Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spewey

Lowryder Automix Zadenkweekje

Recommended Posts

OooOooOH! thanks Toerist! Ben wel een afghaan fan :lol: (Heel erg nieuwsgierig naar m'n Sweet Afghani Delicious).

 

Ik denk dat die andere 4 zaadjes niet willen ontkiemen, ik geef ze nog 2 dagen maar ik ga zo wel nog 4 van dat

mixed pack in pitpotjes doen.

med_gallery_12832_4611_3571421.jpg

 

 

Moet me heel erg beheersen om ze niet te 'helpen' met hun helm maar anders heb ik straks gegarandeerd helm + inhoud

in m'n handen. :lol:

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

whaha het lijk wel of ze de pitpotjes uitkruipen..

automix wormpjes :lol:

 

jammer van de niet onkiemde, maar ik denk dat ze zich nog wel laten zien.

vor de zekerheid 4 nieuwe in de grond..? slim van je

 

hopelijk heb je strax niet te veel plantjes naar miss spewey dr zin..

ach ja ze blijven maar klein moet je denken.

 

toppie bezig maat!

 

gr

 

BK

 

ps: gisteren even op ICmag in Mdanzig zijn onderwerpen gekeken (concurrent lowlife)

en hun doen iets merkwaardigs als ze zaden gaan kiemen..

"pre-crack" heet het, ze breken de zaadhuls al vantevoren!!! :(

 

misschien helpt dit wel bij de ontkieming van ruderalis soorten.

alhoewel ik verwacht dat ik al mn zaadjes zo mol :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gheheheh automix wurmpies :( 3 hebben (zonder hulp :lol: ) hun helm afgeworpen, die 3 ga ik

straks maar alvast in potjes doen, dit kan nooit goed zijn voor de penwortel.

 

Het zijn er trouwens geen 4 maar 6 geworden... :lol:

Don't worry, a) Miss Spewey zit op een roze (of blauwe :( )wolk, erg tam op het moment. :(

en :( ze weet dat hier geen stekjes vanaf komen, dat het gewoon in 10 weken gebeurt is.

 

gr.

 

Spewey

 

Edit : - Ik heb er ook over nagedacht, met een klein tangetje, heb het op een paar papayazaadjes getest en

ik ben er dus VEEL te lomp voor, ik hield moes over hehehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey gozer

het is slim om ze idd zo snel in wat aarde te planten want blootliggen lijkt me niet zo goed voor de wortel :(

 

gheghe 6 ja?.. hoe meer vrouwen hoe meer vreugd voor de man :(

 

enne fijn toch dat miss spewey er een andere high voor terug krijgt??

kun jij lekker je gangetje gaan..:(

je hebt de boel toch wel onder controle.. :lol:

en idd 10 weken en het is klaar..

 

Als ik naar die kleine LR#2 van mij kijk dan betrap ik me eigen er steeds weer op mezelf af te vragen:

ben jij echt klaar over 10 weken!?!? nou dat moet ik nog zien :lol:

dat heeft toch wel iets :(

 

gheghe pre cracken is dus ook niet aan mij besteed.. :rolleyes

dat scheelt me weer een hoop tranen met tuiten haha

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 6 die de pitpotjes probeerden uit te kruipen zitten nu gevangen in turfpotjes. :(

med_gallery_12832_4611_2341384.jpg

 

 

De 4 die niets lieten zien zijn net onder handen genomen door Miss Spewey, die kan dingen wel

met beleid doen. :( Met een sterilized nagelschaartje heeft ze ze net alle 4 suc6vol gecracked. :lol:

med_gallery_12832_4611_50177.jpg

 

med_gallery_12832_4611_116374.jpg

 

Dat kon ik niet op me laten zitten en ehm, nou dit is mijn resultaat met een nagelschaartje... :lol:

med_gallery_12832_4611_85745.jpg

 

(geen Lowryder maar 2 Whitewidow zaadjes)

 

De 4 die ik dus eigenlijk had opgegeven en die nu gepre-cracked zijn, hebben net hun intrek in

1 pot genomen, kijken wat ze doen. :(

med_gallery_12832_4611_704344.jpg

 

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk en zo hoort het!!

 

ik denk dat ik miss BK van de zomer ook de LR's laat cracke :lol:

 

tof gedaan hoor miss!!

 

nou weer back to het besoekl

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

:( Toerist123 heeft mij ook wat van deze zaden aangeboden dus over een paar weken zal ik ook aan de slag gaan met ze.

 

Ben zeer benieuwd naar wat voor exotisch er allemaal zal ontstaan... :(

 

Ik heb ook nog lr1 en lr2 dus kan er flink op los gaan experimenteren

 

 

Ik ga je op de voet volgen en bereid je maar vast voor op veel vragen :lol:

 

 

 

:lol: TeKnO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn eerste batch zelfgemaakte lowryder 2 wou maar niet ontkiemen-al paar dagen na de oogst geplant-dus na een week weer opgegraven en der es op gebeten :lol: ;een dag later 100% ontkiemd,behalve dan die ene in mijn holle kies :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer dat "cracken" eens tussen je tanden. Er zitten in je mond net iets meer zenuwen (dus gevoel) dan in de punt van een nagelknipper of tang. Dus kan je precies genoeg pressie op het juiste plekje toepassen. T is trouwens goedkoper oefenen met zonnepitten dan met zaad :lol: en een uurtje of 24/48 laten weken in lauw water voor je ze in de pitpot stopt kan ook wel helpen met makkelijker ontkiemen.

 

 

TeKnO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeie tips toerist en tekno-adhd :lol:

 

thanks voor de bevestiging van het cracken :(, misschien is het wel een ieniemienie stickyplaatsje waard bij sticky voor ontkieming??

 

ik ga het bij moeilijke ontkiemers ook zeker proberen!

maar tot nu toe ben ik die nog niet tegengekomen!! (alleen bij nirvana :()

de lowryders waren ook best makkelijk :( in pitpots heeft het bij mij nog nooit langer dan 3 dagen geduurd voordat de eerste boven waren. fijne dingetjes joh!

 

gr

 

BK

 

:lol:

veurda ge oe zoadjes plaant int saand,

krek ze urst ff tussen oe taand!

Share this post


Link to post
Share on other sites
een dag later 100% ontkiemd,behalve dan die ene in mijn holle kies :(

 

:(

Jammer dat het zo donker in je mond is... weer eens wat anders dan een diamantje of robijn in je bakkes. :(

 

Probeer dat "cracken" eens tussen je tanden. Er zitten in je mond net iets meer zenuwen (dus gevoel) dan in de punt van een nagelknipper of tang. Dus kan je precies genoeg pressie op het juiste plekje toepassen. T is trouwens goedkoper oefenen met zonnepitten dan met zaad :lol: en een uurtje of 24/48 laten weken in lauw water voor je ze in de pitpot stopt kan ook wel helpen met makkelijker ontkiemen.

TeKnO!

Hey, heel erg bedankt! Dat vind ik dus echt een hele goeie tip! Ik heb meteen weer flashbacks van zakjes pipa's (gezoute zonnepitten).

Straks even naar de Jamin.

Ik had er zaad van een ongewenste zwangerschap aan opgeofferd. :(

 

 

veurda ge oe zoadjes plaant int saand,

krek ze urst ff tussen oe taand!

Ghehehehe maffe kruikezeiker!! :lol:

 

Zo maar eens even een blik op de babies werpen.

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, de 4 die opgegeven waren zijn weer back in the race! Dat cracken ruled!

med_gallery_12832_4611_939995.jpg

 

 

Van de 6 nieuw gezaaiden zijn er alweer 4 aan het ontkiemen, niets mis met de kiemkracht van

deze verse jongens! Nice Toerist!! :lol:

med_gallery_12832_4611_676036.jpg

 

Over een week staan er dus minimaal 14 LowRyder plantjes, moet helemaal goed komen. :lol:

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey spew wat een liefies :lol: maar goed dat ze tog uitgekomen zijn :lol:

 

 

succes verdahh

 

greetzzz maseryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe lachen

dat cracke werkt dus perfect maar zouden deze plantjes ook zwakker zijn dan de rest

ik bedoel een gewoon goed gezond plantje moet toch zondere enige hulp zun zaad huls kunnen open breken ?

die gene die het niet kunnen moeten geholpen worden dus ik dacht mischien zijn het wel zwakkere plantjes ?

maarja we zullen zien of niet

 

sucses :lol: ben nieuwe schierig naar de auto mix; D

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig spew!!

 

Die turfpotje he.. drogen die bij jou ook zo snel uit?

ik moet ze echt in een senseokommetje zetten, maar aan de andere kant is dat ook wel fijn.

want als je morst met watergeven druppelt het in de beker en wordt het via onderen aan je plantjes gegeven :lol:

en ik heb ook het idee dat de keramische bekers het net een tikke warmer houden..

 

en comlimenten aan toerist voor zijn kiemkrachtig zaad :(

 

ik denk dat vooral de lowryders moeilijk hebben met ontkiemen omdat het dwergachtigen zijn,

misschien is het ook wel een foefje van moeder natuur om de ruderalis een beetje te remmen in hun voortplanting.

 

zeker weten doen we het niet,

maar dat cracken werkt weten we nou dus wel..

 

nog 9 weken spewey :( :lol:

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om heel eerlijk te zijn, ik heb geen ervaring met turfpotjes, heb ze van Miss S. gejat :lol:

(Het is toch nog geen tijd om Morning Glory etc te ontkiemen.)

Heb ze gepakt omdat ik gewoon geen risico wil lopen als ze straks naar hun definitieve pot gaan,

soms blijven er wel eens wat wortels achter :lol: en LowRyder heeft niet echt de tijd om dat te herstellen.

 

Hmm, waarom zou ik ze nat willen hebben?? scheuren ze dan niet??? (serieuze vraag)

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

he spewey,

 

zeker geen domme vraag hoor :(

 

maar ik heb de ervaring dat de worteltjes afgeknepen worden als het potje weer indroogt.

als het water absorbeerd worden de porien van het potje groter, als die uitdroogt weer kleiner)

 

en bovendien, je wilt tenslotte toch dat de worteltjes naar buiten komen>>?

dan zou ik de buitenkant maar nathouden als ik jou was.. :lol:

de worteltjes kwamen namelijk als eerste onderuit bij mij omdat er meestal wel wat water in de senseobeker liep en dus vanaf onderen werd aangeboden.

 

enneh.. krijgt die morning glory dan echt geen plaats in jouw kastje??

dan he je het moeilijkste gedeelte van het zaaien gecontroleerd binnen kunnen doen :lol:

dan heeft mis spewey zelfs tijdens de zwangerschap wat aan jouw kastje :(

 

want morning glory doet er geloof ik toch al een heele lange tijd over om zaden te gaan maken..

(2-3 jaar!?) maar de bloemen zijn ook al mooi om naar te kijken :(

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

[zieke geest mode on]

Ik had er zaad van een ongewenste zwangerschap aan opgeofferd. :(

 

Ik krijg hier heel veel vage, maar vooral ranzigge gedachtes bij :lol:

 

[zieke geest mode off]

 

 

:(

 

 

Weer ontopic : Waarom doe je ze na het ontkiemen niet meteen in de definitieve grond/pot/behuizing? want nu moet je ze over een paar dagen weer uit deze pot halen en weer in een andere zetten en dat kan alleen maar schade brengen lijkt mij.

 

 

:lol: TeKnO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

he tekno

 

die turfpotjes zijn 100% organisch en kun je gewoon meeplanten.. dus geheel onschadelijk :lol:

zodra de worteltjes hierdoorheen groeien zijn ze groot genoeg om in de light mix geplant te worden..

 

en als ze dan nog te veel gestrekt hebben naar je zin.. dan kun je ze ook makkelijk wat dieper planten voor de stevigheid.

 

thanks voor het meedenken :lol:

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ De man met de avatar die zo fijn voor de ogen is. :(

 

ghehe, a dirty mind is a joy forever toch. :(

Ik haal ze niet meer uit de turfpotjes, die gaan straks met een paar inknippingen (ehm is dat wel een woord?) de bak in.

Juist zodat ik ze niet meer kan beschadigen.

 

@ BeeKaa

 

Ah! Ok duidelijk, zometeen maar een paar kopjes achterover drukken dan. :lol:

 

Even over die Morning Glory, weet je zeker dat het zo lang duurt? tis toch een 1-jarige plant?

Ik heb er absoluut geen verstand van hoor, Miss S wou ze bij het tuincentrum meenemen en

toen zei ik wacht ff, heb bij Azarius veel mooiere :lol: gezien met blauw en paars tinten.

(weet ik in ieder geval dat ik er ook wat aan ga hebben :( )

 

Ze heeft haar eigen kweekkastje van me gehad, maar die wordt de komende 10 weken bewoond

door een paar Lowryders. :(

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

morning glory is een een jarige plant

( staat een toppic bij paddo sectie etc moet je daar even kijken )

schijnt makkelijker te zijn dan een wiet plant :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
he tekno

 

die turfpotjes zijn 100% organisch en kun je gewoon meeplanten.. dus geheel onschadelijk :lol:

zodra de worteltjes hierdoorheen groeien zijn ze groot genoeg om in de light mix geplant te worden..

 

 

Dat ze afgebroken worden dat weet ik. Maar ook binnen de 8 weken die ze nu nog in de grond gaan zitten??!! Als je ze ingraaft in de tuin (buiten) dan kan je ze laten zitten omdat ze vergaan, maar dat ze vergaan binnen die paar weken dat wij ze in een potje stoppen betwijfel ik ten zeerste.

 

Mn 2de "bezwaar" is : is die penwortel, die nu gevormd wordt, sterk genoeg om door dat omhulsel te groeien? Als dat niet is, beperk je de groei aanzienlijk en de haarworteltjes zijn zeker niet in staat tot "doorboren" van dat omhulsel. dus zal je wortelnetwerk nooit groter groeien dan je potje. Wat me nog erger lijkt is dat de penwortel en al zijn haartjes, zichzelf vast zetten aan je omhulsel en dat het grotendeels vernield word met overpotten. (of gaten erin knippen zoals hier boven geopperd) :(

 

 

Nr3 : Elke handeling die je doet (hoe klein ook) zal stress opleveren en dat komt de plant zeker nooit ten goede. Dus waarom een handeling die overgeslagen kan worden uitvoeren? Ik bedoel als je ze van pitpot naar 7ltr pot(meer hebben ze niet nodig)zet ben je helemaal klaar en kan ie zichzelf lekker ontwikkelen en zich helemaal stresvrij klaarmaken voor de bloei.

 

 

Deze redenen geef ik je omdat we wel in de peiling moeten houden dat we met autoflowers aan het werken zijn en dat deze binnen 2 weken hun hele ontwikkeling van wortelnetwerk en groei moeten uitvoeren. (want na 3 weken wil jij toch ook seks zien). Dus als je ze in die tijd 1 x strest (1-2 dagen stilstaan in ontwikkeling is dan niet raar) dan verlies je al 15% van de totale tijd die anders gebruikt wordt voor ontwikkeling (boven en ondergronds) en dat zal zich in eind resultaat altijd laten zien...

 

Ideale bakjes voor die sativaboom die je in de lente in je tuin graaft en in november oogst, maar voor dit turbowerk zou ik ze niet gebruiken.

 

 

... :lol: ...

 

Ow about that avatar... Ik voldoe aan alle eisen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
De lowryder is op vele manieren een appart plantje, het appartste is dan ook wel de autoflour eigenschap.

Hierdoor is er voor een maximale opbrengst ook een iets andere taktiek van kracht.

Je begint altijd met zaad omdat lowryders altijd in de bloei staan en er dus geen stekken van te snijden zijn

 

De makkelijkste manier om de zaden op te laten komen is toch wel doormiddel van pitspot of soortgelijk merk

Ik hou met de zaden ontkiemen de lampen altijd 24 uur aan om een constante temperatuur te creeren

 

Zodra ze allemaal op zijn gekomen zet ik de zailingen in pieterpotjes om de wortelontwikkeling vrij baan te geven

en zet ik de lamp op 23 uur licht en 1 uur donker,dit hou ik ong 10 dagen aan.

 

De zaailingen hebben nu al lekker wat wortel aangemaakt,dit is een mooie tijd om ze over te zetten op grotere potten (veel groter als 4 liter heeft bij lowryder niet veel zin)met een voorbemest gs grond

De klok zet ik terug op 18 uur licht en 6 uur donker wat ik zo ook de rest van de kweek laat.

Als er nog meer vragen zijn over het hoe en wat hoor ik het graag

 

TnT

 

Ik volg dus de Lowryder-bijbel van TnT, als er iemand ervaring met Lowryder heeft....

Ik knip die potjes met overplanten 3 keer in zodat de wortels echt niet worden tegengehouden.

 

De 6 die als laatste de pitpots zijn ingegaan (alle 6 ontkiemd zonder hulp!) gaan morgen al in hun

definitieve behuizing. Turfpotjes waren een tijdelijke oplossing omdat ze aan het ontsnappen waren uit

de pitpots en ik hier alleen nog maar 8, 10, 11 en 12 liter potten over heb. (en plastic halve literpotjes

maar die heb ik dus niet gepakt omdat ik de wortels tegen mijn lompheid wou beschermen).

Al m'n 2, 3, 4 en 7 liter potten worden momenteel bewoond door m'n stekkiesoverschot.

Morgen even potten voor de Lowryders halen.

 

De 4 "gecrackte" hebben allemaal nu een wortel van een cm of 3 maar nog altijd hun helm op, ben

bang dat ik ze straks toch moet gaan helpen.. :lol:

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tekno

 

tsja dn zou dat alleen bij de lowryders zijn.. kijk maar mijn KF's en BW's in mijn Bloeikamer..

die staan met turfpotje en al in de grond al zeker 2 maanden.. no problemo!

 

als je zaadjes in een turfpotje plant dan duurt het misschien met een week en dan komen er al meerdere wortels doorheen..zelfs de allerkleinsten komen erdoorheen!

EDIT:

kijk maar :(

gallery_7458_3678_1549010.jpg

 

dit zijn stekjes die er een weekje in staan (en de grondmix was nog zwaar kl*te (veel te zuur))

 

 

inknippen is misschien wel beter.. maar zonder gaat het ook prima!

 

@spewey

 

doelloze stekken.. haha ik heb vandaag ook streng geselecteerd.. al het zwakke en doelloze weggegooid..

dan blijft er niet veel meer over.. maar het scheelt wel weer een hoop tijd.

 

tof dat je zo begaan bent met de LR :(

 

tekno,spew

guys enjoy the sunday :lol: :lol:

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ spewey : Dat je geen andere potjes hebt op dit moment vind ik reden genoeg om ze te gebruiken :lol:

 

@beekaa : quote : 'als je zaadjes in een turfpotje plant dan duurt het misschien met een week en dan komen er al meerdere wortels doorheen..zelfs de allerkleinsten komen erdoorheen!

EDIT:

kijk maar'

 

en dan volgt er een foto...

 

Nu ben ik echt nog een beginner maar zelfs ik zie dat dat geen plantjes zijn die een week geleden ontkiemt zijn. je hebt me met die foto al wel wat meer overtuigd van de doorbringbaarheid van die potjes. Maar de rest van mn twijfels heb je niet echt weggenomen. Heb je misschien een foto van een 1 (of 2,3) w(e)ek(en) oude (autoflower)zaailing in zo'n potje. waar wortels doorheen komen? pas dan zal ik echt overtuigd zijn... :(

 

 

 

Sorry Spewey dat we jou topic gebruiken voor een discussie over turfpotjes.

 

Ik heb je daardoor nog niet eens succes gewenst met je kweek. Dus bij deze! :lol: TeKnO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...