Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

avian

Betrouwbaarheid Shops

Recommended Posts

Ik was me zojuist aan het afvragen in hoeverre alle online growshops te betrouwen zijn. Hiermee bedoel ik niet dat je de bestelde goederen niet zou ontvangen of iets dergelijks, maar bedoel ik wel de privacy van de gegevens die jij ingeeft. Ik ben er zelf aan het denken om iets te gaan bestellen, maar als ik al m'n gegevens aan zo'n shop ga geven, is er dan enige kans dat dit gecontroleerd word door mensen waar je het liever niet van hebt? Of is dit dan weer een gevalletje schending van de privacy?

 

Ik weet zelf ook als het echt moet dat ze zo weten wie je bent, maar zo snel gaan ze dat maar niet onderzoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ik toch ook wel eesn willen weten, voor ik me kweektentje ofzo bestel :-)

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben helemaal klaar met online shops, ik ga er verder niet over door, maar d'r worden mij te veel, en te grote blunders gemaakt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatst bij TheGrowShop potten besteld, kreeg wel dezelfde inhoud, maar andere maat als op de site stond dus passen niet in mijn hok, nu reken ik ze dat niet aan ook al heb ik het recht te ruilen maar zoek gewoon een andere oplossing...

 

Ik vind de 7E verzendkosten vaak zo jammer, zeker als wat je besteld niet eens een deel van het bedrag is maar een groot deel van.

 

Kees.

 

Online is mijn ding, maar niet voor alle dingen ;).

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
d'r worden mij te veel, en te grote blunders gemaakt ;)

 

Naar mijn ervaring gaat het gemiddeld maar 1 op de 3 keer helemaal goed. En als je dan leest van mensen waar koolstoffilters in doorzichtige folie of in de originele doos bij de buren worden afgeleverd, dan hoeft het voor mij al helemaal niet meer. :D Volgens mij blowen die gasten allemaal te veel onder werktijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu heb ik heel wat antwoorden gekregen over de kwaliteit van de shops, maar nog steeds niet over de betrouwbaarheid :-).

 

Misschien dat sannie of iemand anders die een shop heeft zelf even kan zeggen of hun al eens "politie" langs hebben gekregen voor het controleren van de gegevens van hun klanten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Avian,

 

De mate waarin persoonsgegevens worden beschermd is waarschijnlijk in grote mate afhankelijk van het soort ondernemer waar je mee te maken krijgt.

 

Normaal gesproken zal een ondernemer geen afstand doen van zijn klantenbestand. Zeker niet voor een algemeen onderzoek.

 

We kennen enkele ondernemers die met online winkels bezig zijn, maar die zijn nog niet op die manier benadert. Deze ondernemers richten zich alleen op de reguliere handel en hebben vaak de voorwaarden met betrekking tot persoonsgegevens ook duidelijk weergegeven.

 

Kijk in ieder geval of de betreffende online winkel bepalingen heeft staan over persoonsgegevens.

 

Justitie kan niet willekeurig zonder directe aanleiding ook deze persoonsgegevens vorderen. Maar ze kan het natuurlijk altijd gewoon vragen. Dan is het belangrijk voor de ondernemer om bewust te zijn van hoe om te gaan met persoonsgegevens.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn shopje waar ik altijd heen ga is voor 1000% te vertrouwen ik doe er al 3 jaar goeie zaken mee.

 

Ik denk ook dat online shops niet echt een optie is zoek er gewoon 1 in de buurt op ga er een beetje info halen en kijk dan of deze persoon te vertrouwen is gewoon wat steeken onder water geven waar een on te vertrouwen iemand niet 1 2 3 andwoord op geeft .

 

Het is maar een optie maar ik heb hier gelukig geen last van;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het bericht even in de nieuwssectie geplaatst, Puppy. Bedankt voor de link. LET OP: Het gaat hier wel over de situatie in Duitsland !

Onderdeel van de EU, lijkt me onrechtmatig verkregen persoonsgegevens, dus ik ben benieuwd naar de afloop.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je als Nederlander bij catweasel besteld hebt ,loop je dan geen gevaar ? inverband met europa

Niet dat ik wat besteld heb

Heb hier in de omgeving keuze genoeg kwa gshop

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
In Duitsland denken ze hier nu anders over, door de klantengevens van een online growshop in Aken zijn gisteren 40 verdachten opgepakt. zie

 

Großrazzia gegen Hanfplantagen

 

Effe vlug een toevoeging die bij Catwaezel op de site staat.

 

Wir fühlen uns gezwungen darüber zu Informieren, dass eingehende Bestellungen und E-Mails bereits im Vorfeld abgefangen werden. Und möchten nochmals ausdrücklich bitten unsere Waren nicht zu illegalen Aktivitäten zu verwenden !!!

 

In het kort. De bestellingen en e-mails van klanten zijn (worden) onderschept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sneu hoor van die moffen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als je daar als Ned. wat besteld hebt /had dan sta je geregistreerd ,maar kunnen die moffe ook hier in Ned. binnenvallen bij particulieren door europeese wetgeving ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedennacht daar zijn we weer,

 

Wel interessant artikel trouwens. De vraag blijft natuurlijk in hoeverre vermelding in het klantenbestand ook voldoende aanleiding kan zijn om tot verdenking van een strafbaar feit te leiden. En dus ook in verband met alle dwangmaatregelen die dan mogelijk zijn.

 

Verder is het ook interessant om te lezen dat wordt gesproken over een norm voor kweken voor eigen gebruik. Nu was daar in dit geval geen sprake van. Ik dacht ruim 50. Maar de vraag is welk aantal zij dan wel hadden geaccepteerd.

 

Tjonge, tjonge,

Het Belgische strafrecht leek wel een leuke nieuwe uitdaging, maar het Duitse recht lonkt ook al.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee neem dat het Nederlandse AS, daar ben je ook nog wel even zoet mee...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh Keesie,

 

Heb jij een heftige meeting achter de rug, of zo?

 

Je komt ongebruikelijk onduidelijk over.

 

Laat me raden: you're in a spell of oil? ;)

 

Oké een muziektip voor zulke momenten: Shantel - Bucovina (Omfo Dub)

 

Pleasant dreams soon. ;)

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wilde even laten weten dat ik al een aantal keer wat besteld heb bij zo'n online shop.En dat regelmatig het artikel niet kwam.En soms na veel emailen eindelijk pas wat kwam.Dus gewoon naar een shop gaan lijkt me inderdaad de oplossing. :lol:

 

kelt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...