Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ert

Test: Sunpulse Pulse Start Metaal Halide Lampen

Recommended Posts

Dat je een luchtbevochtiger nodig hebt , man!!! In die tent van mij is het net zo vochtig als een hitsige bejaarde die na tig jaar weer seks heb!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_5511_6719_15263.jpg

 

Sorrie boys.

 

Whazzie de 4k zit er in, dus dat moet de goeie zijn.

Doe ik ff 2 foto,s hetr zelfde. Teken van frustratie B)

 

Ja brammie zo snel zijn jou vingertjes niet B)

 

Riessie ik moet wel anders kan ik er turf in drogen.

 

Silver.

Potten heb ik 5dagen van te voren ingewaterd, en toen de stekken gezet. Heb ook nog eens de aarde opgewarmd door de potten 8uur onder de lamp te zetten, zonder de meiden.

Word er ff scheitziek van, en ik was al ziek.

hahahaha

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. effe zo'n mooie plastic kweekbol eroverheen zetten misschien? Het is ook echt akelig droog binnen afgelopen tijd (24% laatste meting!), een normaal stekje verschrompelt binnen een dag in die lv. Ik heb er ook last van. Zelfde bevochtiger, iedere dag volledig leeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

B) bij kij in de tent is het altijd rond de 60 a 70 % zelfs aan het einde van me ronde B)

 

succes ert ,ze komen er wel bovenop :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik heb me vingertje er in gestopt en daar is het vochtig zat naar ert ze maatstaven.

 

Whazzup

Kweekbol?????????????????????????????????????????????????

Verklaar u nader AUB.

 

Thanx Michael.

Ik hoop het maar B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gisteren op de hightimes leuke potten gezien van Atami, waarvan ik weet dat ze binnenkort op de markt komen. Dit waren volgens mij 11L potten met daar bovenop een soort kasje, met een draaischuif die zegmaar bepaald hoeveel lucht er doorheen mag...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das mooi keessie maar daar heeft ertje nu nakka aan. En ik zit op 18l potten.

Miss eenn tippie voor de volgende ronde.

 

Moet toch gewoon te doen zijn dat die lijers aanslaan B)

 

Heb ff zitten kijken naar die kweekbollen die whazzie bedoelde maar dan moet ik weer 180euro neerleggen voor wat LV en dat verrot ik B)

 

Al zien ze er super gaaf uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat ze vlug aanslaan.

Mischien een beetje bladvoeding??

Share this post


Link to post
Share on other sites

OOk dat heb ik gedaan Doc..

Als het na een week niks is haal ik ze er uit.

Ga geen geld en stroom verspelen voor iets wat niks word

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of ze gaan groeien weet ik niet maar ik heb ze in elk geval groen gekregen, maar wat een werk niet normaal.

 

Ik zit nog steeds in dubio omdat ik er geen vaart in zie komen.

Onder de hps staan ze er eigenlijk beter bij als onder de MH lamp maar dat is mij idee.

Ze hebben wel een stammetje gekweekt maar zijn zo fucking klein dat de tranen haast in je ogen schieten en dat na 6dagen groeien.

 

 

De MH Pulse lamp blijft een mooi lichie geven, en het blijft ook nog gissen welke lamp op welke tijd. Ik vind het zelf wel geinig om dat een beetje aan te moeten voelen wat er moet gaan gebeuren.

 

Nou hier de foto met de HPS

gallery_5511_6719_810586.jpg

 

En hier met de test MH lampen.

gallery_5511_6719_779131.jpg

 

Toch ben ik er nog niet over uit of ik opnieuw moet starten :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoer doorgaan joh.

 

Maar staan ze niet wat droog? Of lijkt dat maar zo.

 

Als je ze wat wil kietelen kan je op het blad en bij de voet wat bladvoedind geven. (1cc/ltr voor groene planten)

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

BBB heeft die bollen ook wel gebruikt. Plastic koepeltjes die je over je gewas heen kunt zetten, te koop ook bij Hornbach (staan bij de propagators). Je zet dus in feite een kunststof stolpje over je planten heen om de lv te verhogen en het licht wat af te schermen. Zo slaan ze makkelijker aan en kan alle energie naar de wortels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Droog, ja de bovenste laag.

1cm er onder is het gewoon vochtig hoor geen probleem, en daar onder gewoon noch vochtiger want ze moeten gaan wortelen die krengen.

 

Bladvoeding krijgen ze mee, dus das wel bonkie.

 

Zijn wel pokke klein he

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ert,

 

die zijn idd nog erg klein ja en met dat probleem zat ik ook in mijn vorige kweek :smoke en uiteindelijk had ik 1200 gram onder 2400 watt.

of dat nou alleen door die stekken kwam durf ik niet te zeggen maar het is voor mij wel iets om over na te denken.

 

ik ben benieuwd wat jij hier van gaat maken.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Gast.

 

Ik weet ook niet hoe het komt maar denk dat de LV wel een hele grote rol speelt.

Zoals wazzup al zei is de lv in huis ook ver te zoeken. Toch staan de bevochigers aan en dat scheeld echt wel wat.

 

Maar het zal wel een beetje van dit en van dat zijn, maar ben echt niet van plan om 3weken te gaan groeien voor NIKS.

 

Maandag gaat de klok om of ze aan slaan of niet en anders , en anders gaat de stekker er uit :smoke

 

Ga geen ronde draaien die helemaal niks waard is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot is de ruimte voor je tent. Zou je die niet in z'n geheel "iets" vochtiger kunnen maken zodat alle lucht die de tent in gaat al 60%+ is ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees de tenten staan in een ruimte van 43m2.

 

Dus dat zou een beetje te gek worden :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak er een zwembad van :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmorgen de aller kleinste uit gegraven, en daar zaten 0.0 wortels aan.

Dus ben ik ook wel benieuwd of de iets grotere wel wortels aan het bouwen zijn of niet .

Niet allemaal zien ze er verloren uit natuurlijk.

 

Wat nu???

Ga ik de goeie in een tent zetten en maak daar de ronde netjes mee af onder de MH lampen.

Of moet ik helemaal op nieuw beginnen omdat het anders miss geen test is. Dat is een dilemma waar ertje mee aan het spelen is.

 

Voeg ff raad aan het kleine breintje van ertje toe.

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Ert,

 

Moeilijk dilemma man...

Wat ik voorstel om de test eerlijk te houden is er een x aantal nieuwe bij te zetten.

Je verdeeld je huidige planten die wel goed zijn en zet daar eerlijk verdeeld over de tenten een paar andere bij.

Laat maar weten wat je hier van vindt.

 

Ik hoop dat je wat inspiratie krijgt na een cakeje.

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat dan niet werken Doc.

Het hoogte verschil zal dan weer zo veel zijn dat het weer een gekloot met belichten word.

 

Ik denk dat mijn idee om de ronde netjes af te maken met de MH wel een goeie voorzet is op dit moment al sta ik daar nog niet helemaal achter.

 

Cakje nee ff niet, heb een beetje een kater :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, eigenlijk moet je de test laten doorgaan.

Maar ja, jij kweekt natuurlijk ook niet voor niets...

 

Wil je eraan verdienen zou ik stoppen, zeker na dat je nu weet dat er geen wortel aangemaakt wordt.

 

Maar belooft om te testen is belooft natuurlijk...

 

Kun je niet een stuk of 2 van elke tent verwisselen en vooral kijken hoe die 2 van onder de testlamp zich nu gaan gedragen onder de hps lamp...moet kunnen om na 3 dagen verschil te zien.

 

Na deze test zou ik beslissen of de stekker erin mag blijven...

 

Succes met een moeilijke knoop door te hakken ;)

 

El Fish :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk de test was eigenlijk alleen om de lampen te testen. Dat ik er een volledige 2e tent bij heb gekocht dat is mijn eigen dingetje, dus verdienen ga ik er al niet meer aan.

Ik heb de stekken geheel bekeken en heb de knoop net door gehakt.

Ik draai verder met 1tent inc de HM lampen. Het is gewoon een drama als je ziet hoe er is geworteld of juist niet. Ik kon ze er bijna zo uit pakken.

 

Dus vanaf nu een tent, met 9 dames in de dop, waar ik nog niet tevree over ben, maar ja ze moeten gewoon door.

 

Vanavond doe ik foto,s er op van de tent

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...