Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Choppie

wat heb je nodig om een kast/hok te maken ?? (en hoe doen ?)

Recommended Posts

is wel vet interessant die filter...

 

Noemt dit nu gewoon een interieurfilter?

en wat voor functie heeft deze dan bij een auto?

 

post is van 2002 :P hopelijk verkopen ze dat ding nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
* wanneer is het dan te koud voor de plant?

te koud is het onder de 15 graden dat is echt de minimum temp voor je planten

mooiste zal zijn rond de 18 graden min temp

Lange tijd werd aangenomen dan een nachttemperatuur onder de 15 graden slecht zou zijn ,maar het draait om je medium temperatuur die moet het liefst boven die 18 blijven . Boven de grond ( of ander medium) mag het zelfs zeer koud zijn , 5 graden bijvoorbeeld dan produceren ze meer hars. Op de plaats waar de echte Indica's al eeuwen zelfstandig groeien is het in de nacht zeer koud en overdag erg heet ,harsen vormen dan de natuurlijke bescherming voor de plant .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus lekker veel houtsnippers en troep rond je planten gooien zodat het lekker gaat broeien.

 

edit: oow lol ik zit helemaal niet in een buiten topic..

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat een houten kast niet in de fik?

En hoe duur is de aller goedkoopste kast met het nodige om een succesvolle kweek te realiseren? want ik wil beginnen met 5 plantjes en kijken of ik verder wil. Dus ik wile rniet teveel geld aan uitgeven nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gaat een houten kast niet in de fik?

En hoe duur is de aller goedkoopste kast met het nodige om een succesvolle kweek te realiseren? want ik wil beginnen met 5 plantjes en kijken of ik verder wil. Dus ik wile rniet teveel geld aan uitgeven nog.

Een oude kledingkast met tweedehands spulletjes, dat werkt altijd.

 

En nee, hout gaat niet in de fik, de lamp wordt 260 graden heet, dit is nog niet eens genoeg om hout aan te steken en ik neem aan dat je lamp niet tgen het hout aanzit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

in dit topic vind je echt heus alle antwoorden over hoe een kast te bouwen.

de kosten verschillen zo enorm veel, dat is bijna niet een indicatie te geven.

ikzelf heb voor 50 euro een kast gekocht en veel tweede hands spullen, ben minder dan 250 euro kwijt,voor een kast met 2x400 watt.

reken ik alleen nog even niet de stekken mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een afzuigkap zit ook een 250 kub slakventilator die je kunt gebruiken bv , kosten erg weinig 2e hands .

Als je handig bent en wat tijd hebt kan het echt goedkoop !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, ik wil nou ook wel eens beetje beginnen met kweken en had een paar vraagjes, vond het onnodig om een nieuw topic te openen dus doe het hier maar.

 

Ik heb een hoogte beschikbaar van maximaal 1 meter, is het dan beter om tl lampen te gebruiken of gewoon een lamp van 400 watt?

Hoe kan je een 400 watt lamp aansluiten? In een armatuur toch? en dan? Niet zo in het stopcontact lijkt me.

Hetzelfde voor tl lampen, hoe doe je dat?

En dan dacht ik aan 3 á 4 stekkies hoeveel tl lampen heb je daar voor nodig?

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oke, ik wil nou ook wel eens beetje beginnen met kweken en had een paar vraagjes, vond het onnodig om een nieuw topic te openen dus doe het hier maar.

 

Ik heb een hoogte beschikbaar van maximaal 1 meter, is het dan beter om tl lampen te gebruiken of gewoon een lamp van 400 watt?

Hoe kan je een 400 watt lamp aansluiten? In een armatuur toch? en dan? Niet zo in het stopcontact lijkt me.

Hetzelfde voor tl lampen, hoe doe je dat?

En dan dacht ik aan 3 á 4 stekkies hoeveel tl lampen heb je daar voor nodig?

 

Alvast bedankt

 

1 meter dan is het met hps not done, dart wordt tl met indica's. Tl's koop je vor 6,50 per stuk je koop was snoer, stript het snoer ene kant een stekkertje andere kant in de tl vast. Als jij nu een moi met een tl of 4-5 begint en dan 36 watter kan je er mooi 5 achter elkaar zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, ik wil nou ook wel eens beetje beginnen met kweken en had een paar vraagjes, vond het onnodig om een nieuw topic te openen dus doe het hier maar.

 

Ik heb een hoogte beschikbaar van maximaal 1 meter, is het dan beter om tl lampen te gebruiken of gewoon een lamp van 400 watt?

Hoe kan je een 400 watt lamp aansluiten? In een armatuur toch? en dan? Niet zo in het stopcontact lijkt me.

Hetzelfde voor tl lampen, hoe doe je dat?

En dan dacht ik aan 3 á 4 stekkies hoeveel tl lampen heb je daar voor nodig?

 

Alvast bedankt

 

1 meter dan is het met hps not done, dart wordt tl met indica's. Tl's koop je vor 6,50 per stuk je koop was snoer, stript het snoer ene kant een stekkertje andere kant in de tl vast. Als jij nu een moi met een tl of 4-5 begint en dan 36 watter kan je er mooi 5 achter elkaar zetten.

 

Is dat niet wat weinig watt voor 4 plantjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ophangen thermo/hygrometer (ter hoogte van je toppen het best (circa 80-120 cm hoogte).

 

is dit de beste plek om je thermo meter op te hangen dan??

 

en trouwens het is een goed leesbare tekst :wOOt (jammer dat ik hem niet eerder had gevonden had me een hoop tijd gespaard haha) :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om ff terug te komen op wat er in het begin van dit draad word gezecht over gipsplaten:

 

Ik was laatst bij de praxis, en daar hadden ze ook Greenboard staan, dit is een soort gipsplaat, maar dan vocht en brand afstotend.

Lijkt mij een beter idee dan gipsplaat, maar het is dan ook wel iets duurder, en ze zijn er maar in de lengte van 120 cm.

Dan zou je dus 2 bakken kunnen maken van 120 x 120, en dan 40 cm hoog, en daar tussen die 8 balken, en dan greanboard ertussen.

 

Mischien is het een idee.

 

Groet NECROTH :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja daar zat ik ook aan te denken, maar die zijn 1-2 euro duurder. Nu heb ik maar een pak met 16stk rockwoll van 60x50 cm gekocht voor 3 euro. Dat is ook brandwerend, en isoleert ook nog goed. En voor tegen vocht, gooi ik er wel wat stuuk ofzo op.

 

En ik heb nu die onderste 2 platen vastgeschoeft, en toen was de accuboormaschine leeg :whistling Nu ben ik even aan een jointje, en ben ik bang dat ik pas morgen weer zin heb om verder te gaan <_<

 

Iemand trouwens een idee wat je het beste kan gebruiken in zo een ruimte? Een cooltube 600watt of gewoon een Cecla 600, spiegelreflector & Philips SON-T 600 bloeilamp ?

 

Zit nog steeds te twijvelen...

 

 

Inmiddels de onderkant even bovenkant klaar, alleen ben vergeten grotere schroeven te halen dus die haal ik morgen wel en maak ik hem dan af :smoke

 

onderkant.JPG

onderboven.JPG

Edited by Cubewood

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol die joint gaat waarschijnlijk sneller dan die accu opladen... Met de hand schroeven is er niet meer bij he.. watjes! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je van een kledingkast van 170x80x60 zo een kast wilt maken kan je dan liever voor 400W of 600W kiezen aangezien het prijsverschil niet zo groot is , het moet natuurlijk wel veilig blikven met de tempratuur enzo dus het moet niet te warm worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een vraagje met Betrekking tot het relais, ik vraag me af of ik het wel goed heb aangesloten. Op de foto is te zien hoe de draden lopen, en alles werkt ook wel, maar wat ik begrepen heb is dat normaal 1 lamp later aanspringt dan de andere, om de piek stroom te vermijden, echter bij mij springen ze alletwee tegelijk aan. Op zich ben ik wel redelijk technisch, maar Electra is toch niet mijn favoriete onderdeel...

gallery_4287_391_228454.jpg

 

 

Alvast bedankt.

 

Stinos

Share this post


Link to post
Share on other sites
De meesten hebben vast wel een (oude) simpele kledingkast (van de woningbouw) staan,

die kan je ook gebruiken . . . dat de binnenkant glimmend wit zijn, mat is beter (en wat minder stevig om materiaal te bevestigen).

Natte doek met jif doet wonderen bij zo'n woningbouw kast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na het doorlezen van deze thread heb ik 2 vraagjes

 

1. verlichting : ik dacht er aan om terrarium verlichting te gebruiken, met name de lucky reptile daylight sun T5 vanwege de lage warmte ontwikkeling en het brede uv spectrum (54W 1163mm-16mm). ze zijn nogaal duur in aankoop maar zouden plantengroei bevorderen, is dit wel zo'n goed idee of kan ik toch beter voor de conventionele groeilampen gaan?

 

2. afzuiging: wat kan ik hier best voor gebruiken? ik dacht eerst aan 2 pc-fans van 120mm, maar betwijfel de effectiviteit.

 

handige thread om mee te beginnen, geeft een mooi overzicht op de basisconstructie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb wel eens gelezen dat die gipsplaten na tijd beginnen te vervormen door de vocht,

heb jij dat met jou kast?

Edited by KraKah

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wie bent u ?!

 

Gelieve jezelf even voor te stellen!!

 

Verder wil ik je wijzen op de vochtbestendige (GROENE) gipsplaten.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey wazzup ik heb een vraag over je kast bij het skelet: als je dat vierkant hebt gemaakt op de bodem en plafondplaat en de 8 balken ertussen in gaat schroeven, moeten die balken (verticaal) dan komen OP de balken (horizontaal) van de grondplaat? dus dan heb je schroeven nodig van een cm of 10?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...