Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ert

Test: Sunpulse Pulse Start Metaal Halide Lampen

Recommended Posts

Yo, ik lust wel een nugget van die 10 weken gespoelde wiet... Dat is me eerder goed bevallen... Ik denk dat jij hier de lekkerste amnees van iedereen gaat kweken beste Ertus... Hmmmmmmm.....

 

Tsjah, strek, dat doet amnesia, nu moet ik zelf zeggen dat ik er niet wakker van lig... Plantjes mogen wel een bepaalde hoogte hebben, daarbij is er weinig blad dat licht tegen houdt dus onderin komt voldoende licht. zeker in combinatie met spiegelfolie...

 

Nou Ert... Rommel lekker door! volgende keer gewoon een paar dagen in koffiebekertjes onder een TL, vanwege het kleine bekertje zal de strek een klein beetje geremd worden... Daarna lekker 12/12 onder de HPS..

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten stinken niet, die ruiken,.. :D ;)

Maar die bakken stinken een uur in de wind, ik zal ze zo eens in het hok zetten met een lamp aan, ik ben bang dat als het warm wordt ze nog meer gaan stinken.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
vanwege het kleine bekertje zal de strek een klein beetje geremd worden... ..

 

 

 

als je ze te lang in een mini potje/bekertje zet gaan ze juist strekken !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er mooi uit Ert.

Je bent een top tester....

Mooi verslag hoor :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit met een glimlach achter me Lapje. :D

 

Als ie klaar is zal ik je in gedachten houden Keesje, en Doc natuurlijk ook.

 

Ze kunnen nog een halve meter en dan moeten ze stoppen met groeien hoor :P

 

Lachen dat ik niemand over de lamp hoor, of vragen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou momenteel niet weten wat ik zou moeten vragen.

Je foto's spreken boekdelen.

Ik zou nog wel een lumenmeting willen zien.

Ik weet dat Lumen niks zegt bij full spectrum lampen maar vindt het wel interresant.

Als het blijkt dat de lamp minder lumen heeft maar beter presteerd heeft

dat verhaal wel geloofwaardigheid.

Ik denk dat de grootste test het eindresultaat wordt.

Ik denk als ik je zo hoor met het inbranden verhaal dat het wel eens zou

kunnen dat deze lampen beter zijn in de zomer wanneer het erg warm is.

Het zou mooi zijn op het einde foto's naast elkaar te zien van alle lampen.

 

Wil nog even kwijt dat het er erg mooi uit ziet.

Momenteel kunnen we nog stellen dat ze voldoen aan de verwachting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe gaat het met je lamp ert? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc.

Sluit me bij je aan dat ze er heerlijk opstaan.

Daar is echt niks mis mee. Vind het alleen moeilijk om hem om de dag up te daten want dan kan iki alleen maar onzin tikken.

 

Of ze goeg \Lumen geven kan ik je niet vertellen maar wel of ze het naar hun zin hebben, dat weet ik zeker.

OOk het gegeven van de zomer zie ik al zitten, dat was al in me koppie op gekomen.

 

Whazzup.

Lief dat je het vraagd, ze hebben het prima naar hun zin.

Alleen heeft de 3K een branderig gevoel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele andere vraag,......zijn de foto's met of zonder witbalans genomen ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste rit is zonder de lamp aan brammes.

Toen waren z e eigenlijk aan het slapen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doc.

Sluit me bij je aan dat ze er heerlijk opstaan.

Daar is echt niks mis mee. Vind het alleen moeilijk om hem om de dag up te daten want dan kan iki alleen maar onzin tikken.

 

Dan doe je het toch 1 keer per week??? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat deed ik al :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
dan kan iki alleen maar onzin tikken.

 

Ert jij tikt toch graag alleen maar onzin :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

KLOPT

 

Maar dat ddoe ik liever in jullie topics.

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alleen heeft de 3K een branderig gevoel ;)

word je al bruin van al die UVB :D? Heb me door de fabrikant laten vertellen dat alle buizen UVB doorlaten. Dat UVB (in de juiste hoeveelheden) erg goed kan zijn voor je planten is wel bewezen, ben alleen nog benieuwd naar de niveaus. Heeft iemand een uvb meter? In Engeland worden er proeven gehouden met uvb en metingen gedaan aan verschillende buizen. Hele verrassende uitkomsten! Eén buis type bijvoorbeeld geeft bij de ene lamp wel, en bij de andere géén uvb. Exact dezelfde lamp. Of de ene lamp is namaak of ze hebben verschillend glas... Interesting!

 

De fabrikant van deze lampen is overigens niet erg scheutig met spectrums van deze lampen en intensiteit. Volgens hem is dat allemaal bullshit en moet je gewoon zien wat die lampen doen en verder zoveel mogelijk het zonlicht nabootsen. Ook heel apart :P.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alleen heeft de 3K een branderig gevoel :D

 

Je moet er ook eerst vaseline op smeren ;)

Gaat goed met je dames :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je moet er ook eerst vaseline op smeren :P

 

Beste silver.

 

Ik weet dat die lampen het buttplugmodel hebben.

Ik weet alleen niet of ik dit gebruik als leverancier wel kan adviseren.

Soms moet je sommige dingen maar als fantasie houden. ;)

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je hem toch zo zou gebruiken.

Houd het dan ook gaarne voor jezelf ;)

 

Komt een nare Air over dit topic heen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ja als ie maar niet brandt als Silver hem gebruikt ert :P.

 

Maar goed, ik heb hier een eenvoudige lux meter liggen. Ik ben zelf wél benieuwd naar het verschil in lichtopbrengst tussen deze MH en de HPS lampen, want als ze even goed presteren of beter, dan moet het wel aan het spectrum liggen. Ik heb de ervaring dat MH minder lichtopbrengst per watt heeft. Volgens mij heeft Sannie al bewezen dat in een grow 2 naast elkaar er niet zoveel verschil is als ik het wel heb. Dat zet je toch aan het denken... Zullen we bij de volgende test eens kijken of we wat metingen kunnen doen en kijken of we een uvb meter te pakken kunnen krijgen? Want helaas krijg ik die gegevens niet van de leverancier. Uiteraard is het uiteindelijk wel het eindresultaat dat telt, maar wat meer data zou lekker zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Komt een nare (Y)air over dit topic heen ;)

 

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P

Sorry jongens ik kon t niet laten

Waarom kan je geen verdere specs van de lampen krijgen WU?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn op vakantie d025.gif g100.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal je eerlijk zeggen, ik weet niet zeker waarom niet. We hebben een lopende correspondentie waarin hij aangeeft dat dat spectrum van heel veel factoren afhankelijk is en alleen onder testsituaties in die mooie bollen gemeten wordt en dat aan de andere kant het zonlicht een veel betere richtlijn is. Wat betreft uvb kan ik dat wel met hem eens zijn. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat hij zijn bedrijfsgeheim wellicht niet prijs wil geven. Maar ik probeer dus de kennis er een beetje uit te peuteren, hij zal toch aan zijn markt kenbaar moeten maken hoe het werkt. Het zal de gemiddelde kweker wellicht gewoon om het resultaat gaan maar het is toch ook wel fijn om te weten waarom. Ik denk ook dat het feit dat MH lampen over het algemeen minder lichtopbrengst hebben meespeelt. Als je HPS dan met MH vergelijkt zal je niet zo snel voor de MH kiezen. Kortom, ik vermoed dat aan de ene kant commerciële redenen een rol spelen en aan de andere kant een beetje een probleem met het uitleggen waarom. Men geeft zelf training aan light engineers over hogedruk lampen. Maar alleen roepen met "dat gaat heel ver en dat snap je toch niet" om het maar eens grof te zeggen, daar neem ik natuurlijk geen genoegen mee :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is logisch dat ze t geheim willen houden.

Zal me niks verbazen als t binnen/buitenwerk(glas) bij Philips wordt besteld.

Heb je ze wel verteld dat we op WF aardige mierenneukers zijn en alles willen weten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...