Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

Zomerproject 2009, Kees' groententuintje...

Recommended Posts

@blower, ach, de zomer zou beter mogen, maar voorlopig heb ik nog niet klagen, een klein regenbuitje vinden ze lekker hoor!

 

@Twindaddy, die Mega ruikt naar Killing Fields B).

 

@Damian, zondag was gezellig... Geen Idee hoe lang dit nog wil bloeien...

 

@Fotografe, volgend jaar misschien Double Fun in het grote gat ?

 

@RH, Die sloot had van mij liever een meter breed geweest, jammer dat ik er dan niet zelf door had kunnen varen maar dan waren er geen toeristen langs gekomen, Brrrr van mij hoeft het niet.

 

@Maximus, Na 2 weken bloei lijkt me sterk, maar het is mogelijk, toprot is gewoon een algemene rotting. Dus dat kan ook op de stam zitten...

 

Alles is weer gegroeid en hier zijn weer een paar sfeerplaatjes, de rest van de week wat meer praatjes,

 

Ierdbei x Herijuana (knutsel)

gallery_9137_7216_79977.jpg

 

Heeft ongeveer 50L aarde... Krijgt rustig voeding mee...

gallery_9137_7216_33787.jpg

 

Easy Sativa, nu vol in de bloei... Maar moet zeker nog wel een x aantal weken!!

gallery_9137_7216_574722.jpg

 

De Brugmansia is fantastisch!!!

gallery_9137_7216_1084249.jpg

 

Grote bloemen...

gallery_9137_7216_436273.jpg

 

Me suri pepers gaan ook goed! Ze groeien lekker... Er zitten er een stuk of 40 aan... Ik hoop dat ze een beetje mooi formaatje worden, lekker vullen met roomkaas, en dan serveren... :verrygood De pitjes doen we de volgende ochtend door de sinasappelsap...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zijn die Nederlandse soortjes tegenwoordig zo fragile dat je ze onder een afdakkie moet zetten, wanneer het een beetje gaat regenen.B)

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
@RH, Die sloot had van mij liever een meter breed geweest, jammer dat ik er dan niet zelf door had kunnen varen maar dan waren er geen toeristen langs gekomen, Brrrr van mij hoeft het niet.

 

Gewoon tol gaan vragen aan toeristen. Die gekken betalen toch alles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kees.

 

wauw ! :verrygood

die ierdbei x heriuana ziet er wel heel mooi uit zeg..die zou ik ook onder een afdakje zetten als het regent B)

de rest van je tuin ziet er ook erg mooi uit kees.ik ben benieuwd hoe die mega het eraf gaat brengen,mijn god wat een monster is dat..staat je easy sativa nu ook al een beetje in bloei?

veel plezier met de bloei en tot laters.

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmanito, het was meer voor de storm...

 

Diablo, ach, ik ga er niet bij zitten...

 

Indoflow, de easy sativa is het verste...

 

PB, THX!

 

Na de regen...

gallery_9137_7216_1112921.jpg

Crapforum verkracht m'n foto. Het was zonder noise.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal straks nog een paar foto's gaan maken. Het gaat eigenlijk wel lekker... Ik zit lekker in de tuin te genieten, helaas is het weer niet zo mooi maarja... Shit happens.

 

Het gaat toch een aantal weekenden kosten om alles te knippen... JBxMad en de grote basic pot plant de Cali-O in het zelfde weekend, en mega en ierdbeiherijuana een week eerder en als eerste de easy sativa...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het waterloopje vol toeristen is misschien niet zooo interessant maar het heeft toch wat..

 

Ik zit in de stad en de rust is hier ver te zoeken, overal rond ons zijn er bouwwerken en luidruchtige

voorbijgangers..

 

Van een plantje in de tuin zetten kan ik enkel dromen (heb niet ééns een tuin ;) )

 

Binnen enkele jaren gaan we zeker op zoek naar een rustig plekje in het groen, de drang naar een echte tuin wordt steeds groter..

 

grts

Richie :verrygood

 

ps: die meiden van jou Kees.. B) ;) ;) :D

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ziet er goed uit man dat zijn geen planten meer maare bomen ik denk 235. geen last van meeldauw ik had er vorig jaare ook zo breeden vollen plant vol met meeldauw :verrygood heb alleen de hoofdtop kunnen oogsten maare was in iedergeval iets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Richie: Ik ga net naar de stad toe, maar ach... Das wel Gelderland, met dat geile accent... Heb straks ook geen tuin meer en een huurcontract dat zelfs het voorhanden hebben van cannabis verbied, maar goed dat ik een recept heb. Ik ga gewoon chili pepers kweken onder lampen, ja, er staat niet dat je geen kweeklampen mag ophangen...

 

Growwiet: Thanks man, het was 366L, ik denk dat je het antwoord ergens gemist hebt in al die pagina's, het wordt ook zo onoverzichtig. Ik wil gaan kijken of ik volgend jaar exact dezelfde plant neer kan zetten... Maar dan niet uit een stekje maar uit een zaadje.... Lukt het niet uit een zaadje dan kan ik altijd nog voor een stek gaan want er staat er één te moederen, ben er ook één binnen aan het afbloeien...

 

De Megalomania die binnen af aan het bloeien is laat al zien waar zij buiten ook goed in gaat zijn, het maken van harde toppen! En het vlug afbloeien, iets waar de moeder toch een stuk langer over heeft gedaan... De geur: Sweet en bedwelmend! Het is wit niet te kort... Dus dit moet wel een leuk resultaat geven.

 

Ik wil nog wel een leuke poule beginnen, maar met opbrengsten enzo vind ik altijd irritant want ik weeg normaal nooit... Als jullie nu eens fijn gaan raden wat de omtrek van de stam is ter hoogte van de aarde. Dan ga ik dat meten op de dag van de oogst! ANTWOORD ZO:(A = xx,x cm).

 

Als tweede vind ik het ook wel grappig om te raden hoe hoog de basic potplant wordt... Deze wordt wel vrij hoog... Maar het is aan jullie om te gokken... ANTWOORD ZO:(B = xxx cm). Dan ga ik dat ook op de dag van de oogst meten...

 

En als bonus mogen jullie de omtrek OM alle planten heen, dus met een meetlint om de plant heen zonder de plant kleiner te maken maar wel op de breedste plaats, snappen jullie ? Ik ga dit ook meten op de dag van de oogst (als planten niet op dezelfde dag geoogst worden hun respectievelijke oogstdag). Maar goed, dat is dus de bonus, het gaat dan om: De Megalomania, Ierdbeiherijuana, Basicplantje, en de easysativa/JBmad die samen in 1 pot staan. ANTWOORD ZO:(C = xx,x m).

 

Nou wordt het weer een leuke drukte aan gokwerk, maar dat is leuk, nu hopen dat mensen kunnen lezen...

 

Ik heb ook nog een boel foto's verzameld van dit mooie tuintje waar de zon net weer begint te schijnen. Het weer is zo verkeerd nog niet dit jaar, ik kan het eigenlijk wel een topseizoen noemen. Ik heb geen windstoten gehad, weinig stortregen, geen weken van natheid (klop klop). Ik ben ieder zomer doorgekomen sinds ik begonnen ben, rot is niet mijn motto, dus ik geloof dat het wel goed gaat komen.

 

Als ik zie wat ik met deze plant gedaan heeft, had 2 takken en 2 bloemen, en nu ? Tak of 5 en iets meer bloemen... Plant groeit hard, hoe zal die er volgend jaar uit zien, na een jaar overwinteren...

gallery_9137_7216_781257.jpg

 

Na de behandeling met zwavel tegen meeldauw was de cali-o van basic sjoerd een beetje beschadigd... Daarom waren er even geen plaatjes van. Het plantje begint nu in de bloei te vliegen en dat is zeker wel even geremd door de stress, niet zo vroeg in de bloei als ik gehoopt had, eigenlijk als laatste... Maar ik heb er toch vol vertrouwen in dat het goed gaat komen, ik heb een beetje pech gehad met het pheno, een beetje stengelrot gehad halverwegen, 2x leeg moeten snoeien vanwege meeldauw... Maar nu gaat het voorspoedig... Zou het de emmer zijn ? ? ?

gallery_9137_7216_597600.jpg

 

Als er iets extreem is dan is het deze plant wel, oké, ik heb een paar spintjes weggejaagd, maar die zaten me al een paar weken te irriteren op een paar blaadjes... Maar ik heb er nog geen varenrouwmuglarvjes in gevonden, en die vind ik anders meestal wel... Maar goed. Het is een vette plant, met een HELE vette stam...

gallery_9137_7216_150933.jpg

 

Aanschouw... Best veel takjes toch ? Onderaan is een tak afgebroken onder eigen gewicht, tsjah de plant steunt al met een arm op de grond (staat hierdoor verschrikkelijk stabiel), deze arm is volgens mij wel weer geworteld. De afgebroken tak is gewoon verder gegroeid..

gallery_9137_7216_811329.jpg

 

Zo ziet het er iets dichterbij uit... Buitenwiet ?! Althans die gedachte schiet even door m'n hoofd... De geur is lekker, diep en dus wel waar ik naar op zoek ben... Iedere keer als ik langs die plant loop heb ik een big smile ;) .

gallery_9137_7216_333155.jpg

 

 

Topje met wat meer afstand... Je ziet wel dat er iets meer blad in zit dan van binnen, maar ach, ik lig er niet zo wakker van... De kleur van het blad is mooi en de plant kan niet genoeg voeding krijgen, ik geef echt 2-3x de aanbevolen dosis en langzaam komt er donkere kleur in...

gallery_9137_7216_401774.jpg

 

Klein veldje met topjes... :verrygood

gallery_9137_7216_805421.jpg

 

En een muurtje van topjes... ;) (met op de achtergrond een tuinstoel voor formaatsbepaling)

gallery_9137_7216_403562.jpg

 

De Easy Sativa doet het very nice inmiddels... Ik heb geen zaadjes meer helaas, moet ik nog eens naar zoeken...

gallery_9137_7216_402128.jpg

 

De bud groeit al lekker, het geurtje doet me een beetje aan G13 denken, zo'n heel flashy geurtje... Heel licht, heel zoet dat het bijna schoonmaakmiddel is... Gecured extreem lekker.

gallery_9137_7216_312448.jpg

 

De Chili Pepers, ze groeien lekker anders...

gallery_9137_7216_745154.jpg

 

Deze foto is voor knutsel... Dit is zijn schatje, toch ? B) Ierdbeiherijuana, en een schatje is het... Heel mooie ranke takken met topjes die net als de Amnees vormen, het lijkt niet hard te gaan en ineens is het klaar, ruikt een beetje eeh... niet plaatsbaar nog.

gallery_9137_7216_349789.jpg

 

De topjes gaan wel leuk worden denk ik... Ik denk ook niet dat dit een plant gaat zijn die echt veel last gaat krijgen van het natte weer, mede omdat die gewoon redelijk snel klaar gaat zijn.

gallery_9137_7216_584796.jpg

 

Framboosje Framboosje... Dit is wel een monsterstek, frambozen van 2-3cm, zwaar mierzoet en superlekker... Ik zou er nog wel eens een vitamineanalyse op willen doen, volgens mij is het bizar t.o.v. winkelframbozen, nog makkelijk te testen ook, zal eens effe kijken. Eindejaars knip ik alle takken weer af boven de grond en dan sla ik de wortelkluit op, de frambozen komen volgend jaar weer opnieuw boven, de specialmix gaat wat geupt worden, volgend jaar wil ik nog meer frambozen, maar dan ga ik er ook direct een klimrek op bouwen... Ook zit ik er aan te denken om te gaan spuiten met chili extract voor de vruchtzetting plaats vind, willen er iig geen beestjes op de blaadjes.

gallery_9137_7216_410397.jpg

 

Kruidentuintje... Rozemarijn en valeriaan...

gallery_9137_7216_700224.jpg

 

Zo dat was het weer voor nu.

 

Tot de volgende keer.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keessie, goede zomer gehad? Het mooie weer lijkt voorbij, maar er komen vast nog wel een paar mooie dagen.

 

Ik zie dat je buitenoogst nog niet klaar is, maar toch... misschien weer eens tijd om samen wat te smoken... over een paar weekjes?

 

Mazzel,

 

SB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo SB,

 

Ja zeker tijd om weer eens wat te smoken... Zal alleen wel even diep in de agenda moeten graven :P .

 

Als ik wat meer weet laat ik het wel horen...

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is idd een topzomer dit jaar Kees :yummy:

Nu ook nog een redelijke nazomer voor ons allen :P

 

Laat ze groeien/bloeien

 

B :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

TOP nazomer, maar m'n pc is geklapt...

 

Al m'n foto's zijn foetsie... Althans iedere keer als ik opnieuw op start is alles verdwenen.

 

Van de week ga ik een nieuw kutbarrel halen dus ik hoop dat ik volgend weekend weer een update kan maken..

 

Al heb ik wel foto's op m'n camera staan. Maar die kan ik er niet af halen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das balen zeg!

Techniek prachtig maar al het laat afweten...

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo keesie!

 

Gaat lekker in die tuin bij jou! Stiekem heb ik ook nog 2 mega pheno's staan, zijn ook lekker aan het bloeien nu.. Ben je een nieuwe opleiding begonnen?

 

groeten

 

PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, volgens mij zit ik vlak bij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kees

 

Man man wat een mooe planten heb je gemaakt :lol:

Je ierdbei/herijuana kruising is ook heel mooi geworden kees , kom op met je nieuwe fotos

Jij hebt genoegt te roken deze winter hihi

 

Laters B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

laat eens wat MEGA foto's zien, ik ben echt benieuwd...

 

had er enkele van gezaaid die ik via via had weten bemachtiggen, nouw echt net soortje, zo wit, vroeg en mooie toppen!! puik, nu enkel nog proeven.... B)

 

dus kan je wel verstaan dat er mensen nieuwschierig zijn naar die boom van je :lol:

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bizarre shit Kees. :closed:

Veel succes met knippen ouwe :wacko:

 

Laters

 

Tippie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom je helpen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die mega is een beste plant. Pas maar op dat je er niet in verdwaald. :closed: Ook ik ben erg benieuwd hoe ze zich de afgelopen maand ontwikkeld heeft. Fotootje misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...