezig zijn. maar met m,n planten kan ik niks doen. er zit water zat in de aarde, ik kan alleen maar kijken, dus dan maar weer wat foto,s van m,n sletjes.

en vergeef me alsjeblieft voor mijn dwangneurotisch gedrag, maar ik hou nou eenmaal van jullie

 

med_gallery_8034_7667_799402.jpg

 

med_gallery_8034_7667_352498.jpg

 

med_gallery_8034_7667_667866.jpg

 

med_gallery_8034_7667_439872.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij gaat lekker, Jeroen / Zeiksnor :rolleyes:

 

We houden ook van jou hoor :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

en van jou hou ik het meest rich :whistling , jij zegt teminste nog wat, dit had ik echt nodig. op wat het lijkt, een eenzame avond.

 

ik, een krat bier en m,n :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaan mooi , snorremans!! Heb nu 20 anesthesia er ontkieming staan. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bakkie! Ben benieuwd hoe 't er over een week of 8 uitziet.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een ellende in die bak , veel te veel gestrekt en veel te licht van kleur en veel klauwende blaadjes en veel te gele pijpe in je grond en veel te blauwe folie als bak die overigens veel te klein is voor dit soort projecten ,vast veel te veel gelezen of van vele 'vrienden' gehoord

Wel veel reactie's trouwens, maar veel te positief ,het zal ook wel veel te veel roken voor je zijn als het klaar is , maar daar willen vele je wel bij helpen

 

Buble

PS net klaar met me werk en dan heb je dat wel eens , ik wilde vele smile's neer zetten maar die mogen jullie zelf in vullen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ries, 20 anesthesia ? zet je voor de rest stekken erbij ? (wat anders :rolleyes: ) en wedde dat je toch weer een verslag bij ga houden :whistling

 

 

ik ook thomas, zou het me nu wel lukken, om ze all the way gezond te houden.

 

 

:huh: uit gezeken buble, heerlijk :j die zet ik dan wel voor je neer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien heeft riesje er nog wel een te leen.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel een heel oude grap Tomas , waarschijnlijk net zo oud als de fantilator :whistling :rolleyes:

 

buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: nee nog steeds geen ventilator. ik ben nog in twijfel of ik zo,n clipventilator neem, die dan op de lanpkap bevestig zodat ie precies op de bulp gericht staat. maar omdat ik de verse lucht van boven de planten en lamp het hok binnen laat komen. ik bang ben, dat een gedeelte van die lucht, dan direcht weer weg geblazen wordt.

nog voor ze de planten bereiken. maar daartegen wil ik ook graag de lamp zoveel mogelijk koelen, om m zo dicht mogelijk boven de planten te kunnen hangen. WAT IS WIJS ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eentje op de lamp en eentje boven je lucht inlaat, zodat de verse lucht naar beneden word geblazen.

Als je ze niet op storm zet komt dat vast goed.

Je kunt ook op je lamp een computerventilator zetten om af te koelen.

Zolang je niet rechtstreeks op je planten blaast, mag er zoveel wind zijn in je hok of er wil, anders krijg blad/windverbranding.

 

El Fish :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is nou net waarom ik twijfel. het is een natuurwet dat kouwe lucht naar beneden daald, daarom heb ik de aanvoer van verse lucht boven de planten, zodat deze over de planten neerdaald. daar is geen ventilator voor nodig. persoonlijk denk ik dat het in mijn hokkie beter is zonder ventilator

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben nog in twijfel of ik zo,n clipventilator neem, die dan op de lanpkap bevestig zodat ie precies op de bulp gericht staat.

Zoals El Fish al zei....pc fan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...