Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Martijnooms

2de Kweek 46x Nlx

Recommended Posts

Hier me 2de kweek verslag op dit board.

 

de zwerf ketel was niet veel had van 200 plantjes 1170 droog afgehaalt dus voor mijn een echte vlop.

Ach het was te proberen om te kijken of het goed ging maar het is mijn zwaar slecht bevallen.

 

Dus bij deze keer word het 46x NLX.

 

Deze foto's zijn vandaag gemaakt 7 dagen groei.

 

Vragen en sugesties zijn altijd welkom.

 

med_gallery_14317_4471_222148.jpg

 

 

 

med_gallery_14317_4471_243985.jpg

 

 

 

med_gallery_14317_4471_167252.jpg

 

 

 

med_gallery_14317_4471_171081.jpg

 

 

 

 

See ya soon. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot is die ruimte ,en hoeveel lampen en afzuiging heb je ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien hebben ze dorst ;) Zijn dit tijdelijke potten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dorst hebben ze denk ik niet heb ze net een scheut water gegeven;)

 

En nee deze potten blijven ze gewoon instaan.

 

ze staan in 4,5 liter potten

 

2x 600 watt

 

ruimte is 2 bij 2 hoogte 1,60

 

afzuiger een Ventilator - Fan RVK Lti diam 100 mm 160 m3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héya Martijn,..

 

Foto's maken met de lampen uit en flits aan is plezieriger kijken.. ;)

Jammer dat je kleine potten hebt maar ik ben benieuwd wat op het eind het verschil is, ik heb 1 lamp en 1 dame minder..

Is het trouwens niet te warm in je hok als de lampen aan staan, je hebt nl. maar een 160m³ afzuiger..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zwerfketel valt inderdaad tegen,....had er meer van verwacht dan 5.85gr per plant. Bij mijn proefkweek scoorde ik in de meest barre omstandigheden 5.51 gr. ;)

 

Deze ronde zal absoluut stuk beter verlopen ;) , ik gok op zo'n 15gr per plant :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Héya Martijn,..

 

Foto's maken met de lampen uit en flits aan is plezieriger kijken.. ;)

Jammer dat je kleine potten hebt maar ik ben benieuwd wat op het eind het verschil is, ik heb 1 lamp en 1 dame minder..

Is het trouwens niet te warm in je hok als de lampen aan staan, je hebt nl. maar een 160m³ afzuiger..

 

 

De warmte kan ik mooi op 25 graden houden dus gaat wel goed.

 

Lucht vochtig heid is 59% dus gaat ook wel.

 

Met de lampen uit is het zo 18 graden.

 

 

En van die potten jah het is even niet anders moet nog veel ombouwen op me zolder dus de volgende ronden zullen er zeker groteren komen te staan.

 

Je zwerfketel valt inderdaad tegen,....had er meer van verwacht dan 5.85gr per plant. Bij mijn proefkweek scoorde ik in de meest barre omstandigheden 5.51 gr. :D

 

Deze ronde zal absoluut stuk beter verlopen ;) , ik gok op zo'n 15gr per plant :D

 

Hoop dat ik het red bram maar zal me zwaar teggen vallen als het niet gaat lukken.

 

We will see :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel mooie egale stekken zijn dat geweest zo te zien, dat was bij mij wel anders ;)

 

Hoe lang ga je ze voorgroeien? Mooie tijd om ze op 12/12 te zetten toch? ;)

 

Succes!

 

- Rev.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Denk zelf zo 2 weken groei en dan gooi ik ze in de bloei.

 

Ligt er een beetje aan hoe ze er bij gaan staan in de groei periode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ziet er inderdaad mooi egaal uit

 

Is NLX een moeilijke of een wat makkelijkere soort om mee te kweken?

 

Succes deze ronde!

 

Greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites
En nee deze potten blijven ze gewoon instaan.

Dat zijn krappe schoenen ;) Ik ben erg benieuwd naar het gewicht van de toppen als ze straks klaar zijn. Ik zou minder planten nemen en grotere potten. Ik haalde 225 gram (nat) uit 1 plant die in een 30 liter pot stond. Op 200 planten iets meer dan 1 kilo scoren is wel wat weinig. Het zou droog 9 kilo kunnen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Ik ging zelf met de zwerfketel uit van 1,5 2.0 kilo dat zou mooi zijn geweest.

 

In een zwerfketel zou je nooit 9 kilo droog halen want je plantjes hebben maar een kleine omvang om te groeien dus dat zou je niet redden.

 

Als je 30 liter potten gebruikt zou je wel je 225 nat kunnen halen jah maar deze klonen had ik nog over van me moeder plant dus ik denk gooi ze er dan maar zo onder zie wel weer wat het word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 12

 

Denk gooi er maar weer een update neer voor de mensen die hem volgen.

 

Dag 12 groei.

 

med_gallery_14317_4497_217495.jpg

 

 

med_gallery_14317_4497_144925.jpg

 

 

med_gallery_14317_4497_203950.jpg

 

 

med_gallery_14317_4497_105989.jpg

 

 

med_gallery_14317_4497_54485.jpg

 

 

med_gallery_14317_4497_170967.jpg

 

 

Zo dat waren ze weer vragen en opmerkingen altijd welkom.

 

Ik zal trouwens eerdaags even foto's maken met het licht uit maar dat is nu moenlijk omdat ik ze nog op 18/6 heb staan en vaak de lichten aan zijn als ik ga voeden en sproeien.

 

Maar ik denk zelf nog een dag of 5 a 6 groei en dan gooi ik ze de bloei in en zullen er veel foto's komen met het licht uit .

 

Nou see ya all later.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kun je ze beter nu in bloei knallen want die gaan in de bloei krap in hun potje zitten

Ze gaan lekker en groeie nog door in de bloei

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Heb vandaag even een potje op de kop gehad en ze hebben nog heel veel ruimte om te groeien en bloeien dus gaat goed komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Op dit moment zijn ze groot genoeg voor Paulus de Weedkabouter. Trek ze nog maar even de lucht in. Geduld zal altijd beloond worden. Zowel in opbrengst als kwaliteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag zijn ze op 12/12 gezet.

 

ze zijn nu groot genoeg na mijn zin dus maar eens kijken of ze gaan knallen.

 

Zou vanavond of morgen even wat nieuwe foto's er op posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dorst hebben ze denk ik niet heb ze net een scheut water gegeven;)

 

Je grond is op de foto zo droog dat hij los komt van de pot :lol: - wat gelijkmatiger watergeven lijkt me.

 

2x 600 watt

 

ruimte is 2 bij 2 hoogte 1,60

 

afzuiger een Ventilator - Fan RVK Lti diam 100 mm 160 m3

2 x 600 watt koelen met 160 kuub? dat bestaat bijna niet. Ik vraag me echt af waar al die warme lucht naar toe gaat want één ding kan ik je verzekeren: in zo'n kleine en lage ruimte is 160 kuub ruim onvoldoende. Zit neem ik aan ook wel een filter tussen? Ik denk echt dat het bij je lekt want tussen de 18 en 25 graden met 2 x 600 watt met slechts 160 m3 is een godswonder. Dat is theoretisch zeg maar vrijwel niet mogelijk.

 

kijk maar goed uit met je hoogte, je planten kunnen nog eens zo hoog worden en je hebt ook voldoende afstand van je lamp nodig.

 

Denk voorts even aan je quoten!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je grond is op de foto zo droog dat hij los komt van de pot :lol: - wat gelijkmatiger watergeven lijkt me.

2 x 600 watt koelen met 160 kuub? dat bestaat bijna niet. Ik vraag me echt af waar al die warme lucht naar toe gaat want één ding kan ik je verzekeren: in zo'n kleine en lage ruimte is 160 kuub ruim onvoldoende. Zit neem ik aan ook wel een filter tussen? Ik denk echt dat het bij je lekt want tussen de 18 en 25 graden met 2 x 600 watt met slechts 160 m3 is een godswonder. Dat is theoretisch zeg maar vrijwel niet mogelijk.

 

kijk maar goed uit met je hoogte, je planten kunnen nog eens zo hoog worden en je hebt ook voldoende afstand van je lamp nodig.

 

Denk voorts even aan je quoten!!

 

Hoop dat het nu goed doe met dat quote gebeuren.

 

je vraag waar de warme lucht heen gaat nou die gaat naar buiten toe.

De afvoer slang waar de warme lucht uit komt word regel recht de buitenlucht in geblazen.

 

Ik heb een dimmer tussen me afzuiger zitten zo dat ik deze altijd kan stellen.

 

En jah er zit gewoon een koolstof filter tussen.

 

Ik zal je straks even weer wat foto's posten ook met de Lv en warmte.

 

En de platen staan nu in de bloei en al worden ze nog een keer zo groot dan heb ik nog ruimte zat over.

 

Maar bedankt voor het posten.

 

Trouwens voor de mensen die het nog niet op gemerkt zijn ik zit even een nieuwe naam want ik kon niet meer via me ouwe naam er op ivb met me nieuwe pc.(Voor meer over dit lees even me topic in algemeen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dit zijn dus verslagen waar ik pijn van in het hart krijg.

Zulke mooie stekken, zo mooi aangeslagen en de groei ingeschoten... En wat krijgen ze er voor terug... 12 dagen groei en 4.5 liter potten.... :D

 

Hier een paar tips voor je (en neem ze van harte knul)

 

-Alles vandaag nog over potten op 10 a 11 liter potten... Ik zie immers nu al dat je planten de 80 cm makkelijk kunnen/zullen bereiken.

-Zorg dat je een 1500 watt afzuigertje aanschaft (op marktplaats al vanaf 50 euro verkrijgbaar)

-Zorg dat je van ondere voeding gaat geven, aangezien overduidelijk is dat de ene plant kurkdroog is terwijl de andere drijft in dr aarde... (beetje overdrijven kan geen kwaad toch :lol: )

-Zorg dat je een nieuw topic begint en in het vervolg jezelf niet bij voor en achternaam bekend maakt.

-Zorg dat je al het advies van de kenners hier van harte neemt, ze hebben immers het beste met je voor

-Zorg dat je ze vandaag nog snel topt, want deze dames zullen gigantisch worden als je ze de gelegenheid geeft ze zien er toppie uit tot zoverre.

 

 

En tot slot...

 

Grow ze :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk dit zijn dus verslagen waar ik pijn van in het hart krijg.

Zulke mooie stekken, zo mooi aangeslagen en de groei ingeschoten... En wat krijgen ze er voor terug... 12 dagen groei en 4.5 liter potten.... :D

 

Hier een paar tips voor je (en neem ze van harte knul)

 

-Alles vandaag nog over potten op 10 a 11 liter potten... Ik zie immers nu al dat je planten de 80 cm makkelijk kunnen/zullen bereiken.

-Zorg dat je een 1500 watt afzuigertje aanschaft (op marktplaats al vanaf 50 euro verkrijgbaar)

-Zorg dat je van ondere voeding gaat geven, aangezien overduidelijk is dat de ene plant kurkdroog is terwijl de andere drijft in dr aarde... (beetje overdrijven kan geen kwaad toch :lol: )

-Zorg dat je een nieuw topic begint en in het vervolg jezelf niet bij voor en achternaam bekend maakt.

-Zorg dat je al het advies van de kenners hier van harte neemt, ze hebben immers het beste met je voor

-Zorg dat je ze vandaag nog snel topt, want deze dames zullen gigantisch worden als je ze de gelegenheid geeft ze zien er toppie uit tot zoverre.

En tot slot...

 

Grow ze :D

 

Helaas zit het over potten er niet in ik heb deze potten moeten nemen omdat ik met grote potten niet weg kwam in me ruimte.

 

Ik had 46 stekken over dus moes ze in deze potten zetten anders kon ik 16 stekken weg gooien.

 

Ik geef nu ook water aan de onder kant moes even wachten tot de wortels er mooi door heen kwamen.

 

En dat van die afzuiger maak je geen zorgen het is altijd nog goed gegaan met deze :D

 

En over dat advies van kenners zeker neem ik dat aan want daar voor ben ik hier ook;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo komt die dan weer met het groene huisje

 

update 7 dagen bloei

 

med_gallery_15628_4555_8171.jpg

 

 

gallery_15628_4555_57941.jpg

 

 

med_gallery_15628_4555_134008.jpg

 

 

med_gallery_15628_4555_96405.jpg

 

 

gallery_15628_4555_92042.jpg

 

Mooi groen is niet lelijk :lol:

 

Verder geen opmerkingen gaan de goeie kant op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi groen is idd niet lelijk.. maar de donkere stelen komen er aan..

Hopen dat je ze groen houdt in die kleine potten... succes! :D

 

Uhh... ff off-topic,..

ik dacht dat het je broer was,... maar je hebt gewoon 2 gebruikersnamen zie ik. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag zijn de eerste kleine topjes zich baar ;) (foto's komen er aan)

 

Heb alleen een klein probleempje met van onder af water geven.

Me bak is niet helemlaal waterpas aan de onderkant dus het meeste water loop naar 1 kant.

 

En hoeveel water moet je die dingen geven van onderen ? heb er 46 staan dus hoeveel liter is genoeg ?

 

alvast bedankt .

 

Foto's komen er aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet 1 tot 3 Tensio's neer en je weet het :D (Meerdere vanwege het feit dat je bak niet waterpas staat, maar de diepte van je bak speelt ook mee, een Tensio komt zo'n 30cm diep)

 

[edit]

En oja, om je een indicatie te geven van het wateren: mijn planten staan nu precies een maand in bloei en drinken zo'n 20 liter elke 4/5 dagen. Ik heb 5 planten staan, jij 46 :P Maar verder is dat ook geen vaste waarde, dat ligt aan de planten zelf. Koop gewoon een paar tensiometers, het is de investering meer dan waard want je weet precies hoeveel water je ze moet geven. Opbrengstverhogend en hufter-proof ;)

 

Deze plantjes drinken dus zo'n 20 liter per 4/5 dagen:

 

med_gallery_14718_4184_980133.jpg

 

 

[/edit]

 

 

Succes!

 

- Rev.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...