Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Blowertjuh

Eindgewicht Bekend, 964gr, Dus 0.8033gr Per Watt

Recommended Posts

zien er netjes uit Blowertjuh.

maar is een ph van 5.2 niet te laag?

ik wens je in ieder geval succes en zal zeker af en toe eens kijken hoe het er bij jou aan toe gaat :o

 

p.s. een foto plaatsen is easy ;)

je gaat je album bekijken en klikt daar op de foto die je wilt hebben, dan via rechter muisknop eigenschappen en dan locatie kopieren.

in het venster van je reply, zie je een klein boompje staan, daar klik je op en paste je de lokatie van je foto.

om het voor nu even makkelijk te maken, even je post editen en al die linkjes tussen zetten.

 

succes :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PP-er

ik houdt nu alleen de ph zo laag, als ze straks in de kast gaan, onder de grote lampen, dan gaat de ph naar 5.8

doe dit nu alleen om de stekken groot te laten worden, en ze doen het er goed van, dus ik denk dat ik dit maar even aan houdt.

de ph gaat vanzelf stijgen.

en nu weet ik weer wat ik fout heb gedaan, met het posten van de pics, ga ze nu even opnieuw posten

 

gallery_13513_3938_74405.jpg

 

 

gallery_13513_3938_870670.jpg

 

 

gallery_13513_3938_742636.jpg

 

 

gallery_13513_3938_74405.jpg

 

 

gallery_13513_3938_874572.jpg

 

 

gallery_13513_3938_286705.jpg

 

dit is de laatste keer dat ik het probeer, doe het nu echt goed, dat weet ik zeker, maar ik zie de foto's niet.

hoop dat iedereen geniet van deze topic

 

greetzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela, hier weer een foto update.

de dames zijn nu 14 dagen bij mij, en ze hebben het goed naar hun zin in de voorgroei kast.

bij bijna alle stratblokken komen de wortels er al onderuit.

en aangezien ik er 30 heb staan, en er maar 24 in me kast gaan, is dat geen probleem, je mindere gooien we gewoon weg.

de temperatuur en de LV is goed te regelen in de kleine kast, beter als in de grote I-grow senior kast.

als het zo door gaat verwacht ik ze in de loop van de volgende week in de grote kast te zetten, en ze dan ook meteen te laten bloeien.

hier een paar foto's van me dames:

 

gallery_13513_3938_703769.jpg

 

 

gallery_13513_3938_1204789.jpg

 

 

gallery_13513_3938_947323.jpg

 

 

gallery_13513_3938_445465.jpg

 

 

gallery_13513_3938_675103.jpg

 

 

ik hoop dat de foto's nu in 1 keer lukken, en geniet ervan, ik vind het hele mooie dames, aangezien ze nog maar 14 dagen hier staan te groeien.

waren dan ook wel hele mooie stekken toen ik ze kreeg.

als ze straks een tijdje in de grote kast gaan gaan we een loterij beginnen, met de opbrengst hier van.

maar dat is weer iets voor latere zorg.

voor nu, geniet ervan en tot de volgende keer.

 

greetzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_13513_3938_703769.jpg

 

Als je eerst op je fot klikt en hij komt in je scherm moet je die url pakken dan worden de foto,s wat makkelijker te bekijken.

 

Ga je ze op slabs zetten dan??

 

Anders hab ik ze in je hokkie gezet.

 

Mooie dames en goed gedaan hoor.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo Mikeh, jij bent vroeg wakker :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ert

 

als ze straks in de grote kast gaan, komen ze op mapito te staan, waarvan je ook foto's ken zien in het begin van deze topic.

die kast staat namelijk al een tijdje te wachten.

omdat alles nu een beetje verkeers ging met de stekken en zo, was moeilijk om aan goeie stekken te komen, heeft de I-grow bijna 4 weken leeg gestaan.

jammer maar een les voor de volgende keer.

 

greetzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke op mapito dat verklaard een hoop :nerd

 

 

Goeie stekken??

 

Op dit moment mag je blij zijn dat je ze krijgt, of aan geboden krijgt.

 

Als je ze toch zo mooi laat wortelen als jij doet en je verwend ze zo goed, dan maakt het in mijn ogen geen zak uit of ze mooi of niet mooi zijn. Dan had je de minder mooie stekken het zelfde staan als nu.

Je hebt echt mooie dames staan, en ddat word een knaller als je gaat draaien.

 

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ert

 

met goeie stekken bedoel ik het volgende:

ik heb eerst andere stekken gehad, maar daar kon ik echt niets mee, zat al spint in, zagen er helemaal niet mooi uit, hingen helemaal slap, en ik kon er niets van maken.

dus die zijn terug gegaan.

ik heb nu een plaats die weer goeie stekken maakt, is er een half jaartje tussenuit geweest, maar weer helemaal terug.

en dan weet ik zeker dat ik goeie stekken heb.

ik ken wel een hoop moeite en energie stoppen in andere stekken, maar dan wordt het op het einde ook niets, snap je?

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites
Veggie, kom op.

Jij weet hoe deze kasten draaien. Je naam verraaid je :o ;) :)

 

Gr Ert

 

Ik las nu dt topic...

 

Vroeger toen deze kasten pas op de markt waren had ik gelijk zo'n senior gekocht.

Opbrengst viel een beetje tegen: 1e x 733 gr of zoiets.

 

Dat systeem met die growboxen is niks, want de ec loopt steeds op in die bakken, dus iedere keer als de bakken bijna leeg was, bleef er altijd een beetje voeding in over, zouten hopen zich op. Hele gedoe om die bakken steeds helemaal leeg te pompen.

 

Aarde is toch beter, buffert ook gewoon beter. Voor een beginnende kweker is altijd aarde het beste.

Ik werd er gek van, hele tijd die PH en EC in de gate houwe.

Igrow beweerde dat er iemand er 1300 gr mee heeft gehaald???

 

Ook al deed ik zo mijn best, heb die 733 gr nooit meer gehaald.

Ook werd de temp steeds te hoog: gemiddeld 36/37 gr.

 

Beter op die oppervlakte in die keterkast 1 lamp hangen (beste adjustwing)) en je haalt meer dan 2 lampen in verhouding.

Had toen 600 gehaald op aarde met 1 lamp dus.

Meer licht = meer gewicht dacht ik, maar als de temp niet onder controle houd ga je dit zien in je oogst.

 

@ert: ha die ert, je kent dus nog... :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veggie :nerd

 

Ja ik heb een heel goed geheugen. Iedereen reageerd anders, de een tegendraads op een leuke manier(net als ik) en een ander vind alles mooi ;)

 

Merkte het aan je schrijven en toen het over de kasten ging , ging er hier een lampie branden :o

 

Je hebt wel gelijk hoor Blowertju.

Maar ik denk dat er van alles wel wat te maken is.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat van die 1300gr heb ik nog nooit gehoord.

en ik kom toch regelmatig bij het bedrijf die die kasten verkoopt.

daar is het maximale, wat ze mij zeiden tenminste, 920gr geweest.

en ik ga daar proberen overheen te komen.

er hangt namelijk maar 1200watt in de kast, en als ik dan een kilo haal, dan heb ik dus 0.8333gr per watt.

en daar doe ik het voorlopig voor.

misschien volgende ronde de lat eens iets hoger leggen.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de volgende vraag, voor iedereen die me er antwoord op ken geven:

 

zoals je op de foto's ken zien heb ik de startblokken met de stekken in een zwarte bak staan, nu wil ik weten of ik ze ook water ken geven vanaf de onderkant.

als ik nu eens een laagje water in de bakken zet, de meeste stekken hebben al flinke wortels, een stuk of 4 zie ik nog niets, is dat dan meteen goed voor de LV in de kast?

tot nu toe heb ik nog steeds trouw de startblokken om de 2a3 dagen ondergedompelt.

een laagje water met voeding is makkelijker, en volgens mij goed voor de LV.

 

ik hoop dat iemand me er antwoord op ken geven.

 

greetzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zal niet echt ver omhoog gaan hoor je luchtvochtigheid dan

 

missschien 10% ofzo

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt je antwoord via PM.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx voor de snele reactie ert, heb meteen me bakken gevuld, en ik moet zeggen dat de LV goed is nu.

gaat tussen de 70a75

en daar doe ik het voor.

en ik denk dat de stekken zonde rwortel het ook wel goed gaan doen, de startblokken zuigen namelijk de voeding omhoog.

dus nu gewoon om de 3 dagen een laagje voeding erin.

is nog maar even, want bij de 25cm gaan ze de kast in.

dan dus zeker weer een foto update.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft er iemand een ideetje wanneer ik de dames het beste in de I-grow ken zetten, en dan dus ook meteen in bloei ken zetten?

ik dacht zelf als de gemiddelde lengte van de steken tussen de 25cm en de 30cm is.

als er mensen zijn die er anders over denken dan hoor ik dat graag natuurlijk.

om eerlijk te zijn ken ik niet wachten om de in de I-grow te zetten, maar ja, beter is natuurlijk om dat nu nog niet te doen.

ik zal straks nog eens een paar foto's maken, dan zien jullie hoe goed de dames het doen.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de igrow ook laten groeien.

Je wil wel dat ze gaan wortelen natuurlijk.

 

 

Spijt me maar ik vind die mapito ruk.

Kasten zijn super maar ik heb alleen maar lopen kloten met die mapito.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ert

 

ik heb de dames net gemeten, en ze zijn nu gemiddeld 22cm.

dus jouw advies is, nu in de I-grow zetten, nog even door laten groeien en dan pas in bloei zetten?

want dan ken ik ze zom eteen gaan plaatsen, en dat ga ik dan straks ook doien.

bij me vorige rondes heb ik ze altijd met de 22cm gemiddeld al in bloei gezet.

tnx voor de reactie, en ik weet wat me van middag te doen staat, ga nu de kast ff voor laten draaien met voeding.

 

greetzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela,

ik heb net me kast aangezet, dat wil zeggen dat ik de kast heb gevuld, met water met de juiste voeding en bijvoeding erin, en ik heb hem aangezet om door te lopen, zodat de mapito goed nat wordt.

vanavond om 18:00u gaan de dames erin.

waarom dit tijdstip?

omdat ze nu in bloei staan in de voorgroeikast, en ik wil die tijd wel aan houden om ze niet van slag te maken.

dus de groeitijd blijft voorlopig even hetzelfde.

vanavond om 18:30u komt er dus een nieuwe foto update, met de dames in hun nieuwe onderkomen.

daar blijven ze waarschijnlijk nog een weekje in de groei staan, voordat ze de bloei in gaan, en dan gaat het aftellen beginnen.

ben nu nog aan het twijfelen hoeveel ik er in ga zetten, zeker 24, maar misschien dat ik er wel 30 van maak, even kijken hoeveel plaats ze dan hebben.

en ik ga natuurlijk wel voor de opbrengst van 0.85gr per watt.

en aangezien ik er 2x 600watt in heb hangen, ligt de lat best hoog.

iedereen kijken vanavond naar de update.

 

greetzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor want je kan ze wel een jaar laten groeien in je bakken.

Daar schiet je niks mee op.

En onder die hps gaan ze helemaal als een raket,

 

Ga vanavond zekers ff kijken

 

gr ereter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik plaats de plantjes direct in de kast. (dit zonder problemen) Wel heb ik de eerste 10/14 dagen een transparant folie over het gaas hangen om de RV onder controle te houden. Onder het folie staan een kleine luchtbevochtiger en een PC Fan.

 

Ik denk trouwens dat je beter 6 of 12 plantjes kan houden in de Senior, de opbrengst is gelijk. Ik houd er altijd een aantal op de reservebank, mocht er iets mis gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier zoals belooft de fotoupdate, iets later dan gepland, maar toch, we zijn er.

allereerst een foto van de 2 dames die de kast dus niet in komen, omdat ze veel te ver achter lopen op de rest:

 

tn_gallery_13513_3938_730177.jpg

 

er staan nu dus 27 dames in de kast, de 2 op de vorige foto zagen er het slechtste uit.

er staan er nu dus nog 3 teveel, maar daar maak ik een selectie uit als ze de bloei in gaan.

hier een paar foto's van de kast zoals die er nu uit ziet:

 

tn_gallery_13513_3938_1788485.jpg

 

tn_gallery_13513_3938_1018677.jpg

 

tn_gallery_13513_3938_1250357.jpg

 

tn_gallery_13513_3938_13070.jpg

 

tn_gallery_13513_3938_976288.jpg

 

ik hoop dat ik nu de temperatuur een beetje onder controle krijg, en niet dat die weer naar de 38 graden stijgt.

heb er natuurlijk niet voor niets tijd en energie in de kast gestoken.

vanaf nu kennen we tenminste verschil gaan zien.

als er nog mensen zijn die tips hebben over het dieven, trimmen of iets dergelijks, alles is welkom.

toppen doe ik ze natuurlijk niet, omdat ze er met 24 dames dan veel plaats te kort komen.

ik ga er wel een net in hangen, om te zorgen dat de toppen straks niet gaan knakken.

ik hoop dat de mensen die dit lezen dat met veel plezier doen.

ik probeer, nee, ik ga zorgen dat er gewoon zeker 2 keer per week een foto update volgt.

zoals ik al eerder zei, TIPS ZIJN ALTIJD WELKOM.

 

greetzzzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...