Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

white tooth

Ik heb ADHD en ik rook...

Recommended Posts

agent orange: heb je er toevallig gister op je werk met een chauffeur over gesproken na het lossen ?? grtn Erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee erazer maar k hoor dr zoveel mensen over op t ogenblik dat t gerust in t zelfde netwerk kan zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ a.o. : Ja. Maar natuurlijk niet als joint. Ik gebruik polm in capsules omdat je die op een milligram nauwkeurig kunt doseren.

Is dat dan niet te jong? Dat is idd een vraag. Maar realiseer je wel dat er geen medicijnen in dit gebied zijn die daadwerkelijk op jonge kinderen getest en goedgekeurd zijn, maar die wel zonder gepaste schroom voorgeschreven worden door artsen.

De dosering kan vaak heel laag zijn. Voor mijzelf houd ik het op 0,5 mg per kilogram lichaamsgewicht. En dat is volgens mij een stuk veiliger dan kinderhersens slopen met ritalin, risperdal enzovoorts.

Volgens mij is er een topic van Bechje over mcdd (dat is ook een verwant probleem) lees daar eens wat in.... mischien heb je er wat aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx chassie

 

maar weet je wat t is voor mijzelf heb k inderdaad zoiets van dat k dit eerst zou proberen bij mn eigen kind. mn dochter is nu 5 als k naar haar vriendjes en vriendinnetjes kijk waarbij het al gelabeld is blijft die van mij daarin niet achter...Heeft een leervoorsprong en neigt naar hoogbegaafd daarbij drift buien en het sociaal emotionele vlak blijft ze enigzins achter heb het er thuis al over gehad en we zijn beiden van mening dat cannabis minder kapot maakt als de andere medische alternatieven.

daarnaast ben k ook van mening dat een hoop ouders zwichten door de druk van school,artsen,dagopvang e.d en dus maar aan de medicatie gaan.

 

maar het gaat mij ook erg aan t hart dat er vrienden en vriendinetjes van mn dochter aan de zware medicijnen worden gezet en probeer dit verhaal ook aan hun ouders te vertellen en beargumenteren en dat valt niet mee heb al met iemand dit topic doorgelezen in de hoop dat ze zou inzien dat er mischien wel een alternatief is wat het proberen waart is Maarja dan is het dit topic en mijn woord tegen dat van een huisarts....Mocht het bij mijn dochter ook zover komen en dit behandeld wordt met cannabis zullen de kaarten mischien wel draaien....maar daar hebben ze nu niets aan

 

zo zonde van die kinderen

 

zal gelijk even dat topic van bechje opzoeken mischien haal k daar nog wat uit bedankt voor t meedenken

Share this post


Link to post
Share on other sites

agent laat ik het zo zeggen,

ik zou me kinderen(als ik die had) geen joint voor schotelen, maar wel een tinktuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegenwoordig krijgen veel kinderen al vroeg een label met een afkorting.

En naar hun stigma verder behandeld en beoordeeld.

 

Toen ik jong was bestonden deze ziektes nog niet.

Bij een bijdehand blaag van vijf met af en toe een driftbui,

werden toen heel eenvoudige opvoedingsmethodes gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige ouders willen niet onderkennen dat hun kind een zwakke leerling is: er moet gewoon een label aan het matig presteren worden gekoppeld. Vroeger ging je als je goed kon leren naar het gymnasium of de HBS, lag je prestatie niveau wat lager dan ging je voor het vervolgonderwijs naar de ulo: met dat diploma op zak kon je politieagent of onderofficier in het leger worden. Zwakkere leerlingen gingen naar de ambachtsschool en werden degelijke vaklieden. Inderdaad zijn er allerlei nieuwe kwalen en ziektes opgedoken die we vroeger niet kenden. Mijn vrouw- werkzaam in het basisonderwijs- kreeg dit jaar een leerling met PDD-NOS, uiteraard met "rugzakje". Omdat ze in het vorig leerjaar eveneens een PDD-NOS pupil onder haar hoede had gehad, kon ze het lesmateriaal van deze leerling hergebruiken en heeft ze het geld van het rugzakje teruggestort. De ouders evenwel, constateerden dat de boeken ooit eerder waren gebruikt en wilden nieuwe, niet gebruikte boeken. Daartoe hebben ze zelfs een kort-geding bij de bestuursrechter aangespannen, zowel tegen de school als tegen mijn vrouw in privé.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quote: "een leervoorsprong en neigt naar hoogbegaafd daarbij drift buien en het sociaal emotionele vlak blijft ze enigzins achter" . Ik zou ook denken aan MCDD, want deze beschrijving klinkt mij wel heeel bekend in de oren.

 

@ Extreme: Je voorbeeld lijkt mij erg ver af te staan van wat AO hier verteld. Overigens is de druk die door de scholen wordt uitgeoefend wel vaak heel erg hoog. Wat wij vroeger een driftkoppie noemden heet nu een veiligheidsrisico. En dan is het snel bekeken en zit je drie jaar met je kind thuis, wat erg ongemakkelijk is als je ook nog moet werken. Been there, seen that and am still disgusted. Ik heb dus geen hoge pet (meer) op van het huidige onderwijzend personeel. En ja, achterlijke ouders zijn er ook. Krijgen ze geld terug en gaan ze zeiken :wOOt ? Die mensen gaan nog een leuke tijd tegemoet :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja k weet t chassie had er al t 1 en ander van gelezen en lijkt inderdaad op wat k zie van mn dochter.

 

heb haar kamertje onder tussen ook grotendeels leeg gehaald en rustig gemaakt en een aparte speel kamer / snoezel kamer gemaakt om iniedergeval te kijken of k haar daar wat rust mee kan geven in de hoop dat ze haar dagelijkse aktieviteiten wat beter kan verwerken en hopelijk wat rust in dr hoofdje kan krijgen.

 

wat dat betrefd is het net een spons zoveel als dat ze opneemt en onthoudt

zo heeft ze laatst op de boze kruk gezeten want ze had iemand geslagen de juf vraagt waarom heb je dat gedaan? "ze antwoord doodleuk zij heeft mij vorige week geduwd" let wel ze is net 5

 

nu komt natuurlijk sinterklaas..ze weet exact welke cadeau s ze vorig jaar van de sint heeft gehad..

het is soms gewoon verbazingwekkend

 

bedankt voor het meedenken

Share this post


Link to post
Share on other sites

agent die kamer zal wel iets helpen

alle kleine beetje helpen

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja precies dat was ook mn uitgangs punt alle kleine beetjes helpen. ze hebben al zoveel prikkels op een dag dat k me kan voorstellen dat als je dan thuis ook nog eens door van alles en nog wat wordt geprikkeld dat het 1 grote chaos in dat hoofdje word k verwacht er geen wonderen van maar probeer gewoon een beetje rust te creeeren voor dr

 

 

vind trouwens de negeer optie wel verbeterd met de nieuwe skin geen apart veld meer waarin staat dat je iemand hebt geblocked maar gewoon een kleine blauwe regel ideaal :lol:

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

werkt best relax idd geen onodige tog niet aansluitende ik heb eens gehoord van een kaboutertje dat

This post is hidden because you have chosen to ignore posts by Xtreme. View it anyway?

 

mag ik je aleen nog aanraden de opleidings keuze/nivo van je zoon/dochter niet teveel te pushen, ik scoorde 144 op iq test en ben daarom ingestroomd op havo/vwo waar ik een technice opleiding wou, ben uiteindelijk gezakt voor me vmbo t omdat al die cijfers en leters voor me ogen dansden en ik een doenner ben, doe mij 1 keer iets voor, en ik doe het na,

 

de las cursus die ik later heb gehad, ware ze verbaasd dat ik na een uur al perfecte las na perfecte las neerlegde, ( normaal hadden ze daar 5 lessen voor nodig omdat nivo te berijken ) ik had dan ook binnen 5 lessen me diploma's voor electrode, en migmag.

 

me baas destijds wou er niet meer betalen, die zij jij kan het ga maar doen, hoef je van mij geen papiertje voor te halen.

 

zelfde voor reparaties aan electra en pneumatiche/hydroliche instalaties/tools, heb ik geen diploma's voor maar alles op de werkvloer geleerd en me chef/baas was altijd dik tevreden,

 

maarja daar ging het ff wat minder en ik was de laatste nog op een jaar contract, dus kon er vrij makelijk uit gezet worden,

maar wel met de belofte dat zodra er meer (grote)orders binnen kwamen mij meteen weer te bellen/aantenemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt wel heel erg naar MCDD. Ik "heb er ook één" . Lullig klinkt dat, maar ja zo voelt dat. Met meer dan 10 jaar ervaring kan ik je nog steeds geen zinnig advies geven. Nou ja een klein adviesje dan: Wat ze ook zegt tegen je, het is niet persoonlijk. Onthoudt dat goed, je zult het tzt nodig hebben.

Aan de andere kant kun je er veel lol om/mee hebben. Hoeveel kinderen ken je die Sinterklaas de l;es kunnen lezen over wat ze vorig jaar gekregen hebben? Of met de Kerstman een discussie aangaan over garantie? Die van mij had ik ooit eens uitgelegd hoe een stoomtrein werkt, vervolgens ging hij daar over doorlezen en later aan een machinist uitleggen hoe hij de trein van het station moest krijgen. Papa keek dus maar even de andere kant op. Nu is ie 17 en een heeeeele lastige puber. Dus je gaat zeker geen saaie tijd tegemoet........

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ grow weed nee pushen doe k op geen enkele manier hebben mijn ouders bij mij al genoeg gedaan...Zij is de lijdende factor wel probeer k de vaardigheden die enigzins achterblijven voornamelijk op sociaal vlak te verbeteren en dan op het ogenblik heb k t over vertrouwen ,teleurstelling, en verwerken van dr boosheid.

Ik vind dat ik als ouder iig de verplichting heb om er een "goed" mens van te maken . daar valt natuurlijk over te discuseren wat is "goed" maar er zijn een aantal normen en waarden waar wij zelf naar leven en die probeer k wel door te geven.

 

@Chassie inderdaad maar geloof best dat het af en toe lastig is om de zaken niet persoonlijk op te nemen want worden van een geliefde kunnen veel pijn doen...

En k kan er nu nog van genieten het is een heerlijk kind en soms verstandiger als menig volwassene je kan redelijke diepzinnige gesprekken voeren die ze begrijpt verwerkt en eventueel op trug komt Heerlijk alhoewel hier wel het moment naar moet zijn.

en over de puber jaren het is een mooi meisje blond haar groene ogen Indisch tintje dus we hebben bij voorbaat al besloten om dr van dr 11e tot pak m beet dr 18de aan de kachel pijp te leggen :D nee we proberen iig om alles zo open mogelijk te houden in de hoop dat ze zal begrijpen dat voor pa en ma alles te bespreken is en in de loop van de jaren zal k ook erg het verschil tussen "goed en kwaad" proberen bij te brengen en hoe het verder zal lopen dat zullen we meemaken zolang ze maar weet dat er mensen zijn die onvoorwaardelijk van dr houden Hoop k dat ze goed door die jaren heen zal komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

"k vind dat ik als ouder iig de verplichting heb om er een "goed" mens van te maken . daar valt natuurlijk over te discuseren wat is "goed" maar er zijn een aantal normen en waarden waar wij zelf naar leven en die probeer k wel door te geven."

 

(Y)(Y)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om weer even On-topic te komen :whistle: Ik heb volgens verschillende geleerde mensen ADHD, autisme, angststoornissen, PTSS en fibromyalgie.

Gezien het hier over ADHD gaat, hiervoor pak ik dus wietolie. 's Ochtends 3 druppels van de CBD-variant zorgt ervoor dat ik me beter

op één taak kan richten en deze ook werkelijk afmaak. Ik ben er in zijn geheel rustiger van.

De THC gebruik ik ook, maar niet overdag: dat heeft te maken met de rest van mijn diagnoses.

Ik wil graag gaan verdampen, maar moet dus eerst even sparen voor een goede kweekkast en ondertussen hopen dat mijn jonge

uitgerekte plantjes het redden en iets opbrengen ;)

Edited by Zimiara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb iets in de aard van add. Eeuwige onrust in mijn hoofd zorgt voor slaapproblemen en meer.

 

Ergens in dit topic geeft weetje ook aan dat mexican haze voor sommige mensen een te sterk trip effect kan geven, voor mensen met adhd net kalmerend. Iets in die aard.

 

De Santa Maria die ik laatst gekweekt heb, vonden mijn testkonijnen potent. Niet ervaren rokers vinden het te sterk. Op een bepaald moment zit het gewoon te fel in hun hoofd waardoor ze zich niet meer kunnen concentreren op wat dan ook. Ik denk dat dat de mexican haze invloeden moeten zijn. Net dat is het punt waar het bij mij heerlijk kalm wordt in mijn hoofd. Ik concentreer me enkel op hetgene waar ik mee bezig ben. Dat geeft me veel meer energie waardoor ik ook vrolijk en sociaal word. Het is de eerste keer dat ik cannabis als medicinaal ervaar. Ik rook al jaren recreatie en andere soorten hebben dit nooit bij me gedaan.

 

Ik ga verder zoeken in de mexicaanse richting. Santa staat voorlopig bij mij op 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is leuk om te horen mcwulle!

 

niet iedereen reageert hetzelfde op bepaalde stoffen natuurlijk.

 

mooi dat je dit zelf ervaart.

 

tip: probeer de santa shiva eens ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb adhd en ik rook het liefste de ouderwetse afghani#1 ( al jaren niet meer verkrijgbaar - de huidige afghani is een aanfluiting vergeleken met de oldskool variant van de jaren negentig.

 

bij gebrek rook ik het liefste afghani indicas, zoals hashplant bubblegum, shiva, NL#2

de indicas hebben wel als nadeel dat je af en toe een sativa moment in de week moet inlassen: maroc pollem, amnees, haze, lemonhaze; dat ene moment in de week ben ik niet kieskeurig...maar na 1 of 2 pijpen/ joints is het weer terug naar indicas.

 

lowryders zijn minder sterk , maar wel precies het juiste type terpenen, en alle andere AF-indicas bevallen ook prima

 

een paar dagen cheese of blue chees bevalt me ook goed

 

hoe erger de crisis in mijn kop , hoe vaker ik terug kijk op een periode met weinig indica wiet

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

werkt het met een vaporizer meer medicinaal dan roken in een joint?

 

heb zelf ook ADHD en moet echt rust in mn hoofd hebben, hierdoor rook ik vaak ook

 

jammer dat ik er niet beter door kan concentreren of dergelijke, zou liever vaporizen dan een pilletje slikken (ritalin bijv.) als het zou helpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

werkt het meer medicinaal zou ik niet direct zeggen, al is het een moeilijke....

 

eigenlijk word onder medicinaal cannabis gebruiken verstaan:

op een manier toedienen dat je geen verdere schade aan het lichaam brengt.

 

in een joint zit meestal tabak + heb je bij een joint verbranding, dit zijn beide dingen die schade aan je lichaam kunnen brengen.

 

met de vaporizer damp je puur, en is er geen verbranding(als je het goed doet)

cannabis zelf is nog nooit van bewezen slecht voor het lichaam te zijn, wel icm tabak!

vandaar die medische term ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb adhd en ik rook het liefste de ouderwetse afghani#1 ( al jaren niet meer verkrijgbaar - de huidige afghani is een aanfluiting vergeleken met de oldskool variant van de jaren negentig.

 

Waar haal je dan je wiet? Als je het zelf kweekt welke strains zijn je favoriet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...