Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dreamer Holland

Electriciteit maximum per maand

Recommended Posts

Eeey allemaal!

 

ik ben nieuw op deze site en ben er nu al veel mee opgeschoten.

het enigste wat ik niet goed eruit kon opmerken is wanneer verbruik je nou te veel watt en dat je dus opvalt bij energie bedrijven.

 

Dit is de situatie:

 

een flat met een televisie en Xbox360 (call of duty 5 online)

Verder niks !

 

wat wil ik nou doen. 6x 600watt lampen en overige spullen.

 

ik las dat het gemiddelde verbruik per persoon in een huis 40 euro in de maand was. hierbij zit je er ver ver ver boven.

wat ik ook vaak heb gelezen is als je gewoon de rekeningen betaald dat er dan niks aan de hand is.

 

Mijn vraag is dus:

 

Hoeveel watt kan je in een flat maximaal gebruiken en dan dus niet problemen ermee krijgt.

Graag reacties van mensen die er ervaring mee hebben. of er zelfs mischien actief in zijn. ( dit hoef je er niet bij te vermelden maar mag wel <_< :wacko: )

 

overgens valt het juist op als je ergens een flat huurt en zodra je erin gaat 'wonen' alles meteen op volle vermogen erin zet. of moet je het opbouwen. eerst 2 lampen, na 1 maand weer 2 extra lampen etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Punt 1. Stel je vraag in de juiste categorie, beginners vragen.

Punt 2. Begin met 1 lampje is veiliger.

Punt 3. keep dreaming sky is the limit, this is not a game for you!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is niet de juiste sectie, maargoed...

 

a) hangt van tijd van jaar af, swinters is er veel meer energie verbruik, dus valt minder op.

b ) hangt ervanaf hoeveel kamers het huis/appartament is. een huis met 6 slaapkamers heeft uiteraard een hoger verbruik. en dat weet de energie maatschapij.

 

als jij in een goedkope buurt/flat zit, dan vallen 6x600 watt namelijk wel veel op.

 

ook heb je volgens mij geen idee waar je aan begint want in je topic te lezen ben je aardig jong, (mag je wel op wietforum? is 18+) vanwege dat xbox360 en spelletje gedoe.

 

c) zelfde wat 'raf'zei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen een een televisie en Xbox360?

Niet eens een PC? Hoe kom jij on-line?

Geen wasmachine? Wat zal jij stinken. zeg.

Koelkast, koffiezetter? Niks te zuipen daar bij jou?

Vaatwasser, diepvries, zonnebankje, terrarium, bubbelbad?

Allemaal stroomvreters, verzin er zelf nog maar een paar.

 

Zolang je niet met kop en schouders boven de rest uit steekt, valt het wel mee.

Regelmatig verhuizen kan ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon je rekeningen betalen <_< . Ik ga er maar effe van uit dat het een onbewoonde woning is. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Dreamer,

het is een redelijk eenvoudige rekening:

 

6x 600 Watt + Afzuiging+ VSA´s = ca 5 kw/uur

 

5kw x 18 uur (bloei) = 90 kw per dag

 

een gemiddelde huishouden ligt bij ca 3.500 kw per jaar, deze hoeveelheid heb je binnen 40 dagen verbruikt!

 

Het valt dus zeker niet op <_<

 

Groetjes Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om op Xbox live te mogen moet je ook 18 zijn...

om een flat te huren moet je ook 18 zijn.

om bij de growshop je spullen te halen moet je ook 18 zijn..

 

zoals ik al zei ik ben niet op deze site. ik wist niet van die categorieen. mijn fout :wacko:

 

ook woon ik niet in die flat dus zo erg stink ik niet <_<

 

maar ik begrijp hieruit dus dat het veel te veel is. Ik heb geen verstand van energiemaatschapijen, ik dacht hun zullen ook wel gewoon winst gericht zijn en het echt niet aan geven als jij te veel energie gebruikt. vandaar mijn vraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. topic verplaatst naar indoor beginners vragen

2. stel je eerst eventjes voor zoals in je welkoms mail is gevraagd !!!, voordat je verder gaat.

3. gebruik eerst eens de zoek machine, waarschijnlijk had je dan al antwoord op je vraag !!

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen flat-ervaring, maar.....

.....als ik jou was begon ik met 2x600W en eind dit jaar 2x600W erbij, dus max. 4x600W. Zo kun je leuke oogsten draaien, en zit je niet op de grens van het toelaatbare kwa stroomverbruik. Je moet het zo zien: met 4x600W heb je hetzelfde te draaien als 1 elektrische kachel van 2500W (bij-verwarming slaapkamer), en bijv. een waterbed. :wacko: .

Daar ligt niemand wakker van. <_<

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

een flat met een televisie en Xbox360 (call of duty 5 online)

Verder niks !

 

 

hahahahahahahaha

 

6x600 kan zeker als je verder alleen maar de tv en xbox gebruikt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Call of duty 5 gehe vet spel!!!

 

4x600 watt zou ik doen;)

niemand die je wat vraagt zolang je je stroom betaald;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt het nu over elektra maar er zijn nog wel wat meer dingen waar je op moet letten.

Wat dacht je van aanvoer/afvoer van aarde bijvoorbeeld. Geloof me ik praat uit ervaring

had honderd planten staan in 11 L potten was ongeveer 30 zakken aarde naar binnen

sjouwen en ook weer er uit halen. Mij niet meer gezien das te veel werk voor een hobby.

 

groetjes parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha parv ken het hahaha:P wees blij dat het maar 11 liter potten waren en niet meer.maaer idd slepen is niet leuk.

Dan Is het geen hobby meer he haha maar meer werk:P:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x600w, lijkt mij geen probleem als je het klimaat goed in de hand houd.

Niet dat de ''buren'' van alle kanten iets ruiken.

En probeer het slepen van spullen ook niet te laten opvallen.

 

Succes

 

gr

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 x 600 watt??? tsjaa als je voor de rest helemaal niets doet nee !!! dan zou je dat een paar maandjes vol houden ...

 

1 x 600 watt gaat je 150 euro per kweek kosten je hebt er 4 !!!! plus rand apperatuur !! wat denk je dat 3 kwh niet opvalt ???

 

1 x 600 watt als je zonder risico wil kweken <_<

 

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit is niet de juiste sectie, maargoed...

 

a) hangt van tijd van jaar af, swinters is er veel meer energie verbruik, dus valt minder op.

b ) hangt ervanaf hoeveel kamers het huis/appartament is. een huis met 6 slaapkamers heeft uiteraard een hoger verbruik. en dat weet de energie maatschapij.

 

als jij in een goedkope buurt/flat zit, dan vallen 6x600 watt namelijk wel veel op.

 

ook heb je volgens mij geen idee waar je aan begint want in je topic te lezen ben je aardig jong, (mag je wel op wietforum? is 18+) vanwege dat xbox360 en spelletje gedoe.

 

c) zelfde wat 'raf'zei.

 

Haha laat hem lekker xboxen

 

En hoe wou die gozer geen 18 zijn? hij is zeker 12 en gaat een kweek bij zijn oma beginnen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

flat is trouwens ook wel gevaarlijk ik hield altijd mijn hart vast dat er geen brand zou ontstaan.

kom je een keer terug staat de hele flat in de fik en de halve flat dood.

dan ken je alleen nog proberen om via een tanker uit panama uit land uit te vluchten.

Hahah nee effe zonder grappen en grollen ik zou lekker een andere lokatie gaan zoeken

die wat makkelijker is. Maar als je het echt wilt weten je kan best wel veel lampen op hangen

zonder problemen. Zolang ze niet langs komen je moet niet vergeten dat de hoofdkabel wordt verdeeld

over alle verdiepingen en steeds een aftak is naar de meters in de woning.

Dus als je gewoon betaald en op het moment dat ze langs komen alles uit de woning hebt

moet het goed kunnen.

 

 

groetjes parve

Share this post


Link to post
Share on other sites
flat is trouwens ook wel gevaarlijk ik hield altijd mijn hart vast dat er geen brand zou ontstaan.

kom je een keer terug staat de hele flat in de fik en de halve flat dood.

 

Hahaha <_< :wacko: :wacko: :blink:

 

Da's een goeie! Nog ff een vliegtuig erop gooien, dan ben je ingedekt ^_^

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat jij je kweek toch ff lekker zitte, je woont niet in die flat, dus kan je niet genoeg aanwezig zijn om gevaarlijke defecten op te merken, met alle gevolgen van dien. Niemand is er van gediend als de onderbuurman (of boven of naast, maakt niet uit) brandgevaar gaat creeren. Mensen die dit soort dingen doen geven de hobbykweker een slechte naam imo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat als die een kweekje had opgezet, deze inmiddels afgerond is kutvogel :verrygood

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...