Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Koi

Gumby Hasj 2

Recommended Posts

en?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik ook proberen heb 450 gram top baadjes en nog 135 gram fluffie allemaal voor gumby hash

Ben benieuwd

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat deze vraag al gesteld is. Maar stel je hebt je water met hasjbezinksel erin. Dan moet je het dus lang in het water laten zitten voordat het bezonken is. Dit lijkt me niet bevordelijk voor de kwaliteit. Is het mogelijk dat je het meteen door een ico-lator zak heen gooit? Dan zou het water er zo doorheen gaan en kan je supersnel dezelfde hasj fixen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, je hebt helemaal gelijk.

 

Maar het idee van gumby is juist dat je de zakken niet aan hoeft te schaffen.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep. Klopt precies wat EmTee zegt.

 

Ik kan inmiddels wel met een gerust hart zeggen dat het voor de hasj niet zo veel uitmaakt als ze wat langer in het water ligt. Er zitten tenslotte geen water oplosbare stoffen in die we willen houden :lol:

En dat "lang" is erg relatief. Na een rondje of wat ervaring op te hebben gedaan kan alles best een stuk sneller.

Ik laat nu ongeveer een uur bezinken en dan hevel ik af. Dan is 95% bezonken, en die laatste 5% is van aanzienlijk mindere kwaliteit. Dat gaat hier dus nu direct de gootsteen in.

Het bezinksel wat na het hevelen overblijft gaat weer in een kannetje dat ik na een kwartiertje afgiet. De rest gaat in een diep bord met een heveltje van keukenpapier. Als het water weg is een keer goed uitknijpen (gewoon met je handen) en weer verkruimelen op een bord. Daar kan het dan verder drogen.

Op deze manier heb ik binnen 2 uur mooie Gumby hasj die na een dag prima rookbaar is. :huh:

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je echt alle 99,99% van de thc wilt benutten

 

het water wat je aftapt van bezinksel, pakje boter aan toevoegen, verwarmen tot de boter is gemolten, met de mixer erdoor dan een dag laten staan. de boter komt bovendrijven met de laatste restjes thc. deze in een ander pannetje doen, en weer opnieuw water aan toevoegen,

 

weer boter laten smelten, en mixen.

 

nu is het water een beetje bruin, en de boter heeft alle resterende thc opgenomen. met het tweede beetje water was je de zand en de stof uit de boter. zet dit in de koelkast.

 

schraap de boter er vanaf en een beetje kneden, tot de laatste druppeltjes water eruit zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Huidige recept:

1) Gedroogde knipafval een paar uurtjes in de vriezer,

2) 6 liter ijs met 100 - 200 gram knip en 6 liter koud water in een 25 liter vat,

3) 5 minuten hard met de boormachine mixen,

4) alles door een zeef, zeefwater in de bezinkkolf en de rest terug in het ijs met 6 liter nieuw koud water,

5) 5 minuten hard met de boormachine mixen,

6) alles door een zeef, zeefwater in de bezinkkolf en de rest terug in het ijs met 6 liter nieuw koud water,

7) 5 minuten hard met de boormachine mixen,

8) alles door een zeef, zeefwater in de bezinkkolf en de rest in de kliko,

9) in de bezinkkolf zit nu ongeveer 22 liter, 45 - 60 minuten laten bezinken

10) afhevelen naar een tweede bezinkkolf

11) bezinksel uit de eeste kolf in een kleine kan, 10 minuten laten bezinken

12) het water wat nu in de kan bovenop de hasj ligt giet ik af in de tweede bezinkkolf, wat er achter blijft gaat in een diep bord

13) Het diepe bord zet ik schuin en met 2 á 3 rolletjes keukenpapier laat ik het restand water drainen

14) de hasj vervolgens met je vingers goed uitpersen, tussen keukenpapier leggen en met de deegrol droog persen

 

Plezier,

 

Koi.

 

 

HELD !!! ;)

 

Dit is echt een mooi verslagje geworden, fantastisch!

 

In 14 stappen hasj maken (mits het eens volledig gelezen te hebben),

is echt een mooi resultaat en wat je van een sticky verwacht :P

 

Zet zo aan om zelf 's te proberen!

Heb zelf een plant staan die niet volledig afgebloeid gaat raken

dus ik begin al te dromen ! :D

 

Ik zal als ik het een kans geef er hier wel iets over posten :P

 

Groeten, matser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Matser, Dank je voor het compliment.

 

Pret! Ik zie nu net pas dat dit topic sticky is geworden. Cool :)

 

Enne, Gumby hasj... zeker proberen, hoor. Het is echt dik de moeite waard.

En aldoende leert men! Tot nog toe doe ik het iedere keer ietsje anders en het resultaat word gemiddeld steeds iets beter. En man, eigengemaakte hasj is gewoon :popcorn:

 

@ loadrunner,

Da's idd een goede manier om alle THC te benutten, al zou ik persoonlijk ook de wietpulp in de boter gooien, want daar zit zeker ook nog van alles aan.

Ik doe het zel overigens niet, want cake, pannekoeken, koekjes en bonbons werken bij mij altijd wat vaag: ik krijg er een vreetkick van :wave:

Ik hou het dus lekker bij roken, maar zoals al gezegd: goed idee!

 

Grt,

Koi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand dit proces al is doorlopen met ONGEDROOGDE fluff & afval?

Ik was van plan dit te proberen aan de hand van deze handige tutorial :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja..... gaat niet echt lekker. alles word een beetje moes en dat minimaliseert je opbrengst.

 

Ik raad het af.

Laat het gewoon minimaal ff een week drogen, nachie in de vriezer en dan.... kun je je gang gaan.

 

Much more better :wacko:

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mja..... gaat niet echt lekker. alles word een beetje moes en dat minimaliseert je opbrengst.

 

Ik raad het af.

Laat het gewoon minimaal ff een week drogen, nachie in de vriezer en dan.... kun je je gang gaan.

 

Much more better <_<

 

Koi.

 

Prima topic. Helemaal gelezen en klaar om eraan te beginnen. Thanks Koi!

 

Ik heb nu wat afval meteen ingevroren zonder eerst te drogen. Zou het nuttig zijn om het te ontdooien, alsnog te drogen en dan weer in te vriezen voor gebruik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja! Eerst drogen.

Eén van de nog niet genoemde redenen: De Trichomes moeten van de bladeren en bloemen afbreken. Als het/de blad/bloem nog vers is breekt de trich niet af, en wordt uiteindelijk fijn weggegooid <_<

 

Eerst drogen dus!

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hasj maken van een hele buitenplant.

 

Omdat de herfst niet veel soeps was, is de oogst van buiten dat helaas ook niet.

Om te voorkomen dat de planten in weer en wind wegrotten zullen aardig wat mensen teleurgesteld hun buitenwiet te vroeg geoogst hebben.

 

De remedie ;) :

 

Bij mij ging het om deze plant: een Cheeseberry Haze, tot half oktober buiten gestaan en te groot voor binnen, twee keer een miniem puntje rot er uit geknipt, en zeer bladrijke toppen, die ook onder de THC zitten.

 

gallery_18008_6635_286157.jpg

 

 

Op 12 oktober met flits is er toch een hoop lekkers te zien. Zonde om dat weg te knikkeren, maar niet echt het meest geprefereerde rokertje:

gallery_18008_6635_291077.jpg

 

Daar gaan we dus Hasj van maken ;)

 

Er ligt nog een beetje afval van de Jack Berry die uiteindelijk binnen is afgebloeid. Niet veel, want bijna alles wat aan de plant zat was prima rookbaar.

 

JB afval:

gallery_18008_6635_746409.jpg

 

Afval??? ;)

gallery_18008_6635_599476.jpg

 

Ok, das de geheime toevoeging :whistling

 

Ik ben begonnen met het wegknippen van de grote bladeren bij de CBH:

gallery_18008_6635_164634.jpg

 

En wat er dan overblijft is volgens mij heel geschikt om hasj van te maken :offtopic

gallery_18008_6635_1352.jpg

 

gallery_18008_6635_55932.jpg

 

gallery_18008_6635_579553.jpg

 

Maar goed, aangezien ik aan de ene kant erg expirimenteel ben, ande andere kant erg weinig tijd heb, en aan nog weer een andere kant best wel lui ben, heb ik het bladeren plukken verder gelaten en heb de takken zo te drogen gehangen. De meeste fanleaves waren er toch al afgevallen :P

 

Nou, als zo'n plant dan droog is houd je ongeveer zo iets over:

gallery_18008_6635_1020223.jpg

 

Dit gooien we weg....al zou je er een leuk touwtje van kunnen maken :D

gallery_18008_6635_32742.jpg

 

En hiermee ga ik van het weekend hasj maken:

gallery_18008_6635_366500.jpg

 

Ik heb nog niet gewogen hoeveel het is, maar ik vermoed dat het tussen de 300 en 500 gram is (halve boodschappentas, redelijk samengeperst).

Inmiddels ben ik iedere dag iets van 1,5 liter water aan het bevriezen, want deze keer heb ik heel veel ijs nodig; ik ga het iets anders doen.

Hoe precies weet ik nog niet, maar het wordt een grotere bak met veel water, een zeef en een aftapkraan of iets in die richting.

Ik wil iets maken waardoor ik wel iedere keer de kristallen uit het water kan halen, maar het al koude water niet hoef te verversen met "warm" leidingwater.

 

Na het weekend dus vervolg, en hopelijk een lekkere plak zelfgemaakte hasj :P

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja! Eerst drogen.

Eén van de nog niet genoemde redenen: De Trichomes moeten van de bladeren en bloemen afbreken. Als het/de blad/bloem nog vers is breekt de trich niet af, en wordt uiteindelijk fijn weggegooid :whistling

Ik droog ook altijd, maar toch is het niet noodzakelijk.

Het ijswater zorgt ervoor dat de trichomen bevriezen en afbreken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donjon, vers plantmateriaal brengt volgens mij echt minder op dan gedroogd. Da's in ieder geval mijn ervaring.

 

Deze batch was in ieder geval droog. Door waar we gebleven waren.

 

De wiet. Uiteindelijk toch gewogen: 320 gram met plastic tas...:

gallery_18008_6635_366500.jpg

 

Ik had in totaal ruim 5 Kg ijs, en samen met de helft van de wiet en 10 liter koud water lekker zitten mixen. Helaas de 230V boormachine niet bij me, maar alleen een schroefboormachine.... minder heftig roeren dus. Maar ook dat moet je proberen :D

gallery_18008_6635_671292.jpg

 

Dan het nieuwe probeerseltje. Na een poosje mixen het vat 5 minuten schuin laten staan:

gallery_18008_6635_453563.jpg

 

Het idee is om een deel van het water af te tappen (dat waar de trich's in zitten :P ) en dus een kraan gemonteerd.

Eigenlijk moet er nog iets van een grof filter voor maar op dit moment alleen nog de kraan...

Afgieten door de zeef, in de bezinkfles. Niet full action, maar ik heb jammergenoeg geen drie handen:

gallery_18008_6635_146597.jpg

 

Na het afgieten het vat weer aanvullen met water, mixen en dan weer ff laten staan en afgieten, iedere keer ongeveer tot dit niveau:

gallery_18008_6635_44620.jpg

 

Na drie keer zit de fles bijna half vol, en de hasj is zich al aan het opstapelen :)

gallery_18008_6635_183982.jpg

 

Eigenlijk te weinig ijs, maar ook te weinig geduld..... dus de rest van de wiet er ook maar ingepropt :D

gallery_18008_6635_793348.jpg

 

En dan ben je dus meteen het haasje..... heel veel wiet in het vat, terwijl er nog geen zeef voor de kraan zit....

Dat moet je ontstoppen dus. Ik weet nu in ieder geval nog zeker dat het water brrr...ffriss iss....

gallery_18008_6635_308780.jpg

 

Na drie keer mixen en afgieten vind ik het mooi geweest. Uitpersen die handel!

gallery_18008_6635_485379.jpg

 

gallery_18008_6635_368744.jpg

 

Het echte afval ga ik vermengen met een beetje grond, en laten composteren. Zou toch alles in moeten zitten voor een nieuw wietplantje, zou je denken.

gallery_18008_6635_748685.jpg

 

Ik heb direct na het mixen de bezinkfles een keer geheveld.

Het water wat ik heb afgeheveld heb ik uiteraard opgevangen om later verder te kunnen bezinken.

De eerste lading hasj afgegoten, en via het trukje met het diepe bord en keukenpapier verder gedroogd.

Daarna met de hand uitknijpen, en in een bakje verkruimelen.

 

Eerste bakje lekkers. Jummie! :verrygood

gallery_18008_6635_24685.jpg

 

Volgende dag: de eerste lading en het bezinksel van de rest:

gallery_18008_6635_856088.jpg

 

Dit nog even processen...

gallery_18008_6635_278809.jpg

 

Na het uitknijpen van de tweede lading heb ik alle hasj gemengt en tussen (stevig) keukenpapier verder uitgeperst.

Daarna een half uurtje kneden op het aanrecht en dan heb je vier mooie plakjes hasj...

op dit moment 32 gram. Ik verwacht dat er nog wel een paar gram water verdampt de komende dagen, dus het zal zo rond de dertig gram uitkomen.

gallery_18008_6635_47334.jpg

 

Als laatste de hasj eens van dicht bij bekijken met de Aldi microscoop :lol:

 

Macrofoto:

gallery_18008_6635_814814.jpg

 

Doorsnede van een plakje, 10x:

gallery_18008_6635_193254.jpg

 

60X:

gallery_18008_6635_375333.jpg

 

200X:

gallery_18008_6635_307808.jpg

 

Nu eerst maar eens een biertje gaan pakken.

 

Grtz,

Koi :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorge Koi!

 

Dat heb je weer erg lekker voor elkaar man hehe!

 

Jammer dat er zo weinig mensen actief zijn in het Hasj maken, anders konde mischien een keer een hasj meetinkie houden :verrygood

 

Maar hoe rookt het ?

 

Het ziet er in iedergeval erg smullerig uit hehe :D

 

Gr Skafz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Skafz, leuk dat je ook even komt kijken!

 

Ik heb er inmiddels 2 jointjes van gerookt, en ik kan het nog niet goed zeggen....

Eerste jointje was aan het einde van de avond na het hasjmaken, en hoewel het gewoon een lekker jointje was, was het niet erg representatief meer. Tijdens hasj maken is een van mijn favoriete bezigheden jointjes roken :D

De volgende dag ben ik er mee begonnen, en dat was dus ook niet zinnig. Dat was zo'n dag dat 10 joints achter elkaar me nog niet stoned kunnen krijgen.... De JB, CBH en OH deden ook niks :verrygood

Ik maak me trouwens over de kwaliteit geen enkele zorgen: ik heb een paar takken van de zelfde plant omgezet in wiet, en die doet het uitstekend :)

Voor ik weer ervan ga roken wacht ik ff een paar dagen tot het echt helemaal droog is.

Tegen die tijd kan ik meer vertellen....

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo koi,

 

Wat een super boeiend en leer saam verslag, top !!

 

Verslag heeft mij er ook toe geleidt om dit te proberen. Heb zelf op het moment 750 gram fluffy toppen van stuk of 10 verschillende buiten planten als zins een 4 dagen in de vriezer. beste zak vol !

 

Heb helaas geen ruimte voor veel ijs. schat zoon 3 killo. en ik beschik ook niet over mooie vaten of bezinksel flessen. hier voor ga ik emmers gebruiken. gelukkig wel boormachine die op net spanning werkt.

 

Kijken wat het wordt.

 

bedankt voor dit leerzame verslag, anders was het weer uitgedraaid op een space cake.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het koude weer ook voor je werken?

 

JA! ;) Niets geen ijs in de vriezer. Niets geen wiet eerst uren in de vriezer. Gewoon een flinke hap schone sneeuw en het knipafval + fluff.

gallery_18397_8576_138163.jpg

 

Even wat uren in laten liggen, toen wat water erbij en roeren met een pollepel. Voorgaande keren met een handmixer, maar kreeg een erg groen product. Dus voortaan voorzichtiger. En wat denk je? 2 liter weckpot vol knipafval en mini topjes (purple soortje) levert op:

gallery_18397_8576_736602.jpg

 

Een leuke dikke knikker hash. Het goedje had voor het kneden een mooi licht grijs kleurtje met een paarse gloed. Na het kneden wordt ie steeds donkerder ... hmmm, heb er nu al weer sin an!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Heb behoorlijke tijd besteed om een groot gedeelte van het topic te kunnen lezen! Eigenlijk niet zo'n slecht idee om je afval te verwerken tot een mooi product. Denk dat het afval van mij in een mooie zak in de vriezer gaat en dan als ik genoeg heb een mooie hash ronde te doen !!!

 

Misschien wel met het afval van de buiten dames genoeg om een flinke bal te maken.

 

Buiten het eigen genot, ben ik dit eigenlijk nog nooit tegen gekomen in de CS ofzo! Bestaat dat eigenlijk wel, de commerciele nederhash (betrouwbaar?).

 

misschien dat ik in februari na het einde van mn PP ronde eens een balletje opgooi!!

 

whahaha....

 

laterrrsss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi.

ik heb een vraag

ik heb wat afval in de vriezer liggen,ben aan het sparen.

maar nu is de vriezer stuk,dus kan het kwaad dat het ontdooid,en later weer bevriest?

maakt dat uit ,gaat het dan rotten of kan dat geen kwaad.

ik hoor het graag.

greetz shadowman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff buiten leggen?

 

Is ook onder de 0 graden

 

Als het gedroogd afval is, kan ontdooien geen kwaad. Zolang het maar droog blijft. Als je het nat hebt ingevroren zorgen dat het goed droogt. Vocht maakt schimmel. En dat is je grootste vijand.

 

Maar, zoals al gezegd: buiten vriest het.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...