Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Blowertjuh

Eindgewicht Bekend, 964gr, Dus 0.8033gr Per Watt

Recommended Posts

Hela,

 

zoals belooft, toen ik bezig was met de oogst van de vorige ronde, komt er hier een kweekverslag van 30 nieuwe dames in mijn I-grow senior.

uiteraard met het hydro-systeem.

de kast staat al weer klaar om de dames te mogen ontvangen, maar die staan momenteel eerst in een mooie voorgroei box.

vorige keer heb ik namelijk een hele hoop elende gehad, zeker met de temperatuur, en ik denk dat daarom mijn vorige dames voor de helft een flinke optater hebben gehad, en daar niet meer bovenop zijn gekomen.

eerst eens een foto van de kast die klaar staat op de dames:

 

gallery_13513_3938_763022.jpg

 

 

 

 

 

 

gallery_13513_3938_740692.jpg

 

 

 

 

 

 

ik heb vandaag 30 dames gekregen, die nu in een voorgroei hokje staan, waarvan er uiteindelijk maar 24 in de kast komen.

zoals je kunt zien op de foto's heb ik zelf wel de kast een beetje aangepast om de temperatuur omlaag te krijgen, zoals glasplaten onder de lampen, en er een extra ventilator ingezet, om de luchtbeweging iets groter te maken.

mochten er nog suggesties zijn, of tips, dan hoor ik ze natuurlijk graag.

 

en dan nu een paar foto's van de dames waar het de komende 10 weken weer om gaat:

 

gallery_13513_3938_362413.jpg

 

 

 

 

 

:)

 

gallery_13513_3938_700466.jpg

 

 

 

 

 

 

:)

 

gallery_13513_3938_173038.jpg

 

 

 

 

 

 

:P

 

de temperatuur is goed zo, de lampen zijn pas net aan, want ze staan er pas net in, alleen ik moet nog wel iets vinden om de luchtvochtigheid een klein beetje omhoog te krijgen.

toen ik ze nog in de kast liet voorgroeien gebruikte ik altijd 2 natte handdoeken, en ik moet zeggen dat dat wel goed werkte, maar de voorgroei kats is maar 50 cm hoog, dus te klein om 2 handdoeken op te hangen, ook hier zijn weer tips welkom.

ik hoop dat de mensen dit topic met veel plezier zullen lezen en volgen.

ik ga zeker elke week een update met foto's plaatsen, en probeer dat zelfs 2 keer per week te doen.

verder ben ik natuurlijk elke dag online om de reacties te checken.

 

alvast bedankt voor de interesse.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie stekken. Zou idd wel iets zoeken om de LV wat hoger te krijgen, hebben ze al goeie wortels?

 

succes deze ronde :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles ziet er mooi en verzorgd uit :) toch 1 vraagje.......... zijn de lampen niet in hoogte verstelbaar in deze I grow box? is niet zo duidelijk te zien op de foto.

 

 

cheerios

DDD...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een I-grow kan je de lampen nooit laten zakken.

 

Ga met Tomas mee, je hebt een super start aan je stekke te zien.

 

 

 

Is dat glas wel veilig, zo met de lamp :)

 

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lang geleden had ik ook zo'n Igrow senior maar dan de oude versie.

Die luchtpomp ging bij mij steeds stuk (meestal na 2x draaien) en maakte steeds een bromgeluid.

 

Ik zie dat je nu een andere pomp heb hangen. Heb je ook last van die bromgeluid?

Ik heb toen de pomp buiten de kast gezet en dan gewoon horizontaal op de grond (gaatje maken in de kast voor de luchtslangen), viel mij op dat ie langer meeging en geen geluid maakte.

 

Ik had een x gelezen dat je die pomp beter maar niet kunt ophangen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

moooie stekke man :)

 

succes met je kweek hoop dat er n mooi oerwoudje uit wil komen:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@limburg-zuid-oost

ik denk dat ik inderdaad maar een luchtbevochtiger aan ga schaffen, zeker eens het proberen waard.

 

@tomas

ja, de stekken hebben al goede wortels, ik moet zeggen dat ik nu superstekken heb voor een hele goeie prijs.

maar is dan ook een hele goeie kennis van me, die ze me gebracht heeft, heeft wel 2 weken geduurd voor hij stekken voor mij had, duurde namelijk lang voor hij goeie had gevonden.

 

@DDD350

zoals ert al zei, zijn de lampen niet in hoogte te verstellen, ik ga het nog 1 keertje zo proberen, en anders pas ik volgende ronde mijn kast aan, zodat ik ze wel kan laten zakken.

 

@ert

ik zie zelf eigenlijk niet in waarom dat glas niet veilig zou zijn, alleen oppassen met je hoofd.

ze hangen stevig, en het scheelt weer een paar graden.

ben benieuwd of ik er het gewenste resultaat mee krijg.

 

@Veggie

de pomp die ik nu heb zat al bij deze kast, dus ik denk dat ze wel wisten dat de oude pomp niet goed was.

en ik ken meerdere mensen met een kast als deze, en die pomp werkt al meer dan een jaar, hangt ook.

en het geluid, je ken er langs gaan staan, is muisstil.

 

verder wil ik iedereen bedanken voor de reacties, dat is toch waarvoor je een topic start.

ik hoop echt dat ik er zo een mooie oogst uit ken halen, en dat er mensen zijn die er ook wat aan hebben.

ik heb ergens gehoord dat stekken nog de meeste voedingsstoffen opnemen via het blad, is het daarom verstandig om als de lampen uit gaan, de bladeren een klein beetje te bevochtigen?

verder hoop ik dat er meer mensen dit topic volgen, en dat iedereen er wat aan heeft.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga nou niet lopen hannessen met je kast pimpen.

Niet aan die appen komen. die kast werkt .

 

 

Wat wil je nou op die ruimte aan opbrengst. Vind als je 600gr er uit haald gewoon netjes.

 

 

Anders verkopen en een keter kopen en dan die aankleden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de eerste ronde had ik 580gr met 8 planten, zagen er toen wel redelijk goed uit.

als je dan kijkt is dat toch een goeie opbrengst.

later had ik er 24 planten in staan, en toen kreeg ik echt een heel raar gebeuren in mijn kast, aan de linkse kant waren ze niet hoger dan 30cm, op het laatste.

en er zijn toen meer dingen fout gegaan, toen had ik een opbrengst van 489gr.

en ik ben gewoon op zoek naar een perfectie van deze kast, dus een beetje pimpen kan toch geen kwaad.

ken deze wel verkopen, en een andere kopen, daar weer geld in steken, maar dan ben ik net zo duur uit als ik dat met dit zou doen.

 

greetzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

hmmm glas onder die lampen......werkt dat niet juist in je tegen deel.

volgens mij gaan je bladeren daardoor juist sneller verbranden.

 

wel mooie stekken die je hebt.

 

en ja met 12 dames moet je ook de 800 a 900 gram kunnen halen, hoe meer je inzet des te kleiner je ruimte voor de dames..... :)

 

succes blow,

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

toen ik nog geen extra ventilator in de kast had hangen, maar wel de glasplaten, ging er toch een graad of 5 van de temperatuur af.

en wat het verbranden betreft, het is geen vergrootglas he, dan krijg je wel dat effect.

maar zijn er nog mensen die me iets meer kunnen vertellen over het besproeien van de stekken?

namelijk dit:ik heb ergens gehoord dat stekken nog de meeste voedingsstoffen opnemen via het blad, is het daarom verstandig om als de lampen uit gaan, de bladeren een klein beetje te bevochtigen?

 

greetzzzzzz sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook zon Kast staat maar dan wel de nieuwe versie, het klopt wel dat de temp veel te hoog word

soms zelf wel rond de 36 graden veel te hoog maar ik heb er altijd 6 plantjes in staan en heb een gemiddelde opbrengst van rond de 900 gram is best veel van 6 plantjes.

 

Ps ik heb er ook een lucht bevochtiger in staan gebruik ik eigenlijk alleen de eerste 3 weken als ik nieuwe

stekken zet krijg het anders echt niet goed met die handdoeken.

 

Succes ben eigenlijk wel benieuwd wat je er van af gaat halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben er zelf ook wel benieuwd naar.

ik probeer deze ronde alles goed te doen, en dan wil ik van 24 stuks toch wel een 1000gr halen, maar volg dit topic en je zult het zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:ik heb ergens gehoord dat stekken nog de meeste voedingsstoffen opnemen via het blad, is het daarom verstandig om als de lampen uit gaan, de bladeren een klein beetje te bevochtigen?

 

greetzzzzzz sander

 

Ik besproeide ze ook, meteen als de lampen uitgingen.

 

Ik heb ook zon Kast staat maar dan wel de nieuwe versie, het klopt wel dat de temp veel te hoog word

soms zelf wel rond de 36 graden veel te hoog maar ik heb er altijd 6 plantjes in staan en heb een gemiddelde opbrengst van rond de 900 gram is best veel van 6 plantjes.

 

Effe tussendoor, wat is nu eigenlijk het nieuwe dak van Igrow? Ik heb dat dak waar met stickerletters "igrow" opstaat. dat is toch het oude dak???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook benieuwd. ik zit nu aan het einde van de 4e week in een senior. Is mijn eerste keer en kweek op aarde. Zal je verslagje volgen.

 

Succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@robbie83

 

jij stelde de volgende vraag:

Effe tussendoor, wat is nu eigenlijk het nieuwe dak van Igrow? Ik heb dat dak waar met stickerletters "igrow" opstaat. dat is toch het oude dak???

 

idd, dat is het oude dak, het nieuwe dak daar staat in de kunststof zelf de naam I-grow.

al denk ik niet dat de nieuwe kast veel beter is, is eigenlijk ook maar rommel.

maar hoe kom jij erbij om in een senior op aarde te kweken?

is eigenlijk toch een compleet systeem met een hydro pomp en bakken voor mapito erbij.

 

ik hoor het wel

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kon de kast als demomodel kopen voor een prikkie in de plaatselijke GS hier. Zonder growboxen. Dit systeem kost bij igrow 240,- als ik me niet vergis. Maar omdat ik een beginnene kweker ben en nog veel wil leren heb ik gekozen om op aarde te kweken. Het lijkt me een super systeem die growboxen, maar het is min of meer kweken met gebruiksaanwijzing. Zoveel ml van dit, zoveel ml van dat, ph naar zus, ec naar zo. Ik wil alles een beetje zelf uitzoeken, en van eventueel gemaakte fouten leren. Niettemin gaat het nu heel goed in mijn kast. Houdt hier ook een kweekverslagje bij.

 

Hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar omdat ik een beginnene kweker ben en nog veel wil leren heb ik gekozen om op aarde te kweken. Het lijkt me een super systeem die growboxen, maar het is min of meer kweken met gebruiksaanwijzing. Zoveel ml van dit, zoveel ml van dat, ph naar zus, ec naar zo. Ik wil alles een beetje zelf uitzoeken, en van eventueel gemaakte fouten leren.

 

maar als je een systeem heb met growboxen, waar ik zelf wel over te spreken ben, omdat je de voeding e.d. beter kunt sturen, kun je ook leren van je fouten, en zo de volgende keer beter gaan kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boem.

Das geen goeie opmerking Blowertje.

 

 

Ik vind het in de I-grow veel makkelijker kweken op aarde.

 

Met aarde als medium kan je een buffertje opbouwen(grote bak).

Je voed(watert) niet zo vaak.

Plantjes an je gewoon in doe 6 bovenste bakken zetten, en de bakken er onder gebruiken zoat ze niet gaan strekken.

 

 

 

Dus mapito, dat werkt.

Maar aarde ook. En de volgende x dat ik er een koop(wat ik zekers doe) gaan ze in de grote aarde bak, die minimaal 60cm hoog is.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien houden die glasplaten onder je lampen wel warmte tegen maar ook licht en daarmee hef je het voordeel van een koelere kast weer op. Op mapito kan je best warm kweken hoor. Door de constante aanvoer van water wordt de plant gekoeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veggie, kom op.

Jij weet hoe deze kasten draaien. Je naam verraaid je :) :) :P

 

Gr Ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals belooft hier weer een fotoupdate.

het is nu dag 3 in de voorgroei kast, maar eigenlijk is er nog niet zo heel veel verschil te zien, dat gaat straks uiteraard sneller, als de planten wat groter zijn.

ik heb ze net weer allemaal uit de bakken gehad, en ondergedompeld in een emmer met voeding.

de ec is 1.51 en de ph heb ik nu op 5.2

volgens mij is dat wel goed.

de stekken doen het er in ieder geval goed van, zie zelfs al sommige stekken die 9-vingerig blad krijgen.

ga er later deze week foto's van proberen te maken, is nu nog vrij klein, moest zelf namelijk ook goed kijken.

en de temperatuur en de LV heb ik nu redelijk goed onder controle.

 

http://www.wietforum.nl/uploads/1195490688..._3938_74405.jpg

 

en deze:

 

http://www.wietforum.nl/uploads/1195490688...3938_874572.jpg

 

en nog eentje:

 

http://www.wietforum.nl/uploads/1195490688...3938_286705.jpg

 

zoals je ziet gaat het er goed mee:

 

http://www.wietforum.nl/uploads/1195490688...3938_246903.jpg

 

http://www.wietforum.nl/uploads/1195490688...3938_870670.jpg

 

http://www.wietforum.nl/uploads/1195490688...3938_742636.jpg

 

tips en goede raad zijn uiteraard altijd welkom.

ik hoop dat de medekwekers er met veel plezier naar kijken, en dit topic blijven volgen.

 

tot de volgende keer.

 

greetzzz Blowertjuh

 

en nu nog even kijken hoe ik de foto's erin krijg.

 

greetzzz Blowertjuh

 

kijk anders even in me galerij, daar staan grote foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela,

 

hier weer een kleine update, zonder foto's want die komen van het weekend weer.

tegen de klok van 19:00u zijn de lampen aan gegaan, dus werdt het weer eens tijd om ze voeding te geven.

is wel een hele klus, want ik pak er elke startblok apart uit, en dompel die onder in een emmer met ph 5.2 en ec 1.54.

is wel een goeie denk ik.

in haal er nog steeds alle startblokken apart uit, omdat ik nog niet bij alle stekken de wortels eronder uit zie komen.

bij de helft ongeveer wel, dus die zouden al voeding op kunnen nemen als ik een laagje voeding in de bak laat lopen, is ook goed voor de LV, maar ja, dan blijft de rest zonder wortels zonder voeding zitten, en dat willen we niet hebben.

ze zouden misschien wel voeding krijgen, omdat de startblokken toch wel opzuigen, maar ja, ik loop het risico niet.

wil deze keer wel een mooie groene tuin, dus het zekere voor het onzekere.

zoals het er nu voor staat, ze groeien namelijk super goed, daar dus van het weekend de foto's van, gaan ze over een weekje of 1,5 a 2 in de I-grow senior, en kunnen het mooie dames worden, maar nu loop ik weer op de zaken vooruit.

houd dit topic goed in de gaten voor de volgende foto's.

 

greetzzz Blowertjuh :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...