Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smooty

Zonne Energie ''altijd Handig''

Recommended Posts

Hoi Smeed,

Hoe groot is dat ding?

Dat zet je niet zomaar in je achtertuin, denk ik.

 

Groetjes Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Smeed,

Hoe groot is dat ding?

Dat zet je niet zomaar in je achtertuin, denk ik.

 

Groetjes Torsten

 

 

2kw = Blade Diameter: 3.2 M (1500$)

600w = blade diameter 1.4 M (600$)

900w = blade diameter 1.8M (799$)

 

windymax_hienergy_packaging1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Smeed,

van de diameters zou het wel kunnen, de kleine bedoel ik dan. Maar dar heb je je zeker een mast van 5-6 mtr lengte nodig.En deze molentjes produceeren een hoop lawaai.

Ik denk niet, dat de buuren het fijn vinden, dat je zoo klimaatneutraal bezig bent.

Dan zijn de zonnepaneelen toch een betere oplossing.

 

Groetjes Torsten

 

PS: Ik heb een rijtjeshuis

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd is het bij een rijtjes huis niet aan te bevelen maar wellicht voor sommige mensen wel leuk

ik denk dat je wel een hoop panelen moet ophangen omdat het ook in nederland vaak bewolkt is gaat het rendement ook achteruit , je zou het kunnen proberen met eerst 1x 250 w enviro werkt het dan kan je altijd nog uitbreiden met meer panelen en accu's voor 1x 600w , je zou ook een systeem kunnen maken dat als de accu's leeg zijn hij vanzelf weer op netstroom verder gaat met bv een lamp restart met afkoel tijd bv 10 minuten ofzo

Edited by BigButtBram
Onnodig Quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit ook serieus te overwegen na een verbouwing hierzo een aantal zonnepanelen op het dak te klappen.

Laten we nou niet te hard millieukreten gaan opperen, want dan zou de beste remedie zijn te stoppen met kweken cq blowen.

 

Ik ben zeker Pro Kernenergie en wacht rustig af tot kernfusie om de hoek komt kijken.

Tot die tijd wil ik me wel toeleggen op zonnepanelen. Wat ik daarmee opwek bespaar ik op mijn reguliere gebruik, dat dan ook een onregelmatiger beeld gaat vertonen op de afschriften of, wanneer dat ooit doorgedrukt zal worden, de slimme meters.

 

Dat de productie van die zonnepanelen dan zo millieubelastend zal zijn is dan even bijzaak. Ik zou hypocriet zijn als ik me daar druk om zou maken.

 

De overtollige energie die een zonnepaneel opwekt (lees: die je niet gebruikt op dat moment) wordt wel afgevoerd en op je rekening gekort, mits je dat hebt aangegeven.

Ik houd dat lekker voor mezelf! Essent/Nuonof wiedanook hoeft niet te weten dat ik zonnepaneeltjes heb.

Opslaan in accu's schijnt ook niet rendabel te zijn. Die accu's schijnen daar niet zo goed tegen te kunnen.

 

Bron: Oud collega die in de gouden subsidiejaren een flink aantal van die dingen geplaatst heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Buddy,

In deze richting denk ik ook, Ik verbruik mischien 750 watt/uur tijdens het kweeken,

Zet ik 5 paneeltjes op het dak, ben ik bijna nuon/essent-neutraal :cry . In de zomer kweek ik niet inside, dus wordt stroom teruggeleverd an de leverancier.

Ik weet niet de uitwerkingen op de slimme meters, maar het valt dan niet zo op zodra je over dag draait.

 

Groetels Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat kost een molentje van rond de 1kW ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kees,

dat staat in bericht # 28

900 Watt = 799$

 

Groetjes Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop niet dat er weer wijsneuzen komen die vinden dat energie uit olie moet komen. :cry

 

http://www.homeenergy.nl/v100nl.htm Niemand hier bekend met de energyball? Dat gaat hem

wel worden denk ik.

 

Verder wordt er veel onderzoek gedaan naar zero-point energy.

http://en.wikipedia.org/wiki/Zero-point_energy

 

In de USA hebben ze een mini-nuclear plant ontwikkeld die 2000 huizen kan aansteken.

http://www.hyperionpowergeneration.com/

 

Er wordt zat onderzoek gedaan, ik ben van mening dat we binnen 10 jaar een andere energie

bron hebben moeten gevonden.

 

De nieuwe generatie zonnenpanelen met silicum-lijm (ipv solderen) schijnen ook een goede zet

te gaan worden.

http://www.energieportal.nl/Nieuws/Zonne-e...erend-2875.html

Hiermee wordt de stroom geleverd tegen het tarief van een olie of kippenschijt verbrandcentrale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou geen enkele reden kunnen bedenken waarom de Energyball "het moet gaan worden"

Afgezien van de aanschafprijs, vind ik een rendement van 650kw per jaar in een gunstig geval (+- 162,-euro) peanuts, en dus te verwaarlozen.

Dit samen met de aanschafprijs, zal tot een systeem leiden dat je na 5-10 jaar pas hebt terug verdiend (als alles heel blijft)

Verder kan ik me niet voorstellen dat er mensen zijn die de 10-12 meter hoge mast die je nodig hebt, zullen waarderen.

 

Ja, dus geef mij maar voorlopig energie uit olie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een windmolen in me tuin om me water put te vullen maar zo'n molentje van 600W (1,5m diameter)lijkt me ook wel wat s'avonds zet je hem gewoon in je tuin kun je mooi je gewone verlichting op laten draaie en dan heb ik het niet over hier in nederland

Maar de wasmachiene motor werkt ook alleen brand je licht niet constant , de ééne keer iets feller dan de andere keer

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ik kwam op het net ook nog deze Swift windmolen tegen.

 

med_gallery_20566_7358_17235.jpg

 

De opbrengst ligt hoog met een potentieel van tussen de 2.000 en 2.500 kWh.

Hier de prijzen van het spul:

 

Swift Windturbine met 220V invertor € 5.950

Swift Windturbine met warmtewisselaar € 5.680

Swift Windturbine met batterijen € 6.090

 

Mast met muurbevestiging € 440

Mast met montageplaat (16 bout) voor platdak € 775

Mast met flens (6 bout) voor platdak € 775

9 meter houten paal met adapter € 1.625

10 meter stalen paal € 5.980

 

Richtprijs montage € 800 - € 2.000

 

Gr Gentox.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekenen we even mee?

 

De wind turbine kost (afhankelijk welke uitvoering) gemiddeld: 5906,66

Zal je een bevestiging moeten nemen (afhankelijk welke uitvoering) gemiddeld: 1919,-

Montage gemiddeld: 1400,-

 

Totale kosten komen dus gemiddeld uit op rond de: 9225,66

 

Gemiddelde opbrengst is: 2250kw (á 0,23 eurocent) = 517,50 per jaar

 

9225,66 : 517,50 = aantal jaren voordat je de aanschaf hebt terug verdiend,.........17,8 JAAR !!!!

(moet hij wel heel blijven :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik maar een idealist wezen die het niet zou doen uit winstbejag, maar voor het milieu?

 

Blowers staan gekend om hun respect voor de natuur.

Dat zou ik toch niet zeggen als ik sommige mensen hier bekijk :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet liever een vertical axis windmolen op het dak (VAWT) zijn goedkoop (zelf te maken) en kunnen redelijk wat stroom opwekken je kan een vawt tot 1.70 meter plaatsen zonder vergunning ,je hebt wel flinke accu's en een goede omvormer nodig wil je er bv een 400w lamp op laten draaien , ik ga er binnenkort als hobby projectje eentje proberen te maken. kijken wat voor een lamp ik er op kan laten draaien een 200w enviro zou al cool zijn

 

dave-VAWT-lg.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegenwoordig is het allemaal al wel wat beter geworden meer opbrengst uit een paneel binnen een aantal jaar terugverdient.

Stroom terug laten vloeien naar het net tja alles wat je levert gaat af van wat je gebruikt, ik weet niet of ze hier gebruik maken met het totale gebruik of bekijken ze het ook met piek en dal uren. (kan iemand mij dit vertellen?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan je panelen beter zelf bouwen je kan op ebay hele mooie losse zonnesellen bestellen

kost je ongeveer 1 euro per watt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...