Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zeiksnor

kweken met zeiksnor

Recommended Posts

@Jeroen,

 

Tandenstoker kweker.....ziet er al veel belovend uit....niet slecht 70 van de 73...dat worden hoop ik 50 vrouwen!

Succes...

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo, jij ben t ook onderweg..

altijd leuk zo inzaaien in een grote bak.. dat worden strax echt monsters.

Alsof je ze buiten in de volle grond hebt gezet :verrygood

 

suc6 met je grow

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

nomar, jij went ook nog wel, aant idee, dat ik geen blauwe ben, maar alleen een grapjas :verrygood

 

50 vrouwe, zou ik niet verkeerd vinden schenkie

 

monsters in het hok, ja dat lijkt me wel wat BK :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De klassieke 12/12 methode, zoals hij bedoeld is :verrygood

 

Succes man!

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel een vraag voor je JeroenZeiksnor,

 

Ten eerste is het een zeer mooie opstelling, vooral je watersysteem en je 2 tensiometers. Slim om dat in een pijp te doen!

 

Wat ik niet volledig begrijp is het volgende: je laat dus al die 70 zaden opgroeien in die ene bak. Na 2 weken bloei zal je de vrouwlijke kunnen scheiden van de macho's. Laat je dan hun gehele wortelstelsel van die macho's in de grond?

Is er dan geen gevaar voor schimmel?

 

Of ga je anders te werk?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, ik ga niet anders te werk. knip de mannetjes en overbodige vrouwtjes, onder bij de stam af.

daar komen geen schimmels van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een pijp freak :verrygood Hang je hem daar nou regelmatig in ?

Nu zijn het nog sate stokjes ( hadden ze al wortels ) maar zo meteen bamboe stokken , zie je trouwens buiten ook veel bij mensen in de tuin

 

Nu op allebei de nivo's/Tensio's een gelijke vochtigheid krijgen en als je de mannen afknipt strooi wat compostversneller er omheen dan worden die sneller omgezet in voeding

 

Ziet er geil uit zo'n bak

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
El Fish, ik mag allen nog maar met lose flodders schieten ;)

 

B) , een maat van me zit in het leger en moest onlangs op oefeningen...en die moesten pangpang naar elkaar roepen :D :) :D

Crisis??? :wave:

 

Mooie opkomst in het veld :verrygood

 

El Fish ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:verrygood volgens mij is het heel gezellig bij jullie momenteel :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij heeft een ban van een week

Share this post


Link to post
Share on other sites

HIER heb je de update van die zeiksnor :D

Ik denk dat hij jullie niet meer lief vindt.....huilliehuillie doet en op dat forum verder gaat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
...en die moesten pangpang naar elkaar roepen :D :rofl :)

 

en terug schieten , door in de lach te schieten ? :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
hij heeft een ban van een week

 

 

Meen je niet ??? En welke zielepiet heeft em die gegeven??? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ben ik ook wel benieuwd naar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ik weer, ik was jullie even zat (eigelijk nog steeds ) nee zonder gein, had wat probleempjes met internet. en had een ban.

 

even de feiten op een rijtje. de lamp hangt op 65 cm (precies in de midden) de tensiometer zit op 10 cm van de bodem. en hij staat op 50 mbar (dus iets te nat) de bak is voor 50 cm gevuld met aarde, maar of de wortels al op die diepte ziten weet ik niet. wat ik wel weet is dat sommige plantjes wat gaan hangen. komt dit omdat het toch te nat is, of toch te droog, of de warmte van de lamp te veel is of ze gewoon te sprieterig zijn ?

ik ga zo voeding bestellen, want daar wordt het ook tijd voor. plus een extra tensiometer, die dan op 25 cm diep komt te zitten

 

ga eerst eens kijken of ik de camera wat beter afgesteld krijg, want zulke foto,s is ook niks maar mischien kan die niet beter

 

med_gallery_8034_7667_395233.jpg

 

med_gallery_8034_7667_729422.jpg

 

med_gallery_8034_7667_1224010.jpg

 

 

ik heb ze net van boven water gegeven, wat gelijk een slagveld opleverde, alles ligt plat. ik heb ze van boven water gegeven omdat ik momenteel niet weet hoe diep de wortels zitten en of ze wel genoeg te drinken krijgen.

 

med_gallery_8034_7667_366172.jpg

 

med_gallery_8034_7667_538489.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey zeikerd, welkom terug, begon je al te missen :whistling

als ze hangen zal ik persoonlijk eerst even de lamp wat hoger hangen, maar tering hoe heb jij van bovenaf gegeven?

gelijk een heel vat over ze heen gekieperd?

koop dan toch ook een maatbeker van 1 liter, duurt iets langer, maar kun je ze wel met rust laten :vape:

 

grtz PP-er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ouwe zeikert :vape:

Je bent een stoute jongen hoor:P

We hebben jou ook gemist :whistling en al je gezeik.

 

Ben erg benieuwd hoe dat drainsysteem werkt.

 

peace out

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling ik ben inderdaat niet al te voorzichtig geweest. maar daar worden ze hard van :vape:

over paar dagen geef ik water door de bovenste drainagebuis, dan is dit probleem opgelost.

ga zo nog even kijken , of ze bij trekken, en mischien doe ik de lamp dan wel wat hoger

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha doc, ik heb pas weer eens kunnen praten met de gene die dit systeem als eerste gebruikte (die is er inmiddels al wat verder mee) en die vertelde dat de buis op de bodem eigelijk onzin is, en dat er eigelijk alleen een drainage buis op 20 cm diep hoeft te liggen (dus op 20 cm van boven af) maar dan wel met 2 tensio,s. 1 op de bodem en 1 op 20/25 cm diep (van boven af) zodat je dan over dat hele gebied de vochtigheid weet. ik ga dat ook uit proberen heb een tensio besteld. en als die er is geef ik alleen nog door de bovenste drainagebuis water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...