Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Maximus

Buitenkweek Nlx Mango

Recommended Posts

heey maximus

 

mooi dat alles goed gaat

 

ik heb vorige week ook gestekt

 

deze stekken staan met stekpoeder in steenwolblokjes in een propegator met hydrokorrels.

 

daar hangt boven een 250 watt HPI (natuurlijk niet dicht erop)

 

eerste 3 dagen de ventilatie roosters dicht na 4 dagen 1 open en na 8 dagen 2 open .

 

vooral in de eerste periode de plantjes regelmatig bevochtigen en de kap af en toe wat nat spuiten .

 

deze stekjes beginnen nu al wat gelig te zien dus gaan het denk ik niet redden (staan nu 10 dagen )

 

vandaar dat ik benieuwd ben dat je jou zo wel lukt om het stekje te laten aanslaan .

 

kan natuurlijk ook aan de soort liggen , want sommige soorten wortelen vele malen sneller als andere .

 

ik heb gestekt van een Biddy Sister van Magus Genetics, en van een Mexican Haze. beide soorten vertonen nog geen enkele wortel door het blokje .

 

als je verder de vooruitgang van die stekken wil volgen

 

kijk dan hierKliK

 

als ze als nog aanslaan komt het daar met fotos in te staan

 

ik zal over een tijdje bij jou ook weer langskomen in je topic om te checken hoe het bij jou gaat

 

verder succes met de NLX mango en eb je verder nog info over het soortje?

 

Laters Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites
joe de leo :execute

 

eum nee nog niet begonnen met buigen.. kga wachten tot het iets sterker is en de zon wat meer schijnt.. hij staat ook al vrij wijd uiteen van zichzelf dus voor nu moet dat wel lukken.

 

btw: ik ben dus daarstraks met de moeder stekgrond gaan halen en een soort van speciale stekkenpotjes ( waar ik straks meer info over zal geven ) en heb dus mijn stekje daarin gestoken. en ik vroeg zo heel lief aan da stekje: zou jij het goed vinden moest leo u adopteren? en het stekje was reuzeblij met haar nieuwe papa! leo heeft dus een plantje vanaf nu :doctor:

 

zal er straks een fotoke van posten. kga da plantje ook in dit verslagje bijzetten zodat jullie dat ook kunnen volgen.

 

joeee

 

 

Super vet Max! Bedankt! :D Nu maar hopen dat het overleeft... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo, tof, al die reacties! eum ik doe volgende week update.

 

stekje is helaas komen te gaan.. vreemd wel want toen ik ze uit de grond trok had ze wel een flink kluitje worteltjes, dus ze was geworteld..

 

volgens mij is ze eraan gegaan door een te lage luchtvochtigheid.. ik ga later nog eens proberen want ze worteld dus wel degelijk!

 

de grote doet het goed.. is weer 10 cm gegroeid en een paar zijtakken rijker. volgende week begin ik met buigen.

 

grtz to all

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ max

 

Jammer man van je stek :doctor: volgende keer beter

 

Ik zie volgende week de foto's wel weer :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

jow jow

 

update volgt een dezer dagen, plantje is goed gegroeid en de stam is al behoorlijk dik aan het worden. ze is wel niet in topconditie moet ik zeggen. ik spot een paar bladeren waar ik bruine plekken op zie en de bladeren voelen een beetje droog aan.. vraagt ze om voeding? ik ging normaal deze week beginnen met voeding te geven..

 

ook misschien nuttig te zeggen, die luizen zijn teruggekeerd en er zijn dus op sommige plekken gaatjes in de bladeren, misschien dat zij hier ook iets mee te maken hebben.. en ze heeft wat weinig water gekregen de laatste dagen.

 

foto's kan ik nu niet maken, waarsch morgen

 

max

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

 

high all, plantje groeit goed door, vertakkingen blijven komen en het gaat dus vrij goed. ;)

 

alleen zijn er een paar probleempjes nl.: op sommige bladeren zijn er bruine plekken en de bladeren voelen nogal droog aan.. ik besproei ze wat met water maar dat helpt precies niet veel.. een tekort aan iets? :lol:

 

verder zijn er een paar bladeren aangetast door beestjes maar daar heb ik weer tegen gespoten. :smoke

 

deze week ga ik waarsch beginnen met buigen. ;)

 

the pics

 

med_gallery_17189_5175_1856931.jpg

 

med_gallery_17189_5175_185769.jpg

 

med_gallery_17189_5175_1575456.jpg

 

med_gallery_17189_5175_108315.jpg

 

 

de aangetaste blaadjes:

 

 

med_gallery_17189_5175_2073604.jpg

 

med_gallery_17189_5175_2983219.jpg

 

 

vergelijkingkje:

 

 

med_gallery_17189_5175_1922150.jpg

 

med_gallery_17189_5175_1625613.jpg

 

med_gallery_17189_5175_1840507.jpg

 

med_gallery_17189_5175_1454201.jpg

 

 

grtz max

Share this post


Link to post
Share on other sites

he die max

 

ziet er goed uit hoor ik denk ni dat ie erg ziek is

anders kijk je eff in de plantenkamer ofzo vind je

vast wel iets . en woo je plantje is echt snel gegroeid

en vol geworden :smoke ga zo door en veel succes verder.

 

greetzz G&B

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja i know maar vindt het toch wat bizar. ik besproei ze nu regelmatig en volgens mij gaat het beter, de bladeren voelen toch al minder vreemd aan. ik hou je wel op de hoogte :smoke

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

okay dan is goed

eey max ik ga net kijken bij mijn buitenplantje en heb precies het zelfde :smoke

ben al tijdje aan het zoeken maar nog niks gevonden .k laat je weten als ik wat weet

vanavond zal je het wel zien in mijn nieuwe update en ik heb trouwens 2 stekjes gesneden

en deze in stek poeder gedaan en daarna in een jiffy en ze staan nog steeds :lol:

spreek je later

 

greetzzzz G&B

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ max

 

Ziet er toch goed uit, en van die blaadjes dat heb ik op sommige planten ook is toch moeilijk tegen houden buiten met beestjes

Maar als ik zo kijk komt alles wel goed :smoke

 

Succes verder

 

 

2e Buiten kweek 2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo, de plant gaat terug beter dus kleine update.

 

eum grower ik besproei ze nu gewoon een beetje als het erg warm is in de middag en de bladeren voelen veel beter aan en ik zie niet veel bruine plekken meer. ze gaan niet weg maar ze zijn al veel minder erg en de plant ziet er ook gwn frisser uit nu. terug mooi groen. the way we like her.

 

ik heb ze ook effe omgedraaid om de kant die altijd in de schaduw staat wat licht te geven en ik heb ze zo gezet dat de grootste takken aan de linkerkant nog altijd genoeg licht krijgen. zo stopt die kant niet met groeien terwijl die vrij lege kant lekker in de zon staat. :smoke

 

picspam:

 

med_gallery_17189_5175_1772273.jpg

 

gigantisch blad..

 

med_gallery_17189_5175_2914212.jpg

 

hier zie je het verschil duidelijk aan de dikte van de vertakkingen. linkse kant is de kant die normaal gezien de zon de hele dag aan haar kant heeft. rechts de schaduwkant.

 

med_gallery_17189_5175_1223290.jpg

 

med_gallery_17189_5175_1876925.jpg

 

med_gallery_17189_5175_1244118.jpg

 

med_gallery_17189_5175_526433.jpg

 

green grtz

 

max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ziet er goed uit! Hoeveel liter is zo'n pot eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha die Max, ziet er netjes man. Gaat ze al een beetje ruiken? Hier bij mij al 2 vrouwtjes gespot. Ga dalijk weer eens kijken of mijn harem al is uitgebreid :smoke Keep it up

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ze ruikt zoet, eigelijk al een heel tijdje. als ik ze nu af en toe binnenzet duurt het niet lang voor de woonkamer naar wiet ruikt :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx grower :smoke

 

ik ga een dezer dagen écht buigen want ik ben er gewoon te tam voor. heb er ook eig nog niet echt tijd voor gehad.

 

max

Share this post


Link to post
Share on other sites

eey Max,

 

schoon zenne uw plantje. Mooi groen, schone stengel, lekkere scheuten zo te zien. Maar ja dat van zon, zou k zeker rekening mee houden als je kan. Ik zie m'n plantjes de hele dag meedraaien met de zon...

 

Kom es van uw reet hé zeg ivm dat buigen. Ge wilt toch wat te :smoke ? :lol:

 

goe weer vandaag,

grtz

bgc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ graskoe

 

haha :lol: ik weet het ik weet het, ik moet er echt aan beginnen.. deze week zonder fout! :smoke

 

thx voor de comments

 

max

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK mannen kheb mn tamme reet opgehoffen en de plant gebogen. kheb gezorgd dat er genoeg speling is dat de takken dus niet te hard naar beneden zijn getrokken en bij de volgende windvlaag zouden doorknakken :lol:

 

kvind ook wel mooi om te zien hoe mooi groen de stengels zijn, echt nix stress..

 

10 zielige minuutjes heeft da geduurd, erg! maar ja zo staat ze er nu bij:

 

med_gallery_17189_5175_56061.jpg

 

med_gallery_17189_5175_974378.jpg

 

med_gallery_17189_5175_187194.jpg

 

med_gallery_17189_5175_1542679.jpg

 

hier zie je de lekker mooie groene stengeltjes, in een wir war van nieuwe scheutjes, happy happy joy joy als je weet dat dit een vertakking is en niet de hoofdtak.. :smoke voor een vertakking komen daar wel veel scheuten uit als ik zo denk.. ik ga mogen ondersteunen als daar toppen aan gaan komen want nu staan die takken dus horizontaal beneden en dan buigen ze naar boven..

 

med_gallery_17189_5175_2537881.jpg

 

med_gallery_17189_5175_231194.jpg

 

de stam is nu ook al duimdik

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawadde! Ziet da nekeer buzze geven! :smoke

't plantje ziet er echt wel mooi uit! Good work mate! ;)

Laat die scheuten nu maar komen! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jup, die lege ruimtes gaan hopelijk opgevuld worden met lekker nieuwe scheuten :smoke

 

en ik keek zo net en als je naar de laatste foto kijkt en je inbeeld dat die ruimtes opgevuld zijn dan heeft de plant de vorm van een kegel.. interessante vorm :lol: misschien ligt het aan mij want heb net een lekkere nepal black temple balls hasj joint gemixt met amnesia gerookt.. mjam mjam ( wa n belachelijk lange naam trouwens, kan zijn dat ik wat woorden in die titel heb omgewisseld )

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...