Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

KingOfTheWeed

Wat Zijn Nu Eigenlijk De (echte) Naverschijnselen Van Weed Op Lange Termijn?

Recommended Posts

Hey,

ik smoor nu al ongeveer 2 maand, ik koop mijn eigen spul en vind het leuk om met wat vrienden op vrijdagavond of zaterdagavond wat high te worden. Nu ben ik ook nog eens student en ik vind dat mijn leercapaciteiten ferm gedaalt zijn (ik ben juist begonnen met hoger onderwijs), nu vraag ik mij af: Kan dit iets te maken hebben met het smore?

 

Ik hoor constant dingen zoals dat Weed het leervermogen en het concentratievermogen afneemt, ook hoor ik dat je er psychologische ziektes van kunt overhouden. Is het nu echt dat 1x of 2x per week smoren mijn leren beïnvloed? Of is het gewoon een gedacht?

 

Liefst persoonlijke ervaringen en is er mssn een objectieve wetenschappelijke studie (sorry maar ik hoor gwn té veel bullshit dezer dage, kwil gwn wete hoe dat t nu echt zit)

 

Alvast Bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verneukt je korte termijn geheugen. Tenzij je aanleg hebt voor bepaalde psychische ziektes ga je die niet krijgen door wiet te roken :smoke even informeren bij de ouders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, ok.. maar voor hoelang blijft het verneukt? Voor altijd? of gaat het weg na 3 dagen?

Ook, ik heb ook gelezen dat het gebruik van Vitaminen C de afbraak van THC versnelt. Is dit waar? Ik heb nu in elk geval vaker de neiging om snel wat appelsienen te persen.

 

Zijn hier misschien ook nog eventueel andere studenten die hier ervaring mee hebben?

 

De laatste tijd hoor je overal in de media zoveel slechte dingen over Weed, ik ben juist gebruiker van Weed omdat het juist één van de mindere drugs is.. en ook het feit dat je het zelf zéér makkelijk kunt groeien geeft me zo'n soort van "dit is biologisch, dus het is goed"-gevoel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi KingOf TheWeed,

 

Ik kan je mijn persoonlijke ervaring meegeven.

Ik zit in mijn 4de jaar hoger onderwijs en kan je zeggen dat het blowen mijn studiegedrag niet negatief heeft beïnvloed. Mijn concentratievermogen is naar mijn weten niet achteruit gegaan en mijn lange termijn geheugen ook niet. Ik blow wel enkel 's avonds of wanneer ik niet van plan ben nog werk te verzetten. Dit zo'n 2 à 3 maal per week. Soms meer, soms minder...

Tijdens de examens denk ik er niet aan om te blowen!

 

De eerste uren na het blowen is het een heel ander verhaal. Zoals saibot al aanhaalde legt het je korte termijn geheugen plat. Bij mij kan dit soms extreme vormen aannemen. Ik kan bv midden in een gesprek plots vergeten waarover we bezig zijn. :smoke

De volgende dag is hiervan niks meer te merken en gaat mijn leven opnieuw zijn gang...

 

Ik heb wel al voorbeelden gezien van kerels die hun studies gingen verwaarlozen door het blowen. Dit kwam doordat ze constant zaten te blowen en zich lieten meesleuren in een sfeer van zuivere ontspanning...Niet doen zou ik zeggen!

 

Ik dacht te weten dat hoge hoeveelheden suikers je lichaam in staat stellen de THC sneller af te breken. Van het vitamine C verhaal heb ik nog nooit gehoord.

 

Dus, niet in paniek schieten dat je plots dom gaat worden door het blowen! :D

 

Grtz,

 

Godsake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat mijn leervermogen omhoog is gegaan sins ik weed doe :smoke

 

Maar dat ligt eerder psychologish bij mij, denk niet dat het rechtstreeks door de weed komt... meer dat ik nu besef dat ik ergens moet komen met mijn leven of zoiets.

 

Maar anyways, ik zou ook graag wat weten over andere langetermijn effecten. Krijg je er bijvoorbeeld sneller of minder snel ----EDIT---- vandan van gewone cigaretten?

(zou het natuurlijk kunnen opzoeken maar nu we tog bezig zijn... ^^)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je elke dag een klein beetje wiet smookt, dan lijkt het wel of je sommige dingen beter kan concentreren, het is gemakkelijker om sommige dingen van je af te zetten. Maar blow je daar integen een half grammetje voordat je gaat leren., dan is de kans groot dat je a4tje met huiswerk eindigt in een aantal tekeningen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is de reden dat mijn post ge-edit werd? of word het woord dat begint met een "K" en eindigt op "anker" er automatis uitgefilterd ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wetenschappelijk gezien kan niemand hier iets zinnigs over zeggen....daar is nog te weinig concreet bewijs voor.

 

uit ervaring kunnen veel mensen je verschillende verhalen vertellen.

 

ik persoonlijk denk dat het vooral aan de persoon ligt. ik ken mensen die er enorm op achteruit zijn gegaan toen ze wiet gingen roken. maar dat ligt denk ik niet aan de wiet maar aan de omgeving en aan hoe je jezelf opstelt. het kan zijn dat je je studie links laat liggen en je alleen bezig houdt met vrienden en blowen...

 

...daarentegen ken ik ook genoeg mensen die regelmatig blowen en gewoon op hun sloffen een hbo studie afronden, of elke dag om negen uur op hun werk staan.

 

en het is natuurlijk een feit dat wiet (thc) een lange tijd in je lichaam blijft zitten...wat dus inhoudt dat het sowieso effect heeft op je lichaam en ook op je hersenen. sommige mensen kunnen last krijgen van achtervolgingswaanzin en argwaan enzo...maar dat hoeft niet. dat ligt voor iedereen anders.

 

als je gewoon met mate blowt kan er weinig mis gaan...zolang je maar gewoon de normale walk of life loopt en niet je hele leven aan de wiet toelegt tenminste. en zelfs als je dat wel zou doen, is dat geen garantie om dommer te worden of om te mislukken.

 

persoonlijk denk ik dat ik door wiet juist verstandiger ben geworden...niet slimmer, maar verstandiger. kijk anders tegen dingen aan. ook hier kan ik niet zeggen dat het door de wiet komt...kan ook gewoon zijn dat ik volwassener ben geworden natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die laatste link is welzeker zéér intressant, maar nu vraag ik mij af. Als ik gevoelig zou zijn voor psychosen of schizofreniteit, zou ik dat dan al moeten weten? Zouden ze mij al getest hebben? Of kan ik mij nog laten testen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan je niet testen.. in ieder geval niet door bloedonderzoek of wat dan ook, maar vraag eens na of het in je familie voorkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje ik ben geen student, ik zit op t middelbare schoolonderwijs havo 4.... maar ik heb wel ervaring met de combinatie van studeren/blowen.

als je gewoon zorgt dat je niet stoned in de lessen zit, en nadat je je schoolwerk thuis afhebt pas gaat blowen, dan komt alles goed.

Idd, mijn hele korte termijn geheugen is verneukt, maar heb er niet echt last van...

 

Succes :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die laatste link is welzeker zéér intressant, maar nu vraag ik mij af. Als ik gevoelig zou zijn voor psychosen of schizofreniteit, zou ik dat dan al moeten weten? Zouden ze mij al getest hebben? Of kan ik mij nog laten testen?

als je dat echt wilt weten kun je ook met een psycholoog gaan praten...die kunnen daar wel achter komen neem ik aan. verder zou ik voor je studie extra boeken gaan lezen. bijvoorbeeld de cannabijbel van jack herrer. of alles wat je moet weten over wiet van sean connely.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de invloed op kortetermijn geheugen verschilt erg per persoon zoals te lezen is in deze topic

bij mij werd het er ook juist beter van, ik heb mijn hele havo examen periode

zitten blowen en leren tegelijk en ben nog met redelijke cijfers geslaagd

 

greetz

:smoke :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus.. laten we zeggen dat als mijn grootvaders geen psychosen of schizofreniteit hadden dat ik ook minder kans heb om het te krijgen?

 

Ik denk ook een beetje dat het dalen vn mn resultaten allemaal een beetje psychologisch was, sinds ik deze thread heb gestart gaat alles percies weer beter... Raar maar waar :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

He ... koningvandewiet ......

 

Als je een lager opgeleide allochtoon bent heb je veel meer kans

op psychische klachten

als waneer je een hoogopgeleide autochtoon bent.

 

op jouw (TS) vraag heb ik nog op de door tomas geplaatste link

nog bij het jelinek het antwoord kunnen vinden.

Alleen allemaal onderzoeken die elkaar tegenspreken tot nu toe.

 

Ik blijf dit topic dus iig volgen tot iemand een goed onderbouwd wetenschappelijk

verantwoord antwoord voor je heeft want ik ben ook best benieuwd.

 

>CS<

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is wel degelijk waar dat je van teveel blowen helemaal loco word, ik zie momenteel een goeie vriend van mezelf helemaal gek worden ( :specool zichzelf slaan, zijn hoofd tegen de muur rammen, tegen zichzelf praten en het belangrijkste, zijn vriendin behandelen op een manier die ze egt niet verdient :smoke ) dus kijk goed uit met wat je doet , de high die je krijgt is nogaltijd te wijten aan het feit dat hersencellen aan het afsterven zijn. :wacko:

wees gerust, die kerel smoorde tegen de sterren op dus hij is wel een extreem voorbeeld en weerhoud mij er niet van van toch mijn jointje te roken. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ orodeth ...

 

Ik ben bang dat er bij die vriend van je toch echt meer aan de hand is als alleen

de invloed van THC.

Volgens mij (ervaringsdeskundigheid :smoke ) heeft hij echt een psychische aandoening.

 

Ik blow mezelf soms ook letterlijk voorbij (al dik 15 jaar inmiddels) en heb totaal geen

last van de dingen die jij als voorbeeld noemt.

 

Ook was er vandeweek een item bij 1vandaag geloof ik

wat handelde over wietgebruik bij jongeren dat aantoonde dat er eigenlijk

bar weinig verschil is in de hersenen van jongeren die regelmatig blowen

en jongeren die dat nog nooit gedaan hebben/hadden.

 

Het enige wat ik voor waar aanneem is de (tijdelijke?) schade aan het korte termijn geheugen.

offuh.... had ik dat al gezegd ??? :wacko:

 

>CS<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na verschijnselen?

 

Nouw ik ben deze vakantie van me FLINK bezig geweest...

en nu kan ik amper lopen ,

maar dat gaat wel over... hoop ik

 

Grtz Tiduss

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd sinds kort moet ik ook bekennen: damn ben verslaafd en heb het onderschat

ik verklaar me nader: laatste 2 jaar dagelijks 1 à 1.5 gram gerookt en zat gisteren zonder geld dus kon niets kopen. Ik ben niet verslaafd aan een roes, geef me alcohol of iets anders en ik ben niet voldaan.

Het gaat bij mij dus blijkbaar om de wiet en niet om "weg van de kaart willen zijn" want dat bestaat ook.

Ik voel me ontzettend kut, onrustig, heb zin mensen te vermoorden, agressief, opgefokt, kan de slaap niet vatten en denk constant aan wiet.

Je bent zo gewend aan die roes om gans de dag stoned te zijn en nu verveel ik me harstikke veel.

Ik drink nu alcohol maar ik mis ontzettend hard die weed icon_wink.gif

Dat is sinds ik die straffe shopwiet ben beginnen smoren dat dit begon, wat anders dan die slappe buitenwiet.

Maar zulke zaken zijn normaal en voor iedereen, gewone ontwenningsverschijnselen icon_wink.gif

 

Moest het echt niet alleen lukken laat ik me wel even opnemen hoor icon_wink.gif

Misshien kan ik beter afbouwen ipv bruusk te stoppen icon_razz.gif

Als tip kan ik meegeven dat de slaap hervatten kan mits slaappillen (zoals stilnoct/zolpidem). Slaapproblemen is iets dat de meeste gebruikers melden bij het stoppen.

Ik moet er wel bij zeggen dat het heel sluipend is en op lange termijn is gebeurd. Wat wekelijks begon werd dagelijks. Wiet is niet lichamelijk verslavend maar wel een beetje psychisch :offtopic

Ik ben er 25 maar het ligt niet aan het product (wiet) want er zijn veel verslavendere dingen en met alcohol heb ik geen enkel probleem, dat wil ik zelfs niet. Als je overdrijft, vraag je er gewoon om dat is even goed zo met alcohol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ maeva dan zit je dat toch tussen de oortjes. want wiet is NIET lichamelijk verslavend. maar als je zulke gevoelens heb is het dan niet meer dan verstandig om iets te minderen( ik weet het makkelijkt gezegd dan gedaan). want als het zo met je gesteld is zou ik je liever niet in eigen persoon tegen willen komen(no offence)

 

@wietkoning. ik volg zelf een studie HBO electrotechniek. en ik denk dat ik nu ongeveer op dezelfde manier als jij gebruikt. gewoon lekker met maten ff een jointje smoken in het weekend. ik heb dit eerst anders gehad. toen gebruikte ik meer en toen ging het met de prestaties ook wat naar beneden. dit kwam omdat ik (en ik denk vele met mij) laks worden van wiet. ik ben er heel veel dingen door gaan uitstellen/afstellen enzo. ben nu al weer een dik jaar op de tour van alleen in het weekend smoken. en dat beinvloed me naar mij helemaal niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je zoveel dagen na elkaar rookt, maanden zelfs dan kan je het gevoel van stoned te zijn niet echt apprecieren als dat je minder gebruikt.

Ikzelf heb zo anderhalf jaar intensief gerookt en uiteindelijk gemerkt dat mijn leven eigenlijk een roes was geworden. Ik zat toen nog op middelbare school en heb nooit echt zware problemen gehad.

Sinds ik in het hoger onderwijs zit ben ik enorm geminderd omdat ik nu wel moet studeren en dat gaat niet als je stoned bent. In elk geval in mijn geval niet. Als je bladzijde terug moet draaien omdat je het begin van de zin niet meer weet is niet echt gezond :D

Dus nu rook ik zoals ergens bovenstaand nadat ik al mijn werk van de dag heb verzet.

En sinds ik niet meer elke dag of elke week stoned ben is mijn genot alleen maar toegenomen. Dan kan je echt nog stoned worden van één enkele joint lekker goedkoop dus! :offtopic

Ik denk dat het verslavende inderdaad in je kop zit. Ik kon het vrij makkelijk van me afzetten zonder een vervangmiddel!

 

"leve het verlengde weekend" :wOOt

 

Grtz J. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook zakken wiet weg 24/7, jaren lang, dag in dag uit,....noem mij maar gek :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik rook zakken wiet weg 24/7, jaren lang, dag in dag uit,....noem mij maar gek :D

Ik rook ook al dik 15 jaar ... zeker 10 jaar dagelijks (en nachtelijks :offtopic )

ik denk echt dat de effecten per persoon verschillen.

En ook ... dat heb ik al eerder aangegeven... dat veel van de problemen die ik hier voorbij

zie komen niks met wiet te maken hebben

maar psychisch zijn of door medicijnen ,drank of harddrugs (en/of combo's daarvan) komen.

 

>CS<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu zo'n 4 jaar aan de groene dope :offtopic In den beginne een enkele keer, daarna iedere vrijdag met het zelfde groepje. Vorig jaar ben ik dagelijks gaan blowen, de concentratie is er van achteruit gegaan maar inmiddels zijn we zo resistent dat zonder soms slechter lijkt te gaan dan met :D Nu, in het tweede jaar van mijn HBO Biotechnologie word het allemaal toch wat ingewikkelder en moeten we soms stevig concentreren en was het raadzaam om wat te minderen.. Maar zodra het werk erop zit en in het weekend geniet ik nog steeds met volle hijsen van mn jointje.

Het effect dat langdurig veel gebruiken op mij had was, een soort lusteloosheid gecombineerd met een extra geprikkelde interesse, interesting aight. Daarom heb ik ook nog nooit mijn ingewikkelde immunologie open geslagen zonder joint gerookt te hebben:p. Ernaast was het in de tijd dat ik ook voor school blowde moeilijk leren en weinig stof opnemen in de colleges, inmiddels als ik de joint voor erna bewaar functioneer ik volledig.

Een effect voor de (echte) jongeren (vanaf 14 ofzo dagelijks) onder ons op de lange termijn kan zijn dat je een hersen ontwikkelings achterstand op bouwd. Zowel op emotioneel vlak, je e.q. en op het intellectuele vlak je i.q. al moet ik zeggen dat ik niet geloof dat dit te koppelen is aan cijfers waar de termen e.q. en i.q. vanuit gaan, maargoed da's weer een andere discussie.

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...