Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Maximus

Buitenkweek Nlx Mango

Recommended Posts

DUS: eerst effe wat uitleg natuurlijk :P

 

ik heb 3 weken een stekje gekregen van een vriend en dat staat nu al 3 weken bij mij. ik meet geen Ph en Ec, ben amateur en misschien dat ik mij daar volgend jaar aan waag.. voor nu hou ik het simpel. ik probeer gewoon zo goed mogelijk mn plant te verzorgen in de hoop daar een degelijk rokertje aan over te kunnen houden ;)

 

ik heb het een anderhalve week geleden gefimmed. ze heeft een weekje stilgestaan toen maar is dan terug in beweging geschoten. ik weet niet juist of het fimmen gelukt is maar ik denk niet zogoed als de bedoeling is. :verrygood volgens mij heb ik niet genoeg van het scheutje geknipt want nu de bladeren uit de scheut komen zijn deze geknipt zoals je kan zien op de foto's hieronder.

 

maar ja, kan geen kwaad ik heb nu 4 of 5 vertakkingen buiten de hoofdtop gerekend en ze begint een zoete geur te verspreiden.

 

ik zet ze sinds gisteren buiten omdat het weer hier niet zo denderend was maar nu hebben we "een tropisch klimaat" over ons dak gekregen volgens de weerman en tropisch is goed :P zonnetje schijnt volop en snachts rond de 17°C :specool

 

ze is nu zoals je kan zien een beetje langs de dunne kant qua stam en stengels maar nu ze buiten staat in de wind zal haar stammetje wel dikker worden heb ik gelezen, nu is ze een beetje lui door chill binnen te staan ;)

 

ik woon nog thuis en mijn ouders zijn gescheiden en ik ben dus om de week een week niet hier. dat betekent dus dat ik mijn baby een week niet zou kunnen zien. nu ik kom elke woensdag naar mn moeder om mn plant te inspecteren en ik hoop dat dat voldoende zal zijn.

 

ik heb mn moeder ook de opdracht gegeven om op beestjes te letten enz en aangezien mijn moeder vroeger zelf plantjes kweekte zal ze er wel snel bij zijn moest het nodig zijn :lol:

 

genoeg geleuterd, hier de foto's

 

mn plantje een week geleden, na het fimmen

 

med_gallery_17189_5175_1376002.jpg

 

med_gallery_17189_5175_216135.jpg

 

hier zie je dat er vanonder vertakkingen gingen komen maar deze worden nu heel zwak en groeien gwn niet.. ze hebben precies niet genoeg kracht om van die stam weg te geraken.. jammer maar ik denk dat ik voldoende vertakkingen zal hebben

 

med_gallery_17189_5175_1874744.jpg

 

 

mn plantje nu, een goede 27cm en de ene vertakking heeft de hoofdtop een stuk ingehaald. plantje is een beetje gestrekt door binnen te staan maar dat zal wel goed komen met nu in het zonnetje te staan.

 

med_gallery_17189_5175_310047.jpg

 

med_gallery_17189_5175_1174450.jpg

 

hier zie je dat de bladeren dus in de helft eig zijn verknipt door het fout fimmen toen ze nog in de scheut zaten.. staat niet zo mooi maar kan in principe geen kwaad ;) ze maakt nu terug 5 vingers aan ipv 3 dus dat is teken dat ze het naar haar zin heeft ;)

 

med_gallery_17189_5175_1017567.jpg

 

med_gallery_17189_5175_967205.jpg

 

med_gallery_17189_5175_2407768.jpg

 

en hier is haar plekje, in het groentetuintje naast de bakstenen muur ( deze geeft lekkere warmte af als het zonnetje al gaan slapen is) maar niet te dicht ertegen dat ze wat ventilatie heeft. de zon staat gedurende de hele dag PAL op deze plek. de foto is genomen om 7uur savonds.

 

med_gallery_17189_5175_1865837.jpg

 

 

 

zo dat was het dan :whistling

 

voor degenen die zich al zorgen maken.. deze is niet de definitieve pot, ze is ook niet zo vol gevuld omdat ik zonder zat. dit weekend gaat ze in een grote stenen pot die lekker warm wordt en de grond warm houdt. die heeft ook een gat vanonder dus ik kan langs onder water geven. ik denk dat ik niet echt iets fout doe op dit moment.

 

tips zijn zeer welkom ;)

 

grtzz max

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ik zie net iets.. topic staat op de foute plek.. zou een mod hem kunne verplaatse naar outdoor kweekverslagen aub??

 

thx whazzup voor het te verplaatsen!

 

grtzz max

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey max

ziet er leuk uit man ze doet het goed en van die verknipte blaadjes dat maakt niets uit komt wel goed

verder ben ik het met fgroningen eens als je hem toch in de volle grond plaatst kan je dat beter direkt doen

scheelt stress :verrygood verder ziet ie er wel goed uit veel grow succes nog

 

greetzz G&B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jooooooo Maximus!

 

Vet verslag en heerlijk duidelijke foto's. :specool Wie in schoonheid begint zal in schoonheid eindigen!

Ik blijf dat vrouwke van u volgen!

kgaan er dit weekend ook werk van mijn verslagske maken! kunt ge mijn plantjes ook nog is zien!

 

Succes mate!! :verrygood

 

Beefke :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ grower

 

ja maar ik ga hem in een pot zetten. dat staat vanonder in mn verslagje :whistling ik dacht hem eerst in die open plek in de grond te zetten maar ik denk dat ik ze liever toch een beetje mobiel ga houden door ze in een pot te zetten die groot genoeg is. als ik dan later met toprot te maken krijg kan ik ze desnoods binnen zetten. maar ik ga de pot op de plek zetten waar ze dus normaal in de grond zou staan. dat ga ik dit weekend doen. :verrygood

 

@ beefke

 

johow ja maak een verslag, dan kan ik u makkelijk volgen in plaats van naar u huis te komen, en dat is ook gwn tof om te doen.. als je dan binnen een paar jaar beter bent enz kan je echt supermakkelijk terugkijken hoe je het vroeger deed in een mooi verzorgd verslagje. chill :specool

 

veel succes met u plantjes nog beefke en grower

 

grtzz max

Share this post


Link to post
Share on other sites

okay, ja dat is eigenlijk wel beter.

heeft ook zo zijn voordelen voor als je wil verduisteren dan gaat dat nu

een stuk makkelijker gaan bedankd en jij ook succes

 

greetzz G&B

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ grower

 

ja i know, ik dacht na over verduisteren enz maar ik denk dat dat onmogelijk gaat zijn deze keer. ik ben namelijk in de vakantie ( nog student ) veel op vakantie en shit en aangezien je dat 3 weken echt elke dag moet doen gaat dat niet gaan.. mn moeder wil wel water geven en checken op beestjes maar de stricte discipline om 3 weken te verduisteren gaat voor haar net iets erover, wat ik wel kan begrijpen :whistling

 

spijtig i know, daarmee dat ik koos voor ze niet in de volle grond te steken omdat ik als ik niet verduister weer meer kans heb op toprot op het einde met die natte maanden.. daarmee dat ik ze in een pot ga houden zodat ze desnoods binnen kan gaan staan als het nodig is.( wat gaat dat huis meuren!) :lol:

 

gedoe gedoe gedoe :verrygood maar ik hou ng van mn groene vriendinnetje hoor :specool

 

Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

update 31/05:

 

hallo allemaal, tijd voor een update.

 

ik ben vandaag naar de winkel geweest en heb een grote zak potgrond gekocht. ik heb mn plantje overgepot in een 45liter pot met een gat vanonder voor watergeven langs onder ;)

 

met het overpotten heb ik wel de wortels een beetje beschadigd. ik dacht dat ik diep genoeg ging met mn schupje om alle wortels mee te nemen maar bleek dat er toch nog een paar uitlopers in de ouder grond staken toen ik het omwoelde. had niet gedacht dat de wortels al zo groot waren. niet zo chill voor het plantje but she'll live. :verrygood

 

ze groeit goed en ruikt heerlijk. ik hoop dat ze niet te lang stil zal staan door de beschadiging aan de wortels en dat ze er niet teveel stress aan overhoudt. :specool

 

de verknipte bladeren vanboven vanboven door het fout fimmen vorige week zijn niet zo mooi maar de nieuwe bladeren die uit de scheut komen zijn heel dus dat is binnenkort weggewerkt :P

 

nu is het een beetje het lelijke eendje :lol:

 

tze picturez:

 

med_gallery_17189_5175_2156572.jpg

 

wat er op de zak staat :P laat die uitbundige bloei maar komen!

 

med_gallery_17189_5175_1719883.jpg

 

plantje in zn nieuwe pottie

 

med_gallery_17189_5175_1938093.jpg

 

med_gallery_17189_5175_2198763.jpg

 

med_gallery_17189_5175_1337668.jpg

 

 

een blaadje met 4 vingers.. vergissingkje van the man upstairs? :whistling voor de rest zijn de nieuwe blaadjes allemaal 5 vingerig en een paar 7 vingerig.

 

med_gallery_17189_5175_391553.jpg

 

med_gallery_17189_5175_2784867.jpg

 

 

 

de pot is niet helemaal gevuld maar dat ga ik nog doen.

 

reacties en opmerkingen zijn welkom

 

grtz max

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo

 

ze blijkt niet teveel last te hebben van het overpotten :specool

 

vandaag schijnt het zonnetje goed en ze staat te rustig te chillen

 

med_gallery_17189_5175_1854339.jpg

 

med_gallery_17189_5175_2856415.jpg

 

 

 

ik heb daarnet wat gezocht naar wormen voor in de pot maar tevergeefs, ik krijg ze niet naar boven gelokt :verrygood

 

grtzz max

Share this post


Link to post
Share on other sites

high everybody

 

plantje doet het goed, heeft de storm in belgenland overleeft en spuwt ze recht in het gezicht, see for yourself:

 

med_gallery_17189_5175_3128411.jpg

 

die 3 vlekjes die je ziet is ketchup ofz, was croque monsieur aan het eten toen ik de foto nam.. bij jullie heet dat geloof ik tosti.. :welcome:

 

med_gallery_17189_5175_1421683.jpg

 

med_gallery_17189_5175_1922150.jpg

 

toppie!

 

grtz max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, zitten ongeveer gelijk qua lengte denk ik zo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey max

 

ziet er nog goed uit na die storm van van de week

alleen de aarde is een beetje erg nat zo te zien

maar dat droogt ook wel weer op :welcome:

veel succes nog spreek je later

 

 

greetzzz G&B

Share this post


Link to post
Share on other sites

proberen je aarde nu een goed weekje droog te houden!!

ik probeer het ook, want hebben wel heel erg veel te drinken gehad :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja de aarde is erg nat want het is hier echt vreemd weer.. 26°C maar toch broeierig weer en af en toe regen.. wel perfect weer voor de plant denkik.. echt zo vochtig warm!

 

maar met die regen is de aarde dus goed nat maar ik geef dan ook geen druppel water deze week.. ze krijgt genoeg gewoon al door de luchtvochtigheid en de regen zelf.. en regen is echt goed voor de plant, lichtjes zurig dus top :)

 

de nieuwe blaadjes zijn echt gifgroen! het gaat goed, ik hoop dat het zo blijft ;)

 

ook nog geen beestjes ontdekt :welcome:

 

grtz max

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee morgemiddag zie ik mn baby terug. zal dan onmiddelijk foto's nemen en een update zetten. mn moeder zegt dat ze ng geen beestjes ontdekt heeft en dat ze er goed begint uit te zien.. ben benieuwd want heb ze al van woensdag niet meer gezien en met 4 a 5 cm per dag.. oh boy, ik hoop dat ik ga verschieten

 

tot morgen!

 

max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey!

 

Leuk plantje, gaat prima zo te zien. Wel wat asymmetrisch; is dat bij stekjes altijd zo? Succes met je plant, hoop voor je dat er een dikke top in komt. :( Ik volg je kweekje! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

high everybody, dinsdag update-dag

 

WOW, onze geliefkoosde plantjes doen hun naam als onkruid wel eer aan, ik verschoot me echt rot toen ik daarnet thuiskwam. ineens heeft ze 11 vertakkingen. ( sommigen nog maar 3 cm en de grootsten al 15cm.)maar dat is zonder de nieuwe scheuten meegeteld, ik noem het pas een vertakking als ze al 5 cm groot zijn. in alle oksels van alle vertakkingen zie ik nu ook al nieuwe scheutjes komen dus dat worden nog meer takjes en later dus ook topjes :) :) :)

 

ik zag wel ineens een mier paraderen over een blad en ik dacht: waar vuur is is rook en waar mieren zijn zijn bladluizen. na een korte inspectie jawel, heb ik er een paar gespot. straks dus naar de winkel voor product om die fuckers te vernietigen. dat komt wel goed, het zijn er niet veel. :) :)

 

gisteren en vandaag is er eindelijk weer wat zon aan de lucht na al die grijze dagen, jeuj! ik dacht, zonder die zon zal ze niet zoveel gegroeid zijn maar fout zat ik. :D

 

ben ik juist als ik zeg dat ze pas in augustus zal moeten geoogst worden omdat ik ze niet ga verduisteren? zoja, tegen die tijd zal mn plant groot genoeg zijn om een boomhut in te bouwen want als die zo nog 2 maand doordoet.. mja in de bloei groeien ze wel minder hard dus chill.. ale ik heb er nix op tegen dat ze een boom wordt maar ik weet niet of mijn buren dat zo gaan apprecieren :o en ze staat niet in volle grond dus dat zal ook nog wel wat uitmaken.

 

the pics:

 

med_gallery_17189_5175_2957477.jpg

 

med_gallery_17189_5175_643792.jpg

 

hieronder kun je dus de luisjes en hun melkers zien die nog niet weten dat ze straks een vreselijke dood tegemoet gaan door op MIJN plant hun louche zaakjes te gaan doen :tu

 

med_gallery_17189_5175_1545999.jpg

 

blaadjes beginnen vrij groot te worden, i like!

 

med_gallery_17189_5175_1863681.jpg

 

med_gallery_17189_5175_2732794.jpg

 

hier vanonder zie je dus nog nieuwe vertakkingen komen die ik eigelijk al geen kans meer gaf omdat die in het begin echt gewoon niet groeiden maar nu blijken ze toch eindelijk van de stam weg te geraken. de stam is ook al dikker vergeleken met toen ze pas buitenstond. top!

 

med_gallery_17189_5175_2448854.jpg

 

med_gallery_17189_5175_2955764.jpg

 

med_gallery_17189_5175_2716460.jpg

 

med_gallery_17189_5175_1755318.jpg

 

na ze een week niet gezien te hebben ga ik me chill naast haar zetten en een ijsje eten en gewoon kijken :D :D

 

EDIT: heb net product tegen bladluizen op de plant gespoten, hopen maar dat dat die fuckers doodt en als dat het niet doet heb ik ook nog een tiental larven van lieveheersbeestjes op de plant gezet. had het beter in de andere volgorde gedaan of alleen de larven maar had weer te vlug gehandeld :(

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

had nog een vraagje: kzou graag een lekker volle plant hebben, zou ik deze dan nog eens toppen dit weekend om die onderste kleine takjes de kans te geven om wat in te halen of beter niet? want mn andere grote takken hebben bijna de hoofdvertakking ingehaald en als ik nu top gaan ze boven mn hoofdvertakking komen te staan en volgens mij gaat dat een raar zicht geven??

 

max

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey max

ziet er goed uit joh hij is weer flink gegroeid

dat gaat lekker zo alleen jammer van die klote

beestjes hoop voor je dat ze allemaal dood zijn

of dat de lieveheersbeestjes hun wek doen en dat

ze snl verdwenen zijn :( geef je voeding?? of ga je

die nog geven?? veel succes verder.

 

greetzzz G&B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeeeey max,

 

Mooie pics man ze zijn weer mooi gegroeid

 

Keep up the good work!!!

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...