Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zeiksnor

kweken met zeiksnor

Recommended Posts

Het ziet er allemaal heel nat uit dus over 2 dagen water geven is mischien niet nodig dan. De zaailingen gebruiken niks geen water, je hebt alleen maar wat verdamping door de lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 liter op zo,n bak is niet zo veel cheng. maar we zullen morgen wel zien hoe het erbij staat. en waneer er weer water gegeven moet worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

flitsende come-back :whistling

 

Ik denk dat je juist met zaailingen er zo veel mogelijk licht op wilt hebben vanaf het begin om sprieten te voorkomen. Als je ze onder TL kweekt zet je ze er ook vlak onder (en daar is het vaak ook niet echt koel!), maar daar wordt het sprieten ook wel wat tegengegaan door het blauwe licht. Bedenk dat zaailingen buiten ook veel zon krijgen (en die is op de grond net zo fel als op een meter hoogte :vape:).

 

Heb je al een criculatieventilator aan staan? Van wat beweging worden ze ook sterker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Snor,

 

als nieuweling op deze site had ik toch even een beetje meer uitleg gewild over jouw drainagesysteem:

 

hoe werkt dat juist met het toevoegen van water, zijn er gaatjes verspreid, zoja hoe dik, ?

 

maakt het uit welke stof die buis heeft of is een gewone tuinslagstof goed?

 

Over klei:

 

mag ik een pot met plant van 3 weken groei nog verpotten tot zo'n systeem van je en eventueel klei toevoegen of

 

is dat slecht voor die plant om zo laat nog klei te geven..?

 

Ik ben nog maar een beginneling maar zit ook al met een mooie kweek, purple plants en shiva (als ik me niet vergis van naam)

 

Greetz,

Shiv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey zeiksnor,

 

ik wil je niet zieken (goed geschreven) maar wat voor klei heb je eigenlijk genomen? heb je info genomen bij de producent? als het boetseerklei is heb je hele grote kans dat er een giftige stof in zit voor de houdbaarheid, dat doen ze ivm al die smoezelige en plakkende kinderhandjes die er vaak opnieuw mee moeten kleien en er miljarden bacterien in achterlaten.

 

hier heb ik ook een groot pak echte boetseerklei, grijze hollandse klei van Kars, maar een telefoontje naar ze heeft me meteen er van af gebracht het spul te gebruiken. klei voeg ik ook al jaren toe maar neem - groene leem van Vertagil - , die mag je zelfs eten, de grootte van een erwt iedere dag of oplossen in een glas water en drinken. die groene leem is een geneeskrachtig wondertje voor de mens want het heeft eenzelfde opbouw als een mens (elementair gezien dan..)

 

rij liever naar een zeeuwse of groningse akker en schep daar de klei uit, die zou ik al meer vertrouwen.

 

van dit bericht zal je misschien niet vrolijk worden maar ik zou voor de zekerheid toch maar eens navragen want het is voor consumptie niet geschikt straks of je planten gaan allemaal omvallen als ze niet tegen dat stofje kunnen.

 

en ga straks niet tegen mij lopen zeiken, ik wil je alleen maar helpen en problemen bij je voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt helemaal gelijk whazzup, ik herinner het me gelijk weer, ik heb zelfs hartje zomer zaadjes ontkiemd onder tl, tot ze 3 weken oud waren. en door de warmte gingen ze inderdaad niet liggen. ze konden er juist heel goed tegen.

toen was het boven de 35 graden onder die tl buizen. in het hok van nu is het nog geen 25 gr.

 

een criculatieventilator heb ik nog niet, zat financieel even aan m,n limiet. maar die komt er snel. net als en ec-meter.

 

 

hoi shivering, die drainagebuizen zijn gewoon te koop, het is meestal wel even zoeken maar ze zijn er wel.

meetal zit er dan vezels omheen maar ze zijn er ook kaal. hebben ze alleen met vezel, moet je die zelf er afsnijden/knippen.

de doorsnee is 5 cm en op de foto kun je zien hoever de gaatjes uit elkaar lopen en hoe groot ze zijn.

je kan m ook zelf maken van bv een stofzuigerslang, maar dat is best veel werk.

je kan ,met alleen een buis op de bodem werken of met allen met een buis op 20 cm diep (dus van boven af gemeten en niet van af de bodem. ik werk met 2 buizen 1 op de bodem en 1 op 20 cm diep. maar dit is eigenlijk overbodig. de meeste werken met een buis op de bodem, maar ik denk dat je het beste kan werken met een buis op 20 cm diep. hou er wel rekening mee dat mijn aarde bak 50 cm diep is. 60 cm zou nog beter zijn.

verder is belangrijk dat je op deze manier met 2 tensiometers werkt. 1 op de bodem (paar cm er boven) die zo rond de 60/70 mbar moet staan. en 1 op 20/25 cm diep die moet ongeveer op 120 mbar staan. het tussen liggende gedeelte is dan de ideale aardevochtigheid.

 

je kan die planten wel overpotten, als je het maar voorzichtig doet. dus zorgen dat je kluit heel blijft.

en je kan er dan best klei toevoegen, maar alleen in de aarde waarin je de planten gaat zetten. en gebruik dan klei van het boerenland. waar ze bv aardappelen of groeten in zetten.

als er iets niet geheel duidelijk is vraag het dan alsjeblieft. ik zou niet willen dat er iets mis ging met je planten.

 

leuk dat je mijn verslag volgt, ik kijk straks ook bij jou verslag.

 

med_gallery_8034_7667_646548.jpg

 

 

hoi silver, hij hangt nu op 65 cm. wat zou volgens jou de ideale hoogte zijn ?

 

 

:vape: hoi rich, dat ziet er erg netjes uit, die plantjes onder tl. zo deed ik het eerst ook, maar dat is zo veel werk.

zeker als je met 60 zaden per lamp wil beginnen. en als je dan 2 of 3 hps lampen hebt. dat zouden dan toch veel tl buizen en potjes worden. en heel vaak precies op de juiste tijd water geven. en dat dan 3 weken lang. maar dan heb je ook wel wat moois. we zien wel hoe snel ze bij trekken, qua sprieten en stevigheid. anders volgende keer gewoon weer ontkiemen onder tl. als je atmo z,n verslag ziet moet het toch goed te doen zijn. alleen ben ik atmo niet :lol:

 

 

digibetic, ik heb gewoon klei van het land genomen, dus geen toegevoegde stoffen (hoop ik ;) )

net zo als jij het doet. ik zie dit zeker niet als zeiken, en waarder het zeer dat je met me mee denkt :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn laatste zin: en ga straks niet tegen mij lopen zeiken, ik wil je alleen maar helpen en problemen bij je voorkomen. was grappig bedoeld maar als ik hem terug lees lijkt ie serieus, was niet de bedoeling.

 

als het wel foute klei was had je waarschijnlijk ff lopen vloeken..denk ik, had ik wel gedaan iig...

 

suuk6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling jij wordt vast de nieuwe harry jekkers :vape:

 

als het foute klei blijkt te zijn, is het einde verslag, en vloek ik zeer zeker een paar keer, heel veel :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 w op 40 cm en 600 w op 60 cm hoogte.

Als het kwa temp. kan liefst nog iets lager 55cm.

Lv hoef je niet zo veel gehoor aan te geven want t zijn zaailingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

...en blazen af en toe :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes jeroen

 

kan wel zeggen dat dit topic barst van de humor

 

ga hem ook maar eens volgen denk ik

 

Laters Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites
pfffffffffffffff, ik kan geen aarde en klei meer zien. ongeveer 3 uur bezig geweest met mengen. en 3 van de 4 drainageslangen liggen op z,n plek. (dit is dus niks voor luie kwekers, zoals riesje :lol: )

ik meng steeds 2 potten aarde met 1 pot klei. doe daar dan een half theelepeltje bacterial door heen. waarschijnlijk gaan de zaden er pas overmorgen in. ben morgenavond hel de avond nog wel bezig om de aardebak te vullen. dan moet de tensio er in, en moet er water gegeven worden tot die op 80-90 mbar staat. pas dan gaan de zaden er in.

 

Foto's quoten is nou niet bepaald nodig ;)

 

Edit: Paffie

 

hee SNOR,heb je toch stiekum die dino lopen te begraven?

dat zulle we eens ff aan je chef gaan vertellen.(illegaal dumpen,FOEI)

:vape:

 

p.s:ik heb de chef wel doorgegeven dat die het coptertje maar ff langs moet stuuren :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
...en blazen af en toe :vape:

:whistling

Je hebt toch wel een ventilator meegenomen uit t depot, Jeroen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb de lamp nu op 55 cm hangen en ze reageren er goed op.

 

af en toe blazen ? ik laat me eigen straks wel blazen :lol:

 

das leuk om te horen Da Dente, beetje lachen hoord er bij. toch ? ik zou zeggen, schut er zelf ook een paar uit je mouw, trek je lolbroek en grapjas aan, en kom regelmatig langs. dat zou ik :vape: vinden.

 

excuus paffie, maar om lange z,n grap te laten slagen, had je die foto er toch bij moeten laten. z,n grapjes lukken toch al nooit ;) en lange 68 +1 ik zou maar niks tegen mijn chef vertellen, of helicopters over sturen.

anders ken je straks weer 4 dagen gaan zitten ;) en het is ver lopen van mij naar jou hoor <_<

 

deze foto hoort er echt bij hoor, zo sneu voor m als deze grap over die begraven dinosaurus, ook al mislukt :nerd en hij is best leuk.

med_gallery_8034_7667_1330891.jpg

 

 

hey silver, ik moet nog een ventilatortje achterover drukken, maar het depot wordt extra in de gaten gehouden laatste tijd. ze miste al een lamp, afzuiger, 2 underlamentplaten + schroeven, een gieter en een ph-meter het waten in de voortuin loopt niet meer weg, want ik heb de drainageslangen :nerd er ligt trouwens helemaal geen aarde meer in de voortuin :)

 

dacht het wel klikodog :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is wel weer diep triest om te zien dat je grap niet kan slagen omdat een moderartor het maar normaal vindt

om dat je een paar foto,s qoute.diep TRIEST!heben jullie niet genoeg server ruimte om uberhaubt wel iets te doen?

get a live :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
:vape: wat doe je nou ? een beetje gaan lopen zeiken, in dit zeikverslag :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is wel weer diep triest om te zien dat je grap niet kan slagen omdat een moderartor het maar normaal vindt

om dat je een paar foto,s qoute.diep TRIEST!heben jullie niet genoeg server ruimte om uberhaubt wel iets te doen?

get a live :whistling

 

Het is triest dat moderators elke keer berichten moeten editten omdat bepaalde users zich niet aan de regels houden... :vape:

 

Als jij een grap uit wil halen hoef je geen 6 foto's te quoten, 1 is voldoende. Daarbij geef ik op een normale manier aan dat dat niet de bedoeling was met :lol:

 

ERG TRIEST ALLEMAAL..

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeiksnor, zijn ze in het depot niet toevallig een secretaresse kwijt?

je had het toch al over blazen :whistling

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hopelijk accepteer je het lange, er zijn regels, en die hebben wij te accepteren. en ik vind die regels heel normaal.

 

 

hahahahaha toevallig wel, ze begrijpt er alleen geen klote van. dat dat blazen een grapje was.

ben nu al 5 min bezig om dr uit te leggen dat ze moet zuigen, inplaats van blazen :whistling het is geen trompet

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeg stelletje ouwehoeren hoe staat het nou met die kweek? Lamp al omlaag? Al geblazen? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou niet weten hoe het met die kweek gaat , dan maar weer ouwehoeren hier bij de klei timmerman :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...