Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietjes

"nederland Gaat Paddo's Verbieden"

Recommended Posts

De verkoop van paddo's wordt verboden. De Nederlandse minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) neemt dat besluit nog deze week. De bewindsman vervult daarmee de wens van een Kamermeerderheid, die een verbod wilde naar aanleiding van de dood van een 17-jarig Frans meisje in maart. Zij sprong onder invloed van hallucinogene paddestoelen van een brug in de IJ-tunnel in Amsterdam.

 

Verse paddo's

Het verkoopverbod gaat gelden voor verse paddo's, die nu nog te koop zijn in smartshops. Klink overlegt nog met minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) of deze paddestoelen als harddrug onder de Opiumwet kunnen komen te vallen. Gedroogde paddo's vallen daar nu al onder. In de meeste andere landen zijn alle soorten paddo's verboden.

 

Illegale circuit

De afgelopen jaren steeg het aantal ernstige incidenten met paddo's flink. In 2004 rukten ambulances nog 55 keer uit na ongelukken waarbij paddo's in het spel waren, vorig jaar was dat al 128 keer. Het besluit om de drugs helemaal te verbieden, wordt genomen op grond van een rapport over de risico's van paddo's. De landelijke vereniging van smartshops waarschuwde al eens dat verse paddo's door een verbod in het illegale circuit zullen terechtkomen 'met alle gevolgen van dien'.

 

Impulsaankopen

De Amsterdamse burgemeester Job Cohen zei vorige maand nog dat hij een verplichte bedenktijd wil voor toeristen die paddo's willen kopen. In die tijd kan de koper informatie verzamelen over het effect van de paddestoelen. Met de maatregel moeten impulsaankopen worden tegengegaan. Nadat in maart in Amsterdam het Franse meisje omkwam, scheurde in juli een 27-jarige Deen onder invloed van alcohol, wiet en een paddo met een auto op de Amsterdamse camping Zeeburg rakelings langs tenten waarin kinderen lagen te slapen. (novum/tdb)

 

Bron : http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_61182...t.bron=homeArt6

Share this post


Link to post
Share on other sites
De afgelopen jaren steeg het aantal ernstige incidenten met paddo's flink. In 2004 rukten ambulances nog 55 keer uit na ongelukken waarbij paddo's in het spel waren, vorig jaar was dat al 128 keer.

 

Dan kunnen ze gelijk ook alcohol verbieden...Incidenten met alcohol eisen jaarlijks honderden doden en duizenden zwaargewonden.

wat een hypocrisie :smoke

 

Grtz,

 

Godsake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is niet goed. Dit is echt niet goed. Ik weet niet wat ze daar denken in de 2e kamer, maar helder denken staat er niet tussen, dit is echt ronduit belachelijk.

 

Laat mensen dan in ieder geval die bedenktijd regelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke

 

sorry, maar kan iemand mij even vertellen of het nou idd vanaf januari 2008 ook niet meer is toegestaan om 5 dames (jullie begrijpen wel wat voor dames neem ik aan) in de achtertuin of op het balkon te laten verpozen ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer typisch nederlands echt wat een bullshit.

Hou gewoon dit gedoog beleid, zo krijg je veel meer gezeik met illegalen en slechte paddo kweek.

En verbied het dan alleen om aan buitenlanders te verkopen die gaan er toch alleen maar bad door.

En dat komt vooral door die idiote grote porties die ze nemen als het eerste portie niet snel werkt!

 

En inderdaad ben het eens met godsake alcohol eist elk jaar meerdere slachtoffers dan paddo's tering!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar gaat dit heen mensen. Kom op zeg, is toch niet normaal meer.

Wat een idioot die Klink. Paddo's verbieden vanwege die 128 incidenten?

Dan kunnen we net zo goed sigaretten, alcohol, auto's etc etc verbieden.. En het grootste deel van die 128 incidenten waren waarschijnlijk nog buitenlanders ook.

Begint steeds meer op de USA te lijken hierr .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, je leeft in een "democratie" waar de meerderheid niks te maken wil hebben met wat voor drugs dan ook (behalve natuurlijk alcohol en sigaretten, want dat zijn geen drugs :smoke )

 

En zelfs als je gezamenlijk aangeeft als democratisch land dat je bijv. geen europese grondwet wilt, kun je de schijt krijgen want dat drukken ze dan toch door je strot

 

Wat een kutland wonen we toch in zou je dan zeggen, maar helaas is het bijna overal op de wereld een nog groter kutzooitje dan hier.

 

Dus ja, wat doe je dan he?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zou erg kut zijn :smoke

Hopelijk zijn er smartshops die nog iets kunnen verkopen onder de toonbank

Mijn vorige topic over paddo's hier werd een slotje opgezet zonder dat ik wist waarom

Deze mag dan weer wel, kan er niet goed aan uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik riep iets te snel, na even gesurft te hebben heb ik wel stukjes gezien waarin wordt uitgelegd dat dit niet helemaal zeker is, aangezien Ab Klink (maar alleen al vanwege het opperen heb ik een schurfthekel aan die man gekregen) nog een derde rapport onder ogen moet krijgen over het gebruik van paddo's. Er is hoop, maar nu is het gewoon even wachten, en hopen op betere en mooiere dagen.

 

Maar ja. Je moet opvallen hé, dus dit soort uitspraken werken goed in de politiek. Ik ga in ieder geval even een portie halen. Tjah, mocht het illegaal worden dan kan ik tenminste ervoor nog van genieten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja inderdaad belachelijk.

Deze nederlandse wetgeving is zo krom als wat. Als ze nou 's gewoon legaliseren onder strikte voorwaarden en dan goede informatie geven! Ik schat dat er dan zelfs minder slachtoffers vallen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godverdomme.

 

-----------------

Tot zo ver mijn niet doorgedachte reactie...

 

5min later.

 

-----------------

Als meermaal gebruiker van paddo's voel ik me op de tenen getrapt wanneer dit soort uitsprakten gedaan worden. Politici redeneren vanuit taboe's, hun redenering is dan ook dat alles wat een taboe (lees, niet dagelijks) is dan ook direct slecht is. Zou er ooit onderzoek gedaan zijn naar het echte gevaar achter paddo's? Ik heb ze enkele keren gebruikt en ik moet toch zeggen dat je er niet zomaar mee van een brug springt. En dan nog, als je te veel bier drinkt kan je net zo goed van diezelfde brug springen, en dan? Gaan we dan bier verbieden?

 

Persoonlijk ben ik van mening dat politici best paddo's mogen verbieden, ze zullen het dan wel eerst een keer geprobeerd moeten hebben, waarna ze concluderen dat het toch minder gevaarlijk is dan ze denken.

 

Blah, handtekeningenactie iemand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas is deze regel er aan te komen, door mensen die onverantwoord omgaan met onze genotsmiddelen. Een regering die de mensen zelf uit laat maken wat goed voor ze is ( qua drugsbeleid) is natuurlijk gewoon goed. Dat geeft het gevoel dat ze ons niet als een stel pubers in de gaten hopuden. Maar omdat er dus een paar klojo's op een paar schimmeltjes gaan kauwen, en dan denken dat ze nog normaal dingen kunnen doen. Gaat t de verkeerde kant op. Maar toch diezelfde mensen hadden OOk paddo's gegeten als ze verboden waren, en alsnog er een chaos van gemaakt.

 

Dus, en de andere 10.000 paddo eters dan? die nooit problemen hebben veroorzaakt en er wél verantwoord mee omgaan??? moet er dan een regel gemaakt worden voor 5 debielen ( tegen 10.000, verantwoode lui). Of is betere informatie verstrekking, dan niet wat handiger?. In elk geval minimum leeftijd.

 

Over alcohol zie je bijna dagelijks een SIRE spotje. maar voor paddo's en Cannabis, heb ik nog nooit iets gezien op tv. Alleen op het nieuws, of als er iets weer verkeerd is gegaan(dankzij één of andere randdebiel)

------

 

 

 

 

btw, kan je paddo sporen invriezen? of gaan ze dan dood. ( even voorraadje inslaan, we moeten straks aan de eigen kweek, als dit doorzet.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is dat een politicus helemaal niet om de mensen moet geven, het moet LIJKEN alsof hij voor de mensen geeft. En paddo's verbieden omdat er doden vallen is hier gewoon de beste methode voor. Vooral omdat de wereld bevolkt is met 80% debielen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sporen zijn in ieder geval in de koelkast wel een half jaar te bewaren. In de vriezer weet ik niet, het is zeker te bewaren maar tot hoe lang weet ik niet, live tissue is natuurlijk het makkelijkste, je hoeft er eigenlijk niet naar om te kijken.

 

Staat er geen minimumleeftijd op paddo's ? Was toch 18+?

 

Btw, debielen die zichzelf dood maken met paddo's, is dat niet gewoon natuurlijke selectie, dat is toch juist goed ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat kan ons dat nou schelen.

Maken we ze toch gewoon zelf?

Weer een drugs waar nu aan te verdienen valt :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godverdomme.

 

-----------------

Tot zo ver mijn niet doorgedachte reactie...

 

5min later.

 

-----------------

Als meermaal gebruiker van paddo's voel ik me op de tenen getrapt wanneer dit soort uitsprakten gedaan worden. Politici redeneren vanuit taboe's, hun redenering is dan ook dat alles wat een taboe (lees, niet dagelijks) is dan ook direct slecht is. Zou er ooit onderzoek gedaan zijn naar het echte gevaar achter paddo's? Ik heb ze enkele keren gebruikt en ik moet toch zeggen dat je er niet zomaar mee van een brug springt. En dan nog, als je te veel bier drinkt kan je net zo goed van diezelfde brug springen, en dan? Gaan we dan bier verbieden?

 

Persoonlijk ben ik van mening dat politici best paddo's mogen verbieden, ze zullen het dan wel eerst een keer geprobeerd moeten hebben, waarna ze concluderen dat het toch minder gevaarlijk is dan ze denken.

 

Blah, handtekeningenactie iemand?

 

helemaal mee eens!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het is dus nu definitief :smoke

 

http://www.nd.nl/document.aspx?document=nd...=&id=101538

 

DEN HAAG - Het kabinet wil de verkoop van paddo's verbieden. De gevolgen van het gebruik zijn te onvoorspelbaar. Smartshops die straks toch paddo's blijven verkopen, kunnen worden gesloten. De ministers Ab Klink (Volksgezondheid) en Ernst Hirsch Ballin (Justitie) hebben afgesproken dat paddo's onder de Opiumwet komen te vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze willen wel meer, het besluit zelf is alleen nog niet genomen. Ik denk in ieder geval dat het tijd wordt dat we een andere regering krijgen want dit slaat nergens op. Iedereen gaat er op achteruit en de regering claimt een begrotingsoverschot te hebben (waarbij gerekend is met economische cijfers van een land waarin de bevolking rijker wordt, andere regering dus). Dit begrotingsoverschot gaan ze financieren met allerlei vage belastingen, ze gaan het onderwijs weer compleet door elkaar gooien waardoor niemand er meer iets van begrijpt. Het drugsbeleid is straks ook niet meer wat het geweest is?! Wie komt ons bevrijden...

Share this post


Link to post
Share on other sites
D66 vindt het besluit van de ministers onverstandig en onverantwoord. Volgens Boris van der Ham (D66) zet het kabinet hiermee 'de bijl aan de wortel van een realistisch drugsbeleid'. Drugsgebruik komt overal voor, en daarom zou Klink zijn energie moeten steken in het reguleren van dit gebruik, in plaats van een verbod. "De minister gaat er echter vanuit dat paddo's en de behoefte van jongeren aan psychedelische drugs verdwijnen door een verbod", stelt de sociaalliberaal.

:smoke

http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laatsten...paddos_verboden

Share this post


Link to post
Share on other sites

D66 zit niet in de regering...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...