Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Koi

Gumby Hasj 2

Recommended Posts

Goeoeoeoed! :verrygood :dribble: :P

 

Fototje.....?

Niet alles meteen oproken! Laat een paar grammetjes een maandje liggen!

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vrees het ergste...

 

Ik denk dat dat al te laat is... :dribble:

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee het is nog niet te laat.. Ik kon het natuurlijk niet laten om wat te proeven.. :dribble:

Spulleke werkt goed ben goed van de pad af..

 

De rest zal ik een maandje laten liggen.. luchtdicht en donker?

Ik heb net andere 3 uit de bakjes gehaald en dat is 4,36 gram bij elkaar.

 

Foto's volgen morgen ben nu te lam om te uploaden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed hé!

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die is goed gekeurd... :verrygood

 

 

Sleep well :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe.. Gister geen tijd meer gehad om te uploaden.

 

Heb nu alles samen geperst tussen de bankschroef en nog een nachtje laten drogen.

Totaal blokje: 6,42 gram. heb er wel al 2 joints van gerookt :dribble:

Spulleke is zeker goedgekeurd :verrygood

 

De rest laat ik een aantal weekjes in de stashbox liggen.

 

gallery_5972_6831_511457.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn blokje.

Mjam.

Ik heb nog over voor 1 jointje....

en de nieuwe plantjes zijn nog geen 5 cm :verrygood

 

Wel nog een hoop wiet, ook goed :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

owww :lol: lekker blokkie ik krijg ook zin in ice :lol:

 

danmm ... dat gumpy hasjies is een geschenk uit de hemel echt elek leek kan het doen :tu

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit ziet er echt tof uit.. wil ik zekers een keer proberen..

 

Waaro halen jullie je ijs vandaan?:rolleyes: want ik heb niet zomaar 2kilo ijs of wat op vooraad haha

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziran: er zijn weg werp zakken waar je water in knikkerd worden er dan wel een zakkie of 20 a 30 maar goed.... verder kun je ook ijs bakjes en tupperware bakken vullen met water ... zet deze een paar dagen in de ijskast en viola

 

een paar kilo ijs :rolleyes:

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd :D

Bakje van de chinees werkte prima bij mij, en een flinke hamer :D

Een maandje geleden kon je 't ook prima buiten zetten :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedere ondiepe lossende bak is prima om ijs mee te maken. En de hamer is idd een prima hulpmiddel :verrygood

 

Let er wel op dat als je bv bakjes van de chinees gebruikt dat je het lang genoeg in de vriezer laat staan. Ze zijn een stuk dieper en het duurd dus ook veel langer tot ook het centrum op -18 is. En da's wel redelijk essentieel. Je bakje buiten zetten schiet dus niet echt op.

Ijs van -5 is heel veel sneller ontdooid dan ijs van -18!

 

Over een week of drie mag ik ook weer :P

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwam er gister achter dat mijn bong een ''twist had'' in de nek om er ijsklontjes in te kiepen.

Heel handig al die tips om ze te maken maar had voor de Gumby al een ijsklontjesvorm gekocht :verrygood

gooi die ijsklontjes in een bak en gooi weer nieuw water in de vorm.

Na een dag is je hele bak vol en je hebt altijd genoeg en altijd -18 :P

 

Ik zal nooit meer hot-roken hehehe.

Laat het smaken jongens, fijn weekend

 

nOMAR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt hier ook zakken ijs halen bij het tankstation

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo vandaag was mijn gumby hash weer klaar.

Deze keer heeft ie toch een flinke wietsmaak erbij zitten.

Weet iemand hoe dit kan?

Deze keer heb ik eigenkweek binnenwiet gebruikt. maar heb precies dezelfde methode gebruikt als vorige keer alleen heb ik de bruine pudding op 30 graden laten drogen in een grote glazen bak en die uitgeschraapt.

Misschien te lang in het water gezeten en daardoor de wietsmaak opgenomen?

 

Verder wordt ik er wel goed high van :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou koi en al zover met je gumby :D

 

erguhh zonde ...dit weekend bezig geweest met een grove zak knipafval :) :)

kwam een kennis mee aanzetten :( gelukkig goede vrienden met het cafe om de hoek maar meteen 20 kilo ijs gehaalt ;)

 

ik ben echt beneiwud hoeveel er vanaf komt ... we hadden zo'n 10 kg natte fijne knip ... als ik dat dan ff deel door 5 zou dat 2 kilo drooge knip moeten wezen!!! door hectiek ( want me maat stond ineens op de stoep met die vuilniszakken :S ) heb ik het niet kunnen invriezen ofso had daar ook totaal geen ruimte voor :P

 

7 x 30 liter emmers hadden we een nachtje buiten staan ...

 

dat werden er 1,5 naar de eerste hevel beurt dit moesten we sneaky bij me maat binenn zetten want mijn korperaal ( mijn vader ) mot niks van 'drugs' weten

 

dag erna hadden we geen rug meer over

vandaag hevelen we het laaste beetje en kan het gedroogd worden

 

 

ik weet alleen niet of ik het in de oven zou zetten of dat we de lamp erop zetten

het spul is zo mooi blond van zichzelf :D dat zou in de oven wel veranderen ...

en ik hou zo van MOOI BLOND :oeps

 

als de boel klaar is ga ik hier een fotootje plaatsen ..ik ben heel beniewud durf geen eens een schatting te geven hoeveel het worden gaat :D

 

SPANNEND SPANNEND SPANNEND :(

 

de naam hebben we al voor de ICE het word (an)ice want danmm dat is het enigste wat ik rook tussen al dat knip wit

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Yero vet man! Klinkt als goeie actie! Ik zou het drogen niet warmer dan een graad of 50-60 doen, zo weinig mogelijk forceren toch? Het duurt misschien wat langer maar kan zeker geen kwaad.

Succes, ben benieuwd naar de foto's. Dat zal een behoorlijke plak worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey grAAF....

 

2 ovenschoteltjes zijn het met 'drap' een apart geur zit eraan ... we gaan zien wat het word de kleur is mooi licht bruinig nu....

 

ik ga het idd maar rustig laten drogen :) en daarna kneden dat het mooi elastische ice blijf :oeps

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga zo maar eens ijs maken. Het knipsel en de fluf zijn droog.

Deze keer een mixje van Anesthesia en Lady Cane.

Ongeveer 120 gram, dus genoeg voor een lekker plakkie Ice :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou mensen ik zal is vragen of me maatje is helpen ken met wat foto's erop te knikkeren ..

 

maar ik heb iets FLINK verkeerds gedaan ...

 

MAAR WAT????

 

10 kg natte knip waarvan 8 kilo natte knip zeker goede kwaliteit ... de plantjes waren met een tumbler knipperd geknipt duzzz lekker veel gruis zat er in het afval :D uitgaand van 8 nat dat zou droog tot ongeveer wel kilo of 1.5 moeten wezen ...

en als ik zo die methode las komt er 20 % vanaf dat had mooi 300 grammetje geweest ... helaas niets is minder waar :verrygood

 

het is nog altijd wat vochtig ( niet super meer ) omdat ik het kneed maar we zitten nu nog maar op de 134 gram :S

een hoop moeite naar mijn mening voor niks :huh:

 

 

maar wat is er tog mis gegaan ??? om bij het begin te beginnen

 

uitsluitend alleen knipsel genomen ... in een 25 liter emmer ging de emmers ongeveer 1/5 deel met wiet 3/5 koud water en dan kwam er telkens een zak ijs in van 2 kilo ... koud was 'ijs' koud bij het eruithalen van het afval bevroren me poten gewoon ;)

ballen goed uitgekneed en het zooitje minstens 8 uur laten staan ...

 

overhevelen 8 uur laten staan ... over hevelen 8 uur laten staan viola klaar ...

 

drap onder lamp/oven rond de 70 graden laten dikken ... WERD MAAR MINDER EN MINDER :D

 

zit nu op dus op 134 gram wat ik zelf erguhh telleurstellend vind ;) volgende keer leen ik eerst wel zeefmachine om een mooi eewrste zeef van te krijgen daaran alles maar ice-en het is zeer tijd rovend en voor 'de commercie' niet echt intressant

 

hopen dat we het tog nog ergens verpatsen kenenn erguhh veel is het niet :P

 

 

greetzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 % is ook wel een heel erg goede opbrengst.

Afhankelijk van je basis zou ik zelf tussen de 7 en 15 % opbrengst verwachten uit kurkdroge wiet, afhankelijk van de soort en kwaliteit.

134 gram is niet overweldigend, maar als ie lekker is zou ik er toch best wel tevreden mee zijn :verrygood

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de teller ken al op 108 gram :D het blijft maar zakken en zakken ;) ik hou niet van hasj en de reden dat ik er ice van had gemaakt was omdat je er een mooi prijs voor kan krijgen ... jammer genoeg valt de opbrengst tegen ..ik had beter kunnen zeven was er meer vanaf gekomen in een kortere tijd en minder moeite :verrygood

 

voor die gene die voor zich zelf een stukkie ice willen maken is het wel oke maar om er grote ladingen door heen te slaan ...denk niet dat dat hem word.

Share this post


Link to post
Share on other sites
voor die gene die voor zich zelf een stukkie ice willen maken is het wel oke maar om er grote ladingen door heen te slaan ...denk niet dat dat hem word.

 

De bedoeling van deze manier is ook helemaal voor die mensen die kweken voor eigen voorziening, het zonde vinden om het knipafval weg te gooien en niet willen investeren in dure apparaten en / of zeefzakken.

Commercieel zou ik het zeker niet gebruiken.

Ik ben zowiezo niet zo voor commercieel :verrygood

 

Als iedereen nou gewoon z'n eigen plantje kweekt en op een legale manier z'n centjes verdient............ :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Koi,

 

Gaaf topic! Ik heb nog wat gedroogd van vorig jaar liggen waar ik niks mee doe, dus ik dacht dit gaan ik ff proberen..

 

Alleen hoe doe jij dat met de mixer? Heeft jou boor genoeg grip op het ronde RVS om goed te kunnen mixen of heb je het op een andere manier gemonteerd?

 

Als ik wat fatsoenlijks gecreëerd heb zal ik wat plaatjes posten :verrygood

 

Tjonko

 

Edit:

 

Ohja, staan alle vriezers standaard op zo'n -18? Kan me haast niet voorstellen dat mijn vriezers zo koud koelt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...