Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spewey

Lowryder Automix Zadenkweekje

Recommended Posts

Wat doe je als je voorlopig toch niet kunt roken? Dan ga je zaadjes kweken. :P

Aangezien BeeKaa door z'n vakantie voor dit project zelf voorlopig geen tijd had,

wilde ik dit wel voor hem doen.

 

Vandaag hebben ze de Flevopolder heelhuids bereikt, dus ben ik er maar meteen mee

aan de slag gegaan. Eerst de kweekbak schoongemaakt en ontsmet.

med_gallery_12832_4611_405114.jpg

 

Even een liter lauw water met Sannie's bacto aangemaakt.

med_gallery_12832_4611_1950104.jpg

 

De PitPotjes mogen zich volzuigen terwijl ik 10 zaadjes uitzoek.

med_gallery_12832_4611_599174.jpg

 

De eerste 10 in hun nieuwe huisje.

med_gallery_12832_4611_1390725.jpg

 

De eerste 24 uur ook nog in een gripzak zodat de pitpotjes niet uitdrogen en we zijn begonnen! (onder deskundig toezicht. :D )

med_gallery_12832_4611_2763436.jpg

 

 

BeeKaa, als jij wat meer over deze mix kunt vertellen, tof! Ik heb alleen begrepen dat we op zoek zijn naar ananas en haze. ;)

En ik heb ook meteen een vraagje over de verlichting, ze krijgen 4 x 18 watt tl, meteen 4 x kleur 827? of 50/50?

of 1ste 4 weken coolwhite en daarna 827?? Tellme tellme tellme!! :D

(Heb je al spijt dat je mij dit laat doen? :D )

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet zelf weinig van tl maar wens je wel heel veel suc6 met je kweek zal hem in de smiezen houden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

best 4x 33 of 840 tot je ze in de bloei zet ;)

 

maar misschien heeft beeka daar een andere mening over ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whoo dit ga ik volgen,

mijn interese in lowryders groeit met de dag.

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo waar komen die zaden vandaan BK ?!

 

Succes Spewey, waar woon je ergens want iets zegt me dat wij binnenkort moeten meeten... Misschien dubbelmeeting met BeeKaa ofzo ;).

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de eerste 15 zaadjes kwamen oorspronkelijk hiervandaan(weet dit toevallig)

 

 

http://www.drchronic.com/products.asp?part...%20mixed%20pack

 

 

 

kan dus vanalles tussen zitten

 

iets haze achtigs

iets ananas achtig ;)

afhgaanachtig

misschien zelfs iets blauw

of gewoon iets dat lijkt op "gewone wiet"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal!

 

@ KTM : Als ik m'n best doe kan ik het dolfinarium zien, in het midden des lands dus, kan alle kanten op. :P

 

@ Toerist : Bedankt voor die link! kon hem zelf nergens meer vinden, had jij iets ananasachtigs?

 

 

Ik had ergens gelezen dat LowRyder zaadjes een graadje lastiger ontkiemen, is dat zo?

Vanochtend om 7 uur was er in ieder geval nog niets te zien en dat had ik ook nog niet verwacht, maar ik reken eigenlijk

wel op een beetje beweging in die potjes vanavond.

 

 

{offtopic}

Argh, help! ik kan niet meer op het woord komen, hoe heet dat zakje waar de pistels uitkomen?? dat opzwelt gedurende de bloei??

Ik blijf maar met calimero in m'n hoofd zitten en ik weet zeker dat dat fout is. ;) {/offtopic}

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een zaadhulsje...

 

Ja lowryder zaden zijn wat lastiger met ontkiemen, ik weet niet wat het is maar ze zijn natuurlijk redelijk gefucked qua genetica, misschien dat het daarom zo is.

 

Maar goed, succes !

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Kees, was niet het woord wat ik zocht maar daar ben ik nu wel achter, calyxes! lijkt best op calimero heheh. ;)

 

Ik had idd geen rekening gehouden met al dat gemanipuleer, hoe lang geef jij ze om boven te komen?

Eigenlijk vind ik 72 uur de max maar als lowryder meer tijd nodig heeft om daglicht te zien dan krijgt hij dat. :P

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij komt zo'n 85-95% van de lowryders op, maar dat is op watten, op pitpots zal het beter gaan. Maar ik zou ze gewoon 7 dagen geven, want laat ontkiemd betekend niet dat die plant geen goede plant kan worden.

 

Na 7 dagen heb je een kans dat het zaadje begint te schimmelen.

 

Tsjah...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en?

al beweging?

lijkt me eigenlijk beetje vroeg:zaadjes waren nog vrij vers

3a5 dagen normaal

zaadjes ouder dan 3 maand meestal binnen 2 dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahh, merci Toerist. :D Wist niet dat ze vers waren, dan moet ik idd m'n geduld

een beetje bijstellen, was gisteravond al teleurgesteld dat ik nog niets zag. ;)

Vanochtend om half 7 wierp ik even een blik en toen zag ik dat bij 3 zaadjes de schaal

al is opengebarsten. :P

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

hyew leuk dat autoflowering begint helmaal een hype te worden heah ( iets wat ik totaal niet erg vind ) zo zag ik laatst al een duitse site waar ze autoflowering soortjes verkochten helaas pas 25 % die autoflowering had :lol: in hoe verre mag je het dan autoflowering noemen vidn ik maar goed, de aftrap is genomen en wie weet waar dit toe laat tog :(

 

ik vidn het neit erg als de beste soortjes d.m.v krusingen en inteelt ( laat dit maar een paar jaar duren ) allemaal autoflowerred te krijgen zijn :( bij die duitse site zijn ze rodn de 40 euro en heb je er gok ik zelf nog 2 kweken werk aan wil je het percentagen helpen na iig de 70% maar goed dan heb je wel wat heah :(

 

leuk om dit zo iig te zien en leukl dat je het voor beeka doet :(

heb iets moge lezen van beeka dat jullie ( je vrouw voornamelijk :lol: ) in verwachting zijn ??? leuk en tsjaa ook niet geheel onverstandig als je dan ff stopt met smoke ( of voor altijd ) als je maar kan groeien dat neemt al een hoop stress weg heah :o hoop dat je kindje gezond en gelukkig op aarde terecht mag komen :P

 

en dat deze kweek een heel leuk resultaat mee gaat geven :P

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey MY

 

Leuk dat je ff kwam loeren enne bedankt he! :lol:

 

Ik zie dit toch meer als een pauze hoor, ik wil gewoon niet dat zij nu smoked dus dan

zou het hypocriet zijn als ik haar wel in mijn rook laat zitten.

Zo gauw ons monstertje er echter is.... :lol: al moet ik op het dak gaan zitten. :(

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey spewey relax dat je er zo over denk er zijn zat mannen die buitenshuis maar de beest uithangen 'samen zwanger' duss :lol:

 

tsjaa en daarna smoke dat moet je zelf weten al vind ik persoonlijk de boel blauw te smoke waar een kleine bij zit niet fris waarmee ik de gewone sigaret ook bedoel !! i zie het in mijn omgeving ook maten van me of kennissen krijgen kinderen houden op met vanalles en nog wat en als het kind er eenmaal is dan begint het weer. mocht ik ooit een kleine rakker hebben zal ik buiten smoke

 

misschien wel een leuke poll wie kinderen in zijn buurt heeft of nie en in hun buurt rokt/smoked

 

greetzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het helemaal met je eens hoor MY! :lol:

Ik zal nooit bij de kleine roken, heb zeg maar m'n eigen office in huis, daar werk ik,

daar staat m'n flipperkast, daar staan m'n babyplantjes, m'n terugtrekplek dus als er

weer eens irritante vriendinnetjes van miss spewey op bezoek zijn. :lol:

Mocht ze nou straks dus willen dat ik ook daar niet meer rook dan ga ik wel op het dak zitten.

 

Over nieuw leven gesproken (en om ook weer back on topic te raken) :

med_gallery_12832_4611_2845320.jpg

 

4 zijn er ontkiemd binnen 48 uur, Nice! :(

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo, gaan mooi die planten !

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag ik nou dat je op zoek bent naar haze in deze mix?

 

Ik ben zelf niet zo'n fan van lowryder maar een autoflower haze zou wel heel dope zijn voor in het buitenseizoen, want 10 weken verduisteren word je denk ook wel snel zat :lol:

 

Een autoflower thai, mexican haze of amnesia haze bijvoorbeeld zou wel heel vet zijn, misschien dat ik er zelf ook wel mee aan het werk ga :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

whoah spewey! gast!

 

ik heb de helft al gemist zo te zien!! :(

 

jij bent zo GE WEL DIG bezig!

je maakt er echt werk van zo te zien dit had ik niet durven dromen :lol:

 

mijn LR#2 waren binnen 3 dagen boven (met de nodige hulp..) maar zo te zien zijn ze er bij jou ook snel :(

 

ja we zoeken naar iets speciaal.. iets wat eruit springt toch??

 

qua smaak liggen wij toch wel op een lijn denk ik.. lekker zoet of lekker hazig..

en een overpotente Lowryders is ook niet mis toch?

 

tof dat toerist123 ook ff meekijkt want tenslotte heb ik de zaden van hem... :lol:

hij is degene met de ekspiriejens hiero

 

enne kees, meeten is altijd gezellig he.. en als het niet TE veel mensen zijn dan kan dat wel hier he :(

 

zo ik ben weer bij.. :(

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice one, eens kijken welke coole kruisingen hier allemaal uit zullen gaan komen! Dat autoflowering is in ieder geval wel heel erg interessant.

 

Hoe en met welke soortjes/plantjes ga je ze trouwens kruisen? Gewoon met de mannetjes die je uit deze zaadjes krijgt, of heb je hier een andere, specialere plant voor?

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeh mijn vingers branden om te antwoorden....

 

zal ik dan toch,

 

nouja ok dan.. sorry spew :lol:

 

hee thomson,

 

ja het is een mix van vanalles,

kan berry zijn, kan kush zijn , kan haze zijn, of gewoon heel witte lowryders.

Het is in ieder geval 100% autoflowering.

en dat vonden we wel intressant.. wie niet!

 

wat we krijgen weten we dus niet.. :( dat is een verassing

Toerist123, waar de zaadjes van komen, kon een duidelijke haze lowryder en een ananas lowryder onderscheiden.. dat klinkt al goed toch??

waarschijnlijk komen er dan in de volgende breedsessie weer andere elementen naar boven maar dat is dus ook een verassing :(

 

maar ik vertrouw volledig op spewey dat hij de lekkerste vrouw(en) met de lekkerst ruikende man kruist..

zo krijgen we een wat meer geselecteerde mix van zaadjes..

zodat toerist123, zijn zaadjes en meer terugkrijgt, ik er wat automix zaadhes aan overhoud, en spewey natuurlijk voor zijn verrichte arbeid :(

 

maar hey, ik ga ff scroggen

 

sorry spew nogmaals.. maar ik kon mezelf niet bedwingen :lol:

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, oke dan BeeKaa! Dat is dus duidelijk! Spewey mag best gelukkig zijn dat hij de kans krijgt hiervoor hoor! Het klinkt in ieder geval allemaal erg mooi!

 

Ik volg je, voor zover ik nog wegwijs kan maken van alle toffe topics die ik volg! :lol:

 

Groeten en bedankt voor de snelle reactie, ook al is het niet van Spewey himself, :lol:

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Guru!

 

Je hebt 't topic gevonden :lol: , dacht al dat je me aan het negeren was. :(

 

Enneh, bedankt voor het antwoorden, dat was wel een beetje mijn opzet, jij voor de info

en ik voor de plaatjes. :lol: Zei al dat ik dit toch als een joint venture zie! :(

 

So far zijn er 6 ontkiemd, gaat lekker!

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppie gozer!

 

negeren?? nee joh.. zo ben ik niet..

je weet toch.. ik bijt grr :lol: :lol:

 

Dit is zeker een leuke joint venture.. :(

kan ik lekker toekijken hoe jij je ding doet met die kleintjes..

ik had het zelf ook graag gedaan maar helaas geen plek en geen tijd voorlopig..

 

Daarom ben ik ook zo blij dt spewey de zware taak op zich heeft genomen,

komt het toch allemaal nog goed

 

pff mn ogen vallen dicht..

 

truste he

 

gr

 

BK\

 

@thomson:

 

ja en ik ben weer gelukkig dat ik de zaadjes weer heb gekregen van toerist123, uiteindelijk komt er toch genoeg zaad voor ons 3en.. en dan is het toch een win/win/win situatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...